Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  Částečná nefunkčnost semaforů
Strana:   1

Částečná nefunkčnost semaforů

Ing. Renner
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem diskutujícím
5.1.2001 - 15:07
vážení diskutující,
po přečtení všech příspěvků zjišťuji, že nám nechybí velké množství nápadů a názorů, ale nám všem chybí, motoristům i chodcům, více discipliny a zdravý rozum.
Nová dopravní vyhláška předpisuje chodcům povinnost použít značený přechod a dává mu právo absolutní přednosti před vozidly. Zřídíme-li v rozsahu asi 50-ti metrů několik přechodů, budou to mít chodci jednodušší,ale auta budou několikrát v tomto prostoru zastavovat a rozjíždět - to znamená produkovat jedy, které vydýcháme všichni.
Podle mého názoru jsou vyznačené přechody i řízení křižovatky v pořádku a při jejich respektování bude pohyb chodců i vozidel bezpečný a plynulý.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Dušan Janovský
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jan Chyský
21.12.2000 - 21:26
No tak jistě, že jsem se zaměřil na to, co mě zajímalo. Víte, jak je to s těmi druhy lží: malá, velká a statistika. Vy prostě chcete říci, že jak tam projíždí víc aut, tedy i víc lidí, tak jsou dané intervaly jakýmsi optimem. Tady bychom se museli ponořit do matematiky, což já rád udělám, protože pár semestrů statistiky za sebou mám. Jak to budeme počítat? Jak to počítají ti, kdo to seřizují?

Ovšem hlavním důvodem, proč moje statistika není dokonalá, je fakt, že jsem měl jedny oči, jedny hodinky, jednu tužku a jeden papír, což je tak maximálně dobré na hrubý průzkum. Mě osobně přesvědčil minimálně o tom, že to tlačítko je blbost.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
B.Adamec
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Dušan Janovský
21.12.2000 - 10:40
Ano, jak uvádí p.Chyský, kolik aut a kolik lidí projde za hodinu? Vezmeme-li v úvahu, že auto může být naplněno i více lidmi. Vaše statistika by měla obsahovat i tato čísla.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jan Chyský
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Dušan Janovský
21.12.2000 - 10:15
Mam drobny dotaz k Vasi statistice cekani chodcu a aut na zelenou. Myslim, ze kdyz uz jste si dal tu praci se statistikou, by bylo jeste treba ji doplnit udajem kolik casu procekaji za hodinu lide v autech a kolik chodci a to ve vsech smerech. Pak by mozna to serizeni semaforu nevypadalo tak nesmyslne jak uvadite. Takhle mi vsak ta statistika pripada znacne tendencni.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Dušan Janovský
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jiří Hůla
20.12.2000 - 15:16
Když se ti vrhají chodci pod kola tam, kde je nečekáš, tak to bude asi tím, že nemají kde přejít. Já úplně chápu tvoje argumenty, ale nechápu, proč mají mít auta přednost před lidmi. Oni se také potřebují stejně jako řidiči odněkud někam dostat, akorát že na to nemají motor. Proč si chodci mají zacházet k semaforům a proč auta mají jezdit přímo?
Kdyby se tam pár přechodů udělalo, tak by to bylo hned veselejší. Navíc v tomto případě je to komplikováno faktem, že ten jediný přechod v dohledu (na semaforech) funguje dost prapodivně.
Více v mé reakci na jiný příspěvek.
A docela mě pobavil Pepa, když mi po té, co si přečetl mé starší příspěvky, začal doporučovat, že bych si měl koupit auto. Zajímavé na tom bylo, že on během toho rozhovoru řídil auto, kdežto já šel vedle něj po chodníku.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Dušan Janovský
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ing. Jiří Kučera
20.12.2000 - 15:04
Vážený pane Kučero,

Pokusím se reagovat na Váš ttext:
V případě křižovatky Večerka navrhujete obnovení přechodu.Uvědomte si,že přechod byl v prostoru kde jsou 4 jízdí pruhy,křižovatka je nepřehledná,při přecházení ve směru Brod-Večerka je ve směru vlevo před restaurací U Přemysla "dolík"do kterého prakticky není vidět a přijíždějící auto spatříte až když jste ve vozovce....
To je všechno pravda, ale pro mě to nejsou argumenty na zrušení přechodu. Když tam ten přechod byl, tak píšete, že chodec nevidí auto v ďolíku. Spíše jste měl ale napsat, že řidič z ďolíku nevidí chodce. Podle mě to byl problém těch řidičů a ne těch chodců. Dříve, když tam ten přechod byl, mohli řidiči alespoň vědět, kudy ti přecházející lidé chodí. Nyní, když tam široko daleko není přechod žádný, tak tam každý přechází, kde se mu to povede.

Je fakt, že když tam ten přechod byl, tak to bylo komplikované. Ale nepochopím, že se jako řešení mohlo přijmout zrušení toho přechodu. Cožpak to opravdu nešlo řešit jinak?

Ten přechod tam byl kvůli lidem. Jakmile se zrušil, tak ti lidé ale nezmizeli, stále se potřebují dostat na druhou stranu. Jsou zvyklí chodit tamtudy. Postavilo se tam zábradlí. Zajímavý pokus, ale není to řešení. Můžete tam postavit třeba elektrický plot a ti lidé tam budou chodit stále. Je to totiž naprosto přirozené místo na přecházení, vždycky se tamtudy chodilo, je to nejkratší, takže málokomu vadí nějaká čtyřproudová silnice. Oni by tam chodci nepřecházeli chaoticky, kdyby tam byl někde přechod. Ale on tam vlastně nikde není.

Můžete samozřejmě tvrdit, že chodci by měli přecházet po přechodu, který je na světelné křižovatce. Ale kromě toho, že je to mnohdy podstatná zacházka (například pokud jdu od kostela třeba pod horu je to bratru 80 metrů navíc), jde o to, čím tato diskuse začínala: seřízením semaforů

V této diskusi jste už několikrát funkci semaforů vysvětloval. Já jsem se ale byl na místě několikrát podívat a udělal jsem si i dost pokusů a měření (nejvíc předminulou středu odpoledne). Zejména mi šlo o semafor pro chodce ve směru kostel - Pražské předměstí. Ten semafor funguje na tlačítko -- pokud se stiskne, při příští fázi semaforů má naskočit zelený panáček. Hlavní problém spatřuji v tom, že někdy ten zelený panáček čeká celou periodu navíc.
Jinými slovy: když přijdu na přechod zrovna v té fázi, kdy by na beztlačítkovém přechodu svítila zelená, tak mám červenou. Problém je v tom, že i když v tu chvíli tlačítko zmáčknu, musím čekat celou další periodu.

Řeč čísel

Celkový čas celé periody křižovatky je proměnlivý a pohybuje se okolo devadesáti sekund. Měřil jsem maximální a průměrné časy čekání aut a chodců (od stisknutí tlačítka) na přechodu od jezírka na Pražskou. Každé měření jsem provedl dvanáctkrát.

auta průměr 11 s, maximum 42 s
lidi průměr 39 s, maximum 84 s

Nemusím asi zdůrazňovat, jak nepříjemné jsou čekací doby na semaforech pro chodce ve srovnání s auty. (Schválně si teď vezměte hodinky, odměřte si čtyřicet sekund a čekejte.) Obzvlášť vynikne srovnání průměrných časů. (Podstatně nižší průměr časů aut než jaký by se očekával z maxima je dán tím, že zhruba v polovině případů auto přijede k zelené.)

Chodci ale ve skutečnosti čekají na semaforu mnohem kratší dobu, než jak naznačují čísla. Ve skoro polovině případů totiž vyměknou a buďto přecházejí na červenou (zvláště jsou-li na přechodu sami), nebo se vydávají přejít k Večerce.

Kudy jsme zvyklí chodit

Během deseti minut onoho středečního odpoledne jsem si počítal chodce, kteří přecházeli sledovaným směrem. Zatímco u Večerky přešlo 47 chodců, na semaforu přešlo chodců 19. Z těchto 19 plných 8 (osm) na červenou.

Chodci na semaforu se mohou setkat ještě s dalšími problémy. Někteří z nich nevědí, že mají mačkat tlačítko (obzvláště ti, co přešli od autobusáku). Starším lidem pak dělá problém fakt, že zatímco mají zelenou, přes přechod se snaží projíždět auta z pražského směru.

Protože vím, kdy je bezpečná fáze pro přecházení, já sám zpravidla chodím na červenou.

Řešení?

Asi nemusím nikoho přesvědčovat o tom, že dopravní situace v prostoru u Brodu je vážná. Neznám jednoznačná řešení. Vím ale, že ten správný způsob nevede přes rušení přechodů a stavění zábradlí. (Mimochodem si ale myslím, že toto nové zábradlí je vcelku rozumné.)

Já navrhuji:
  1. seřídit semafor znovu, popřípadě odstranit tlačítko
  2. v prostoru u Večerky obnovit přechod
  3. další přechod udělat naproti Přemyslovi
  4. další přechod udělat někde ve Vinařického ulici, aby se lidé mohli dostat od kostela do Havířské
  5. kvůli přechodům a bezpečnosti obecně snížit maximální rychlost ve zdejších úsecích na 40 km/h
  6. zvýšit přehlednost křižovatky u Večerky instalováním zrcadla, zvážit proklestění živého plotu, změřit intenzitu veřejného osvětlení v ranních hodinách a kdyžtak přisvítit
Tady mi vypršel limit pro délku příspěvku, ale už tam toho moc nebylo. Ještě jsem uvažoval o semaforech i k Večerce, ale to by bylo moc drahé. Nepamatuji si už přesně, co jsem psal dál, takže se omlouvám, že píšu moc dlouhé příspěvky. :-))
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ing.Jiří Kučera
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Dušan Janovský
5.12.2000 - 06:31
Vážený pane .Se zájmem jsem si přečetl Vaše dva příspěvky na téma bezpečnosti chodců v prostoru křižovatek U brodu.
V případě křižovatky Večerka navrhujete obnovení přechodu.Uvědomte si,že přechod byl v prostoru kde jsou 4 jízdí pruhy,křižovatka je nepřehledná,při přecházení ve směru Brod-Večerka je ve směru vlevo před restaurací U Přemysla
"dolík"do kterého prakticky není vidět a přijíždějící auto spatříte až když jste ve vozovce....
Funkci světelné signalizace jsem popsal již dříve.Pokud se Vám zdá přecházení na červenou bezpečné a správné jednejte dle Vašeho přístupu k dopravnímu značení ale....Kolik času stojí vozidlo v jehož směru svítí červená?Mnohdy je to více než 30 sekund a prostě čekat musí.A co je 30 sekund v lidském životě.
Mnohdy však stačí jen zlomek tohoto intervalu a lidský život vyhasne.
Přeji Vám i ostatním čtenářům hezký den.
J.Kučera
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jiří Hůla
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Dušan Janovský
4.12.2000 - 09:51
Ahoj Dušane,
ten původní přechod tam byl sice dříve, ale byl nevhodně umístěn. Při výjezdu z náměstí je totiž špatně vidět doleva a když stojí auta ve dvou řadách i před světelnou křižovatkou vpravo, tak není absolutně vidět, zda něco zprava nepřijíždí. Řidič, který chce z výjezdu náměstí odbočit vlevo, má docela slušnou šanci, že ho nabourá auto přijíždějící od světelné křižovatky. A teď si do toho ještě připočti chodce, kteří přechází na přechodu k hospodě "U Přemysla". Hotová katastrofa. Totéž platí i o tom tak diskutovaném přechodu "U Večerky". Při výjezdu z náměstí je výhled doleva značně omezen, řidič si musí dávat hodně velký pozor, aby ho nesrazilo auto přijíždějící zleva a když ještě musí dávat pozor na chodce, kteří si asi myslí, že jsou nesmrtelní a statečně se vrhají pod kola, tak je to opravdové dobrodružství. Daleko jednodušší by prostě byla varianta, že by chodci přecházeli na přechodech řízených semaforem a protože lidé jsou jako ovce, tak na místech, která jsou nebezpečná postavit zábradlí. Zabrání se tak takovým jedincům, jako jsi ty Dušane, aby hazardovali se svým životem a přivedli nějakého řidiče zbytečně do kriminálu za ublížení na zdraví.

S pozdravem

Jiří Hůla
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Dušan Janovský
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jirku Hůlu a slečnu
4.12.2000 - 08:58
Mě by hlavně zajímalo, proč byl ten někdejší přechod zrušen? Cožpak tam lidi nechodili? Nebo jenom bylo automobilistům líto brzdit?
Máte všichni pravdu, že v místě toho přechodu lidé chodí dál. Já tam chodím také. Je to totiž optimální místo pro přecházení silnice. Nové zábradlí mi v tom nebude bránit, protože se naštěstí dá obejít.
Možná by bylo dobré si uvědomit, že mluvíme o místě, které bylo odedávna křižovatkou všech místních cest pro lidi. To, že jsme zavedli auta, ještě neznamená, že na křižovatky lidé nesmějí. Omlouvám se všem, kteří to mysleli jinak, ale já mám z předchozích příspěvků pocit, jako by na chodce nikdo nemyslel. Nebylo by bývalo lepší místo stavby zábradlí obnovit někdejší přechod?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Dušan Janovský
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ing.Jiří Kučera
4.12.2000 - 08:46
Zhruba v době, kterou popisujete jsem dost často na semaforech přecházel. Obvykle tam chodím na červenou, protože to považuji za bezpečné, ale tehdy jsem si několikrát proměřil čas, který na přechodu strávím do rozsvícení zelenáčka. Průměr byl čtyřicet sekund, limitní čas byl sedmdesát sekund, což mi jako pravděpodobnější průměr dává něco kolem pětatřiceti. Zastavte se na chvilku ve čtení a odměřte si třicet pět sekund. Je to vcelku dlouhá doba. Nevím, zda je nové řízení semaforů zase tak efektivní.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jiří Hůla
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Marie K.
18.11.2000 - 19:59
Well, i já jsem si všiml, že se tam zábradlí objevilo. Ovšem připadá mi jak "hladová zeď", samá díra ;-) Ale asi to ještě není hotové.

Co se týče chodců, jsou jak ovce, a tak by se tak zábradlí mělo koncipovat. Umožnit přejít jen na místech, kde jsou pro to určené přechody.

Ale i tak si myslím, že to je přinejmenším dobrý začátek a i já jsem velice potěšen reakcí dopravní komise, která se na můj podnět "nevybodla" a vážně se jím zabývala.

Za to jim patří dík a doufám, že jim to vydrží a ostatní instituce si z toho vezmou příklad.

Jiří Hůla
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Marie K.
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ing.Jiří Kučera
18.11.2000 - 11:37
S uspokojením zjištuji ze ředitel TS Slaný reaguje velice rychle na podněty spoluobčanů.Jak jsme si mohli všimnout zábradlí u večerky je témeř hotové.
Ale chodci zřejme budou po neexistujicím přechodu chodit dále i přes zábradlí.Pozorovala jsem v pátek navečer, při vyjiždění z náměstí a odbočovaní do leva (většinou trvá dosti dlouho než se Vám odbočení podaří)skupinku tří dospělých jak tvrdošijně čekají na možnost přejít silnici právě v tomto místě naproti večerce přitom za tu dobu by na přechodu u semaforu byly již dávno na druhé straně.Co k tomu dodat ?!!!!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Naděžda Rollová
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ing.Jiří Kučera
7.10.2000 - 11:35
Připojuji se k panu Hůlovi. Musím konstatovat, že situace v těchto místech je v 7.30 ve všední den hrozná. Doufám, že dopravní komise bude jednat pružně. Děti proplétající se mezi auty mimo přechod, blížící se ranní šero a mlhy v zimmních měsících,nic příjemného pro nás řidiče.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ing.Jiří Kučera
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jiří Hůla
22.9.2000 - 07:09
Vážený pane Hůlo,
Váš návrh bude předmětem jednání příští dopravní komise.
Veškeré dopravní značení a jeho úpravy musí projednávat dopravní komise.Pokud dojde ke schválení,realizaci provedou Technické služby.Děkuji za návrh.

ing.Jiří Kučera
ředitel
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jiří Hůla
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ing.Jiří Kučera
19.9.2000 - 11:11
V souvislosti s dotazem ohledně semaforů na křižovatce "U brodu" by mi zajímalo, zda se uvažuje o možnosti nainstalování zábradlí na místě původního přechodu pro chodce (naproti Večerce) neboť chodci stále používají tento již neexistující přechod a komplikují řidičům již tak složitou a nepřehlednou situaci při výjezdu z náměstí. Nebylo by od věci se nad tím zamyslet obvzláště nyní, když začal školní rok a zvýší se šance řidičů na "sestřelení" nějakého chodce. Děkuji.

Jiří Hůla
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ing.Jiří Kučera
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Ivo Mašát
19.9.2000 - 08:05
Vážený pane Mašáte
a ostatní chodci užívající řízený přechod na křižovatce U Brodu.
Před třemi měsíci proběhla úprava řídícího systému křižovatky tak aby se zvýšila plynulost provozu.Do vozovky byly instalovány snímače počtu projetých vozidel a řídící systém tak reaguje změnou režimu na měnící se hustotu provozu.Současně byl upraven i provoz signalizace na přechodech pro chodce.Zelená se nastavuje automaticky pouze ve směru U Brodu -autobusové nádraží.Tento přechod není vybaven tlačítky.Na ostatních třech přechodech svítí trvale červená.Zelená naskočí v nejbližším cyklu po stlačení tlačítka.
Žádost o přechod je potvrzena rozsvícením červeného nápisu ČEKEJ!
Systém funguje a na stlačení tlačítek reaguje,což jsem ověřil dnes ráno 19.9.2000 osobně.

S přáním hezkého dne
ing.Jiří Kučera
ředitel
Techické služby spol.s r.o.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Ivo Mašát
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem
8.9.2000 - 23:16
Velmi by mě zajímalo, kdy bude konečně provedena oprava (seřízení) slánské křižovatky U Brodu, konkrétně přechodu pro chodce od Pražské ul. do centra. Již déle jak měsíc nenaskakuje toiž zelený panáček na přechodu pro chodce (na kolmé straně to funguje). Přes tento dost frekventovaný přechod totiž chodí i maminky s kočárky a staří lidé. Nebo se snad čeká na nějaký úraz ?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.