Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM
Strana:   1  ...  91  92  93  94  95  ...  98

PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM

Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jarek
29.9.2010 - 10:55

A ty si myslíš že starosta sedí celé dny u netu a pročítá všechny diskuze? To by toho moc neudělal.! A jestli si starostování na radnici soudruhu představuješ celodenním sezením na netu, tak to je opravdu závažný důvod vás nevolit.!!!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jarek
Počet příspěvků: 34
Hlavně pro: Anonym
29.9.2010 - 09:34

hmm, pan starosta zatím stále mlčí...

asi začnu uzavírat sázky, zda to stihne ještě do voleb:))
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: jarek
28.9.2010 - 17:22
Tak jestli pak ti odpověděl pan starosta?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
26.9.2010 - 10:54

Námořníci vypluli na palubách ledoborců, jsou to ale borci!
Ty ledoborce, s námořníky na palubách, vypluly ledy bořit.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
25.9.2010 - 21:52

LEDOBORCI VYPLULI
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
24.9.2010 - 20:36

...tolerovány a litovány bytosti...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym 22.9.2010 - 20:25
22.9.2010 - 21:17

Budiž tolerováni a litováni bytosti nevědoucí a mozku chorého.
Běž se léčit!!!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Shark
22.9.2010 - 20:25

Sharku nejsi Ty Schneider. Všechno víš, všechno znáš. Parkovací dům je výplod megalomanského mozku starosty. On a hrstka nejvěrnějších tento nesmysl podporují. Doufám, že mu to občané ve volbách spočítají a půjde zpátky do výzkumáku. Ale co s parcelou, potřebuje dům postavit a z výzkumáckého platu to jde ztěžka. Proto se bude koryta držet zuby nehty!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jarek
Počet příspěvků: 34
Hlavně pro: hledače "pravdy"
21.9.2010 - 23:15
Přeposílám svůj dotaz na pana starostu a budu doufat, že brzo odpoví:)) Myslím že informace po kterých se pídím budou zajímat nás všechny...

Jarda S.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,

můj druhý dotaz směřuje k v poslední době hodně diskutované problematice výstavby parkovacího domu u MC Grand:

- ve slánské radnici na září 2009 píšete že "...Protože víme, jaká tato nová budova (vedle parkoviště) bude, byli jsme schopni na to zareagovat a nechat udělat studii, jak by mohl parkovací dům vypadat...."
Je tato studie někde k nahlédnutí (ideálně on-line)? Rád bych jí viděl:))

- na mimořádném jednání zastupitelstva dne 29.7.2009 jste při projednávání návrhu na rozpočtové opatření 26/2009 Navýšení výdajů vzniklých v souvislosti s realizací nové akce - „Výstavba parkovacího domu ve Slaném“ – projektová dokumentace (částka 487 tisíc Kč) prohlásil, že (cituji ze zápisu):
"...Naopak schválením tohoto rozpočtového opatření připravíme podklady pro získání územního a stavebního povolení, vyhlášení veřejné soutěže a vybrání dodavatele."

Proto mě překvapilo, když jsem v rozpočtu města pro rok 2010 objevil (tabulka 8, p.č. 10) položku
parkovací dům - projekt a výběrové řízení: 523 tisíc Kč

Předpokládal bych, že tyto potřeby byly pokryty rozpočtovým opatřením č. 26/2009 - mohl byste mi prosím vysvětlit tento rozpor?

- při diskuzi jsme zjistili, že známe jen velmi málo ekonomických charakteristik parkovacího domu - velmi by nám pomohlo zveřejnění ekonomické studie návratnosti investice (nepochybuji o tom, že jste jí zpracovali:))
především bych uvítal následující údaje: náklady na zaparkování 1 auta a odhadované  roční provozní náklady, předpokládaný počet míst parkovacího domu a jejich vytíženost (respektive odhad počtu zaplacených "auto-hodin za rok") a případně také očekávaná cena parkovného.
V neposlední řadě by mě pak zajímala jedna technická drobnost: budete ve výběrovém řízení zadávat podmínku na minimální propustnost systému (tj. počet odbavených aut za minutu)?

Předem děkuji za odpovědi a přeji hezký zbytek dne,
Váš Jarda S.

PS: docela jsem se divil, když jsem projekt parkovacího domu nenašel mezi připravovanými "Významnými investičními akcemi" na webu městského úřadu. Myslím že projekt za 63-73 milionů Kć by si to zasloužil - a vyzívám Vás tímto k nápravě:-)) v zájmu informovanosti občanů našeho města.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naposledy upraveno 21.09.2010 - 23:18Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2824
Hlavně pro: ondra b
21.9.2010 - 20:14

A vy si vcelku vymýšlíte. 

Tento záměr je starý , alespoň pro mne, asi 2 roky . Diskuzi na toto téma najdete už v lednu roku 2009, a od té doby sbírám zdroje
http://diskuze.slansko.cz/urady-policie/zrusi-se-parkoviste-naproti-grandu/skoc-140806/zacatek-60
To je ale probuzení, že?

No, to je tedy něco. Vy se ptáte pana starosty na jeho DF takový banality, kde se zveřejňují veřejné zakázky, což tedy nevíte ( to asi nejste stavař, že,  ti to vědí) a ještě ho drze obviňujete, že ty zakázky tají?

Naposledy upraveno 21.09.2010 - 20:42Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Peška
Počet příspěvků: 600
Hlavně pro: Všechny
21.9.2010 - 19:36
A jakpak to pane Sharku tak pěkně víte?  Nebo on snad k vám chodí pan starosta ke zpovědi? Pak bych vám snad mohl věřit. Ale pokud ne, tak si vše tak trochu cucáte z prstu. Starosta totiž na tuto akci až do komunálních voleb uložil totální informační embargo. Bojí se, vcelku oprávněně, že by mu to mezi slánskými voliči uškodilo.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2824
Hlavně pro: Jarek
21.9.2010 - 19:13

No já vidím jako zásadní právě ARCHITEKTONICKÝ záměr města vyřešit ten prostor a zároveň ho využít ke službě parkování., tam, kam směřují lidé.  To je ten hlavní rozdíl od panelky u hřibitova..
Kapacita 50 za hodinu ?  Já nevím jaký systém je v dohledu, ale 100 není problém, ale mám od německých výrobců, tak se omlouvám pokud to neodpovídá záměru. Vy jste viděl záměr 50 / hodina?
Komerční projekt to nepocyhně je, ale upozorňuji na ten odstavec o německých dotacích, to ale.....asi nepůjde. Viděj to tak užitečný, že to navrhují dotovat.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2824
Hlavně pro: Anonym
21.9.2010 - 19:05

Podívejte, já taky nejsem tak naivní, abych neviděl, že je to špičkový řešení a tomu odpovídá cena, jako ve všem. Ale není to panelstory, je to specifikovaný právě k oživení center, kterým někde hrozí vylidnění a ten systém umožňuje dát stavbě tvářnost modernismu, stejně tak jako funkcionalismu, může to prostě i dobře vypadat.
To souvisí i s udržením fungující infrastruiktury malých obchodů v centrech, prostě k udržení života center měst, kterým konkurují parkoviště u různých supermarketů.  Oni to opravdu mají dobře vymyšlený a odůvodněný proč to je nejlepší řešení.

Ta Vámi zmiňovaná problematika souvisí s výběrem řešení, nájezdů může být víc a odbavení rychlé a pohodlné. A to já neznám.  Nikdo vám to neodře, neukradne, nepadne na to větev , nevadí kroupy a celý to vůbec nesmrdí a není to hlučný.  To je skutečné HLÍDANÉ parkoviště, jaká jen tak neuvidíte. po 24 hodin denně.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jarek
Počet příspěvků: 34
Hlavně pro: všechny
21.9.2010 - 19:04
vzhledem k mému poslednímu příspěvku vyhlašuji "soutěž"

O nejlepší nápad, jak ve Slaném využít 60-80 milionů Kč (nebo i méně:))

bohužel odměnou Vám bude nejspíš jen Váš dobrý pocit z dobrého nápadu - ale třeba si ho i některý ze zastupitelů všimne (nebo ho/jí k tomu "všimnutí" popostrčíme:))
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jarek
Počet příspěvků: 34
Hlavně pro: Shark
21.9.2010 - 18:59
přecejen jste se ozval, to jsem rád:))

- jednak řeknu myslím jednu vcelku nezpochybnitelnou tezi:
nejméně 90% lidí, kteří na parkovišti u MC Grand parkují nejdou do MC Grand (parkoviště je plné většinou přes den, akce v Grandu jsou většinou večer a max. několikrát v týdnu jen některé měsíce v roce) lidé se potřebují dostat spíše "do města" - poliklinika, školy, úřady, obchody
proto není nutné, aby parkovali právě u MC Grand - stačí najít vhodné místo jinde:))

- já ani moje přítelkyně nejsme tvorové líní, a proto obvykle na plesy či na taneční pro dospělé těch 10 minut dojdeme pěšky (samozřejmě nevím koho máte doma vy ani kde bydlíte:)) nicméně, když jsem několikrát jel na společenské akce v Grandu autem, nikdy jsem neměl problém s parkováním buď přímo na parkovišti, nebo v ulici Třebízského...

Hlavní problém parkoviště nejsou akce v MC Grand, ale běžný všední provoz!! (což mimochodem odpovídá i Vašemu: "Včera mi opět někdo vyčítavě vykládal, jak to vypadá s parkováním ve městě , u Grandu nenašel jediný místo.")

to by myslím stačilo k nutnosti APD z praktického hlediska.

Proti APD po technické stránce vcelku nic nemám - snad jen dva docela zásadní otazníky: skutečná obslužná rychlost APD - která může být kritická právě u větších akcích v MC - a rychlost 50 aut za hodinu vnímám jako nedostatečnou (mohli bychom na to v R-ku napsat simulaci)
Reálné provozní náklady APD (ta elektřina pro výtah se taky někde musí vyrábět - stále ještě povětšinou spalováním hnědého uhlí)

Potom tu máme samozřejmě ekonomickou stránku celého projektu. Tady k serioznímu rozboru nutně pořebujeme znát odhadované provozní náklady - jsou to statisíce ročně? miliony? Jaká je odhadovaná doba návratnosti investice? A zabýval se tím vůbec někdo?

jen aby bylo jasno - nejsem apriori proti APD: pokud bude návratnost do 5-10 let a životnost alespoň 15, hurá do toho:)) jak jste sám napsal - jedná se o komerční projekt

A pak je tu samozřejmě stránka estetická: zde s Vámi vcelku souhlasím: parkovací dům bude vypadat lépe než parkoviště.

ovšem opravdu je chybějící rohový dům tím nejhorším problémem města?

nevím jak Vás, ale mě napadá spoustu investic za 60-80 milionů Kč, které by našemu městu prospěly víc, než zacelení "jizvy" u MC Grand.


Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: shark
21.9.2010 - 18:08
A vy s tím máte nějakou osobní zkušenost, že tady tak rozdáváte rozumy, Sharku|?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: shark
21.9.2010 - 15:38
Upřímně řečeno nejsem zrovna příznivcem APD, ale v některých argumentech nezbývá než souhlasit. Jen s tou obslužností nevím, nedokážu si představit tu frontu na 100 aut po skončení tanečních či plesu
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
21.9.2010 - 14:37

"Nicméně je zajímavé, že p. JUDr. Richtr se sympatizanty vydrželi na zasedání" - zasedání se končí podle toho, jak kdo vydrží?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2824
Hlavně pro: Jarek
21.9.2010 - 14:29

"a pro pana Sharka: no... tak trochu jsem od Vás čekal, že budete oponovat (jako zdejší největší zastánce APD:))"

Ano, jsem zcela jistě stoupencem tohoto řešení, no zda-li největší?  Včera mi opět někdo vyčítavě
vykládal, jak to vypadá s parkováním ve městě , u Grandu nenašel jediný místo.
No oni totiž auta přibývají, zatímco v roce 1990 jich bylo kolem 1 milionu, nyní je jich 6 milionů( včetně nákladních) a města nestačíí reagovat

Mě k tomu ale vedou tyto odborné  důvody, nikoli něčí spekulace, opakuji

- prostorová a plošná úspora až 50 % vůči klasické konvenční garáži (obestavěný prostor na 1 auto v klasické garáži je cca 95 m3, v APS cca 45 m3);
- žádné exhalace uvnitř systému, auta jsou transportována s motory v klidu zakladačem;
- žádné požadavky na požární únikové cesty a východy;
- žádné osvětlení interiéru, pouze bezpečnostní pro revizi a údržbu;
- žádné výtahy a schodiště pro uživatele - řidiče;
- bez požadavků na bezbariérovost uvnitř systému;
- minimalizace parkovacího stání - bez požadavku na otevírání dveří;
- minimalizace výšek parkovacích úrovní (66 % výšky klasické garáže);
- obslužnost 50-100 aut/h;
- žádný stres při hledání parkovacího místa;
- žádné riziko poškození nebo odcizení vozidla;
- žádná vzduchotechnika v prostoru APS, pouze v modulu příjem - výdej;
- žádný hluk od popojíždějících vozidel;
- není třeba hygienických zařízení v etážích, pouze u vjezdu a výjezdu;
- provoz je automatický, odpadá personál, pouze kontroly ve zvoleném režimu;
- odpadá zmařený čas strávený pohybem v prostoru parkování;
- na parkovací objekty zejména v systému APS je třeba nahlížet jako na stavby ekologické, jejichž výstavba se děje ve veřejném zájmu;
- po ukončení životnosti technologického zařízení jsou APS systémy snadno demontovatelné a recyklovatelné.
 
A na závěr toto konstatování odborníků
a v textu se jasně hovoří o tom, že postkomnistické státy mají šanci vyhnout se právě PŘEKONANÉ výstavbě RAMPOVÝCH garáží, která jsou betonovými monolity uvnitř měst, což APS není.

jen tak na okraj, první postavené parkoviště tohoto typu bylo v Chicagu v roce 1937

Jinými slovy, mám na výběr Trabant a Mercedes.
Z hlediska toho, co po nás zůstane, zda to bude technicky překonané , nebo neefektivní parkování na asfaltu v centru města, kde chybí jedno celé nároží, kde tedy chybí BUDOVA,  není co řešit.
Ještě jednou, jedni tam chtějí postavit budovu a tenhle prostor uzavřít PROSTOROVÝM  UTVAREM, druzí s tím nechtějí dělat nic, prostě to tak nechat. (  a můžete si položit otázku, zda ten prostor tedy někoho pro budoucnost nezjímá???, podezíravej jste dost, ale tohle jsem od vás ještě nezaznamenal !)
Tady nejde jen o parkoviště , jde o celkové architektonické řešení křižovatky a prostoru u Grandu. Vždyť tam chybí celé nároží.

Vy stále srovnáváte nesrovnatelná řešení. Není stejné, že někde se bude stát autem v úrovni betonu či asfaltu, tedy že někde bude jen parkoviště, nebo že na jiném místě bude stát BUDOVA, která má uzavřít jednu JIZVU na tváři města.
Chápete? To jsou zcela jiné, dva rozdílné pohledy a nesrovnatelné projekty.

Ano, nemám k dispozici dostatek ekonomických podkladů.
Z německých zdrojů, kterých jsem přečetl skutečně dost, vyplývá, že Spolkové ministerstvo pro výstavbu doporučuje obecním zastupitelstvům podporovat tyto projekty , zejména v historické městské zástavbě, v centrech,  a to i formou následné dotace provozu těchto parkovišť..My asi na tohle mít nebudem, ale ukazuje to jasně a zřetelně, kam se ubírá vývoj.

Víte, mě by spíš zajímalo, jestli byste dokázal dát dohromady nějaký seznam zastupitelů, tedy zejména těch opozičních , nebo těch, kteří hlasovali proti, o kterých bychom mohli konstatovat, že se touto problematikou obeznámili v takovém rozsahu alespoň jako já.a jsou schopni předložit nějaké argumenty , vyjma těch, že ten projekt apriorně odmítají, protože to chce dr. Rubík a ODS.
Já jsem žádný odborný argument tady nezaznamenal, a když ho najdete, dejte ho sem.
Nezazněl tady jediný argument proti výstävbě ekonomického charakteru, neviděl jsem jediný číslo., krom spekulací o celkové ceně a nějakym brblání, že to je drahý.

S výjimkou toho čísla , že údajně za 5 mio ( proč ně za 8 či za 4?, jak k tomu dospěli?  , je nějakej rozpočet k nahlédnutí?) může prý existovat alternativa kdesi u hřbitova. Samozřejmě , že jak jsem vysvětlil, to není alternativa, neřeší to prostor u Grandu a je to k tomu Grandu i ve společenském oděvu daleko, dejte si to doma vysvětlit, budou vás moc chválit až budou o taneční pelášit mokří a urousaní  od hřbitova  do Grandu. CHce taky trochu  prakticky myslet. Ale neberte to, když to bude tak levný, že?
Naposledy upraveno 21.09.2010 - 14:31Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jarek
21.9.2010 - 11:34

Nechci nikterak diskutovat o zájmech p. JUDr. Richtra. Fakt je, že jeho "vyjednávací schopnosti" jsou momořádné - je schopen v zájmu prosazení své vyjednávané věci dohodnout se "s každým"! Smrdí-li vám něco kolem toho, nezbývá než vám dát za pravdu.
Nicméně hlasování o parkovacím domě probíhá, jak v radě, tak v zastupitelstvu v příznivějším poměru PRO. Výjimkou bylo to naprosto nestandardní hlasování ve chvíli oslabení zastupitelstva již po skončení zasedání, což také poněkud zapáchá, jak jste výmluvně popsal.
Ovšem chybí-li vám byť jeden jediný hlas, je to hlasování neúspěšné, prohrané. JUDr. Richtr tentokrát zkrátka se svou taktikou neuspěl.

L. Schneider
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  ...  91  92  93  94  95  ...  98
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.