Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  Doprava do Prahy
Strana:   1  ...  4  5  6  7  8  ...  21

Doprava do Prahy

misa
Anonymní uživatel
Hlavně pro: M.
9.1.2008 - 13:09
a nenapadlo tě, že vinu na tom nenese řidič, ale hustota dopravy?? Na Hradčanskou autobus jezdí vždy včas...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: M.
8.1.2008 - 12:42
máš lístky schovaný? nevěřím ti, že ti naúčtovali čtyři jiný ceny na tu samou cetu pro toho samýho člověka ;-)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
M.
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
8.1.2008 - 09:10
ČSAD Slaný by si mělo sjednotit ceny jízdného Slaný-Praha letiště a zpět. Od začátku roku 2008 nám bylo již účtováno za tuto cestu 35,-Kč, 25,-Kč, 30,-Kč a 32,-Kč.Jednalo se vždy o přímou linku.Jízda byla vždy placena kartou.Je to neprofesionální. Také by se měli zamyslet nad dochvilností. Toto slovo zřejmě ve slovníku nemají. Ještě jsme nezažili,aby autobus ČSAD Slaný na této trase přijel včas.Za služby co poskytují jsou účtovány nehorázné ceny.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Berns
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
4.1.2008 - 19:49
Úředník, kterej jel dvakrát metrem bude rozhodovat o takovejhle věcech...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Karin
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
4.1.2008 - 08:23
To je hustý...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
kubisek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
3.1.2008 - 19:55
Ale na druhou stranu, pořád je to lepší, než stanovisko náměstka pro dopravu v Ústeckém kraji, který na kritiku obcí nad dopravní obslužností prohlásil něce v tom smyslu, že je nikdo nenutí systém ZDO využívat, lidi můžou jezdit autama a že když si dopravní obslužnost neplatí, tak ať jsou zticha.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
kubisek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
3.1.2008 - 19:51
Já jsem to sem tedy dávat nechtěl, ale ať se taky pobavíte korespondencí s odborem dopravy StČ KÚ. Je to tedy trošku delší Ctrl+C, Ctrl+V.

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, proč z ostatních směrů je doprava do Prahy celkem na úrovni, jenom my ze Slanýho musíme díky socialistickému ČSAD Slaný a odstraňování konkurence úředníky StčKÚ z jeho trasy Slaný-Praha jezdit doslova jako dobytek? Snad i zvířata jedoucí na porážku mají lepší kulturu cestování.

A o víkendu musíme pro změnu jet do Prahy raději autem, protože naopak nejezdí skoro nic? Chomutovák v 7:30 byl zřejmě úředním zásahem úspěšně zlikvidován, ale náhrada od ČSAD Slaný, ač by byla žádaná, se o víkendech jaksi nekoná...

Vás, úředníku, se to samozřejmě netýká, ale někteří lidé musí jezdit do práce i v neděli ....

S pozdravem xxx


Odpověď asi po týdnu:

Vážený pane xxx,

reaguji na Vaši kritiku, týkající se rozsahu dopravy mezi Slaným a Prahou. Protože však neuvádíte konkrétní údaje, odpovím pouze na dotazy, které, jak se domnívám, máte pravděpodobně na mysli:

- proč mají ostatní města dopravu do Prahy lepší než Slaný,

- zda se připravuje zlepšení dopravy v trase Slaný – Praha.



Pokud se týká srovnání počtu spojů v pracovních dnech, kterými je v jednotlivých městech zajišťována doprava do Prahy, domnívám se, že takto nelze zcela objektivně úroveň dopravy hodnotit. Ani srovnatelně velká města (Slaný 50 spojů, Mělník 56 spojů, Rakovník s Novým Strašecím 65 spojů) nemají stejné podmínky. Např. přes Nové Strašecí vedou linky, které zároveň zajišťují dopravu z Rakovníka, slouží tedy pro cestující z obou měst, přičemž nelze výhodně použít železniční dopravu. Město Mělník má více obyvatel než Slaný a rovněž nemá železniční spojení s Prahou, na rozdíl od Slaného, kde je zároveň možnost poměrně rychlého železničního spojení.

Po redukci spojů na lince 520005 Jirkov – Chomutov – Louny – Praha (Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a. s.) se doprava mezi Slaným a Prahou skutečně zhoršila. Není to však zásluhou omezujícího stanoviska Krajského úřadu Středočeského kraje, dopravce na základě vlastního rozhodnutí vyloučil zastávku ve Slaném i na dalších spojích. K termínu platnosti nových jízdních řádů se bohužel nepodařilo ČSAD Slaný včas najít odpovídající kapacitu na zajištění dostatečného rozsahu dopravy. Proto bylo dohodnuto, z iniciativy Středočeského kraje, že tento dopravce připraví na základě provedeného dopravního průzkumu dodatečný návrh na zavedení nových potřebných spojů tak, aby mohla být doprava na trase Slaný – Praha a zpět co nejdříve uspokojivě vyřešena. Krajský úřad Středočeského kraje považuje odstranění problémů v tomto přepravním spojení za důležitý úkol a proto předpokládá, že příslušné změny jízdních řádů budou provedeny nejpozději v únoru 2008.

Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana

Na to se nedalo dělat nic jiného, než znovu reagovat:


Vážený pane Vyšehradský,

děkuji za odpověď, připadá mi však, že asi žiji v úplně jiném Středočeském kraji.

Například uvádíte jako výhodu, že lidé z Nového Strašecí mohou využívat linku, vedenou z Rakovníka. Přesně to se dělo ve Slaném, zde se výhodně (bohužel ale nevýhodně pro ČSAD Slaný) daly použít linky ze severu, ale StČ krajský úřad tomu nesmyslně brání (z hlediska nás, coby cestujících, z hlediska ČSAD to dává až moc velký smysl). Např. firma Kavka měla od začátku zájem zajíždět do Slaného, leč podle pana Kavky tomu bylo úředníky vždy zabráněno, údajně, aby nepřebíraly cestující z "dotované" linky ČSAD Slaný.

Úsměv u mě potom vyvolala možnost využití vlaku. Ano, dávám Vám za pravdu, ráno je spojení do Prahy spěšným vlakem výborné, bohužel zpět jede onen spěšný vlak již cca v 16:30 a já osobně neznám nikoho (snad vyjma studentů středních škol, zaměstnanců ČD a nahodilých cestujících, kteří přijeli vlakem z jiného směru a pokračují směr Kralupy, Slaný, Louny), kdo by byl vůbec schopen vlak využít, neboť málokomu v Praze končí pracovní doba před 16:30. Přitom, kdyby jezdil mezi 17:00 a 17:30 a ideálně ne z Masarykova nádraží, ale např. z jižního konce Prahy, např. z Braníka nebo Hostivaře (což je teď vzhledem k omezením na Hlavním nádraží bohužel nereálné), jistě by měl o cestující postaráno, neboť v té době opět autobusy ČSAD Slaný téměř praskají ve švech. Ostatní spojení vlakem je asi na té samé úrovni, jako jet z Prahy vlakem/autobusem do Kladna a pak pokračovat MHD Kladno linkou č. 9 nebo 12, čili pro každodenní dojíždění jenom stěží použitelné. A asi aby ten vlak náhodou opravdu nebyl moc atraktivní, končí PID naprosto nesmyslně "v polích" - jednu zastávku před Slaným, tedy v Podlešíně.

Tomu, že DPmCHaJ zrušil i další spoje, zejména ony "zrušené z donucení ve všední dny" také v sobotu a neděli, se ani nedivím. Já být dopravcem, tak ty spoje stáhnu taky, protože bych rozhodně nejezdil někam, kde mi úředník hází klacky pod nohy, ačkoliv vidím, že je o moje služby zájem. Čili to stále pokládám, jako "zásluhu" Krajského úřadu Středočeského kraje, od něj vyšel prvotní zásah do systému, který spoustu let dobře fungoval, i když k dokonalosti měl také daleko. Kromě toho, ten, kdo to vymyslel, měl alespoň předpokládat, že lidé, kteří jezdili "vyšší mocí" zrušeným spojem DPmCHaJ v 7:30 se nějak do Prahy taky budou muset dostat a že se "nacpou" do okolních spojů, nejvíce v 7:45.

Oceňuji však snahu přinutit ČSAD Slaný nalézt nějaké řešení. Vzhledem k tomu, že jsem již několik jejich "takyřešení" měl možnost zažít (např. kdy předminulý jízdní řád linka MHD Slaný přijížděla na železniční zastávku Slaný předměstí 2 minuty po odjezdu spěšného vlaku "Luna" do Prahy), jsem k tomu již značně skeptický.

S pozdravem
xxx
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Petr
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
3.1.2008 - 18:53
To je už dneska opravdu síla. Ano jízdenka Slaný - Praha-letiště stojí 32 Kč/kartou 30 Kč. Podobně Praha-Dejvická - 41 Kč/39 Kč kartou. Prostě zdražení o 5 Kč.

Už jsem psal řediteli Vodičkovi dopis že když teda zdražují, tak nejsou ani schopni si vyvěsit nový ceník na internetové stránky-www.csadslany.cz, dokonce to nenahlásili na IDOS (pořád tam jsou staré ceny) a také nenapsali vysvětlení zdražení.
Vím, že psát vysvětlení je pro monopolní firmu s jménem ČSAD Slaný asi hodně, ale určitě to patří ke slušnému přístupu k zákazníkům.

Jsem zvědavý kdy tam ten nový ceník bude, jelikož ostatní společnosti ho často zveřejní ještě před jeho platností.

Také určitě napíšu na Středočeský kraj, jelikož současná situace s dopravou ČSAD Slaný je neúnosná.
Bohužel se slev v podobě čtvrletních, měsíčních jízdenek asi nedočkáme dříve, než bude zavedena Středočeská integrovaná doprava a to bude asi nejdříve od 1.1.2009.

Jsem toho názoru, že je nutné podporovat veřejnou hromadnou dopravu a to zdražováním (o 20%) určitě neuděláme. Platit 39 Kč (41 Kč) za cestu do Prahy-Dejvic je neúnosné. Jeden známý jezdí ještě s někým v autě a za cestu Slaný-Praha platí stále 25 Kč. Kde to potom jsme.


Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
3.1.2008 - 18:45
No jsem zvědavá kolik budu zítra platit do Dejvic na studentskou???
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Petr
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Hana
3.1.2008 - 16:41
No ze dneska jsem platil ze Slaného autobusáku do Dejvic 39Kč na kartu bez karty je to za 41Kč, ale na letiště nevim.Bude to ale to samé, přičti si k původní ceně, kterou jsi platila 5Kč a budeš mít novou cenu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jirka N.
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
3.1.2008 - 16:14
Ano. Problémem linky Praha-Slaný je prostě a jednoduše nedostatek konkurence a (téměř) monopol jedné firmy.
Krajský úřad chybně nebo bůhvíproč dotuje prakticky pouze ČSAD Slaný a vytlačuje všechnu (nedotovanou) konkurenci. No a ČSAD Slaný pak prostě není vůbec nijak tlačeno k tomu, aby poskytovalo kvalitní služby (tj. jezdilo včas, rychle, efektivně, atd.).
Pohled na okolní podobné linky, kde konkurence panuje (Pha-Kladno, Pha-Rakovník) ukazuje, že situace na slánské lince je opravdu špatná.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
AP
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa z Dolíků
3.1.2008 - 16:06
No, BusMat to v prosinci nasolil ze 38 na 42, čímž se stal nejdražším autobusem do Prahy a zpět. Už se těším, až s nima pojedu zítra - uvidím, jestli to zvedli ještě. Ale vlastně nepojedu! Abysme neutráceli tolik, páteční autobusy nejezdí přes Slaný. Bez varování předem; jízdní řády sice vylepili, ale upozornění na autobusech nebylo. Proč taky, mohli bysme se včas rozhodnout jet jinak. :(
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Hana
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petr
3.1.2008 - 15:00
Prosím tě, kolik teď stojí cesta na letiště a do Dejvic?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Petr
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa z Dolíků
3.1.2008 - 14:22
A co je zajímavé, že to udělali a ode dneška a né už od 1.1.08
Schválně nás nechali svést jednou za starou cenu,abychom si mysleli, že ke zdražení nedojde a pak šup a hned nám to naperou o 5kaček více.
Čekal jsem zdražení,ale tak o 2Kč o pět na jedné jízdě je docela dost.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
3.1.2008 - 14:19
kuper, zvedli ceny a vypli topení v autobusech! Ráno v 6,10 bejvá pravidelně v autobuse jinovatka!

Už aby tu mohla jezdit nějaká konkurence!

je to banda zlodějů!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pepa z Dolíků
3.1.2008 - 13:26
Zvýšení úrovně služeb? To určitě ne, oni nemají potřebu to zvyšovat, když neni žádná konkurence. Za chvíli budeme platit za cestu tam a zpět skoro 100.
No busem už se to nevyplatí.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepa z Dolíků
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
3.1.2008 - 13:10
Zdravím všechny a vypadá to, že se pomalu probíráme z cenového šoku. Jízdenka Slaný - Praha podražila o 5 Kč z 34 na 39 Kč (karta), což je přesně 14,71% !!! Současně ČSAD "zlepšilo" služby tak, že jezdí autobusy, které vytáhli z vrakoviště, dále nedodržují jízdní řád atd.
K ceně: Navýšení DPH (z 5 na 9%)dělá 1,36 Kč, cena se však zvýšila o dalších 3,64 Kč, tj. dále o 10,71%. Konkurence chybí, proto si klidně dovolí napálit celé zýšení DPH a navíc 10%, které možná pokrývá část zdražení energií, materiálů apod., ale rozhodně to není celých 10%, zkrátka ČSAD využilo situace zvedlo si zisk a tím odměny managementu, nebo mají vážný úmysl získat prostředky na zvýšení úrovně služeb?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
28.12.2007 - 18:28
csadslany=banda plnejch socek
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym
28.12.2007 - 16:45
zákon tím neporušují, najdeš to na ministerstvu dopravy ;-)
A pro příští rok už je rozjednaný, aby sleva pro studenty vysokých škol platila celoročně a jedná se i o hranici 26 let kvůli dalšímu studiu ;-)

Ten řidič tě dneska okradl, nic jinýho ti k tomu napsat nemůžu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
28.12.2007 - 16:31
paráda, včera tam i zpět a dneska tam jedu do školy na zkoušku na studentskou, ale dnes zpátky, pan řidič inteligent odmítá dát studentskou slevu se slovy ,,jsou prázdniny, do školy přeci nejedeš". Měl pravdu , jel jsem ze školy! A ještě dodal ,,já jsem si to nevymyslel".

Škoda, že nejsme v Americe, vysoudil bych z nich miliony! Takhle na ně můžu akorát nadávat :-D

Vzhledem k tomu, že na vysoký škole jsou zkoušky i o letní prázdniny a to slevu neposkytujou, myslím si, že porušují zákon! Nebo to nemaj ze zákona daný, že tu slevu musej poskytovat? Kdo je k tomu nutí aby dávali slevy? Dobrovolně to určitě nedělaj, když se to snažej omezovat jak jen to jde.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  ...  4  5  6  7  8  ...  21
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.