Veřejná doprava na Slánsku
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: Nobody
17.5.2011 - 21:32
Jenomže on si chtěl koupit lidi... Tak to máme...
Počet příspěvků: 724
Hlavně pro: Obyvatelka
16.5.2011 - 12:50
Počet příspěvků: 51
Hlavně pro: rezi
16.5.2011 - 08:11
Nejsem zaměstnankyně ČSAD a ani jsem v minulosti nebyla. Zkrátka, kdo s Vámi nesouhlasí, tak je hned zaměstnanec ČSAD že? Nehájím ani Vaše zastupitele.
Ale než vypustím nějakou stížnost, že nejezdí busy, tak si to nejprve zjistím a pak si stěžuji. Z Vašich příspěvků vyplynulo, že k Vám do vesnice nejezdí skoro vůbec nic. Můžu Vám ze své zkušenosti říct, že jsou i jiné vesnice, které jsou v blízkosti i větších měst a taky jim žádný bus o víkendu nejezdí a nedisponují vlakovým spojením.
Ono je to taky trošku o ekonomice provozu. Bude-li nasazena o víkendu linka, musí se náklady vrátit.
Jestliže se o víkendu do Slaného i s Vámi vypraví v průměru tři lidi (např. dopoledne za nákupy), tak by cena jízdného byla dost vysoká. A to byste si zase tady stěžovala, že je jízdné nehorázně veliké. Stejné je to s večerními busy. Linka musí být zkrátka zisková.
Mě vůbec uklidňovat nemusíte. S večerním spojením mají problém i Slaňáci. I když budou chtít v Praze za zábavou, bus jim jede minimálně. Jedině pak využít vlak s následným přestupem v Kralupech.
Souhlasím s příspěvkem ItHaze a Reagujícího čtenáře. Nastěhuji-li si na vesnici, musím počítat s negativy. A sama jste přiznala, že Váš městský úřad Vám nepomůže. Důvody jsou zcela prosté. A jste-li ze Zlonic, vlakové spojení máte i o víkendu celkem dobré.
Moje věty nic měnit nemusí a ani to není jejich účelem. Změnit si to musíte sama - viz příspěvek ItHaze.
Počet příspěvků: 133
Hlavně pro: Všechny
14.5.2011 - 09:22
Počet příspěvků: 6279
Hlavně pro: rezi
13.5.2011 - 23:08
Aby jezdil autobus (i mikoro) jen tak dokola a nikoho nevozil, to snad uznáte, že má do rentability asi daleko, že? Natož, aby byla vypravována pouze linka Slaný-Zlonice (a to zřejmě několikrát denně, že?)!
Tato úvaha asi nebude reálná, že?
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: Obyvatelka
13.5.2011 - 15:32
A pokud Vám přijde, že tu jezdí "mnoho busů", byť s přestupem,tak ano, ty tři nebo čtyři přestupní spojení, které vyjdou na nevím kolik a člověk jede 14 km 2 h, tak jsou opravdu super ztráta času a peněz.
Posunula jste tu debatu úplně někam jinam. Nevidím důvod, proč by nemohly v okolí Slaného jezdit busy normálně a častěji.
Ale pokud pracujete v ČSAD celkem chápu, že hájíte svého chlebodárce. Nebo na našem městském úřadě. Je mi to celkem jedno, protože na skutečnosti, že je tu špatné spojení Vaše věty nic nezmění.
Počet příspěvků: 51
Hlavně pro: ivanaa
3.5.2011 - 15:30
Dupnout si na zastupitelstvu samozřejmě můžete, bude-li mít peníze k financování busových linek, jen dobře. Taky se může stát, že Vaše dupání se mine účinkem.
Počet příspěvků: 51
Hlavně pro: rezi
3.5.2011 - 15:29
Problémy s dopravou znám z jižních Čech, kdy ihned po revoluci přestalo zajišťovat tamní ČSAD autobusové linky z obcí do 8 km vzdáleného města. Přestože před slavnou sametovou revolucí během dopoledne 3 autobusy a v poledne dva autobusy zpět, po to bylo tak, že jel ráno jeden školní autobus (7.40 hod) a zpět až ve 14.25 hod. Autobusy v poledne byly zrušeny. Nevím, co byste tomu říkala, kdybyste neměla k dispozici auto a byla s horečkou u závodního lékaře a musela více jak pět hodin čekat na nádraží než pojede autobus. Současně byl zrušen autobus z odpolední směny, takže pro mámu táta jezdil 8 let den co den celkem 20 km. A přestože jsou to jižní Čechy, tak takovéhle zimy, co byly letos i tady, tam jsou normální. A samozřejmě, že jsou to cesty III. třídy, takže někdy byly večer neprohrnuté a neposypané. Naštěstí se tehdejší starosta domluvil se soukromým dopravcem, ceny jízdného jsou stejné jako u ČSAD a lidé zase mají k dispozici stejné spojení busem, jako měli před r. 1989. Tento stav trvá již 13 let.
A protože zde celkem dost výstižně popisujete menu pivovaru Antoš, předpokládám, že ve večerních hodinách, tak není problém se z Hospozína do Slaného a zpět dopravit. V pracovních dnech Vám jezdí busy, byť s přestupem.
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: ivanaa
27.4.2011 - 21:00
Tak jasně, že obce přispívají, ale padesát tisíc zase není žádná láce, když si to vezmeme. Protože je fakt, že kolik stojí údržba jednoho autobusu ročně... Na druhou stranu mohou zdražit jízdné. Já bych skutečně platila více, jen kdyby to jezdilo.
Počet příspěvků: 13
Hlavně pro: rezi
22.4.2011 - 23:19
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: ivanaa
19.4.2011 - 22:53
Já sama bych byla rovněž ochotná zaplatit za dopravu i více, jen abych se dostala domů, případně vůbec dostala z domu.
Je fakt, že moje babička na Vysočině chodila každý den do školy asi 8 kilometrů pěšky i ve sněhu, ale to se psal rok 1940 a ne 2011. Navíc aut jezdilo minimálně a veřejná doprava se omezovala spíše na vlaky.
Mikrobusy by sice vyžadovaly investici, ale myslím, že by se to v důsledku vyplatilo. Jenomže já mám pocit a můžete mě opravit, že na Slánsku tenhle problém příliš nikoho nezajímá. Ono je to tady vůbec takové spíše "zdechlé", pokud použiji tento výraz. Prostě ve vzduchu je cítit rezignace a lhostejnost na cokoliv.
Když si vezmete, že existují evropské rozvojové fondy, které, myslím, podporují i regiony, věřím tomu, že kdyby někdo, kdo je zodpovědný za dopravu chtěl, mohl by získat lecjaké peníze. Jenomže to stojí práci a úsilí.
Ostatně v některých krajích i místech fungují soukromí dopravci jako alternativa ČSAD, což ale vyžaduje příspěvky z rozpočtů obcí, či měst a ty na to nemají a nebo jednoduše nedají. Proč by měli dávat, když se jedná pouze o jejich občany a voliče.
Počet příspěvků: 13
Hlavně pro: rezi
19.4.2011 - 14:30
A jak to je o prázdniny?Ještě hůř.Některé z výše uvedených jsou pouze školní!!A ten poslední do Tmáně jede už v půl 6,takže člověk když dělá od 6 do 6,tak bude mít prostě smůlu!!! Taky jsem s dopravní obslužností nespokojená!!
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: Všechny
19.4.2011 - 11:19
I když se všechny obce na Slánsku pyšní tím, jak mají skvělé spojení (myslím na ofic. webových stránkách). Každému než se sem přistěhuje, bych doporučila nalistovat IDOS a rozmyslet si, kde bude bydlet. Neumím si dost dobře představit, jak lidé jezdí do práce (pokud nemají pracovní dobu, která přesně odpovídá danému spoji). Já pracuji více méně z domu, i když také mám pravidelné aktivity ve Slaném.
Když bych chtěla vyrazit do Kladna, tak mi to bude trvat minimálně hodinu a půl, přitom se jedná o ještě kratší vzdálenost než do Prahy. Hlavně, že tam sídlí OSSZ, ke které oficiálně patříme.
Je to opravdu hrůza. A to se pořád mluví o ekologii a o tom, jak je veřejná doprava důležitá.
Nechápu, proč se také místo nových velkých autobusů nekupují např. mikrobusy, které by určitě na některé spoje stačily. Podobně to funguje mezi Chomutovem a Mostem.
Ale ono je asi jednodušší říct, že na to nejsou peníze a tím vyřešeno.
Těším se, až budu mít příležitost se odtud odstěhovat. Protože dopravní politiku Slánska jsem dodnes nepochopila.
Vždyť pracovní příležitosti tu prakticky nejsou. Ale zřejmě je jednodušší platit sociální dávky, či podporu v nezaměstnanosti, než umožnit lidem, aby se dostali tam, kde by mohli práci najít. Takže v naší vesnici se to hemží alkoholiky a různými existencemi, u nichž nastal stav totální rezignace.
A proč asi? Protože jsou téměř vězni svého trvalého bydliště. A na to, aby si koupili auto a mohli jezdit do práce, nemají dost prostředků.
Ta hlava, která za tím vším stojí, a to nejde jen na vrub hejtmana Ratha, musí být skutečně geniální. Když totiž lidé budou mít možnost jezdit do práce, vydělají si peníze, které budou v regionu utrácet, tím pádem se zvedne zájem o služby a další věci. Region se pozvedne. A pokrčení ramen, že Slánsku bere peníze Kladno, schopného ekonoma nezajímá, maximálně to může vnímat jako výzvu ke změně, či nápravě.