Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  Úroveň řidičů ČSAD Slaný
Strana:   1  2  3  4  5  6  7  8  9

Úroveň řidičů ČSAD Slaný

viking
Počet příspěvků: 130
Hlavně pro: kamarad.michal
9.4.2015 - 15:08

Navíc trvá cesta na Veleslavín déle. Tudíž musí člověk čekat až na další spoje. Vše pro cestující. Vyjdou z toho ale jen komplikace pro cestující a zbytečný několikanásobný přestup.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
tara
Počet příspěvků: 33
Hlavně pro: dodatek k předchoz.
8.4.2015 - 20:27
Oprava: Pražská integrovaná doprava. /PID/ I když ceny jízdného PID jsou nastaveny  dle pásma, tak to pak v součtu vyjde levněji. Nebo se mýlím?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
tara
Počet příspěvků: 33
Hlavně pro: kdo o tom rozhoduje
8.4.2015 - 19:58
Na základě čeho jsou nyní Mělník a Neratovice zařazeni do tzv. příměstské dopravy? Pasažéři budou tedy jezdit levněji, za ceny Pražské hromadné dopravy. Vždyť z Mělníka do Ládví je to na km větší vzdálenost, než je tomu ze Slaného na Veleslavín.Cestující ze Slaného, a není jich málo, by to určitě také přivítali.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jan99
Anonymní uživatel
Hlavně pro: nfo autobusy
4.4.2015 - 16:17
Dobrý den,
sděluji jen krátké info.

Jak jistě víte, budou všechny  autobusy dopravce ČSAD Slaný, Kladno, včetně soukromníků jezdit do stanice a vyjíždět ze stanice metra Nádraží Veleslavín od 7.4.2015. (úterý)
Viz. jízdní řády na IDOS - není žádná změna.

Co jsem se osobně ptal, tak dopravce DPÚK linky Louny - Praha se to zatím netýká a končit budou jako jediní ve stanici Praha - Dejvice. Důvodem je, že nemají ještě schválenou licenci. Po schválení budou nové jízdní řády a spoj Louny - Praha tam bude také zajíždět.

Druhý spoj - Litvínov-Most-Louny - Praha bude končit a začínat na Hradčanské a nebude vůbec na Nádraží Veleslavín, ani Dejvice zastavovat.
Také se i zde nebudou měnit jízdní řády.

Bohužel nástupiště dopravce ČSAD Slaný na Nádraží Veleslavín je oproti jiným dopravcům nekryté, ale zase nejblíže schodišti do metra.

Přeji Hezké velikonoce

S pozdravem

Štola Petr

Naposledy upraveno 04.04.2015 - 16:17Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
viking
Počet příspěvků: 130
Hlavně pro: Bmx
29.3.2015 - 04:10

Diskutoval jsem s ředitelem ČSAD Slaný i jeho zástupcem. Dali mi za pravdu, ale ve finále situaci zhoršili. Nemá tedy cenu s nimi cokoli řešit. To jen ke psaní stížností.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ladenice
Počet příspěvků: 38
Hlavně pro: Bmx
24.2.2015 - 06:43

Josef Jůza
Anonymní uživatelHlavně pro: Jiří Kochánek
30.4.2004 - 15:37 Dobrý den.
Čerstvě byla zveřejněna informace o nové lince do Prahy: linka 220216 Slaný - Praha, Zličín dopravce SPEED LINE Kladno má jezdit od 1.6.2004 v pracovní dny 3x denně.

Příspěvek je z tématu: Doprava do Prahy
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Bmx
Počet příspěvků: 39
Hlavně pro: RK007
23.2.2015 - 14:16

Díky za info. Nemáte k tomu nějaké bližší informace? O kterého dopravce šlo? Kdy to bylo? Jak dlouho vydržel, tedy pokud opravdu vyjel? Já si zas myslím, že nějaká slušná linka ze Slaného na Zličín by se uživit mohla. Jízdní doba by mohla být podobná, jako do Dejvic, ale obsloužila by se jiná část Prahy. Ale není to nic nezbytného. Dnes není problém vystoupit od Slaného u letiště a na Zličín jet linkou 100, která jezdí poměrně často.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Bmx
Počet příspěvků: 39
Hlavně pro: ajimz
23.2.2015 - 14:10

Přemýšlel jsem, jestli má vůbec nějakou cenu na tohle odpovídat. Alespoň stručně to zkusím..
Koukám, že to nemá cenu a nikam tato diskuze nevede. Pořád se točíme kolem jedné a té samé věci a jádro pudla jaksi uniká. Slušnost řidičů se tu řešila už asi 1000 x a nevím, co dalšího na tom chcete řešit. Jestli máte problém s nějakým řidičem osobně, tak si zaznamenejte aslespoň linku, čas odjezdu a datum, kdy se problém stal. Stížnost odešlete na email, který určitě na stránkách ČSAD Slaný najdete a určitě se nějaké řešení dostaví. Já osobně s ČSAD Slaný jezdím téměř každý den ze Slaného do Prahy a až na pár výjimek žádné problémy s řidiči nemám. Pouze dělají svou práci. Tady problém nevidím. Problém je jinde a bohužel to často odskáčou ti, co jsou cestujícím první na ráně - řidiči. Kdyby jste pozorně četl, tak víte, že se žádné výběrko na dopravce NEKONALO, tak jsem u něho být nemohl. Stejně tak nemám nic společného s ČSAD Slaný. Děkuji za poslání odkazu na plán dopravní obslužnosti, a nebojte se, že bych tohle neznal. Ale rozebírat to tu nebudu. Nemám na to čas a ani náladu, když už teď vím, jak by to tu pokračovalo...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
RK007
Počet příspěvků: 839
Hlavně pro: Bmx
20.2.2015 - 07:58

Ono je to složitější. Jeden soukromý dopravce už tady byl. Dostal licenci na linku Slaný - Praha Zličín. Do Dejvic ho nepustili. Takže to přirozeně bylo na nic. Zároveň ČSAD odmítlo akceptovat jejich karty, takže i to odradilo řadu zákazníků.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ajimz
Počet příspěvků: 82
Hlavně pro: Bmx
19.2.2015 - 12:45

Jo a ještě aby jste si měl po nocích co číst :-)))http://www.vodochody.cz/obrazky/web/St%C5%99edo%C4%8Desk%C3%BD%20kraj/DOPRAVNI_PLAN_STREDOCESKEHO_KRAJE.pdf
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ajimz
Počet příspěvků: 82
Hlavně pro: Bmx
19.2.2015 - 12:20

Tak paráda. Děkuji jza obsáhlou a nic neříkájící "přednášku", která opět nic neřeší. Tedy neřeší to hlavní a to je : slušnost řidičů soukromého dopravce na slánsku, který je asi štědře dotován středočeským krajem.  Tyto obecně platné věci vím i já a neraďte mi prosím, jestli si mám nebo nemám založit nějakou autobusouvou dopravu tak, jak já neradím vám, jestli máte chodit do práce pěšky, nebo na kole, nebo autem nebo snad autobusem místního dopravce:-))) Z vaších řečí se mi zdá, že jste byl při výběru onoho soukromého a štědře dotovaného podniku, který zabezpečuje dopravní obslužnost na slánku :-))))
Naposledy upraveno 19.02.2015 - 12:22Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Bmx
Počet příspěvků: 39
Hlavně pro: Všechny
18.2.2015 - 16:00
Ještě jsem zapomněl dodat, že je možné, že by jste licenci na linku, která je v souběhu s dotovanou linkou nemusel dostat. O udělení licence rozhoduje i krajský odbor dopravy a ten nemusí povolit souběh s linkou, kterou si platí.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Bmx
Počet příspěvků: 39
Hlavně pro: ajimz
18.2.2015 - 15:16

Dobře, tak si to vezmeme popstupně. Jak už jsem jednou psal, to že jezdí na slánsku dopravce ČSAD Slaný je dáno spíše historií. Před privatizací to byl státní podnik a v té době soukromí dopravci neexistovali. Po revoluci byl podnik privatizován a později odkoupen jihlavskou společností ICOM Transport. Závazek na provozování linek na slánsku stále zůstal tomuto dopravci. Souhlasím, že to není správně. Vinu ale hledejme na kraji jakožto objednavateli dopravní obslužnosti, který dodnes nebyl schopný vyhlásit výběrové řízení dopravce, jako se děje v jiných dopravně vyspělejších částech naší republiky. Kdyby tak učinil, určitě by se zvedla kvalita dopravy. Kraj si může diktovat požadavky například na vybavení vozů, informační systém a to by nový dopravce musel split. Zároven by se dala snížit jedotková cena za vozový kilometr a úspora by se dala využít na posílení dopravy. Konkurence v podobě provozování dopravy na vlastní riziko na většině tras veřejné autobusové dopravy na slánsku opravdu možná není. Jedině na lince Slaný - Praha bych si možná dovedl představit konkurenčního dopravce v přepravních špičkách, který by mohl lákat cestující lepšími službami a jízdními výhody. Ale ve zbytku dne a o víkendu to bez dotací bohužel nejde. Kdyby kraj přestal tuto linku dotovat, tak by to dopadlo tak, že by autobusy jezdily jen v době, kdy jezdí nejvíc lidí a autobus se naplní tolik, že se z vybraného jízdného cesta zaplatí a po zbytku dne by nejezdil a lidé by se nikam nedostali. Asi by se dal vytvořit systém, ve kterém by se dotovala jen část spojů, ale stejně po většině dnů počítejme jen s dotovanou dopravou = pokud možno s jedním dopravcem. Jízdní řády netvoří soukromý dopravce, ale kraj. Teda alespoň by měl. A jestli tvoří jízdní řády dopravce, tak má kraj plné právo do toho kecat, protože on je objednavatel a ty spoje si platí. Takže zde vidím vinu opět na kraji. To samé platí u zastavovací politiky autobusů. Tohle všechno ale snad konečně vyřeší Pražská integrovaná doprava, která se už brzy sloučí se Středočeskou integrovanou dopravou a má být do konce roku zaintegrováno i slánsko. Požadavky na vozidla budou jednotná u jakéhokoliv dopravce, jízdní řády bude tvořit organizátor dopravy a bude platit jednotné jízdné. V takovém systému cestující vůbec nemusí řešit, s kterým dopravcem zrovna jede. Uvidíme, snad se toho dočkáme co nejdřív a nezůstane jen u slibů.
PS: Můžete si založit vlastní autobusovou společnost, vyřídit si licenci na linku, nakoupit autobusy a začít jezdit. Je tržní společnost a nikdo vám v tom bránit nebude. Pokud se udržíte, budu vám tleskat.  
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ajimz
Počet příspěvků: 82
Hlavně pro: Bmx
18.2.2015 - 08:13

Chtěl jsem tím říct, proč tedy, pokud je to pravda, že stř. kraj dotuje soukromou firmu ICOM , tak stejně nedotuje i jiné soukromé firmy, které by měly zájem provozovat autobusovou dopravu ve Slaném a okolí. Jak je možné, že dotuje tedy PRÁVĚ  tuto firmu ? Proběhlo nějaké výběrové řízení na dopravce, nechtěla by i jiná firma požívat štědré dotace na provoz autobusoivých linek a nenést žádné fiananční riziko ?? To KLadno byl příklad fungování autobusové dopravy na Kladně a okolí. Jak je vidět, tak sice je tam víc lidí (obyvatel), to uznám, ale je tam taky víc dopravců (víc "hráčů na jednom dvorečku",větší konkurence atd)  a nikdo z nich nekrachuje zdlvodu , že by se neuživil (jak už jsem psal) a přitom je NIKDO NEDOTUJE. Pochopil jste logiku věci ? Proto opět říkám, že pokud by byla konkurence v autobusové dopravě ve Slaném, tak by se kvalita cestování a to hlavně z hlediska např. slušnosti a zručností řidičů určitě zlepšila. A určitě by se to odrazilo v cenách jízdného. Jezdil jsem z Kladna do Prahy pravidelně tuším asi 4 roky. Obsazenost jednotlivých spojů byla různá. V ranní špičce, byly autobusy plné. I když né všechny. Např. ČSAD linka jezdila a jezdí polopráízdná.  OIdpoledne z Prahy (myslím mezi 15.00 - 16.30 hod) je to to samé.  Kdyby si soukromá firma ICOM líp zefektívnila jízdní řád, tak její autobusy taky nejezdí občas prázdné, nebo poloprázdné ... Stačí se podívat např. na ranní spoje směrem do Prahy . A za další to jejich dle mého názoru nesmyslné zastávbkování. Jeden autobus stojí na Dědině, ale nestojí na Šárce, druhý na Šárce zastaví. Kladěnˇáci to mají jednoznačné. Každý spoj zastavuje jak tam i tam a člověk (cestující, který si je platí) se nemusí bát, jestli mu jede z té zastávky MHD do práce. I to je o slušnosti cestování. Ale proč dělat něco pro cestující = lidi, že ? Hlavně, že beru tučné dotace (pokud je to pravda) a nenesu žádné riziko podnikání .....
Naposledy upraveno 18.02.2015 - 08:28Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Bmx
Počet příspěvků: 39
Hlavně pro: ajimz
17.2.2015 - 21:10

Ano, Středočeský kraj objednává a dotuje dopravu ve Středočeském kraji v rámci dopravní obslužnosti. Přiznám se, že nevím, jak je to u linek Kladno - Praha s dotacemi. Tuším, že dopravci Lamer, Pohl, Zíka a Kateřina Kulhánková (ex Exprescar) jezdí na vlastní riziko. Z Kladna ale jezdí do Prahy podstatně více lidí, než ze Slaného, takže věřím, že linky mohou vydělávat. Podle počtu obyvatel je Kladno asi 5 x větší a velkou roli hraje i nedostatek pracovních míst na Kladně. Černouhelné doly, které zaměstnávaly tisíce lidí jsou minulostí, hutě skomírají.... Takže ve špičce jezdí přibližně spoje všech dopravců dohromady průměrně po 5 minutách a autobusy jsou narvané. Hodně lidí jezdí i na stojáka, což se u autobusů na Slaný nestává. 
Vaší větě: ,,Jak je potom možné,že na Kladně jsou tuším čryři dopravci  a nikde jsem neslyšel,že by se měli špatně a nedej bože ,že by krachovali"moc nerozumím. Kdo se nemá špatně? Majitelé společností? Řidiči? Cestující? Třeba takový dopravce Kateřina Kulhánková se zrovna dobře mít nebude. Stačí se podívat na stav autobusů...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ajimz
Počet příspěvků: 82
Hlavně pro: Bmx
15.2.2015 - 18:26

Takže podle vás autobusovou dopravu ve Slaném a blízkem okolí mocně dotuje středočeský kraj a ještě k tomu tak,že ty chudinky z čsad jen tak tak,že přežiji : : Jak je potom možné,že na Kladně jsou tuším čryři dopravci  a nikde jsem neslyšel,že by se měli špatně a nedej bože ,že by krachovali : A navíc ať je dotuje kdo chce,ale elemntárnì slušnost by "páni" řidiči mohli mít,když je hlavně platim ja:
Naposledy upraveno 15.02.2015 - 19:47Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Bmx
Počet příspěvků: 39
Hlavně pro: Všechny
15.2.2015 - 14:26
Ještě jedna pozitivní zpráva.
http://praha.idnes.cz/spojeni-sredoceske-a-prazske-integrovane-dopravy-fv5-/praha-zpravy.aspx?c=A150211_2138570_praha-zpravy_nub
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Bmx
Počet příspěvků: 39
Hlavně pro: ajimz
15.2.2015 - 14:25

Ale ona není konkurence jako konkurence. Něco jiného je, když jezdí na jedné trase víc dopravců bez dotací na vlastní riziko, jako například Student Agency Praha - Brno. Druhou věcí je konkurence při vybírání dopravce, který bude následně jezdit linky v nějaké oblasti v rámci veřejné služby. To, že Středočeský kraj, který si dopravu objednává a dotuje, nikdy nevypisoval výběrové řízení na dopravce v oblasti slánska a doposud zde jezdí ČSAD Slaný potažmo ICOM Transport je věc jiná a je to spíše ze setrvačnosti, že to takhle vždycky bylo. Ale doufejme, že se to změní a nakonec se kvalita pozvedne podle požadavků kraje. Po sloučení PID a SID snad k tomu nebude daleko. Věřte tomu, že drtivá většina regionální dopravní obslužnosti nemůže jezdit bez dotací, takže by tam dopravce bez dotací brzy zkrachoval. Tržby z jízdného pokryjí jen část nákladů na provoz. Poté tu máme ještě mrzdové náklady, náklady na pořízení vozidla a jeho provoz, pohonné hmoty a samozřejmně musí zbýt i na přiměřený zisk pro dopravce. Bez určitého zisku by to v dnešní době nikdo nejezdil.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ajimz
Počet příspěvků: 82
Hlavně pro: Všechny
13.2.2015 - 14:41
No... Sice tady padají hezké náměty , ale je to asi v oblasti SCIFI :-))
V dopravě ve Slaném jednoznačně chybí konkurence. Místní ČSAD alias TCOM (snad je to správně) si dělá s cestujícími na základě monopolu na dopravu co chce. A nikoho mezi sebe nevspustí.
Pokud by někdo i chtěl začlenit nějaké Slaný do PID, tak si myslím, že neuspěje. ČSAD by přišlo o zisky z monopolu, takže udělají vše proti. Přeci si nevypustí rybník:-)) 
Je otázkou, jestli, jak tady někdo nadhodil s určitostí, že cena jízdného po otevření nového autobusáku Veleslavín , zlevní. Ja bych takoví optimista nebyl. Ke zlevnění měli tito pánové dost a dost příležitostí a nikdy tak neučinili ..  Nechme se překvapit:-)
Ale co by se dalo změnit , je chování řidičů, které si platíme.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Bmx
Počet příspěvků: 39
Hlavně pro: viking
13.2.2015 - 10:45

Tady nejde o úroveň ČSAD nebo drah. Tady jde o to, jakou dopravu si kraj objedná a zadotuje. Může při tom požadovat i požadavky na vypravovaná vozidla atd.. Kdyby si to kraj zaplatil, tak když to přeženu, mohlo by jezdit do Slaného i Pendolino.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  2  3  4  5  6  7  8  9
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.