Obsah >> Infrastruktura, ekologie >> monstrum nad Pcherami
monstrum nad Pcherami
1
9.2.2008 - 20:32
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jerry9.2.2008 - 20:32
Kolik je vám let, probůh?
"O Černobylu taky říkali, že to nic hroznýho nebylo a plný rozsah se zjistil, až po revoluci."
O Černobylu věděl tehdy CELÝ SVĚT , jaký je to průser. Odhalili je Švédové, protože Rusové mlčeli. Ovšem českoslovenští komunisté a přátelé trabanta se snažili také vše před veřejností utajit, zneužili k tomu i hygienickou službu, která dostala příkaz buď nereagovat, nebo vydávat nepravdivé informace a zlehčovat stupeň ohrožení. Ve všech sousedních zemích, Polsku a Rakousku dostali občané jodové tablety, které chrání ohroženou štítnou žlázu, tady NIC!
Celý problém černobylského reaktoru byl ten, že zanedbané zařízení řídilo nezodpovědné vedení a navenek tehdejší sovětské vedení předstíralo, že vše funguje v normě. O následné sanaci také lhali.
"O Černobylu taky říkali, že to nic hroznýho nebylo a plný rozsah se zjistil, až po revoluci."
O Černobylu věděl tehdy CELÝ SVĚT , jaký je to průser. Odhalili je Švédové, protože Rusové mlčeli. Ovšem českoslovenští komunisté a přátelé trabanta se snažili také vše před veřejností utajit, zneužili k tomu i hygienickou službu, která dostala příkaz buď nereagovat, nebo vydávat nepravdivé informace a zlehčovat stupeň ohrožení. Ve všech sousedních zemích, Polsku a Rakousku dostali občané jodové tablety, které chrání ohroženou štítnou žlázu, tady NIC!
Celý problém černobylského reaktoru byl ten, že zanedbané zařízení řídilo nezodpovědné vedení a navenek tehdejší sovětské vedení předstíralo, že vše funguje v normě. O následné sanaci také lhali.
Jerry
9.2.2008 - 20:19
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym9.2.2008 - 20:19
Ta knížka pojednává o tzv "čínském efektu". A taky se něco podobného kdysi v Číně stalo.
V knížkách a filmech je třeba takové věci trochu přehnat, protože jen to upoutá lidi, aby se zamysleli. A co si budeme povídat, cokoliv, kde figuruje člověk, je právě člověk ten nejslabší článek a lidi se dost často mýlí!
O Černobylu taky říkali, že to nic hroznýho nebylo a plný rozsah se zjistil, až po revoluci.
V knížkách a filmech je třeba takové věci trochu přehnat, protože jen to upoutá lidi, aby se zamysleli. A co si budeme povídat, cokoliv, kde figuruje člověk, je právě člověk ten nejslabší článek a lidi se dost často mýlí!
O Černobylu taky říkali, že to nic hroznýho nebylo a plný rozsah se zjistil, až po revoluci.
1
9.2.2008 - 20:18
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Trabant 6019.2.2008 - 20:18
"Tomu druhému odstavci nevěřím ani náhodou"
Panebože je tohle vůbec možný. Tenhle idiot, hodný jména trabant, trabant všech myšlenek tohoto webu, pochybuje o druhém odstavci.
Nalistuj si, ty pitomče všech pitomců slánských DF, nějakou stránku jaderných fyziků, když už sám nejsi schopen ten fyzikální princip pochopit.Ty věříš autorovi sci fi braku podobnému "Skleněné peklo" " Hořící tunel" "Vybuchlá sopka", "Den nezávislosti" a podobných hovadin pro jednoduchý čtenáře a diváky ale abyses kouknul na odborný stránky, to ne
wikipedia:
Tlakovodní reaktor VVER/PWR je nejobvyklejší typ (asi 60 % všech reaktorů, včetně reaktorů v Dukovanech a Temelíně). Označuje se jako VVER (vodo-vodní energetický reaktor, водо-водяной энергетический реактор) nebo PWR (Pressurized water reactor). Tento reaktor je chlazen vodou o vysokém tlaku (řádově 100 bar), která také slouží jako moderátor reakce. Je to výrazný prvek bezpečnosti jaderných reaktorů: Pokud z jakéhokoliv důvodu není v reaktoru voda, reakce se sama zastaví. Pára pro pohon turbogenerátorů se vyvíjí mimo vlastní reaktor ve zvláštních parogenerátorech, kde vysokotlaká voda primárního okruhu zahřívá vodu o podstatně nižším tlaku v sekundárním okruhu.
Česká nukleární společnost:
http://www.csvts.cz/cns/news/041006s.htm
... při dodržení pro VVER 440 specifických bezpečnostních kritérií, jakými jsou negativní koeficient reaktivity na nulovém výkonu, vyšší rezerva pro DNBR (Departure from Nucleate Boiling Ratio), vysoká rezerva teploty chladiva do teploty sytosti, atd. ...
Panebože je tohle vůbec možný. Tenhle idiot, hodný jména trabant, trabant všech myšlenek tohoto webu, pochybuje o druhém odstavci.
Nalistuj si, ty pitomče všech pitomců slánských DF, nějakou stránku jaderných fyziků, když už sám nejsi schopen ten fyzikální princip pochopit.Ty věříš autorovi sci fi braku podobnému "Skleněné peklo" " Hořící tunel" "Vybuchlá sopka", "Den nezávislosti" a podobných hovadin pro jednoduchý čtenáře a diváky ale abyses kouknul na odborný stránky, to ne
wikipedia:
Tlakovodní reaktor VVER/PWR je nejobvyklejší typ (asi 60 % všech reaktorů, včetně reaktorů v Dukovanech a Temelíně). Označuje se jako VVER (vodo-vodní energetický reaktor, водо-водяной энергетический реактор) nebo PWR (Pressurized water reactor). Tento reaktor je chlazen vodou o vysokém tlaku (řádově 100 bar), která také slouží jako moderátor reakce. Je to výrazný prvek bezpečnosti jaderných reaktorů: Pokud z jakéhokoliv důvodu není v reaktoru voda, reakce se sama zastaví. Pára pro pohon turbogenerátorů se vyvíjí mimo vlastní reaktor ve zvláštních parogenerátorech, kde vysokotlaká voda primárního okruhu zahřívá vodu o podstatně nižším tlaku v sekundárním okruhu.
Česká nukleární společnost:
http://www.csvts.cz/cns/news/041006s.htm
... při dodržení pro VVER 440 specifických bezpečnostních kritérií, jakými jsou negativní koeficient reaktivity na nulovém výkonu, vyšší rezerva pro DNBR (Departure from Nucleate Boiling Ratio), vysoká rezerva teploty chladiva do teploty sytosti, atd. ...
anonym
9.2.2008 - 19:37
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Trabant 6019.2.2008 - 19:37
Na tebe opravdu nikdo nemá!Ty seš dement velikej jak VESMIR
Trabant 601
9.2.2008 - 16:51
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym 9.2.2008 11:39.2.2008 - 16:51
Není to pravda. A škvár to vůbec není. Stop jádru a energii z něj. Ti autoři už dopředu věděli, že to není utopie, ale docela možná realita, viz Černobyl. V Černobylu sice selhal i lidský faktor, ale na vině byly i reaktory, viz můj link, který jsem uvedl níže. Jen tak mimochodem:
Reaktor RBMK, na němž proběhla jaderná nehoda v JE Černobyl, má tzv. kladný výkonový koeficient reaktivity, což znamená, že při zvyšování výkonu reaktoru nad maximální provozovanou hodnotu se podmínky pro průběh řetězové reakce zlepšují a reaktor má snahu samovolně zvyšovat výkon (s rostoucím množstvím páry se zvyšuje množství neutronů v aktivní zóně a tím i počet štěpených jader atomů, roste výkon a opět se zvyšuje teplota i množství páry). Příčinou nestability reaktoru RBMK je kombinace grafitu a vody jako chladiva v aktivní zóně reaktoru, protože voda pohlcuje neutrony více než grafit a chová se podobně jako absorbční tyče. Když se voda z aktivní zóny ztrácí, výkon reaktoru roste se všemi již zmíněnými důsledky.
Naopak reaktor typu VVER (používaný v JE Temelín) má záporný výkonový koeficient reaktivity, což znamená, že při zvyšování výkonu nad maximální provozovanou hodnotu se podmínky pro průběh řetězové reakce zhoršují – reaktor má snahu samovolně svůj výkon snižovat. Jedná se o reaktor tlakovodní – voda, která protéká reaktorovou nádobou, slouží jako zpomalovač (moderátor) neutronů a současně jako chladivo. Pára nevzniká v samotném reaktoru, ale mimo něj, v sekundárním okruhu.
Tomu druhému odstavci nevěřím ani náhodou.
Zdroj: http://www.cernobyl.cz/temelin-neni-cernobyl.html
Reaktor RBMK, na němž proběhla jaderná nehoda v JE Černobyl, má tzv. kladný výkonový koeficient reaktivity, což znamená, že při zvyšování výkonu reaktoru nad maximální provozovanou hodnotu se podmínky pro průběh řetězové reakce zlepšují a reaktor má snahu samovolně zvyšovat výkon (s rostoucím množstvím páry se zvyšuje množství neutronů v aktivní zóně a tím i počet štěpených jader atomů, roste výkon a opět se zvyšuje teplota i množství páry). Příčinou nestability reaktoru RBMK je kombinace grafitu a vody jako chladiva v aktivní zóně reaktoru, protože voda pohlcuje neutrony více než grafit a chová se podobně jako absorbční tyče. Když se voda z aktivní zóny ztrácí, výkon reaktoru roste se všemi již zmíněnými důsledky.
Naopak reaktor typu VVER (používaný v JE Temelín) má záporný výkonový koeficient reaktivity, což znamená, že při zvyšování výkonu nad maximální provozovanou hodnotu se podmínky pro průběh řetězové reakce zhoršují – reaktor má snahu samovolně svůj výkon snižovat. Jedná se o reaktor tlakovodní – voda, která protéká reaktorovou nádobou, slouží jako zpomalovač (moderátor) neutronů a současně jako chladivo. Pára nevzniká v samotném reaktoru, ale mimo něj, v sekundárním okruhu.
Tomu druhému odstavci nevěřím ani náhodou.
Zdroj: http://www.cernobyl.cz/temelin-neni-cernobyl.html
anonym
9.2.2008 - 11:34
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Trabant 6019.2.2008 - 11:34
Blbče ty tu knihu napsali jen proto ,aby ji prodali. Jestli čerpáš moudra z takových škvárů, nelze se divit, že píšeš takový hovadiny.
anonym
9.2.2008 - 10:34
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Trabant 6019.2.2008 - 10:34
sherlocku seš vosel ty seš přeci vždy proti všemu!!!
Trabant 601
9.2.2008 - 09:00
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny obhájce jade9.2.2008 - 09:00
Jak jsem si tak pročítal příspěvky níže tak se mi čím dál tím víc vybavoval Černobyl. Tehdy ten radioaktivní mrak zčásti chytil i nás. Nedej bože, aby se totéž stalo i v Temelíně, to by znamenalo konec 3/4 Evropy. Četl jsem román Prométheus v plamenech, který pojednává o takové havárii na JE. Prométheus je totiž v tomto románu fiktivní JE v rybářském městečku Cardenas Bay. Došlo na ní k porušení bezpečnostní obálky, následnému úniku silně radioaktivních látek a celkovému roztavení reaktorů i jejich betonového podloží. Žádná JE totiž není bezpečná na 100%, o tom jsem přesvědčen já a věděli to i autoři této knížky, proto jí také napsali jako takové memento. Nedivím se vůbec těm rakouským aktivistům, že protestují proti JETE. Sami Rakušani nám nabízeli přestavbu temelínské elektrárny na plynoturbínovou, ale ti naši tupci ve vládě to nepřijali. Nevím proč. Já jsem zásadně PROTI JÁDRU. Já preferuji vodní, odsířené tepelné a větrné elektrárny. A na závěr zajímavý link:
http://www.volny.cz/kostka2000/Cernobyl.htm
http://www.volny.cz/kostka2000/Cernobyl.htm
anonym
9.2.2008 - 08:02
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Trabant 6019.2.2008 - 08:02
Seš blbeček kterej se přejmenoval nic pro tebe není dobrý,proč lezeš i sem otrapo běž si hlídat radar demente
Trabant 601
9.2.2008 - 07:10
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Občan Lán9.2.2008 - 07:10
To je fakt. Kafilérka (jak se biostanici také říká) stojí i na předměstí Podbořan. A ti lidé co tam bydlí jsou naprostí chudáci když se otočí vítr a tu "vůni" spalovaných zvířat a zdechlin jim pěkně servíruje pod nos. Pak si nemůžou ani vyvětrat. A puch je to příšerný. Proto s tebou s těmi vrtulemi naprosto souhlasím.
anonym
8.2.2008 - 22:29
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Robin8.2.2008 - 22:29
Ano, máš pravdu, je to systémové.Ale naši politici nám ty peníze nikdy nedají, takže to je prostě o ničem. Ono totiž není koho volit - v každé straně je pěknej ksindl.
Občan Lán
8.2.2008 - 16:32
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny8.2.2008 - 16:32
no možná se to někomu nelíbí,ale pořád lepší takovej "větrník"než kdyby Vám tam postavili biostanici kde likvidujou jateční odpad , což hrozí ted nám - a jsou s tim velký problémy.Radši 5 větrníků než v budoucnu čuchat ten mrtvolnej smrad
Robin
8.2.2008 - 16:15
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym8.2.2008 - 16:15
Temelín se začal stavět za státní peníze, pak byl jako součást ČEZu dostavěn za peníze ČEZu (na úvěr). Stát ČEZ částečně privatizoval, takže se mu peníze za Temelín částečně vrátily, částečně je držitelem akcií a tedy má i v současnosti podíl na JETE.
ČEZ elektřinu prodává na energetické burze za stejných podmínek pro všechny. Nedovedu si představit, že by mohl prodávat za stejných podmínek někomu levněji než druhému. Pokud vytvoří zisk, může ho vyplatit akcionářům (= také státu). Ten peníze pak může použít např. ke snížení daní, na zdravotnictví, školství nebo na jiné prospěšné činnosti. Nebo je utratí nějak nesmyslně případně nechá rozkrást. Ale to už je v našich rukou resp. v rukou našich volených zástupců.
ČEZ elektřinu prodává na energetické burze za stejných podmínek pro všechny. Nedovedu si představit, že by mohl prodávat za stejných podmínek někomu levněji než druhému. Pokud vytvoří zisk, může ho vyplatit akcionářům (= také státu). Ten peníze pak může použít např. ke snížení daní, na zdravotnictví, školství nebo na jiné prospěšné činnosti. Nebo je utratí nějak nesmyslně případně nechá rozkrást. Ale to už je v našich rukou resp. v rukou našich volených zástupců.
anonym
8.2.2008 - 00:32
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym8.2.2008 - 00:32
Ale jestliže se Temelín stavěl za státní peníze (což je obecně známý fakt), pak tedy proč se státu, tedy občanům, nevrací investice třeba formou levné elektřiny pro domácí spotřebitele? Místo toho se cpou do takových blbostí jako je větrník.
anonym
7.2.2008 - 19:55
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jerry7.2.2008 - 19:55
Temelín byl za státní peníze a patří /většinově-ČEZ/ státu, ale větrníky jsou čistě soukromé, tak proč by je měl stát dotovat? elektřiny máme zatím díky jaderným elektr. dost, ještě že ten Temelín dostavěli, v budoucnu se bez jádra neobejdeme. Cena je bohužel věcí trhu.
Jerry
7.2.2008 - 18:42
Anonymní uživatel
Hlavně pro: studentka7.2.2008 - 18:42
A za jaké peníze se postavil Temelín? Komplet za státní-tedy za naše. A že se cena stále navyšovala, to ti nevadí? To taky byly naše peníze. A říkalo se, že budeme mít dost elektřiny a jak to je ve skutečnosti?
Ceny stále stoupají, protože místo, abychom měli sami dost, tak raději prodáváme Rakousku(přes Polsko:-) a manažeři berou z našich peněz nemorální odměny.
Ceny stále stoupají, protože místo, abychom měli sami dost, tak raději prodáváme Rakousku(přes Polsko:-) a manažeři berou z našich peněz nemorální odměny.
Robin
7.2.2008 - 18:19
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym7.2.2008 - 18:19
Zapomněl jsem na jméno. Ne anonym 7.2.2008 18:18 , ale Robin.
anonym
7.2.2008 - 18:18
Anonymní uživatel
Hlavně pro: studentka, anonym7.2.2008 - 18:18
Vodík může být alternativou pro dopravu, ale stejně je pro jeho výrobu potřeba energie. Buď pro tepelný rozklad nebo elektrolýzu a zatím to bohužel ekonomicky moc nevychází (nízká účinnost).
Z dnešního hlediska je jedinou alternativou jádro, jenže to by nesměli o naší energetice rozhodovat vyděrači, techničtí ignoranti a diletanti.
Pořád čekám, že mi Katka napíše jaké má vzděláni.
Z dnešního hlediska je jedinou alternativou jádro, jenže to by nesměli o naší energetice rozhodovat vyděrači, techničtí ignoranti a diletanti.
Pořád čekám, že mi Katka napíše jaké má vzděláni.