Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM
Strana:   1  ...  92  93  94  95  96  97

PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM

Slánské noviny
Počet příspěvků: 196
Hlavně pro: Všechny
18.9.2010 - 20:19
Všelidové hlasování k možným řešením  parkovaní v centru města zde:
http://www.slanske-noviny.cz/
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
18.9.2010 - 20:14

To bude asi tím, že má Grand jistou stálou návštěvnickou kapacitu, zatímco to provizorní parkoviště se meziitím již zmenšilo na polovinu, nemyslíte?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
18.9.2010 - 18:56
Tu podmínku, že Grand má mít k dispozici 100 parkovacích míst a to přímo na proti daného objektu bych rád někde viděl potvrzenou.
Mě to připadá jako blud.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2802
Hlavně pro: Zeus
18.9.2010 - 13:41

Dělám chyby. Píšu v noci , většinou něco ještě čtu, a je to
Ale Zeus, nikdy bych se nevyjadřoval jako ty zde:
http://www.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A080311_095842_ln_zabava_hel

  • 14.03.2008 15:03
  • ďArtagnan
  • pěkná diskuze, už jen to oslovení, těší mě, že ty vulgarity máš správně


    Nebylo by lepší se postarat nejdřív o sebe,  měkká ani tvrdá i y nebudou ten problém?

    Naposledy upraveno 18.09.2010 - 13:49Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Zeus
    Anonymní uživatel
    Hlavně pro: Shark
    18.9.2010 - 07:58

    A co shoda přísudku s podmětem, takto učivo páté třídy ZŠ, to ti jaksi nic neříká, brouku Pytlíku? Domy stálY a ne stálI
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Shark
    Počet příspěvků: 2802
    Hlavně pro: Anonym 21.06
    18.9.2010 - 01:54

    "Rád bych pozornost diskutujících nasměroval na jasnou alternativu, kterou preferují stávající opoziční strany KSČM a ČSSD - na využití areálu bývalých technických služeb,"

    Vy už jste se přece jednou s tímhle prostorem u Grandu pěkně vypořádali, ne?
    Nebýt vás, stáli tam dnes městské domy a tahle diskuze by bylo o něčem jiném.
    Naposledy upraveno 18.09.2010 - 01:55Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Shark
    Počet příspěvků: 2802
    Hlavně pro: Jarek
    18.9.2010 - 01:28

    V lokalitě Grand je plán vyplnit ten prázdnej ošklivej prostor budovou, která bude ten parkovací servis poskytovat blízkému Grandu, je to celkem logické řešení, jednak ta hmota nové budovy vyplní ten prázdný prostor a za druhé bude sloužit jako zázemí ke Grandu.  A centru.
    Od hřbitova vám tam manželka poběží v dešti na ples, nebo taneční jo? Zeptejte se doma. Ta se vám poděkuje.

    A co se týká podzemí - ano, ten APS je možno zahloubit pod zem, i pod dům, například zde
    http://www.woehr.de/de/projekte/index.php
    najděte si případ Iptingen
    Ale to je v rozporu s tím, že v prostoru Grand má stát budova nadzemní, nikoli něco v podzemí, nehledě na to, že práce pod zemí jsou kvůli izolacím dražší a problematičtější než nadzemní

    Asfalt je určitě nejlevnější, ale nejménně efektivní využití center měst, i kvůli ceně pozemků a nelišil by se od současného stavu

    A co se týká podzemí ve Slaném, problém popsal pan Schneider
    Naposledy upraveno 18.09.2010 - 01:36Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Anonym
    Anonymní uživatel
    Hlavně pro: Jarek
    17.9.2010 - 23:07

    Na podzemní parkoviště ve Slaném zapomeňte - kam trochu hlouběji kopnete, tam archeologický nález a na to konto dva až tři roky zdržení, dopadne-li to dobře. Povrchové parkoviště, které by vlastně kopírovalo stávající stav, si rovněž škrtněte - účel je, stávající stav změnit zástavbou prostoru. A vzhledem k požadavkům z toho, jako nejvhodnější, zkrátka vychází P.D.

    L.Sch.
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Jarek
    Počet příspěvků: 34
    Hlavně pro: Shark
    17.9.2010 - 22:32

    Děkuju za odpovědi:))

    abych navázal na to kam jsem otázkami směřoval:

    nejprve od 3.: souhlasím, že bychom měli zvyšovat počet parkovacích míst v centru města - ale né nutně v lokalitě u MC Grand. Například návrh zřídit parkoviště v areálu technických služeb mi příjde docela zajímavý (a k poliklinice je to možná i blíž a obě místa jsou od sebe méně než 3 minuty chůze:)).

    z toho plyne, že není nezbytně nutné zvyšovat počet parkovacích míst právě v lokalitě u MC Grand (i když se tomu samozřejmě nebráním).

    potom co dojdeme k tomuto závěru, tak se můžeme bez svázaných rukou podívat na plochu u MC Grand: jednou z variant je jistě i parkovací dům - ať už automatický, nebo rampový - nicméně jsou i další varianty, 2 už zde zazněly:

    - "obyčejné" asfaltové parkoviště bude jistě nejlevnější varianta (ideální, pokud umožníme lidem parkovat i jinde)
    - podzemní garáže na povrchu s místem pro odpočinek - mají zásadní výhodu oproti ostatním variantám: nebude tu jen parkoviště (na povrchu ostatně můžeme postavit i něco jiného)
    (a parkovací dům by asi ostatní varianty předčil v počtu parkovacích míst)

    takže máme 3 důležitá kritéria a 3 pravděpodobné vítěze jednotlivých kritérii... Nebylo by rozumné o důležitosti jednotlivých kritérii diskutovat předtím, než určíme vítěze?:))

    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Anonym
    Anonymní uživatel
    Hlavně pro: Martin Jelínek, USZ
    17.9.2010 - 21:36

    Pane Jelínku,
    původní parkoviště i s místem nedostavěného torza (mimochodem nějaké práce tam byly obnoveny) mělo celkovou kapacitu 140 míst. Ono staveniště zabralo více než polovinu původního prostoru, přesto je oficiciální současná kapacita 70 míst. Sám jsem jednou napočítal při uzavření paroviště s cedulí plný stav - 79 vozidel a to už nešly u aut téměř otevírat dveře jak stály blízko u sebe. Dejme tomu tedy, že osmdesát aut se vejde. Minimální plánovaný počet míst v P.D. je skutečně 126, ale s tím, že to může být až 140. Skutečnost je i to, že je uvážováno využití prostoru, který vedle půdorysu P.D. za ním vznikne, také na parkoviště a to ve stávajícím režimu s počtem asi až 30 míst.
    Ale o to vůbec nejde, trumfovat se tady bude-li to o 30 nebo o 90 míst více. To šeredné místo, nouzově zatím využívané jako stávající parkoviště, je potřeba zkrátka vhodně zastavět a vzhledem k podmínce fungování Grandu je jasné, že výstavba P.D. je ta nejvhodnější.

    L. Schneider
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Anonym
    Anonymní uživatel
    Hlavně pro: Všechny
    17.9.2010 - 21:06
    Rád bych pozornost diskutujících nasměroval na jasnou alternativu, kterou preferují stávající opoziční strany KSČM a ČSSD - na využití areálu bývalých technických služeb,
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Shark
    Počet příspěvků: 2802
    Hlavně pro: Pepan
    17.9.2010 - 21:00

    Vy znáte Pepane už i ceník? To jste o hodně dál , než radnice.....-:)))
    No já nevím, určitě to může být víc, ale ten ostravský stojí dvacku na hodinu. Já vidím spíš potíž v počáteční nedůvěře, že to auto zmizí v díře......)))
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Anonym
    Anonymní uživatel
    Hlavně pro: Anonym13:28
    17.9.2010 - 20:59

    Přesná citace doktora Štrosmajera zní: "Pokud by hloupost nadnášela - vznášela byste se jako holubička".
    Nemíváte často povznášející pocity, že byste mohl létat?

    L.Sch.
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Shark
    Počet příspěvků: 2802
    Hlavně pro: Martin Jelínek
    17.9.2010 - 20:57

    Milý pane Jelínku, těší mne, že je s Vámi alespoň inteligentní debata,
    ale hned musím kontrovat

    ALE POSTAVIL , jenomže vy to nevíte. A to už v roce 2008.
    Přestańte zbytečně spekulovat ,  nevypadá ta zatvrzelost dobře, zejména když vycházíte z nesprávného východiska

    Stávající kapacita parkovacích míst u Grandu je NAPROSTO, NAPROSTO nedostačující. jak jsem napsal níž, zajděte si to v dopoledních hodinách zkontrolovat, auta stojí až za gymplem a a to jsou ti, kteří měli štěstí. Stojí i v přilehlé Nejtkově ulici na zákazech, kdyby byla MP přísná, lítaj tam pokuty každej den.
    Takže žádná závora tohle neřeší, závora místa nepřinese a veškeré místo v niveau je už spotřebované.
    Sousední pozemek s nedokončeným monolitem není majetkem města, takže o rozšíření neuvažujte.

    Já netuším, jak bude nájezd vypadat, ale od toho jsou lidé s patřičným vzděláním v plánování dopravy.

    Ty odkazy bych tedy prosil, můžete i ve francouzštině, němčině a  angličtině. Pak bych Vás prosil nějaký odkaz na postup Městského úřadu v Tachově, na který jste se odvolával ve Slánských listech, chtěl bych tu prezentaci plánovaného parkování vidět.

    To, že někde nerozhodli pro tento systém, neznamená, že je to dobře. Já Vám mohu sem dát linky od Soulu až po Budapešt, konrétně v Jižní Koreji si tahle parkoviště v malém ( třeba jen pro 6 automobilů)  pořizují například majitelé malých obchodů v blízkosti svých provozoven. Vypadá to jako garáíž pro jedno auto a stohuje to na výšku

    Tahle technologie, co se týká rozšíření a zavádění je v Čechách skutečně v plenkách a co se týká výrobních kapacit, tak KOMA je patrně asi jediný český výrobce.
    Pokud je mi známo, tak ten ostravský žádné problémy nemá, alespoň co se týká provozu, o ekonomice nemám zprávy,  vím jen, že hodina stojí 20Kč
    To máte stejný jako s atomovou elketrárnou, kdo asi tak může vyhrát v Čechách výběrové řízení, když jediným výrobcem tlakových nádob je Škoda Plzeň ( teď po novu znovu obnovila svoji divizi). 
    To výběrové řízení samosebou nevylučuje, že se mohou přihlásit zahraniční zastoupení evrpských výrobců, třeba ten chrudmský, viz dál.........

    Jinak se mýlíte  v tom, že slánský případný prjekt je jediný po Ostravě, patrně jste špatně hledal, ( pravda je, že já si materiály o téhle problematice začínal sbírat asi před dvěma lety, takže mám náskok)
    tady je  realizovaný projekt v Chrudimi, jako součást bydlení, (za pozornost stojí, že veškerá kapacita je vyprodána), takže žádnej Berlín, ani Londýn, ale malé okresní město
    http://www.balustrada.chrudim.cz/projekt/aps/
    Nově vzniklý komplex obsahuje 49 nadstandardních bytových jednotek o velikosti 35 až 180 m2, více než 950 m2 obchodů a 95 parkovacích míst. .


    a tady jsem VŠEM našel link, na kterém je možné si pustit video z toho drážďanského parkhausu, je pořízeno pro informační účely a je zajímavé i  z technických důvodů, umožňuje nahlédnout do "střev"  zařízení
    a pochází z jistého publicistického pořadu televize RTL

    http://www.directpark.de/de/video/video.htm
    je to ze stránek jednoho z německých výrobců, který ten  drážďanskej Parkhaus vybavil

    S úctou Shark

    Naposledy upraveno 18.09.2010 - 01:10Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Pepan
    Anonymní uživatel
    Hlavně pro: Shark
    17.9.2010 - 20:16

    Zaujala mně především ta trojka. Věřte že návštěvníci polikliniky rozhodně nestojí o to parkovat na placeném parkovišti naproti Grandu. To je důvod, proč hledají parkování jednak blíž a jednak zdarma v okolí gymnázia (tam je ale dopoledne problém s ustájenými oři starších studentů obou středních škol v místě) a v dalších ulicích. Parkovací dům v tomto případě nic neřeší. Nedokážu si představit člověka, mnohdy důchodového věku, který zaparkuje své auto v té automatické opičárně za cenu převyšující regulační poplatky a to mnohdy opakovaně.
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Shark
    Počet příspěvků: 2802
    Hlavně pro: Jarek
    17.9.2010 - 19:52

    1. Vzhledem k tomu, že tyto systémy byly vypracován  pro historická centra evropských měst, je nepochybně nejlepší.  Rampový způsob ( betonové monolity s kruhovými rampami ) jsou dnes už minulost a architelti je už nedoporučují. Takovým špatným příkladem a řešením je  z nedávné doby postavený parkovací dům Rozmarýn Brno. Některá auta nemohou úpřekonat zatáčku a  týhle obludy se město už jen tak nezbaví.

    2.Je to komerční projekt


    3. Ne že myslím, ALE VÍM A POVAŽUJI TO ZA NEZBYTNOST. Zajděte si například v dopoledních hodinách do poliklibniky a poslouchejte ty nářky čekajících nad tím, že nemohli zaparkovat a stojí kdesi u hvězdárny.  A vesměs to jsou lidé starší, potřebující zaparkovat blízko.

    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Anonym
    Anonymní uživatel
    Hlavně pro: Shark
    17.9.2010 - 16:22

    Milý žraloku,

    při čtení Vašeho příspěvku se mi vybavil filmový citát "... a pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty!". :-)

    Teď vážně. Souhlasím, že parkování v APD má svoje pozitiva. Určitě ano. Nesmím být ale nekritický a musím se snažit vidět i případná negativa (žádná neuvádíte).
    Myšlenka APD je určitě výborná věc. To ale neznamená, že se hodí kamkoli. Já jsem upozornil např. na možné dopravní kolapsy na křižovatce u Grandu v době špičky. Nájezdový pruh dlouhý 12 metrů a začínající v křižovatce to nevyřeší - viz můj úvodní příspěvek.

    Oba čtyři roky staré dokumenty, na které odkazujete, jsem samozřejmě četl, než jsem se tomuto tématu začal věnovat. Chcete-li, mohu Vám poslat odkaz na 10 až 15 dalších zajímavých textů a studií na toto téma. Rád bych znal Váš názor na tuto otázku.

    Většina těchto textů se k systému KOMA vyjadřuje pochvalně až lichotivě. To je trošičku nápadné. Zdá se mi, že se na tom trochu podepisuje dobře dělaný marketing a PR výrobce. Nic proti tomu, to je legitimní obchodní postup.
    Zvláštní ale je, že tak výborný a vychvalovaný systém KOMA má za sebou pouze 1 realizaci v roce 2006 v Ostravě a od té doby nic.
    Na spoustě radnic v Čechách určitě variantu APD zvažovali skuteční dopravní a urbanističní odborníci (což já a nejspíš ani Vy nejsme). A nikde se za ty 4 roky pro systém KOMA nerozhodli.

    Všimněte si, že Město Slaný v podmínkách výběrového řízení vyžaduje po zájemcích jako referenci alespoň 1 realizovanou stavbu APD v období 2006 - 2010. To jistě není náhoda. Kdyby zadali třeba období 2007 - 2010, tak by nikdo vyhrát nemohl (když se v té době žádný APD nepostavil). Takto může vyhrát alespoň firma, která stavěla v Ostravě.

    Martin Jelínek, USZ
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Anonym
    Anonymní uživatel
    Hlavně pro: Martin Jelínek, USZ
    17.9.2010 - 16:17

    Myslivec myslí, že mydlář mydlí myš mejdlem, hlemýžď se smýká po mýtině.Máš tam někde samici a mílit se s měkkym i ? Chytráku. 3. třída ZŠ. Každej, kdo má prachy si myslí, že je chytrej, ale to se mýlí.
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Martin Jelínek
    Počet příspěvků: 15
    Hlavně pro: Anonym
    17.9.2010 - 15:58

    Pro doplnění Vašeho příspěvku:
    Na projednávání vlivu APD na životní prostředí (2.8.2010 na MěÚ) mi pan starosta vyprávěl svůj poznatek z cesty po Švýcarsku. Tuším, že v Kostnici (za případnou nepřesnost se panu starostovi omlouvám) se ubytoval v hotelu v centru. K hotelu přijel autem, vyložil kufry a s autem musel ihned odjet na nejbližší vyhrazené parkoviště, které bylo 1 či 1,5 km daleko od hotelu.V zahraničí je to prý naprosto normální. Pokud bychom tento příklad pana starosty převzali, je to o důvod víc, proč hromadné parkování řešit dál od centra.
    Parkoviště naproti Grandu by mohlo být vybaveno automatickou závorou a kartičkovým systémem s progresivní sazbou. Mělo by být určeno k nákupům v centru, k návštěvě kulturního zařízení, ale ne k celodennímu parkování jako dnes.

    Stavba APD má podle pana starosty "vyhnat" alespoň část aut z centra Slaného (myšleno náměstí, kde by se zpřísnil režim parkování) mimo centrum (myšleno naproti Grandu). 
    Já se domnívám, že prostor u Grandu je také centrum Slaného, byť za pomyslnou Lounskou branou. 
    Tento argument jsem na jednání pochopil tak, že o co se sníží počet aut parkujících na náměstí, o to se přibližně zvýší parkovací kapacita naproti Grandu (z dnešních 100 míst na 130 nebo 136).

    P.S.: Snažíte se o problému přemýšlet, za to se přeci nemusíte stydět. Klidně se příště podepište.

    Zdravím, Martin Jelínek, USZ
    Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Martin Jelínek
    Počet příspěvků: 15
    Hlavně pro: Anonym
    17.9.2010 - 15:42

    Anonyme,

    ve svém názoru se mýlíte. V podmínkách provozu centra Grand je vyžadováno parkoviště s kapacitou 70 míst (tuto informaci mám od pana starosty). V dokumentaci k projektu APD (odkaz najdete v jiném mém příspěvku v této diskuzi) je jasně uvedeno, že stávající parkoviště má kapacitu 100 parkovacích míst. To jen pro přesnost.

    Martin Jelínek, USZ
    Naposledy upraveno 17.09.2010 - 16:25Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
    Strana:   1  ...  92  93  94  95  96  97
    Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.