Obsah >> Infrastruktura, ekologie >> PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM
PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM
Shark
Počet příspěvků: 5275
Hlavně pro: Anonym
16.9.2010 - 22:22
Počet příspěvků: 5275
Hlavně pro: Anonym
16.9.2010 - 22:22
A tohle vidíš, nebo u vás nejde proud? To jsou fakta i skutečnosti.
Parkovací dům je v Ostravě Svinově od roku 2006 a co se týká systémů, těch je několik a zdejší firmy jsou zahraniční zastoupení výrobců.
http://www.fce.vutbr.cz/veda/JUNIORSTAV2007/Sekce_1.1/Podesva_Tomas_CL.pdf
nejbližší za hranicemi je drážďanský, ten jsem viděl a zajímalo by mě, kolik odpůrců tak učinilo
Mnoho českých měst- Brno, Plzeň, Liberec, a další řeší podobný problém, jak nenechat "chcípnou" život v centrech a zároveň kam uspořádat parking. Špatný parking znamená totiž špatnou dopravní situaci, a špatnou ekologii.
Jak známo ceny ve všech městských centrech rostou a pločný metr APS umožňuje vysokou efektivitu parkování.
Když se chcete o tomhle problému bavit , jděte na weby architektů a urbanistů, zpolitizovamé dojmy odpůrců jsou k ničemu a je zcela evidentní, že tyto systémy jsou jediné řešení budoucnosti měst.
jednoznačně platí, že je tento systém v Evrospké unii preferován, je nejlepší z mnoha hledisek
takže
http://www.archiweb.cz/salon.php?action=show&id=1469&type=10
Výhody APS:
- prostorová a plošná úspora až 50 % vůči klasické konvenční garáži (obestavěný prostor na 1 auto v klasické garáži je cca 95 m3, v APS cca 45 m3);
- žádné exhalace uvnitř systému, auta jsou transportována s motory v klidu zakladačem;
- žádné požadavky na požární únikové cesty a východy;
- žádné osvětlení interiéru, pouze bezpečnostní pro revizi a údržbu;
- žádné výtahy a schodiště pro uživatele - řidiče;
- bez požadavků na bezbariérovost uvnitř systému;
- minimalizace parkovacího stání - bez požadavku na otevírání dveří;
- minimalizace výšek parkovacích úrovní (66 % výšky klasické garáže);
- obslužnost 50-100 aut/h;
- žádný stres při hledání parkovacího místa;
- žádné riziko poškození nebo odcizení vozidla;
- žádná vzduchotechnika v prostoru APS, pouze v modulu příjem - výdej;
- žádný hluk od popojíždějících vozidel;
- není třeba hygienických zařízení v etážích, pouze u vjezdu a výjezdu;
- provoz je automatický, odpadá personál, pouze kontroly ve zvoleném režimu;
- odpadá zmařený čas strávený pohybem v prostoru parkování;
- na parkovací objekty zejména v systému APS je třeba nahlížet jako na stavby ekologické, jejichž výstavba se děje ve veřejném zájmu;
- po ukončení životnosti technologického zařízení jsou APS systémy snadno demontovatelné a recyklovatelné.
Z hlediska budoucnosti dopravy neni co řešit, a v textu se jasně hovoří o tom, že postkomnistické státy mají šanci vyhnout se právě PŘEKONANÉ výstavbě RAMPOVÝCH garáží, která jsou betonovými monolity uvnitř měst, což APS není.
Parkovací dům je v Ostravě Svinově od roku 2006 a co se týká systémů, těch je několik a zdejší firmy jsou zahraniční zastoupení výrobců.
http://www.fce.vutbr.cz/veda/JUNIORSTAV2007/Sekce_1.1/Podesva_Tomas_CL.pdf
nejbližší za hranicemi je drážďanský, ten jsem viděl a zajímalo by mě, kolik odpůrců tak učinilo
Mnoho českých měst- Brno, Plzeň, Liberec, a další řeší podobný problém, jak nenechat "chcípnou" život v centrech a zároveň kam uspořádat parking. Špatný parking znamená totiž špatnou dopravní situaci, a špatnou ekologii.
Jak známo ceny ve všech městských centrech rostou a pločný metr APS umožňuje vysokou efektivitu parkování.
Když se chcete o tomhle problému bavit , jděte na weby architektů a urbanistů, zpolitizovamé dojmy odpůrců jsou k ničemu a je zcela evidentní, že tyto systémy jsou jediné řešení budoucnosti měst.
jednoznačně platí, že je tento systém v Evrospké unii preferován, je nejlepší z mnoha hledisek
takže
http://www.archiweb.cz/salon.php?action=show&id=1469&type=10
Výhody APS:
- prostorová a plošná úspora až 50 % vůči klasické konvenční garáži (obestavěný prostor na 1 auto v klasické garáži je cca 95 m3, v APS cca 45 m3);
- žádné exhalace uvnitř systému, auta jsou transportována s motory v klidu zakladačem;
- žádné požadavky na požární únikové cesty a východy;
- žádné osvětlení interiéru, pouze bezpečnostní pro revizi a údržbu;
- žádné výtahy a schodiště pro uživatele - řidiče;
- bez požadavků na bezbariérovost uvnitř systému;
- minimalizace parkovacího stání - bez požadavku na otevírání dveří;
- minimalizace výšek parkovacích úrovní (66 % výšky klasické garáže);
- obslužnost 50-100 aut/h;
- žádný stres při hledání parkovacího místa;
- žádné riziko poškození nebo odcizení vozidla;
- žádná vzduchotechnika v prostoru APS, pouze v modulu příjem - výdej;
- žádný hluk od popojíždějících vozidel;
- není třeba hygienických zařízení v etážích, pouze u vjezdu a výjezdu;
- provoz je automatický, odpadá personál, pouze kontroly ve zvoleném režimu;
- odpadá zmařený čas strávený pohybem v prostoru parkování;
- na parkovací objekty zejména v systému APS je třeba nahlížet jako na stavby ekologické, jejichž výstavba se děje ve veřejném zájmu;
- po ukončení životnosti technologického zařízení jsou APS systémy snadno demontovatelné a recyklovatelné.
Z hlediska budoucnosti dopravy neni co řešit, a v textu se jasně hovoří o tom, že postkomnistické státy mají šanci vyhnout se právě PŘEKONANÉ výstavbě RAMPOVÝCH garáží, která jsou betonovými monolity uvnitř měst, což APS není.
Anonym
16.9.2010 - 22:15
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny16.9.2010 - 22:15
No vidím jen tvé plky, žádná fakta či skutečnosti. Tak tady pořád s těma tvejma moudrama neotravuj.
Anonym
16.9.2010 - 22:14
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny16.9.2010 - 22:14
No vidím jen tvé plky, žádná fakta či skutečnosti. Tak tady pořád s těma tvejma moudrama neotravuj.
Anonym
16.9.2010 - 21:01
Anonymní uživatel
Hlavně pro: shark16.9.2010 - 21:01
Tak když o tom nic nevíš, tak proč tady otravuješ?
Shark
Počet příspěvků: 5275
Hlavně pro: Jarek
16.9.2010 - 19:42
Počet příspěvků: 5275
Hlavně pro: Jarek
16.9.2010 - 19:42
Jsem osloven , odpovídám..
To vaše číslo nic neříká, neznám rozpočet, neznám konečnou cenu, neznám cenu za poskytované služby, tedy neznám příjmy, a nevím, zda město nezíská na takový projekt peníze z operačních programů EU.
Jinými slovy nelze zatím ekonomiku vyhodnotit.
Vím zatím jen jedno, tyto systémy jsou rozhodně nejlepší technické a urbanistické řešení a po stránce provozní budou v nákladech zejména energie, lidských zdrojů nepotřebuje mnoho.
Dám zdrama tip na výlet a udělám tím reklamu Českým drahám.
Ostrava - Svinov, u nádraží ten parkovací dům najdete.
V Kauflandu na pokladnách prodávají v akci za 500 Kč balík, ve kterém najdete 2 jízdenky typu Sone , které platí o víkend, v sobotu a neděli, každá z nich je celodenní. Platí asi do konce října ( neručím za přesnej termín) Čili každá z nich vás vyjde na 250 Kč, ten balík je pak pro 2 rodiny.
Na každou takovou jízdenku mohou jet 2 dospělí a až 3 děti celý den ve 2. třídě, včetně rychlíku. Pokud chcete zkusit jízdu Pandolínem, musíte si k tomu zakoupit na webu Českých drah místenky pro jízdu tam i zpět. K tomu potřebujete registraci na jejich webu, platební kartu a tiskárnu na vytištění místenky. Místo si vyberete sám. Dokonce můžete vyjet ze Slaného courákem, přstupovat s touhle jízdenkou můžete kolikrát chcete.
Je to neuvěřitelně výhodné, za 250 Kč mohou jet Pendolinem tam a zpět za toto jízdné 2 dospělí,, místenky vás přijdou na 4x ( tam a zpátky 2 dospělí) 194 Kč z webu ČD, tedo těsně pod 800.
Jinak stojí singl jízdné tam cca 640/ jedna osoba a zpáteční asi 1150 na osobu. Pendolini tu vzdálenost urazí za rovné 3 hod.
Ráno to jede kolem 9,15 a zpět například v 17. 30
A ve Stodolní, tam to taky není špatný...........
To vaše číslo nic neříká, neznám rozpočet, neznám konečnou cenu, neznám cenu za poskytované služby, tedy neznám příjmy, a nevím, zda město nezíská na takový projekt peníze z operačních programů EU.
Jinými slovy nelze zatím ekonomiku vyhodnotit.
Vím zatím jen jedno, tyto systémy jsou rozhodně nejlepší technické a urbanistické řešení a po stránce provozní budou v nákladech zejména energie, lidských zdrojů nepotřebuje mnoho.
Dám zdrama tip na výlet a udělám tím reklamu Českým drahám.
Ostrava - Svinov, u nádraží ten parkovací dům najdete.
V Kauflandu na pokladnách prodávají v akci za 500 Kč balík, ve kterém najdete 2 jízdenky typu Sone , které platí o víkend, v sobotu a neděli, každá z nich je celodenní. Platí asi do konce října ( neručím za přesnej termín) Čili každá z nich vás vyjde na 250 Kč, ten balík je pak pro 2 rodiny.
Na každou takovou jízdenku mohou jet 2 dospělí a až 3 děti celý den ve 2. třídě, včetně rychlíku. Pokud chcete zkusit jízdu Pandolínem, musíte si k tomu zakoupit na webu Českých drah místenky pro jízdu tam i zpět. K tomu potřebujete registraci na jejich webu, platební kartu a tiskárnu na vytištění místenky. Místo si vyberete sám. Dokonce můžete vyjet ze Slaného courákem, přstupovat s touhle jízdenkou můžete kolikrát chcete.
Je to neuvěřitelně výhodné, za 250 Kč mohou jet Pendolinem tam a zpět za toto jízdné 2 dospělí,, místenky vás přijdou na 4x ( tam a zpátky 2 dospělí) 194 Kč z webu ČD, tedo těsně pod 800.
Jinak stojí singl jízdné tam cca 640/ jedna osoba a zpáteční asi 1150 na osobu. Pendolini tu vzdálenost urazí za rovné 3 hod.
Ráno to jede kolem 9,15 a zpět například v 17. 30
A ve Stodolní, tam to taky není špatný...........
Anonym
16.9.2010 - 19:35
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym16.9.2010 - 19:35
To jsou hloupé řeči, veškerá dostupná dokumentace je k dispozici zájemcům.
Anonym
16.9.2010 - 19:31
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny16.9.2010 - 19:31
Přesné a aktuální informace k parkovacímu domzu nemají ani radní, natožpak zastupitelé. O občanech ani nemluvě. Starosta si vše peče pěkně pod podkličkou s tvou svojí partou vyvolených ...
Anonym
16.9.2010 - 19:06
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym16.9.2010 - 19:06
To víte, že jo, já vám budu zpětně něco vyhledávat! Nezajímal jste se - nebyl jste, to je vaše věc. Pokud chcete detailní informace ještě teď, račte laskavě navštívit MÚ.
Anonym
16.9.2010 - 17:15
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny16.9.2010 - 17:15
Nevím ani o jedné veřejné besedě k tomuto tématu ve Slaném za poslendí rok. POkud vy ano, tak napište kdy a kde! Vynechte prosím starostovi povinné nalejvárny zastupitelům za ODS.
Anonym
16.9.2010 - 15:51
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym16.9.2010 - 15:51
Debat proběhlo mnoho včetně veřejných besed, pohříchu s malou účastí.
Všechny akce jsou plakátovány a záleží jenom na zájmu, nelze asi na šest tisíc adres posílat pozvánky.
Standardně bylo vypsáno i výběrové řízení, které je velmi přísně řízeno a nebylo ještě uzavřeno vyhodnocením.
Všechny akce jsou plakátovány a záleží jenom na zájmu, nelze asi na šest tisíc adres posílat pozvánky.
Standardně bylo vypsáno i výběrové řízení, které je velmi přísně řízeno a nebylo ještě uzavřeno vyhodnocením.
Anonym
16.9.2010 - 14:55
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny16.9.2010 - 14:55
V normálních městech by se vypsala architektonická soutěž, nedejbože i včetně možnosti vyjádření se k návrhům občany města.
Ve Slaném je to ovšem jinak.
Ve Slaném je to ovšem jinak.
Anonym
16.9.2010 - 14:32
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jarek16.9.2010 - 14:32
Ale vždyť už bylo mnohokrát zdůrazňováno, že současné provozování parkoviště v místě, kde komunisti zbourali cennou historickou zástavbu, je pouze provizorní řešení, aby tam nezela prázdná díra! Parkovací dům je ta nejvhodnější zástavba i architektonicky.
Anonym
16.9.2010 - 12:33
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jarek16.9.2010 - 12:33
Takto lze uvažovat jen pokud by stávající parkoviště bylo trvalé řešení. Má stávající způsob parkování budoucnost? Dá se v něm citelně zvýšit počet parkovacích míst jiným způsobem, než stavbou PD?
Jarek
Počet příspěvků: 34
Hlavně pro: Všechny
16.9.2010 - 12:03
Počet příspěvků: 34
Hlavně pro: Všechny
16.9.2010 - 12:03
kdepak, chtěl jsem napsat 1,5milionu Kč za jedno NOVÉ parkovací místo (v současnosti jich tam tak 80-90 už je, ne?:))
takže - pokud by se částka vyšplhala zhruba do této výšky (nebo víc) - byl byste pane Shark pro APD?
takže - pokud by se částka vyšplhala zhruba do této výšky (nebo víc) - byl byste pane Shark pro APD?
Anonym
16.9.2010 - 11:17
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny16.9.2010 - 11:17
tahle zpráva taky cosi vypovídá
"Divize APS byla založena v roce 2003 pod názvem KOMA SYSTEM.CZ. Tato skupina zpracovala projekt parkovacího domu, který byl následně oceněn Zlatou medailí na MSV Brno 2003. Společnost je vlastníkem evropského patentu na kruhové řešení produktu KOMA Ring."
"Divize APS byla založena v roce 2003 pod názvem KOMA SYSTEM.CZ. Tato skupina zpracovala projekt parkovacího domu, který byl následně oceněn Zlatou medailí na MSV Brno 2003. Společnost je vlastníkem evropského patentu na kruhové řešení produktu KOMA Ring."
Anonym
16.9.2010 - 11:01
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym16.9.2010 - 11:01
Ty jsou , jak čtu v tom jednom linku, popsány, a rozumím tomu tak, že se jedná o nejlepší systém jaký existuje
Anonym
16.9.2010 - 10:48
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Shark16.9.2010 - 10:48
Jaké jsou nevýhody parkovacího domu? Solidní posouzení vždy obsahuje výhody i nevýhody, ať je autor posudku pro nebo proti stavbě.
Anonym
16.9.2010 - 10:01
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym16.9.2010 - 10:01
On chtěl napsat, že parkovací dům bude stát 189 milionů (126 míst)! Ale to se velmi mýlí. Je počítáno s náklady okolo 73-75 mil.
Anonym
16.9.2010 - 09:49
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jarek16.9.2010 - 09:49
1,5 mil Kč = jeden a půl milionu korun českých, no bravo, všema deseti všichni pro!!! Nechtěl jste náhodou napsal vtipálku 1,5 mld Kč = jeden a půl MILIARDY, rovněž bravo! To snad ani nemůžete myslet vážně!