Pro koho je určeno spropitné ?
Brutus
19.11.2010 - 18:46
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny19.11.2010 - 18:46
Zajímavá otázka.Já nechávám spropitné,když jsem tak nějak celkově spokojen.Když mi chutná jídlo,je dobrá obsluha atd.O tom dělení je to těžké.Pokud například kuchaři a servírky tvoří dobrou a přátelskou partu,asi není problém se spravedlivě rozdělit.Osobně tomu ovšem moc nevěřím a spíše si myslím,že spropitné končí v kapse obsluhy.Za prvé těžko někdo zjistí,kolik to činí(kolik host dal)a za druhé,jak píše článek pode mnou,souhlasím s tím,že obsluha má mnohem menší plat a každý spíš počítá s tím,že spropitné je pro obsluhu.Ale je to jen můj názor:-)
Pilsner Urquell
19.11.2010 - 11:49
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Bzuk19.11.2010 - 11:49
To je strašně těžký to hodnotit.Já obvykle dávám spropitné obsluze,pokud jsem spokojen s rychlostí obsluhy.Otázka jídla je jednoduchá,protože chodím jenom tam,kde mi chutná.V praxi to znamená,že kolikrát jdu jen na pivo a když jsem spokojen,tak nechám.Když ne,tak ne.Jinak si myslím,že je to nemožné,protože obsluha má kolikrát menší plat a počítá se,že se to dožene na spropitném.V téhle divné době,kdy lidé udělají pro peníze všechno,se mi zdá,aby se obsluha dělila,takřka nemožné.Osobně nevím,jestli bych to dělal já.Nevím.Peníze jsou bohužel v dnešní době důležitá věc a číšníci a servírky jich moc nemají a složenky musí zaplatit v dnešní době každý.
Bzuk
18.11.2010 - 22:56
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny18.11.2010 - 22:56
Ahoj chtěl bych se zeptat všech návštěvníků restauračních zařízení jaký mají názor na spropitné a pro koho by mělo být určené pokud byl zákazník s celkovou službou spokojen (jídlo+obsluha). Jde mi o to že podle názoru vlastního a i jiných kolegů by mělo být spropitné spravedlivě děleno mezi obsluhu i kuchaře avšak se to tak ve většině případů neděje .(předpokládejme že host byl spokojen s obojím proto spropitné ponechal )
Proto mě zajímají názory jak vás zákazníků pro koho vlastně spropitné necháváte
tak zároveň mě zajímají názory kolegů z oboru jak to chodí u nich v podniku
Předem děkuji za každý postřeh a reakci ........
Proto mě zajímají názory jak vás zákazníků pro koho vlastně spropitné necháváte
tak zároveň mě zajímají názory kolegů z oboru jak to chodí u nich v podniku
Předem děkuji za každý postřeh a reakci ........