Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  Doprava do Prahy
Strana:   1  ...  16  17  18  19  20  21

Doprava do Prahy

Holub Zdeněk
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Sejkora Jiří
22.10.2001 - 10:15
Na adresu Vašeho "takzvaného" posílení spoje do Prahy v 7.15:
Dneska (22.10.2001) jsem, tak jako další, marně čekal na posilu, která samozřejmě nepřijela. Řidič autobusu, který mimochodem místo času odjezdu má asi uveden v jízdním řádu čas příjezdu na autobusové nádraží, se neráčil ani obtěžovat tím, že by nás informoval o tom, že druhý autobus nepřijede, zavřel dveře a odjel. Myslím, že jsem nebyl sám překvapen a opožděn při příchodu do práce.
S pozdravem
Z. Holub
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Petr Kubišta
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Ivo Mašát
14.10.2001 - 13:20
To už jsem tady psal. ČSAD Slaný je největší brzda rozvoje slánského regionu. Máte docela štěstí, na linkách Slaný-Praha a Slaný-Kladno v sobotu a v neděli ještě občas něco jezdí, ale zkuste se dostat v nepracovní den třeba do Zlonic nebo do Velvar! Zloničtí mají to štěstí, že jim tam jezdí alespoň vlak. Do Velvar sice taky, ale s přestupem v Kralupech. Ostatní vesnice mají prostě smůlu. A pak se naše vláda diví, že se vesnice vylidňují. Já v současné době studuji v Ostravě a tady v tom regionu je naprosto nemyslitelné, aby se člověk v sobotu nebo v neděli někam autobusem nebo vlakem nedostal!! Je pravda, že těch spojů není tolik, jako ve všední den, ale to se dá celkem pochopit.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Sylva Králová
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem
11.10.2001 - 10:49
Před 4 lety jsem se přestěhovala do Slaného. Za prací dojíždím do Prahy. Domnívala jsem se, že v případě tak krátké vzdálenosti bude každodenní dojíždění opravdu hračkou. Moje 4 letá zkušenost ovšem hovoří o naprostém opaku a absolutně souhlasím se všemi zde uvedenými příspěvky ostatních cestujících. Za absolutně nepochopitelné považuji množství zastávek ve Slaném. Jedna na autobusovém nádraží, jedna u truhlárny a jedna u nádraží(což se však týká spíše těch autobusů, kteří zde končí; nevím ani o jednom, který by zde kolem 8.00 hod ranní začínal).Pokud bydlíte na Skalkách, znamená to, že pouhá doprava na stanoviště autobusu na autobusovém nádraží zabere 45 minut(25 minut chůze ze Skalek na nádraží a 20 minut stání fronty před odjezdem autobusu, abyste si sedli, pokud se vám dělá v přeplněném autobuse zle).Je pravda, že člověk má možnost volby a po otřesných zkušenost s ČSAD Slaný bych nejradši jezdila autem i za cenu vyšších nákladů. Jenže na Dejvické neexistuje žádné záchytné parkoviště, tak jako na většině konečných stanic ostatních tras pražského metra, a zaparkovat na normálním hlídaném parkovišti za cenu 10,-/hod je samozřejmě nemyslitelné.
Dále jsem se dozvěděla(jedna paní povídala), že po otevření obchvatu u letiště, budou všechny autobusy ze Slaného končit na Zličíně. Myslím si, že je to absolutní nesmysl.Do centra ze Zličína je to dobrých 15 stanic, což je přibližně 35 minut, ne-li víc. Z Dejvic pouze okolo 10 minut.Dále nepředpokládám, že jízdní doba Slaný-Zličín bude kratší než Slaný-Dejvice, spíše naopak.Dále mě překvapuje, že nikoho nezajímá názor cestujících.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jan Chyský
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Ležák Karel a referá
4.10.2001 - 17:57
Žádám, aby součástí vyjádření referátu dopravy a silničního hospodářství OÚ bylo také, jakým způsobem referát monitoruje dopravu, zejména na spojích Praha Slaný podvečerních hodinách. A jak je možné, že jako regulační orgán dopustil stav, který je popisován v obou diskuzích. Uvedený úřad musí přece zastupovat oprávněné zájmy cestujících, kteří díky regulovanému jízdnému platí více, než by odpovídalo tržním podmínkám. ČSAD by mělo proto poskytovat kvalitní služby, avšak jediný, kdo to může a musí zaručit je uvedený odbor dopravy. Na kvalitu přepravy musí dohlížet z titulu své funkce a ne reagovat jako hasič ex post, když už není s rebelujícími cestujícími k vydržení.
Přehled o vytíženosti jednotlivých spojů má díky elektronickým pokladnám k dispozici.
Dále se domnívám, že by diskutující zajímaly odpovědi na následující otázky:

- Podle jakých pravidel se řídí přistavování posilových vozů a jak jsou tato pravidla dodržována? Pokud pravidla nejsou, proč nejsou? Pokud se nedodržují, jak bylo ČSAD úřadem sankcionováno?

- Proč má trasa Kladno Praha odlišný režim, než ostatní linky a kdo je za tento stav zodpovědný?

Ing. Jan Chyský, CSc

PS: Podle mého subjektivního dojmu nejsou nové autobusy Mercedes pro cestující žádná výhra. Uvnitř, zejména vzadu, se mi zdají hlučnější než Karosy, sezení také nic moc, na dálnici jsou Karosami běžně předjížděny. Snad alespoň ekonomika provozu je lepší.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Ležák Karel
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jana Gregorova a vše
4.10.2001 - 14:16
Všechny příspěvky uváděné na diskusním fóru, týkajících se autobusové dopravy na lince Praha – Slaný jsme zaslali k vyjádření vedoucímu referátu dopravy a silničního hospodářství OÚ v Kladně a řediteli ČSAD ve Slaném.
Linka Praha – Brandýsek – Slaný v 19:05 hodin byla dle informace ředitele ČSAD pana Ďurmeka posílena dalším autobusem značky Mercedes.
S pozdravem zástupce starosty Karel Ležák
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Lenka Frolíková
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jana Gregorova,všem
3.10.2001 - 21:14
Vážená paní Gregorová,
stejný problém s přeplněným autobusem nastal i dnes na lince Praha-Slaný,který staví ve 14:50 na Šárce a pokračuje dále přes letiště,Stehelčeves,Brandýsek atd.s tím rozdílem,že se vešli všichni cestující,ale dvakrát nás řidič prosil abychom se ještě ,,zmáčkli",aby mohli přistoupit další.Odpovědní lidé by si měli vyposlechnout reakce lidí na to co se dělo v autobuse a dozvěděla jsem se tam i o včerejším spojení v 19:05,které hraničilo s hazardem o zdraví.
Pokud si přečtete předcházející příspěvky zjistíte,že Slaný je z hlediska dopravní obslužnosti zabezpečeno tak se s tím nic dělat nebude,proč se rozčilovat.
Také v jednom z předešlých příspěvků pan Ivo Mašát poukazuje na to,že pásmo PID končí u Želenic cca 7 km od
Slaného.Proč na druhou stranu od Prahy mohou jezdit autobusy v rámci PID přes 50 km (Sázava,Kostelec nad Černými lesy)a směrem na Slaný se uměle vytváří situace,která brání změně?Pro zákazníky jenom k lepšímu!
Doufám,že zastupitelstvo města Slaného se už konečně postaví za své občany a umožní jim důstojně jezdit za prací.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jiří Kochánek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jana Gregorova,všem
3.10.2001 - 11:02
Vážená paní
Asi 5 minut po autobuse, který jste zmiňovala odjíždí přibližně o 50 m dál poloprázdný autobus dopravce Kavky směrem do Mostu. Tento dopravce ovšem nesmí kvůli regulačním zásahům OÚ Kladno zastavovat na území našeho okresu.
To myslím snad ani nepotřebuje další komentář.
S pozdravem Jiří Kochánek
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jana Gregorova
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Ivo Rubík
3.10.2001 - 10:01
Vazeny pane Rubiku,
nahledla jsem dnes poprve do diskusniho fora na tema, ktere me pali po dobu poslednich tri let, kdy dojizdim do zamestnani do Prahy.
Pan Chysky ve svem prispevku rika, ze "ČSAD se chová tržně v netržním prostředí - minimalizuje náklady při nekvalitní službě a tím si zvyšuje zisk". Vyraz "trzne" je slabe slovo pro zpusob, jakym mi byla vcera poskytnuta sluzba CSAD Slany na lince Praha-Slany. Kvalitu teto sluzby by lepe vyjadrovalo slovo "ohrozeni". V diskusi jiz nekolikrat padlo, ze linky Praha-Slany jsou preplnene.
Vcera 2.10.2001 autobus na lince Praha-Brandysek-Slany v 19,05 vezl tolik lidi, ze u predniho skla u ridice lide lezeli na prednim skle a pri zataceni prepadavali smerem k sedacce ridice. Pan ridic, ktery chtel vyhovet lidem cekajicim venku, otviral zadni a predni dvere a dalsi lide se pokouseli dostat dovnitr, na letisti zbylo asi deset lidi, kteri se nedokazali dovnitr vecpat.
Nekteri lide byli hystericti, za sebe muzu rict, ze takovy zpusob dopravy vnimam jako ponizeni. Pokud nekdo protestoval, dostalo se mu odpovedi: nemusite s nami prece jezdit. Nevim, co by se stalo, kdyby pri razantnejsi zmene smeru jizdy kdokoli z nas asi osmi az deseti lidi, kteri se tisnili v prostoru u jeho sedacky a na schodech, na neho spadl.
Tato situace nastavala bezne o prazdninach, kdy na spojich Praha-Slany byly odebrany posily a dale se vyskytuje i nyni.
Myslim, ze situace je dale naprosto neunosna, skandalni a postoj OU Kladno byrokraticky. Vzhledem k tomu, ze zastupce OU Kladno ve svem prispevku tvrdi, ze partnerem pro OU je pouze mestsky urad, bylo by vhodne, aby se MeU Slany v teto veci vice angazoval.
Dekuji.
Ing. Jana Gregorova
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Ivo Mašát
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem
26.9.2001 - 19:18
Jsem rád, že se rozběhla diskuse na téma autobusového spojení Slaný-Praha a zpět. Patřím také k těm, kteří ji každodenně využívají k cestám do zaměstnání a zpět ve všední dny, občas (zhruba 1x měsíčně i o víkendu, taktéž v rámci plnění svých povinností). Občas jsem nucen o víkendu cestovat na Moravu, auto nevlastním a proto jsem zcela závislý na veřejné dopravě. k ČSAD Slaný mám několik připomínek, které zde ještě nezazněly.
1. O víkendu je doprava do Slaného v odpoledních hodinách naprosto nedostačující, o večeru nemluvě. Při svých návratech z Moravy jsem nucen jet autobusem z Brna do Kladna, a poté z Kladna do Slaného posledním spojem ve 22.20 hodin. Když má autobus z Brna zpoždění (je to dálková linka až z Košic), tak jsem z Kladna nucen využít taxislužby, což se mi prodražuje o 250 Kč. Totéž platí v případě mých návratů o víkendových večerech z pracovních povinností. Velmi se proto přimlouvám za zavedení pozdněvečerního spoje z Prahy.
2. Několikrát se mi stalo, že autobus nejel buďto vůbec ( v zimě), popř. měl zpoždění a byl tak napresovaný, že jsem se do něj nedostal a byl jsem nucen jet pozdějším spojem. Zameškaný čas v práci pak musím nahradit. Zajímalo by mě, jak se ČSAD Slaný staví k vydávání tzv. zpožděnek (když jsem ji požadoval, bylo mi řečeno, že se vydávají v kanceláři - ta má však tak nemožnou provozní dobu, že občan zaměstnaný v Praze na stálou ranní směnu nemůže stihnout kancelář otevřenou. Tedy kdo chce zpožděnku (zaměstnavatel ji vyžaduje), musí si vzít další volno v práci a nahrazovat tak volno dvojí !!
3. Zajímalo by mě, kdy už konečně skončí to nedůstojné schraňování drobných na autobus. Nedávno mi odmítl odpoledne řidič rozměnit tisícovku, přitom peníze mi chodí na účet a výběry z bankomatu po dvoustovkách se taky dost prodraží. Proč např. slánské ČSAD nezavede bezhotovostní odbavení (kladenské ČSAD má čipové karty), popř. proč nemůže být tolik frekventovaná linka zařazena do sítě pražské integrované dopravy ,takto každý platí dvojí jízdné, slevy za pravidelné cestování přitom žádné. Pokud vím, pásmo PID končí u Želenic, cca 7 km před Slaným !!!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jiří Kochánek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petr Kubišta,paní Fr
25.9.2001 - 15:04
Vážení
Diskuse na toto téma paralelně probíhá i na http://www.oku-kl.cz . Nepodařilo se mi přesvědčit pana Štola z OÚ Kladno, aby debata byla vedena pouze zde. Jestli na to máte nervy, tak si tamní příspěvky přečtěte. Já se zde pokusím o jakýsi stručný výtah z toho co tam bylo řečeno a co já osobně považuji za důležité.
1) Pracovníkem OÚ Kladno je argumentováno, že se další dopravci na linku nepouští mj. z těch z důvodů, aby neodebírali ČSAD Slaný cestující, kteří tak přispívají na jeho celkové hospodaření. Tím je přímo a natvrdo řečeno, že dotování neziskových linek přenesl OÚ Kladno naprosto účelově a záměrně z dosti značné části na nás, cestující na lince Praha-Slaný.
2) Všechny ziskové trasy nejsou v dotačním režimu. Trasa Praha-Kladno je v tržním režimu, z čehož vyplývá, že cestující na této trase na neziskové linky v okrese přispívat nemusí. Prostě jsou mezi námi pořád rovní a rovnější.
3) Provozování autobusové přepravy na území okresu je zakazováno nejenom panu Kavkovi, ale je často zakazováno (doslovní přepis) i jiným dopravcům, dokonce i dopravcům z našeho okresu a to z důvodů uvedených v 1) a také z toho důvodu aby nesráželi ceny.
4) Kromě ČSAD Slaný a ČSAD Kladno nikdo další dotace nedostává. A to ani ti dopravci co jezdí diskutovanou trasu za srovnatelnou, nebo nižší cenu.
5) Pan Ing.Blažek projevil názor že se nejedná typickou kartelovou dohodu a bylo mu odpovězeno, že tomu tak není.
Zkuste si se mnou vypočítat kolik pravidelný cestující do práce ze Slaného do Prahy zaplatí na dotacích na neziskové linky.
Vycházet budeme z toho, že bychom měli mít jízdné úměrné jízdnému na trase Kladno-Praha.
Vzdálenost z Kladna do Prahy (Dejvická) je 28 km, jízdné je teď po zdražení 20,-Kč. Vzdálenost ze Slaného do Prahy (Hradčanská) je 33 (někde je uváděno i 31) km a cena je v případě ČSAD Slaný 31,-Kč (jiní dopravci i 32,-). Vezměme ty údaje, které jsou pro ČSAD Slaný nejpříznivější.
Výpočet úměrného jízdného : 28 km / 20 Kč = 33 km / x Kč, x = 23,57 Kč, řekněme 24 Kč
Výpočet kolik zaplatí cestující navíc v jedné jízdě : 31 – 24 = 7 Kč
Kolik přibližně zaplatí pravidelný cestující měsíčně navíc : 7 * 2 * 20 = 280 Kč
Kolik přibližně zaplatí pravidelný cestující ročně navíc, uvažujeme – li že má měsíc dovolené:
(12 - 1) * 280 = 3080,-Kč
Řekněme, že podklady pro výpočet nejsou docela přesné, že třeba obě linky nemohou být přesně srovnávány, a že bych měl ubrat. Pod 2000,-Kč za rok bych ve svém odhadu ale nešel.

Zde bych pro jistotu zopakoval co už jsem jednou napsal. Jsem všemi deseti pro státní dotace hromadné dopravy, ale nevím proč jí máme dotovat my cestující ze Slaného do Prahy ze svých už zdaněných peněz. Proč třeba naopak také někdo nedotuje nás, když je tu 9% nezaměstnanost. Argumenty OÚ Kladno se mi zdají být velice chabé a málo k věci .

Plně se také ztotožňuji s názorem paní Frolíkové na neexistující spojení po 23 h, jako existuje například spojení Praha-Kladno (nejen autobusové). Kromě důvodů které již zmínila bych uvedl i další. Kladno pro nás už dávno není hlavním centrem, kam se jezdí za kulturou, za sportem, nebo se prostě jen bavit (bylo-li kdy). A zkuste si někdy večer vyrazit třeba na koncert, nebo do divadla do Prahy a vrátit se autobusem. To prostě nejde. Zkuste mi najít nějaké představení nebo koncert který končí před 22 h. Dále existuje spousta lidí s pružnou pracovní dobou (to je i můj případ), kteří by kromě cestujících které uváděla paní Frolíková rovněž občas využívali.
Trochu na okraj. Pozdním autobusům z Kladna se říká flamendráky. A to z toho důvodu, že ho dost využívají lidé, kteří se byli někde bavit, nebo byli na návštěvě u známých v Praze. Podle mého odhadu je to asi 50% cestujících. Vím to tak dobře proto, že jsem z Kladna do Prahy 2 roky jezdil.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Petr Kubišta
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Lenka Frolíková a OU
25.9.2001 - 00:37
Podle mého názoru je ČSAD Slaný socialistický podnik typu České dráhy (ale i tam se služby pomalu a jistě zlepšují - narozdíl od ČSAD Slaný), kde se po listopadu 89 změnilo jen pár autobusů a vyměnily se strojky na výdej jízdenek, které již nejsou na kličku, ale elektronické. Vše ostatní zůstalo při starém. Linka Praha-Slaný podle mě dotace nepotřebuje, když je nepotřebuje linka Kladno-Slaný, kde jezdí (nebo alespoň ještě nedávno jezdil, nevím jak je tomu teď, jsem skoro celý rok mimo Slaný) soukromý dopravce a jak známo, podle zákona, kde je linka dotována státem, nesmí již nikdo jiný jezdit. Prostě si myslím, že ČSAD Slaný si "vymohlo" ztrátovost a tím i dotace na rentabilní linku, aby nemuselo jít třeba s cenou dolů - viz Kladno-Praha jednu dobu za 10Kč. Je to jako s Českým Telecomem - umělý monopol přináší jenom zdražování, nic víc.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Lenka Frolíková
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jiří Kochánek a dalš
22.9.2001 - 20:47
Vážený pane Kochánku,
děkuji Vám,že jste rozvířil debatu na téma:,,Doprava slánských občanů do Prahy".Stejný problém mě trápí bezmála dva roky mého dojíždění autobusem,z důvodu frekvence spojení ze Slaného do Prahy a především zpět.Zvykla jsem si o víkendu jezdit do zaměstnání s tří hodinovým předstihem,protože o víkend prostě nic nejede,zvykla jsem si jezdit v davu lidí,protože jsem ráda,že jedu vůbec.Co mě pálí,ale nejvíce je spojení ve všední den po jedenácté hodině večerní.Jen díky benevolenci mého zaměstnavatele,který mi umožnil vyjímku a ochotě mých kolegů měnit směny mohu vykonávat svou práci a jen tiše závidět kladenským a např.buštěhradským kolegům,kteří se z práce dostanou i o půlnoci.Možná bysi měl někdo uvědomit,že se už dávno přestalo pracovat od šesti do dvou a od dvou do desíti.Pokud by někdo namítal,že toto spojení není rentabilní hluboce se mýlí,protože dvě kolegyně u nás skončily jenom kvůli špatnému spojení do Slaného,další musí jezdit autem a pokud by někdo ze Slaného chtěl pracovat u nás,má prostě smůlu.To nemluvím o dalších přibližně 15 lidech,které znám,např.z letiště,Siemensu,Radiomobilu apod.kteří prostě jezdí autem.
Zajímalo by mě jestli někdo spočítal kolik lidí musí jet v autobusu Slaný-Praha popř.opačně,aby spoj byl rentabilní.Auto se čtyřmi pasažéry směr Slaný-letiště se vyplácí.
Ještě jednou Vám pane Kochánku děkuji,že jste započal tuto debatu,chápu i pana Štola-do té doby než zase pojedu autobusem na schodech u řidiče.

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jiří Kochánek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem, zvláště pak pa
19.9.2001 - 14:52
Vážení
Rád bych Vás upozornil, že diskuse na toto téma probíhá rovněž na serveru OÚ Kladno. Dal jsem tam podobný příspěvek jako sem. Dotaz i odpověď OÚ i mojí odpověď OÚ zde přikládám. Dále jsem poprosil všechny tamní zúčastněné, jestli by dále nevedli diskusi na toto téma pouze na serveru meuslany, protože si myslím, že slánského regionu se to týká nejvíce.

------ můj příspěvek ------
Vážení
Zajímalo by mne kdo z OkÚ Kladno a z jakých důvodů nepovolil autobusovému dopravci Kavkovi z Mostu provozovat činnost na území okresu Kladno.
Zakazovat tuto činnost v době, kdy je v okrese více než 9% nezaměstnaných a při přetíženosti dopravy Slaný - Praha (kudy tento dopravce jezdí) se mi zdá být poněkud nemorální. Toto rozhodnutí je přímo proti zájmům občanů oblastí Slaný, Hořešovice a Třebíz, kde by mohly být tímto dopravcem služby poskytovány. Toto rozhodnutí rovněž brání vytvoření opravdového tržního prostředí které by provozovatelé této činnosti na trase Slaný - Praha tolik potřebovali.

------ odpověď pana Štola z OÚ Kladno ------
Vážený pane Kochánek,
již téměř před rokem jsme odpovídali panu Kavkovi, autodopravci z Mostu na jeho žádost. Pochopitelně, že naše vyjádření tehdy bylo negativní a nemůže být jiné ani tentokrát. Svoje stanovisko jsme opírali o ustanovení § 12 zákona č. 111/94 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Ten kdo tehdy provozování dopravy panu Kavkovi nepovolil nebyl svévolný jednotlivec ale referát dopravy a silničního hospodářství což vycházelo z naší kompetence. Pod každým dopisem a rozhodnutím by měl být podepsaný vedoucí referátu. Občanům Slaného, Hořešovic, Třebíze a dalších jsme schopni vyhovět zavedením nových autobusových spojů prakticky ihned po vznesení jejich požadavku. Problém je v tom, že jistá loby žádá pana Kavku a referát dopravy je nucen vycházet z litery zákona, kdy jsme vázáni dotačními pravidly o kterých právě hovoří výše uvedené ustanovení zákona 111/94 Sb.. Závěrem bych chtěl sdělit, že za poslední dva roky nemáme žádný požadavek na zavedení nových spojů resp. linek na okrese Kladno a po zpracované studii optimalizace osobní dopravy víme, že doprava je na území okresu Kladno dostatečná. Rovněž byste měl vědět, že na zavedení linek a spojů je pro náš referát partnerem obecní nebo městský úřad nikoliv dopravce.
S pozdravem Štol Václav

----- moje odpověď panu Štolovi -----
Vážený pane
Vaše ´pochopitelné´ rozhodnutí je mi přiznám se nepochopitelné. Toto rozhodnutí mi připomíná dobu na sklonku éry reálného socializmu, kdy rovněž nebyla povolována činnost soukromníkům v těch činnostech, když v místě tuto činnost již provozovala jiná socialistická organizace.
Ve vámi uvedené změti paragrafů se nevyznám a ani se vyznat nechci. Můj selský mi však napovídá, že kdyby, kdyby referát dopravy chtěl, tak by zmíněnému dopravci činnost povolit mohl. Smysl existence státních orgánů spočívá totiž mimo jiné v tom, že má dohlížet na dodržování pravidel volné hospodářské soutěže a vytvářet pro ní i podmínky. To se však v tomto případě podle mého neděje.
Zajímalo by mne dále, jestli existují ještě další dopravci, kterým bylo rovněž zakázáno provozovat činnost na území okresu a jestli bych i já dostal ´pochopitelně´ zamítavé stanovisko kdybych požádal o povolení k činnosti v diskutované oblasti a měl všechny ostatní technické náležitosti v pořádku.
S pozdravem Jiří Kochánek

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jiří Kochánek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Sejkora Jiří
19.9.2001 - 14:40
Vážený pane
Jsem rád, že jste se této záležitosti ujal právě Vy, protože moje zkušenosti s Vámi jsou jen ty nejlepší. Musím Vám vyslovit uznání za Vaše pracovní nasazení při plynofikaci Kvíčku, kdy jste byl často v práci i v sobotu a v neděli.
Přidání autobusových linek ve špičkách je jistě krok správným směrem, ale neřeší to podstatu věci. Podstata problému podle mne spočívá v tom, že OÚ Kladno svými zásahy ovlivňuje volnou hospodářskou soutěž v oblasti veřejné autobusové dopravy. Dále se divím tomu, že je linka Praha-Slaný dotována (jestli jsem to správně pochopil z vašeho příspěvku), když autobusy jezdí takřka pořád plné.
Veřejná doprava si skutečně zasluhuje dotační podporu a měla by mít velkou prioritu. Vadí mi ale ten princip, že provoz na nerentabilních linkách ČSAD Slaný musí nepřímo dotovat cestující na rentabilních linkách, např. cestující z linky Praha – Slaný. Proč je nedotují také třeba filatelisté, nebo svaz zahrádkářů, nebo ještě lépe pouze obce pro něž je linka provozována ? Protože OÚ Kladno si to podle mého velice zjednodušil a na rentabilní linky nikoho dalšího nepustí. Mohla by se tak totiž stát ta věc, že by cena jízdenek na rentabilních mohla klesnout a ČSAD Slaný by muselo s cenou také dolů. Potom by cena jízdenek na této trati skutečnou měla skutečnou tržní hodnotu, zrovna jako se to stalo na lince Praha–Kladno. Pro srovnání cena jízdenky Praha-Kladno (28 km) je 20,-Kč a Praha-Slaný (33 km) 31,-Kč (ČSAD Slaný), 28,- nebo 32,- Kč od jiných dopravců. Pokud bychom měli mít úměrné jízdné, stála by jízdenka přibližně 23 až 24,-Kč.. Zajímalo by mne rovněž, jestli jiní dopravci dostávají také dotace na provozování dopravy v našem okrese, například ti jež provozují dopravu na této trase za nižší, nebo srovnatelnou cenu.

S pozdravem Jiří Kochánek

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Sejkora Jiří
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jiří Kochánek
17.9.2001 - 16:23
Jak jste byl již informován v reakci p. starosty, řešení dopravy na lince Slaný – Praha není v kompetenci MěÚ ve Slaném. Tato linka je dotována z finančních prostředků přidělených OkÚ Kladno na základní dopravní obslužnost. Z tohoto důvodu, dle usnesení §19 zák. č. 111/1994 Sb. ve znění pozdějších předpisů, nemůže linku provozovat mimo ČSAD Slaný (s nímž OkÚ Kladno uzavřel smlouvu) jiný dopravce. Pokud by linka Slaný – Praha nebyla dotována jako závazek veřejné služby, mohlo by provoz zajišťovat více dopravců. V případě zvolení této varianty - provozování výše uvedené linky více dopravci – by hrozilo, že dopravci budou mít zájem zajišťovat pouze lukrativní spoje a pak by zůstaly nepokryty spoje neziskové.
Dále Vám sdělujeme, že dle informace získané v ČSAD Slaný byl od 14.9.2001 posílen spoj na lince Slaný – Praha v 6.30 hod. z autobusového nádraží a v provozu je již posílený spoj v 7.15 hod. rovněž z autobusového nádraží.

S pozdravem
Jiří Sejkora, vedoucí odboru investičně správního
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Ivo Rubík
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jiří Kochánek
12.9.2001 - 13:01
Dobrý den, zdravím Vás,
Váš příspěvek jsem zaznamenal. Samozřejmě, že obdržíte odpověď. Příslušné pracovníky jsem již uvědomil. Jen mějte trochu strpení při čekání na odpověď. Kompetence jsou mimo město. Povolování tohoto typu provádí skutečně stát prostřednictvím OkÚ Kladno. Ve zmiňované věci p. Ležák i já jsme vedli několik jednání. Bohužel bez kladné odezvy. Můžeme zkusit štěstí znovu.
Mějte se hezky
Ivo Rubík, starosta
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jiří Kochánek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem
12.9.2001 - 11:21
Vážení

Dojíždím každý den za prací do Prahy. Stává se dosti často, že autobusy jsou přeplněné k prasknutí tak, že cestování v nich má daleko k pohodlí, o důstojnosti přepravy ani nemluvě.
Mám překvapivě jednoduchý návrh jak tuto situaci zlepšit.
Nedávno jsem se zajímal proč autobusový dopravce Kavka z Mostu nestaví ve Slaném. Zjistil jsem že nemůže, protože má zakázáno od Okresního úřadu Kladno stavět na území našeho okresu (ověřeno telefonicky na 0602-665566). Navrhuji tedy, aby tomuto dopravci bylo umožněno zřídit zastávky v našem okrese, obzvláště pak ve Slaném, kde má město autobusové zastávky pod svojí správou. Myslím že ČSAD Slaný by v tomto směru konkurence a opravdové tržní prostředí jenom prospělo.
Dále si myslím, že takové úředníky, kteří zabraňují tomu aby mohly být občanům poskytovány dopravní služby v době kdy je v okrese nezaměstnanost přes 9% nepotřebuji. Zajímalo by mne tedy kdo konkrétně za tímto rozhodnutím stojí, co bylo důvodem a jak budou případně zodpovědní lidé potrestáni.
Dovoluji si ještě navrhnout, aby při případném vyjednávání města s tímto dopravcem byla zvážena i zastávka u sokolovny v Kvíčku, nebo u mostu přes Kvíc, která by mohla sloužit i občanům s bydlištěm ve Kvíci, Hrdlívě, na Čubě, na Těhuli nebo v Přelíci.


S pozdravem Jiří Kochánek
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  ...  16  17  18  19  20  21
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.