Obsah  >>  Guláš  >>  Proč nejezdíme do Prahy vlakem?
Strana:   1  2

Proč nejezdíme do Prahy vlakem?

sendador
Anonymní uživatel
Hlavně pro: www
30.11.2004 - 15:52
Cena jizdenky, pokud bys chtel jet dal metrem, by vysla na 42Kc - je treba zaplatit 5 priplatkvych pasem + pasmo 0 + pasmo P, jizdenka by pak platila 210 min.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
sendador
Anonymní uživatel
Hlavně pro: www
30.11.2004 - 15:44
Linky PID konci na neblizsi stanici metra, coz je v tomto pripade Zlicin, kde je navic velka konecna s misty pro stani autobusu, coz se o Dejvicke zrovna rict neda. Navic zadna linka PID nejezdi formou rychliku, jde o spojeni vesnic s Prahou, tudiz to treba pro Slany nebo Kladno neni idealni reseni.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
www
Anonymní uživatel
Hlavně pro: sendador
29.11.2004 - 19:43
A proč by autobusy PID nemohly jezdit na dejvickou? Jednotlivá jízdenka na 5 pásem stojí 30 Kč a platí 150 min, takže se dá využít i na metro.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
LEA
Anonymní uživatel
Hlavně pro: sendador
29.11.2004 - 18:45
Třebas do Kobylis
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
sendador
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
29.11.2004 - 14:21
Kdyby jezdily do Slaneho autobusy PID, tak po dokoupeni kuponu na pet pasem by doprava vysla draz nez jizda s mezimestskymi autobusy. Navic je videt, ze skoro nikdo nechce jezdit na Zlicin a kam by ty PID autobusy asi jezdily? Na Dejvickou urcite ne.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ogar
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa Novák
25.11.2004 - 13:34
Máte pravdu, pokladní ČD by měla mít přehled o cenách jízdného. Omlouvám se.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Josef Jůza
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Matouš
19.11.2004 - 17:33
Velikost šancí na PID závisí mimo jiné na postoji představitelů města Slaného. Jsa občanem druhého konce linky Slaný - Praha, nejsem tím, komu by příslušelo na ně případně činit tlak zdola. Samotnému by mi začlenění Slaného do PID velice vyhovovalo, ovšem nejvýše ve 4. pásmu, jak odpovídá vzdálenosti od kraje Prahy. Na Kladensku však není PIDu moc přáno, nejprve s tím, že klasickým způsobem zajistí tradiční dopravci obslužnost území levněji (míněno s menším nárokem na dotace, pro cestující to vyjde naopak zpravidla dráže). Nyní kraj připravuje vlastní integrovaný dopravní systém, jehož zárodky jsou KLID a obdoby v Berouně, Benešově a chystající se v Kolíně. Jak bude vypadat soužití PID a IDS StčK, netuším. Nyní se v těchto územích kraj brání rozšiřování PID.
Městem, které nyní usiluje o zapojení do PID, jsou Poděbrady. Ani tam, ač na rozdíl od Slaného se tam starosta o zapojení do PID usilovně snaží, zatím neuspěli. Ve vlakovém jízdním řádu 2004/2005 je psána integrace "od vyhlášení", ale krajská rada ani zastupitelstvo o tom nakonec ani nejednaly.
Myslíte, že podstatná část dojíždějících do Prahy by o zapojení do PID stála? Slyšeli jste nebo četli někdo jakékoli vyjádření slánského starosty k PID?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Matouš
Anonymní uživatel
Hlavně pro: www
14.11.2004 - 16:37
Pan Josef Jůza dne 21.10.2004 v 17:52 v DF Infrastruktura, ekologie na téma Autobusové spojení SLANÝ - PRAHA, Zličín (zde) zveřejnil výňatek z nařízení vlády č. 493/2004 Sb. §2 se svým komentářem, kde vysvětluje jak je to s těmi dotacemi. Příspěvek to myslím dostatečně objasnil a z uvedeného i vyplývá, že s PID asi nemáme moc šancí.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
www
Anonymní uživatel
Hlavně pro: All
14.11.2004 - 09:57
Do 10 Km od Prahy by to nemělo moc efekt. PID byl založena především z ekologických důvodů, aby občané dojíždějící do Prahy (ale třeba i Brna) nepoužívali os. auto a neblokovali ulice měst. Navíc i snižuje nezaměstnanost. Je zajímavé že se autobusem PID dostanu až do Kolína nebo Kutné Hory jede přes několik oktresů, ale na západ (severozápad) končí všechny spoje v okrese Praha západ (jen Hostouň a Unhošť jsou vzácné vyjímky). Není to divný?
Docela by mě zajímalo kdo vypouští fámy o tom, že "lukrativní spoje" dotují ty ztrátové. Ztrátovou dopravu dotují KÚ, případně obce ze svých rozpočtů, které jsou na dopravě jinak nezávislé. To, že někde někdo dřepí na důležitý židli je tady evidentní.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Matouš
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa Novák
14.11.2004 - 00:02
Ona logika bývá ve všem, jen je někdy na hlavu postavená.
Tady by začleněním Slaného do PID přišlo ČSAD o ziskové linky Slaný - Praha, z jejichž zisku jsou dotovány jiné ztrátové linky a ztrátu by musel uhradit kraj. Tak je logické, že na rozšíření PID kraj (dříve okres) zájem nemá. A dokud bude přetrvávat stávející systém financování veřejné dopravy tak s tím zřejmě nikdo nehne.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepa Novák
Anonymní uživatel
Hlavně pro: www
13.11.2004 - 23:00
Myslíte to dobře, ale už jste zažil, aby bylo něco tady logického? PID na železnici končí v Podlešíně, v autobuse tady ani není. A kromě toho si myslím, že to PID v Podlešíně a v těch dírách stejně nikdo nevyužívá. Místo, kde by se to dobře uplatnilo, je Slaný. Ale... Kromě toho si myslím, že PID se zbytečne rozšiřuje po celém kraji.Mělo by to být Praha+vesnice 10km okolo. Jiná otázka už ovšem je, že tam lidé dojíždějí za prací i 100 km. Ale to už je o něčem jiném.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
www
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa Novák
13.11.2004 - 22:51
Ta integrovaná doprava je založená na něčem jiným. Když budu mít kupon pro 3 pásma, můžu jet třeba z Prahy do Kladna a v tom pásmu Prahu prakticky objet, takže ani tak moc na kilometrech nezáleží. Bylo by také nelogické kdyby zastávka na železnici byla v 6 pásmu a autobus před nádražím ve čtvrtém. Tím by integrovanost ztratila smysl, který je právě v té možnosti výběru.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepa Novák
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Josef Jůza
13.11.2004 - 21:27
K PID: Ono taky jde o to, kudy jedeš. Do Podlešína je to přes díry na 5., do Slanýho po dálnici 3-4.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepa Novák
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Josef Jůza
13.11.2004 - 21:24
Vždyť jsem říkal "úředně". Ale stejně proč už tedy nemáme SPZky dle okresů, ale dle krajů. Dřív se alespoň dalo zjistit odkud ten "někdo" přibližně je. Ale dnes? Kraj mi toho moc nepoví.

PS: Pardon, už vlastně to jsou RZ (registr. značky)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Josef Jůza
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa Novák
13.11.2004 - 17:35
Okresy se nezrušily, jen okresní úřady.
K tomu PID: nejen, že končí v Podlešíně, ale až páté pásmo je moc s ohleem na to, že na kilometry autobusem by baterkárna měla být ve 3. a zbytek města ve 4. pásmu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepa Novák
Anonymní uživatel
Hlavně pro: www
12.11.2004 - 23:06
To není špatná myšlenka, ale myslím, že když už se tak pracně "úředně" zrušily okresy a vznikly kraje, tak už asi s tím nikdo nic dělat nebude.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
www
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa Novák
12.11.2004 - 21:39
Podle mě by nejvíc kraji pomohlo kdyby byl zrušen, respektive sloučen s Prahou. Vznikla by v rozsahu Stř. kraje tzv. "Pražská aglomerace". Rozhodně by to mohlo prospět: dopravě, stejně všechny hlavní tahy vedou přes Prahu, řešení krizových situací kdy např. Vltava opouští SK před Prahou a u Roztok se do něj zas vrací, ale i Telecomu kdy volání do Prahy máme vcelku nelogicky dražší než do Kolína a zároveň jsou místa ve SK (v blízkosti Prahy), kde začínají tel. dvojkou). Stejně SK nemá jako jediný krajské město, všechny úřady jsou byť uprostřed, tak přesto mimo kraj.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepa Novák
Anonymní uživatel
Hlavně pro: www
12.11.2004 - 09:52
Máš pravdu. Čím jiným by se to asi mělo oplotit, než tím, čeho májí dráhy dostatatek. Stavělo se to proto, aby si lidé nezkracovali cestu přes koleje, protože tam furt nekdo přelézal vagovy a stalo se tam už pár vážnejch nehod. Bohužel, leze se tam furt.To samý jako když je tam napsáno na ceduli: "Žádáme cestující, aby nevstupovali do kolejiště před zastavením vlaku." A hádejte kde všichni stojí, když vlak teprve míjí závory. Pokud vím tak PID končí v Podlešíně (5.pásmo). Bohužel mi ještě nikdo nevysvětlil proč.Autobusy-to samé, kraj zde nepovolí konkurenci-asi proto, že má nějaké podivné spojení s ČSAD Slaný. Ale pokud se nahoře u garáží postaví Kaufland, tak navrhuji udělat tam zastávku SLaný-nák. centrum a nebo (a to se mi zdá reálnější) tam přesunout zastávku Slaný-předměstí. Výluky jsou právě kvůli tomu, aby se ta trať udržela v "sjízdném" stavu. Například nyní (od příštího JŘ) se zastavuje os. doprava na trati Podlešín-Středokluky (Hostivice). Protože jen do Středokluk nikdo nejezdil. Ale snad se blýská na lepší časy příští rok bude pravděpodobně 11 let nefunkční úsek Středokluky-Hostivice obnoven a možná se tam vráti i os. doprava.Bylo by to totiž váhodně žel. spoj. ze Slaného do Prahy přes -Ruzyní a Dejvice (to by mohla býti alternativa autobusu) Ovšem by to chtělo moderní rychlíky. Motorákama(krabicema) ř.810 dnes už nikdo jezdit nebude.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
www
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa Novák
12.11.2004 - 01:38
Jenomže problém je úplně jinde. Kdyby Slaný bylo zapojeno do PID, tak by člověk s průkazkou mohl využívat dopravu jaká se mu momentálně hodí. Platilo by se za pásma, nikoliv kilometry. Jenomže tady si každej hrabe na svým písečku. Další problém který je přímo ve Slaném, je vzdálenost autobusového nádraží od vlakového. Přitom pár metrů nad "autobusákem" vede kolej. Kdyby někdo chtěl, mohla by se tam vybudovat zastávka a rozšířit tím směrem centrum. Jenomže tady se všechno dělá proti lidem. Z aut. nádraží mizejí cedule na kterých byly jízdní řády všech spojů. Teď člověk jako blbec musí obcházet všechny zastávky připadající v úvahu, aby zjistil kdy mu co jede. Nevím jestli je to kvůli vandalům, ale tuto "módu" začala uplatňovat TSK Praha a taková cedule zmizela jak na Hradčanské tak i na ostatních "satelitních" nádraží v Praze. Občas v Praze jezdím vlakem mezi Smíchovem a Wilsoňákem, nebo Masaryčkou a Dejvicemi. Jenomže je to pro mě plnohodnotnou alternativou k tramvaji nebo metru. Až tedy kraj, nebo kdo to má na staroti, zajistí aby železnice byla použitelná i u nás, budu jí využívat. Poslední dobou jsou také časté výluky. K čemu je dobré, že budeme mít takový sračky jako Pendolina, když regionální tratě, na který by se ČD měly z osobní dopravy nejvíc zaměřit, jdou v dezolátním stavu. Docela by mě zajímalo kterej pitomec navrhl oplocení nádraží z pražců, které než cokoliv jiného připomíná schody a ty, tj. děti, kreré měly být nejvíce ochráněny před úrazem ho rády přelézají. Jestli takový lidé sedí na určitých řídících místech, tak chápu že dráhy vypadají tak jak vypadají.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepa Novák
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Ogar
11.11.2004 - 23:09
Omlouvám se za ty chyby, píšu to v rychlosti.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  2
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.