Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM
Strana:   1  ...  92  93  94  95  96  97

PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM

Martin Jelínek
Počet příspěvků: 15
Hlavně pro: Pepan
17.9.2010 - 15:38

Pepane,

Váš příspěvek je přesně to, po čem zástupci Unie pro sport a zdraví celou dobu volají. Proto jsem také tuto diskuzi založil.

O tak obrovské investici přeci není možné rozhodnout od jednoho nebo dvou psacích stolů. Celému projektu měla předcházet široké diskuze - jak odborná, tak mezi slánskou veřejností. Určitě by se objevovaly zajímavé návrhy a varianty řešení - Váš příspěvek je toho dokladem. Vaše řešení by se mi alespoň na první pohled líbilo více než automatizovaný parkovací dům (APD).
Je klidně možné, že po zhodnocení všech dostupných řešení by stavba APD nakonec vyšla jako nejvhodnější. Pak nemám žádný problém ji podpořit (pokud si to město může finančně dovolit).

Tvrdit ale dopředu o jednom řešení, že je jediné správné a tedy nejlepší, to neberu a s tím souhlasit nedokážu. Osobně se divím, že pan starosta, při vší úctě, neomylně prosadil právě tuto jedinou variantu. Pokud se stavbou nebo provozem APD budou v budoucnu problémy (rozhodně to nechci přivolávat), tak se mu neprojednání jiných variant vrátí jako bumerang.

Martin Jelínek, USZ
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepan
Anonymní uživatel
Hlavně pro: All
17.9.2010 - 15:22
Také přispěji svou troškou do mlýna. Podle mně Slaný v současné domě parkovací dům tak nutně nepotřebuje. Určitě bych počkal několik let, než se dořeší problém s torzem obchodního centra s byty, nebo co tím vlastně majitel chtěl říct. Třeba i jemu dojde že se tady nejedná o důsledek krize, ale zkrátka o přesicenost trhu. Slaný nové byty a obchodní jednotky není schopno vztřebat ani v době konjuktury, natož dneska. Ačkoliv to místo vypadá lákavě, opak je pravdou. Domnívám se že jednou dojde na symbolický odprodej pozemku s betonovým tozrem za cenu jedné koruny + demolice. Městu se tím otevře možnost pozemek odkoupit a řešit danou lokalitu komplexně. Osobně bych se přikláněl za podzemní garáže po celé ploše (1 nebo 2 podlaží) a úrovňovou plochu bych využil jako odpočinkové místo s parkovou úpravou, fontánou, nějakou sochou a pod. Automatizované parkoviště je pochopitelně věc skvělá, ale nejsem si jistý jestli je pro danou lokalitu vhodné. Už jen kvůli frekvenci provozu. Přes den to možná jde, když každý přijíždí a odjíždí jinak, ale při večerní akci v Grandu to bude tragedie. Lidé budou čekat na své auto i několik desítek minut. Za další nemám informace jak je to s údržbou. Přeci jen udržet v protozu takový mechanismus musí být značně náročné (kdo měl nekdy co do činění s obyčejným jedním výtahem v paneláku mi dá za pravdu), takže aby cena provozu mnohonásobně nepřevýšila náklady na výstavbu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jarek
Počet příspěvků: 34
Hlavně pro: pan Shark 16.9. 19:42
17.9.2010 - 14:38
dobrá, pane Shark, neodpovíte (nemohu si odpustit jedno rýpnutí: když o chystaném projektu vlastně skoro nic nevíte, tak proč ho tak podporujete?:)) 

Nevadí, zkusíme trošku jednodušší otázky:

1. myslíte si, že je automatický parkovací dům jediné možné řešení otázky parkování v blízkosti centra města?

2. myslíte si, že by měl být parkovací dům komerční projekt? (tedy s rozumě dlouhou očekávanou návratností investice)

3. myslíte si, že je nezbytně nutné zvyšovat počet parkovacích míst v lokalitě vedle MC Grand?

Těším se na Vaší odpověď

Jarda S.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
17.9.2010 - 13:28

Pane Schneider,
kdyby hloupost byla trestná, tak to máte na doživotí....
Ale kdyby alespoň nadnášela, tak již tady nejste vůbec.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ondra b
17.9.2010 - 10:52

Naprostá většína asi tak jako u Dušáka?
25 hlasů navíc s kde je naprostá většina, že?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ondra b
17.9.2010 - 10:40

Pane "b",
myšlenky z minulosti, s nadhledem do budoucnosti, dodnes utvářejí podobu měst!
Pánové Šmehlík a Peška s jejich údajnými partnery "za odstranění starosty Rubíka z radnice v těchto volbách", evidentně pro to vyvíjejí i s pomocí takových jednoduchých pisálků, jako jste Vy, značné úsilí. Trestného na tom není nic, vždyť hloupost přece není trestná, to ale asi nebudu první, kdo Vám to sděluje, že? Nicméně napadání s výrazy a obraty některých anonymů se z té beztrestnosti již skutečně vymykají.

L. Schneider
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
17.9.2010 - 09:41
A jak vás zaujalo vystoupení pana místostarosty Bartoníčka v posledním čísle slánského videomagazínu? Přál by si aby londa byla průjezdná pro vozidla!!!! Dokážete si to představit?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Peška
Počet příspěvků: 574
Hlavně pro: Všechny
17.9.2010 - 07:20
Pokud vím, tak jak pan Šmehlík, tak pan Peška jsou proti výstavbě Parkovacího domu za 100 milionů korun v této lokalitě tak, jak jej prosazuje starosta Rubík a část slánské ODS. Co je na tom špatně? Naprostá většina obyvatel si myslí totéž! 
Že by bylo,  podle náhledu pana Schneidera, ve Slaném trestné mít jiný názor , než starosta? 
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
17.9.2010 - 07:12

Například protože naproti Grandu musí být parkoviště s větší kapacitou, než má toto současné "škvároviště". Dalším důvodem by mohl být i vzhled. Vám se líbí stávající stav?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: shark
17.9.2010 - 07:01
Prosím tedy alespon jeden faktický argument - proč tedy ve Slaném a proč právě v v jeho centru.
Přesněji - proč nevybudovat parkoviště mimo centrum, v docházkové vzdálenosti 3 minuty a za zlomek uvažovaných nákladů PD?!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym22:53
16.9.2010 - 23:53

Tak, pan anonym tu působí hlavně jako prodloužená ruka pánů Pešky a Šmehlíka, protože oni, z taktických důvodů, tu vystupovat nebudou.
Někoho, ale na to prezentování svinsev mít musejí a právě k tomu dobře poslouží pan anonym 22:53.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2779
Hlavně pro: Anonym
16.9.2010 - 23:43

Už začátek máte špatně.
za prvé: Tam žádnej beton není., když budete chtít, může to vypadat jako zámek ( ad absurdum), nebo administrativní budova, jakkoli a bez betonu.
Pletete si to s RAMPOVÝM parkováním, takovou chybu udělali nedávno například v Brně, a nevejdou se jim tam auta v zatáčce mezi patry.

citace.
"po ukončení životnosti technologického zařízení jsou APS systémy snadno demontovatelné a recyklovatelné."


za druhé: v každém městě, kde jsou komunikace, je doprava. A kde je doprava je třeba parking.
Když si POZORNĚ přečtete názory odborníků, tam tam stojí, že parking má BÝT V DOCHÁZKOVÉ vzdálenosti od centra, respektive tam, kam směřuje motorista.

a za třetí:
tyhle systémy byly vyvinuty zejména pro historická centra měst, aby byla dostupná a aby se v nich zachoval život


za čtvrté

jste totálně v rozporu s názory odborníků a zanášíte do toho politku a osobní invektivy, nechápu, proč by měl být starosta   zaplacen - podle sebe soudím tebe?
Takže bych doporučoval vážit, kdo tomu rozumí a kdo ne. Já alespoň pozorně čtu.
Vy ty zdroje ani nečtete.
Naposledy upraveno 17.09.2010 - 00:02Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: shark
16.9.2010 - 22:53
Ty příklady - brno, Plzeň , Liberec, nikde takovéhle monstrum není. Ale hlavně, Slaný je město, kde jsi odkudkoliv v centru za 3 minuty pěšky. To se o Ostravě, Plzni, Liberci či Brnu asi říci nedá.
Takže zacpávat takto úmyslně nevelké centrum města takovouhle betonovou boudou je urbanistická zvrácenost. Ve většině moderních měst se snaží automobilovou dopravu z centra měst vytěsňovat, my si ji sem naopak budme přivádět.
Takže mne napadají jediné dva důvody, proč toto starosta ve Slaném tak prosazuje:
První možný důvod: pan Rubík je megaloman, který chce mít vlastní pomník. Když je měl Gottwald, Stalin nebo Hušák ze Sazky, tak proč ne i on, že.
nebo druhý důvod: je tou firmou, co vyhraje výběrové řízení zaplacen.

Že bylo výběrové řízení postaveno tak, aby jej mohla objektivně splnit jen fiorma Koma je přeci zřejmé na první pohled. Myslím, že to tady už před časem uváděl pan Jelínek.

Jiné pro město Slaný logické argumenty na vysvětlení takovéhoto starostova postupu mne nenapadají.

Jen jako poznámku na okraj - na realizaci takovéto akce by si město muselo vzít tak vysoký úvěr, že jeho splácení je za současných podmínek stavu městských financí (tedy příjmů a mandatorních výdajů) nemožné.

Takže Sharku, když tomu vůbec nerozumíš, tak už tady s těma kecama stáhnutejma odněkud z internetu nevotravuj.


Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2779
Hlavně pro: Anonym
16.9.2010 - 22:22

A tohle vidíš, nebo  u vás nejde proud? To jsou fakta i skutečnosti.

Parkovací dům je  v Ostravě Svinově od roku 2006 a co se týká systémů, těch je několik a zdejší firmy jsou zahraniční zastoupení výrobců.
http://www.fce.vutbr.cz/veda/JUNIORSTAV2007/Sekce_1.1/Podesva_Tomas_CL.pdf

nejbližší za hranicemi je drážďanský, ten jsem viděl a zajímalo by mě, kolik odpůrců tak učinilo

Mnoho českých měst- Brno, Plzeň, Liberec, a další řeší podobný problém, jak nenechat "chcípnou" život v centrech a zároveň kam uspořádat parking. Špatný parking znamená totiž špatnou dopravní situaci,  a  špatnou ekologii.
Jak známo ceny ve všech městských centrech rostou a pločný metr APS umožňuje vysokou efektivitu  parkování.
Když se chcete o tomhle problému bavit , jděte na weby architektů a urbanistů, zpolitizovamé dojmy  odpůrců jsou k ničemu a je zcela evidentní, že tyto systémy jsou jediné řešení budoucnosti měst.
jednoznačně platí, že je tento systém v Evrospké unii preferován, je nejlepší z mnoha hledisek

takže

http://www.archiweb.cz/salon.php?action=show&id=1469&type=10

Výhody APS:
- prostorová a plošná úspora až 50 % vůči klasické konvenční garáži (obestavěný prostor na 1 auto v klasické garáži je cca 95 m3, v APS cca 45 m3);
- žádné exhalace uvnitř systému, auta jsou transportována s motory v klidu zakladačem;
- žádné požadavky na požární únikové cesty a východy;
- žádné osvětlení interiéru, pouze bezpečnostní pro revizi a údržbu;
- žádné výtahy a schodiště pro uživatele - řidiče;
- bez požadavků na bezbariérovost uvnitř systému;
- minimalizace parkovacího stání - bez požadavku na otevírání dveří;
- minimalizace výšek parkovacích úrovní (66 % výšky klasické garáže);
- obslužnost 50-100 aut/h;
- žádný stres při hledání parkovacího místa;
- žádné riziko poškození nebo odcizení vozidla;
- žádná vzduchotechnika v prostoru APS, pouze v modulu příjem - výdej;
- žádný hluk od popojíždějících vozidel;
- není třeba hygienických zařízení v etážích, pouze u vjezdu a výjezdu;
- provoz je automatický, odpadá personál, pouze kontroly ve zvoleném režimu;
- odpadá zmařený čas strávený pohybem v prostoru parkování;
- na parkovací objekty zejména v systému APS je třeba nahlížet jako na stavby ekologické, jejichž výstavba se děje ve veřejném zájmu;
- po ukončení životnosti technologického zařízení jsou APS systémy snadno demontovatelné a recyklovatelné.


Z hlediska budoucnosti dopravy neni co řešit, a v textu se jasně hovoří o tom, že postkomnistické státy mají šanci vyhnout se právě PŘEKONANÉ výstavbě RAMPOVÝCH garáží, která jsou betonovými monolity uvnitř měst, což APS není.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
16.9.2010 - 22:15
No vidím jen tvé plky, žádná fakta či skutečnosti. Tak tady pořád s těma tvejma moudrama neotravuj.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
16.9.2010 - 22:14
No vidím jen tvé plky, žádná fakta či skutečnosti. Tak tady pořád s těma tvejma moudrama neotravuj.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2779
Hlavně pro: Anonym
16.9.2010 - 21:28

Ty neumíš číst.?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: shark
16.9.2010 - 21:01
Tak když o tom nic nevíš, tak proč tady otravuješ?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 2779
Hlavně pro: Jarek
16.9.2010 - 19:42

Jsem osloven , odpovídám..
To vaše číslo nic neříká, neznám rozpočet, neznám konečnou cenu, neznám cenu za poskytované služby, tedy neznám příjmy, a nevím, zda město nezíská na takový projekt peníze z operačních programů EU.
Jinými slovy nelze zatím ekonomiku vyhodnotit.
Vím zatím jen jedno, tyto systémy jsou  rozhodně nejlepší technické a urbanistické řešení a po stránce provozní budou v nákladech zejména energie, lidských zdrojů nepotřebuje mnoho.

Dám zdrama tip na výlet a udělám tím reklamu Českým drahám.
Ostrava - Svinov, u nádraží ten parkovací dům najdete.
V Kauflandu na pokladnách prodávají v akci za 500 Kč balík, ve kterém najdete 2 jízdenky typu Sone , které platí o víkend, v sobotu a neděli, každá z nich je celodenní. Platí asi do konce října ( neručím za přesnej termín) Čili každá z nich vás vyjde na 250 Kč, ten balík je pak pro 2 rodiny.
Na každou takovou jízdenku mohou jet 2 dospělí a až 3 děti celý den ve 2. třídě, včetně rychlíku. Pokud chcete zkusit jízdu Pandolínem, musíte si k tomu zakoupit na webu Českých drah místenky pro jízdu tam i zpět. K tomu potřebujete registraci na jejich webu, platební kartu a tiskárnu na vytištění místenky. Místo si vyberete sám. Dokonce můžete vyjet ze Slaného courákem, přstupovat s touhle jízdenkou můžete kolikrát chcete.
Je to neuvěřitelně výhodné, za 250 Kč mohou jet Pendolinem tam a zpět za toto jízdné 2 dospělí,, místenky vás přijdou na 4x ( tam a zpátky 2 dospělí) 194 Kč z webu ČD, tedo těsně pod 800. 
Jinak stojí singl jízdné tam cca 640/ jedna osoba  a zpáteční asi 1150 na osobu. Pendolini tu vzdálenost urazí za rovné 3 hod.
Ráno to jede  kolem 9,15 a zpět například v 17. 30

A ve Stodolní, tam  to taky není špatný...........
Naposledy upraveno 16.09.2010 - 20:05Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
16.9.2010 - 19:35

To jsou hloupé řeči, veškerá dostupná dokumentace je k dispozici zájemcům.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  ...  92  93  94  95  96  97
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.