Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  KAM CHODÍTE NAKUPOVAT a proč?
Strana:   1  2  3

KAM CHODÍTE NAKUPOVAT a proč?

Lojza
Počet příspěvků: 4138
Hlavně pro: nikdoněkdo
30.11.2017 - 09:57

V podstatě s Vašimi názory souhlasím.

Nemusíte tu však kopírovat celý text - stačil by odkaz (link). Mimochodem je to článek 7 let starý.

http://www.uspesna-lecba.cz/co-se-vas-tyka/judr-jaroslav-janecek-o-potravinach-ktere-jime-ac-moc-k-jidlu-nejsou-/

Co takhle navrhnout nějaké řešení?

 

Naposledy upraveno 30.11.2017 - 10:00Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
nikdoněkdo
Počet příspěvků: 67
Hlavně pro: Všechny
29.11.2017 - 21:19
Předmluva:
Ano, žereme opravdu jak prasata a je nám jedno, co to je, hlavně když máme plné koryta.
Měl jsem k dispozici technologii výroby párků a různých dalších plněných masových výrobků,
kterou prozradil jeden "podnikatel" a upozornil, že takto v honbě za ziskem a v boji s neviditelnou
rukou trhu "podniká" drtivá většina majitelů společností s rozumem omezeným, co se týká kontrol,
tomu se vysmál, protože půlka národa by musela být kontrolory, ale raději jsem ji nezveřejnil,
protože jsem nechtěl mít na svědomí přechod drtivé většiny čtenářů na vegetariánskou stravu, i
když ani tam není všechno košer.
Ti idioti, kteří neustále oblbují nedostatkem mandarinek a banánů za
socialismu ať jdou do **píp**e a ještě dále, nevím, proč se bojí přiznat, že před
tímto slavným kapitalismem si komunisté kvalitu potravin hlídali jako oko v hlavě, jelikož jsem
pamětník, tak dokážu srovnat kvalitu šunky tehdy a nyní, tehdy opravdu šunka chutnala jako šunka,
dnes mám silný pocit, že žeru šunkovou vodu.
Je to jako se slovy naší hymny " český ráj to napohled" ale opravdu jen na pohled, jinak je to
neskutečný otrokářsko-feudální bordel a stejně tak je to i s potravinami, krásně načančané, až zrak
přechází (lituji slepce o co přicházejí), ale když to rozbalíte, tak jsou to jen náhražkové **píp**.
Pokud ty **píp** nejsou zdraví ohrožující, dejme tomu, nikdy člověk neví, co žere, ale když už jsou
do žrádla míchány jedy, posypová sůl, salmonela, do chlastu metanol, a spousta dalších, zdraví
ohrožujících svinstev a lidi umírají, tak potom už je konec srandy a jedná se o sprosté vraždy.
To, co zveřejní televizní kanály a stoky, je jen špička ledovce, aby se ukázalo, že kontroloři nespí,
snad v žádném odvětví nezuří tak mafiánský boj, jak ve žrádle, protože lidi budou žrát a chlastat
pořád.
Tolik můj komentář, další je převzato.
Nechci Vám brát iluze, ale . . .
Pokud se však podívám na kvalitu potravin, někdy si říkám, že bych chtěl dát
ochutnat svým dětem to, co se tu před těmi dvaceti léty jedlo.
Nabídka potravin, které jsou teď v obchodech, je skutečně rozmanitá. Na straně
druhé se za touto "rozmanitostí" skrývají jen různé barevné obaly a krabičky, které
obsahují prakticky totéž. Mnoho potravin, které bychom si dovedli sami vyrobit, se
vozí přes půl Evropy a zátěž exhalacemi a znečisťováním životního prostředí je
větší, než jejich samotná užitná hodnota a vliv na zdraví.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Do roku 1994 platily v Československu ještě z dob minulého režimu zákonné
normy, které nedovolovaly, aby klobásy obsahovaly mouku, aby jogurty obsahovaly
škrob atd. atd.Tyto normy byly zrušeny a v Česku začala doslova džungle .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Potraviny jsou dnes samá n á h r a ž k a .
Kravský tuk je nahrazován tukem rostlinným (sójovým).
Mléko, které je nápadně podobné emulzi na chlazení obráběcích nožů, se nesrazí,
nejde z něj udělat domácí jogurt. Ale stojí 18,90 Kč. No - nekupte to !!!
Jogurty nejsou jogurty, je to jogurtová hatlapatla, do které je narván škrob nebo želatina, aby toho bylo víc. Jsou v tom usmrceny mikroorganismy. Ale stojí to 9,90 Kč. No - nekupte to !!! Sýry nejsou sýry, ale náhražky, v nichž je mléčná bílkovina nahrazena bílkovinou rostlinnou (sója) anebo škroby. Zmrzliny či šlehačka, ty se též nepotkaly s mlékem, dělá se to všechno z umělých náhražek. I v dražších zmrzlinách, které jsou deklarovány, jako mléčné či dokonce smetanové, je pouze odstředěné mléko a zmrzlina je "zkvalitněna" tukem rostlinným. Kvalita některých másel není nic oslnivého, jsou nastavována vodou !!! Většina čokolád, prodávaných v našich obchodech, nejsou čokolády, ale čokoládové imitace plné levných náhražek. Mezi tyto náhražky patří karabový prášek, který se vyrábí ze svatojánského chleba, jímž se ve Středozemí krmí ovce a velbloudi. České párky jsou dnes z většiny plněny sójou, moukou nebo drůbežím separátem - co je to drůbeží separát ?. Z kuřete se vyjmou prsa a stehna, která se prodají zvlášť. Zbytek - tedy kůže, kostra, hlavy i se zobáky, krky, pařáty a vnitřnosti se rozmixují, přecedí, obarví na červeno a přidávají se do párků a klobás, v případě párků do 40 Kč za 1kg tvoří se sójou, chemikáliemi, céčky atd. jejich hlavní složku. Kdo kupujete dražší párky a nemáte-li je přímo z nějaké malé porážky, nejásejte. Tyto molitanové masokostní moučky se dnes přidávají i do dražších párků. Jak jsme však byli ubezpečeni Informačním centrem bezpečnosti potravin, z tvrdého strojního oddělování při výrobě separátu ( SOM - strojově oddělené maso ) se získá velmi jemná masová pasta složená z částic menších než 1 mm, takže nehrozí žádná újma na zdraví - akorát, že to žereme !!! Pro zajímavost - separáty se vyráběly i dříve, sušily se a používaly se jako krmivo pro dobytek . Toto se vyrábí i dnes. Aby tento světle bledý šurvajs získal pěknou červenou barvu, narve se tam chemie. Pro potlačení pachů ze separátu samozřejmě existují různé chemické sajrajty. Náhražkové prefabrikáty dnes pronikají i do takových výrobků, které vypadají navenek jako salámy čišunka. Různé bůčky a slanina jsou dnes vyráběny zejména z přerostlých polských prasat, která mají jinou strukturu masa, než prasata česká, která jsou více masitá a jejich bůčky obsahují více masa. Na polských bůčcích, které se k nám jako přebytky dováží je samé sádlo, ale nekupte to. Je to bílý a bílé maso je přece dietní ! Hovězí maso, které obchodníci kupují od jatek jako maso z krav za pár korun, je prodáváno jako kvalitní maso z mladých býčků.
Ani milovníci ryb nemusí být ušetřeni podvodu. Máte rádi kraba? Může se vám stát, že to maso deklarované jako krabí, je z tresek. Do chleba se dnes přidávají pomleté zbytky starého chleba a pečiva, které se předtím neprodalo. Stroje tyto zbytky - které se dříve dávaly prasatům nebo se prodávaly za nižší cenu jako krmný chleba pro domácí užitkové zvířectvo - semelou a směs je dále upravována. Přidají se speciální směsi s enzymy, pak se míchá těsto atd. atd. a na druhém konci vyjede upečený chleba. Nevadí, že obsahuje sezam nebo mák a nebo lněné semínko - krásné ohnisko civi- lizačních chorob a alergií. Neustále se snižuje podíl žitné mouky z dřívějších 45% - na 20%. U rohlíků se neustále snižuje hmotnost, ale i obsah tuku, (který zajišťoval křupavost), až na polovinu. Z rohlíků se stává gumová hmota, která druhý den ztvrdne a chleba je bez chuti. Kečupy a hořčice - nejsou hořčice, je to voda s moukou nebo se škrobem, ve které je s bídou 10% skutečného kečupu nebo skutečné hořčice. Dnes už se na některých "kečupech" vyskytuje na druhé straně malý název "kečupová " či "rajčatová omáčka." Tyto blivajzy se v regálech tváří jako kečupy, ale viděly rajčata leda tak z rychlíku. Maso, zejména dovezené, je "nastavováno" vodou, která je do něho injekčně vpravována. Do některých masných výrobků je pro změnu zase injekčně vpravována levná sójová bílkovina. Konzervy obsahují blíže nespecifikovanou hmotu, která nemá s kousky dobrého masa, které jsme nacházeli v socialistických konzervách, nic společného. Landšmít, který se dřív vyráběl z masa a dal se nakrájený opéct nad ohněm, je dnes nedefinovatelný prejt z kůží a šlach slepený obarveným škrobem, který se vám buď po napíchnutí na klacek rozpadne nebo nad ohněm rozteče. Lečo s klobásou již dávno není ta dobrá zelenina s klobásou, ale to lečo vypadá, jako by už jednou prošlo žaludkem a ta "klobása" je sójová. Hovězí a vepřové maso ve vlastní šťávě nezřídka obsahuje i polovinu rozmixovaných kuřecích kostí a kůží, které se dříve mlely v kafilérkách na masokostní moučky pro zvířata. Ty "kvalitnější" konzervy obsahují kůže, takže když tato pochoutka na talíři zchladne, lze ji úspěšně použít jako lepidlo. Paštiky a pomazánky jsou nastavovány škrobem, moukou a drůbežími separáty. P r o š l é maso ze supermarketů je očišťováno octovou vodou, nakládáno do marinád a podáváno jako specialita k letnímu grilování. Různé saláty jsou zakonzervovány tak, aby vydržely, ale skutečnou majonézu viděly leda tak z rychlíku.
Dorty a dezerty jsou vyráběny z náhražek, stejně jako různé oplatky a tyčinky. Sirupy nejsou vyráběny z ovoce, ale jedná se o vodu z cukrem, ve které je ovocná příchuť. Z českého piva se povětšinou staly „europatoky“ univerzální chuti vyrobené v systému CKT/HGB, který "přeskakuje" klasické zrání a dokvašování v ležáckém sudu. Univerzální jsou následky požití těchto chemikálií - rektální zvracení čili **píp**. Skalní pivaři dnes přecházejí na 11° pivo, které má aspoň trochu úroveň dřívější desítky. Některá šumivá vína se nedělají tradičním zráním, ale vyrábí se jako sifón. Víno, které má úroveň vín krabicových, se nasytí CO 2 a prodává se v regále jako "šampáňo." Vzadu na vinětě se lidé s dobrým zrakem mohou dočíst, že se jedná o perlivé víno." A dalo by se pokračovat. Pokud si někdo myslí, že když si koupí dražší výrobek, či dokonce výrobek značkový, že je zaručena vyšší kvalita, je na omylu. I značkové výrobky, prodávané v rámci celé Evropy, jsou v Česku vyráběné z náhražkových surovin. Zmrzlina MAGNUM, která stojí stejně v Česku i Španělsku, se v EU vyrábí z mléka, v Česku z levnějších rostlinných tuků.Takových a různých dalších šmejdů žereme stále více a více, ale nezoufejme, bude hůř - podíl výrobků se stále vyšším obsahem náhražek bude růst. Takové chuťovky, jako např. "dietní" drůbeží hamburgry, které se skládají z poloviny z drůbežího separátu a z druhé poloviny z vepřových kůží, jsou jen začátkem dalších inovací. Složení výrobků, které se uvádí na jejich obalech, bude psáno stále menšími a menšími písmeny, aby si ho už nemohli přečíst ani ti, co mají zrak v pořádku. Čekají nás doby, kdy budeme doslova "žrát" takové potraviny, jaké známe z francouzského filmu Křidýlko nebo stehýnko, přičemž autoři se budou inspirovat českým filmem „Návštěvníci“, kteří jedli amarouny. Zatím jíme potraviny, které vypadají jako tradiční, ovšem jejich náplň je "božská" - jen Bůh ví, co v tom je !!! Samozřejmě, že se dají koupit i dobré potraviny. Párky, které obsahují maso, jogurty bez želatin a škrobů, křupavé rohlíky, co vydrží do příštího dne, kečupy z rajčat apod. Je to však luxus !!! Ano, to co bylo za socialismu standardem a normou - je dnes luxusem.
Stát bohužel dělá v dnešní době na lidech určitou formu podvodu, týkající se jejich spotřebního koše, potažmo životní úrovně. U potravin se sice vychází z jejich hmotnosti, nikoliv však kvality. V Německu si takový bordel výrobci dělat nedovolí. I levné výrobky tam mají svoji úroveň, např. nejlevnější špekáček za 1,45 euro obsahuje 70% masa, v Česku za stejnou cenu koupíte "špekáček," který obsahuje pouze 27% masa. Česko se v posledních letech stalo popelnicí či odpadkovým košem Evropy. JUDr. Jaroslav Janeček advokát, rozhodce při Hospodářské a Agrární komoře ČR správce konkurzní podstaty u Obchodního oddělení Městského soudu v Praze člen Syndikátu novinářů - Upozornění, nekoukejte na to před obědem!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
jekaterina
Počet příspěvků: 2
Hlavně pro: všechny
7.11.2017 - 12:47
Kam chodit nakupovat, to je otázka....BILLA: od středy zboží v akci - není už ve středu, není ve čtvrtek, prostě není. Billa drahá, kvalita nic moc, shnilá zelenina, plesnivé balené pečivo. Prodavačka doplňující housky sype pečivo do šuplíku, jedna houska upadne, tak co s ní, šup za ostatníma - no hnus.
Penny: zboží v akci od pondělí do středy - není. Když se zeptám prodavačky, zda nemají vzadu ve skladu, tak je mi oznámeno, že se zboží zavaží až ve čtvrtek!!! Cože?????
Kaufland: to samé, zboží nedoplněno, shnilé ovoce a zelenina, hnus! Nepříjemný personál.
Takže závěrem, jedu do jednoho krámu pro určitou věc, ale bohužel, musím object všechny řetězce, protože v prvním krámu neseženu to, co potřebuji.
Mělo se v bývalém ČKD postavit slibované Tesco a byl by klid!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Paťa54
Počet příspěvků: 8
Hlavně pro: Všechny
2.11.2017 - 20:38
.
Naposledy upraveno 02.11.2017 - 20:39Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Lucije
OSVČ
Počet příspěvků: 165
Hlavně pro: Paťa54
20.10.2017 - 10:13

Cenaa kvalita jdou ruku v ruce. Řetězce si účtují mezi 20 až 70 % přirážku k ceně, za kteroou nakupují. Takže výrobce máslo prodává za 136 Kč za 1 kg (to je cca 32 Kč za čtvrtku). Chtělo by to menší prodejce, kteří mají menší režii, ovšem ne vietnamce, co nakupují v Kauflandu a dál si přiráží.....
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Paťa54
Počet příspěvků: 8
Hlavně pro: Anonym
25.9.2017 - 16:17

To je podle mě špatné přirovnání. Navíc ve spoustě městech se Coop nenachází, takže nezbývá nic jiného, než nakupovat v zahraničních řetězcích. Kromě toho Lidl není tak hrozný, když kouknete na aktuální leták, tak nakoupíte za fajn cenu. ;)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
11.11.2010 - 09:19

cigarety v trafice trapáku. Proč hulíš ? Proč tím obtěžuješ své bližní?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: oprava
11.11.2010 - 01:45

Nikdy.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: podobnou zkušenost
11.11.2010 - 01:44
Jel jsem si do Kauflandu koupit hroznovou Mattoni a cigarety - nevím proč ji tam skoro niky nemají. Projel jsem obchoďák s prázdným košíkem a od pokladny na mne neurvale řvala nějaká slepice , že s prázdným vozíkem musím zpět přes informace...to jsem jěště neviděl!!!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Zeus
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym9.11.2010 - 18:04
10.11.2010 - 05:22

Přesně tak. A nejvíc k vzteku to je když mám třeba jen pár věcí. Včera jsembyl v Penny a tam taková dáma okolo šedesátky, takový prototyp pouliční drbny taky platila kartou a nemohla si vzpomenout na svůj PIN. Nakonec po dlouhém čekání, když už to ve frontě začalo vřít tak si na něj vzpomněla. Jedem chlápek jí pak řekl venku naštvaně tak mi kvůl vám ujel autobus a další mu jede až za třičtvrtě hodiny. Zkrátka to venku zchytala skoro od všech nás co jsme stáli za ní i pokladní už jí řekla naštvaně, že když si PIN nepamatuje tak ať ho nosí napsaný na papírku v peněžence protože samosebou zdržovala i tu pokladní. Já jsem pro platit hotovostí a nebo si tu hotovost vybrat na tu kartu z bankomatu a pak si jít nakoupit.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
9.11.2010 - 18:42

No třeba v Tescu platím kartou a to placení mi trvá plus mínus stejně jako placení penězma. Asi je to i o obsluze pokladny a o tom, jak kdo rychle umí zadat do terminálu potřebné údaje (ať už pokladní nebo držitel karty).
Ale to samé zdržování jsou lidi, co štrachají v peněžence drobné jak studenti v pochvě.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Zeus
9.11.2010 - 18:04

Když před vámi někdo platí kartou je to opravdu děs. Pokladní s nakupujícím v klidu čekají na odezvu banky, ale těch ve frontě platících v hotovosti by se zatím několik odbavilo. Prostě zdržování nás všech..a to je prý moderní !!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Zeus
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
9.11.2010 - 17:10

Omlouvám se za překlepy, ale psal jsem to ve spěchu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Zeus
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
9.11.2010 - 17:07

Jenomže to placení kartou akorát zdržuje ty co platí hotově. Zadat PIN, pak ještě podpis, počkat než to projde terminálem, zkrátka děs. Kdyby bylo v každém supermarketu přede mnou dejme tomu deset lidí platících kartou tak by to byl děs a běs. Dneska u nás v Globuse platoli kartou čtyři lidi a ještě k tomo s dosti velkými nákupy a já myslel, že vyrostu. To placení kartama bych zfleku zakázal a nejsem sám kdo na to nadává. Zdaleka nejsem sám.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: lidl
9.11.2010 - 07:53
tak už to konečně řešte s těmi kartami ,nebo tam ten nápis bude stále.chci platit kartou
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
8.11.2010 - 16:58

Souhlasím, že LIDL je jeden z nejhorších, o PENNY marketu se už nebudu vyjadřovat vůbec:)
V LIDLU, pokud to dobře dopadne, narazíte na dvě kasy, i když je Vás tam opravdu hodně. Hledáte zboží tam, kde jste ho ještě před měsícem se štěstím našli, ale teď je v nedohlednu.Přemístěné nebo prostě není.Obdivuji všechny za trpělivost při čekání na účet...
PENNY si hodnocení ani nezaslouží, pokud zelenina je, tak rajčata zkažená, pečivo standartní, pokud opět je, o mléčných výrobcích nemluvím.
Zde opravdu stačí jedna kasa na zúčtování "nákupu".
Zdá se mi , že některé obchody- "řetězce" - neplní to, na co jsme byli při jejich otevření zvyklí, ale to je asi normální!?
Pak se mi zdá kritika BILLY a Kauflandu naprosto zcestná.
Zaplať pánbůh, že jsou, a snad konečně budou vydělávat i původní kamenné obchody.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
8.11.2010 - 13:33
Ně, je to tam docela dobrý. Když nebudete prudit, votravovat s kartou, platit přesně aby vám nemuseli vracet a neobtěžovat tak bude rudý muž, čarodejnice či feťák kozí brada v pohodě.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
8.11.2010 - 12:53
Se vám divim, že někdo dokáže v Lidlu nakupovat. Snad nejorší obchodní řetězec v čechách.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
8.11.2010 - 09:36

Jóó ten červenej uřvanej dědek z lídlu ! Chachá to je dobrej řízek. Taky mě párkrát i jinde vyřvali, že co votravuju s kartou, ať vypadnu a nenakupuju u nich. že karty neuznávaj, mám platit hotově a přesně,aby prý nemuseli vracet. A vůbec bychom tam něměli chodit, abychom nevotravovali a nerušili je od cigára.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
8.11.2010 - 08:31
Nakupovat chodím všude, kde jsou přijatelné ceny a slušné chování k zákazníkovi.
Ale po zkušenostech ze soboty už nikdy více do LIDLu. V sobotu byly otevřeny 2 pokladny a přitom fronty do poloviny prodejny. Levá polovina kas (z pohledu zákazníka) byla označena cedulkou: "Z technických důvodů není možná platba kartou". Tak jsem se postavil do fronty k pokladně, která tak označena nebyla, sic tady byla fronta o poznání delší. Jaké bylo mé rozčarování, když po 1/2 hodině měl platit zákazník přede mnou a pokladní mu suše oznámila, že kartou ne, protože jim nefungují terminály. Když jsem se pokladní přímo zeptal, proč teda vedlejší pokladny jsou označeny cedulkou a její ne, tak se na mě osopila, že upozornění je i na hlavních dveřích do obchodu - nejvíce mě uráželo její arogantní chování. Protože jsem neměl u sebe hotovost, nákup jsem z pásu vrátil do košíku a s pocitem ztraceného času jsem odcházel z prodejny. To se za mnou nesl ještě posměšný hlas staršího pokladního (z vedlejší pokladny): "Když se vám to nelíbí, můžete si stěžovat". Mimochodem v čase co jsem čekal ve frontě, tak byly 2 stížnosti u oného pokladního a on celý červený a brunátní v tváří s ostudou vracel peníze a pak se snažil alespoň takle zmírnit svojí ostudu.
Když jsem vyšel ven před prodejnu, tak jsem se snažil najít zmiňované upozornění na nefunkčnost terminálů. Teď už jsem věděl co hledám, ale přitom mi trvalo poměrně dlouho než jsem ji našel - byla velikosti necelé A4 - utopená mezi reklamními plakáty, které byly veliklosti A2.
Všichni jsme omylní, ale kdyby obsluha pokladny reagovala slušně, tak bych to vzal s úsměvem, takhle vím, že LIDL ztratil jednoho pravidelného zákazníka - možná i více zákazníků, z těch přihlížejících.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  2  3
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.