Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  Veřejná doprava na Slánsku
Strana:   1

Veřejná doprava na Slánsku

Rezi
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: Nobody
17.5.2011 - 21:32

Nobody v tom máte pravdu. Nebýt té Rathovské populistické akce mohlo to být úplně jinak. Myslím si, že každý normální člověk nemá problém zaplatit svému dítěti školní autobus.
Jenomže on si chtěl koupit lidi... Tak to máme...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Nobody
Počet příspěvků: 724
Hlavně pro: Obyvatelka
16.5.2011 - 12:50

Veřejnou dopravu primárně objednává Krajský úřad  ve spolupráci s obcemi, jež se také podílejí.  Až vám zase příště nějakej idiot na Kraji bude nabízet dopravu školními autobusy zdarma a přitom nezbyde na zajištění dopravní obslužnosti pro ostatní obce a pro lidi do práce, tak si na tuhle situaci rychle vzpomeňte. Utopilo se v tom skoro 100 milionů a užitek veškerej žádnej, ve Středočeskym kraji jen zmizely desítky spojů. Nic není zadarmo, zaplatíte to stejně a ještě víc!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Obyvatelka
Počet příspěvků: 51
Hlavně pro: rezi
16.5.2011 - 08:11

Nejsem zaměstnankyně ČSAD a ani jsem v minulosti nebyla. Zkrátka, kdo s Vámi nesouhlasí, tak je hned zaměstnanec ČSAD že? Nehájím ani Vaše zastupitele. 

 Ale než vypustím nějakou stížnost, že nejezdí busy, tak si to nejprve zjistím a pak si stěžuji. Z Vašich příspěvků vyplynulo, že k Vám do vesnice nejezdí skoro vůbec nic.  Můžu Vám ze své zkušenosti říct, že jsou i jiné vesnice, které jsou v blízkosti i větších měst a taky jim žádný bus o víkendu nejezdí a nedisponují vlakovým spojením.

Ono je to taky trošku o ekonomice provozu. Bude-li nasazena o víkendu linka, musí se náklady vrátit. 
Jestliže se o víkendu do Slaného i s Vámi vypraví v průměru tři lidi (např. dopoledne za nákupy), tak by cena jízdného byla dost vysoká. A to byste si zase tady stěžovala, že je jízdné nehorázně veliké.  Stejné je to s večerními busy. Linka musí být zkrátka zisková.

Mě vůbec uklidňovat nemusíte. S večerním spojením mají problém i Slaňáci. I když budou chtít v Praze za zábavou, bus jim jede minimálně. Jedině pak využít vlak s následným přestupem v Kralupech.

Souhlasím s příspěvkem ItHaze a Reagujícího čtenáře.  Nastěhuji-li si na vesnici, musím počítat s negativy. A sama jste přiznala, že Váš městský úřad Vám nepomůže. Důvody jsou zcela prosté. A jste-li ze Zlonic, vlakové spojení máte i o víkendu celkem dobré.

Moje věty nic měnit nemusí a ani to není jejich účelem. Změnit si to musíte sama - viz příspěvek ItHaze.  

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ItHaz
Počet příspěvků: 133
Hlavně pro: Všechny
14.5.2011 - 09:22
nejezdí do Zlonic náhodou taky vlak? jezdí. Buďte rádi, že tam něco vůbec jezdí, mohlo to dopadnout hůř. Nebo také máte možnost se odstěhovat někam, kde to spojení je lepší. Když se někdo rozhodne žít na vesnici, tak musí počítat se všemi negativy, které to nabízí.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
L.Sch.
Počet příspěvků: 5359
Hlavně pro: rezi
13.5.2011 - 23:08

Byl bych  pro okružní mikrobus, jezdící v nějakých intervalech. Ale i tady by byla potřebná určitá vytíženost.
Aby jezdil autobus (i mikoro) jen tak dokola a nikoho nevozil, to snad uznáte, že má do rentability asi daleko, že? Natož, aby byla vypravována pouze linka Slaný-Zlonice (a to zřejmě několikrát denně, že?)!
Tato úvaha asi nebude reálná, že?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Rezi
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: Obyvatelka
13.5.2011 - 15:32

Obyvatelko, při vší úctě. Jsem ráda, že jste prolustrovala IDOS. Uklidním Vás, ve večerních hodinách tady nic nejede, musím se nechat do Slaného odvézt autem. Poslední bus ze Slaného jede v 17,45, přestup v Poštovicích. O víkendech nejezdí vůbec nic v okruhu 5 km.
A pokud Vám přijde, že tu jezdí "mnoho busů", byť s přestupem,tak ano, ty tři nebo čtyři přestupní spojení, které vyjdou na nevím kolik a člověk jede 14 km 2 h, tak jsou opravdu super ztráta času a peněz.
Posunula jste tu debatu úplně někam jinam. Nevidím důvod, proč by nemohly v okolí Slaného jezdit busy normálně a častěji.
Ale pokud pracujete v ČSAD celkem chápu, že hájíte svého chlebodárce. Nebo na našem městském úřadě. Je mi to celkem jedno, protože na skutečnosti, že je tu špatné spojení Vaše věty nic nezmění.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Obyvatelka
Počet příspěvků: 51
Hlavně pro: ivanaa
3.5.2011 - 15:30

Nevím, odkud konkrétně jste. Bus ze Zlonic jede v intervalu 30-40 min, pak je tu ještě k dispozici vlak.

Dupnout si na zastupitelstvu samozřejmě můžete, bude-li mít peníze k financování busových linek, jen dobře. Taky se může stát, že Vaše dupání se mine účinkem.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Obyvatelka
Počet příspěvků: 51
Hlavně pro: rezi
3.5.2011 - 15:29

Abych řekla pravdu, nevím, nač si stěžujete. Koukla jsem se na idos, na jízdní řády  a autobusových spojů je tam dost. Je pravdou, že některé jsou s přestupem (Poštovice, Horní Kamenice) atd. Ale je jich i pár, které jedou do Slaného přímo. Stejná situace je i v opačném směru, tzn. ze Slaného do Hospozína. Je pravdou, že jsem zjišťovala spoje v pracovních dnech.

Problémy s dopravou znám z jižních Čech, kdy ihned po revoluci přestalo zajišťovat tamní ČSAD autobusové linky z obcí do 8 km vzdáleného města. Přestože před slavnou sametovou revolucí během dopoledne 3 autobusy a v poledne dva autobusy zpět, po to bylo tak, že jel ráno jeden školní autobus (7.40 hod) a zpět až ve 14.25 hod. Autobusy v poledne byly zrušeny. Nevím, co byste tomu říkala, kdybyste neměla k dispozici auto a byla s horečkou u závodního lékaře a musela více jak pět hodin čekat na nádraží než pojede autobus. Současně byl zrušen autobus z odpolední směny, takže pro mámu táta jezdil 8 let den co den celkem 20 km. A přestože jsou to jižní Čechy, tak takovéhle zimy, co byly letos i tady, tam jsou normální. A samozřejmě, že jsou to cesty III. třídy, takže někdy byly večer neprohrnuté a neposypané. Naštěstí se tehdejší starosta domluvil se soukromým dopravcem, ceny jízdného jsou stejné jako u ČSAD a lidé zase mají k dispozici stejné spojení busem, jako měli před r. 1989. Tento stav trvá již 13 let. 

A protože zde celkem dost výstižně popisujete menu pivovaru Antoš, předpokládám, že ve večerních hodinách, tak není problém se z Hospozína do Slaného a zpět dopravit. V pracovních dnech Vám jezdí busy, byť s přestupem.

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Rezi
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: ivanaa
27.4.2011 - 21:00

No asi se zajdu podívat na místní zastupitelstvo. A poptat se. Ale občas mám pocit, že jedinou potřebu dopravit se někam mám já.-).
Tak jasně, že obce přispívají, ale padesát tisíc zase není žádná láce, když si to vezmeme. Protože je fakt, že kolik stojí údržba jednoho autobusu ročně... Na druhou stranu mohou zdražit jízdné. Já bych skutečně platila více, jen kdyby to jezdilo.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ivanaa
Počet příspěvků: 13
Hlavně pro: rezi
22.4.2011 - 23:19

To jsem četla z usnesení rady zastupitelstva ze Zlonic-je to asi 2 týdny zpět: Zastupitelstvo schvaluje:Smlouvu o veřejných službách mezi Městysem Zlonice a ČSAD Slaný, a.s. o zajištění dopravní obslužnosti za částku 52 028,38,- Kč na rok 2011. My  pod Zlonice taky spadáme, přispívají i obce,tak ať to kurňa jezdí....věřím,když dítě nestihne bus ráno,nemá šanci a jak to pak má vysvětlovat ve škole,že?To je fakt jen pro smích a i těm učitelům to přijde nereálný (v dnešní době),že nic jiného nejelo a ve 13h už to nemělo cenu. A kdyby vám nejel přímý do Slaného,tak někam s přestupem,pak do Slaného,pak na Kladno-to vám taky zabere tak 2hodiny.Chápu Vás...děs. Nevím,ale ve vaší situaci zbývá jen si dupnout,protlačit to do zastupitelstva,aby se o tom jednalo,sepsat nějakou petici třeba-vždyť určitě s tímto názorem nejste sama
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Rezi
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: ivanaa
19.4.2011 - 22:53

Ivanoo, a to si vezměte, že oproti Hospozínu máte spojení naprosto luxusní. Já vím, že to zní absurdně, ale nám jediný autobus, co jezdí přes den, ve 12,49 ani v létě nejezdí! Prostě hrůza hrůzoucí. Samozřejmě z vesnic nebudou jezdit davy lidí, to je jasné, ale jak se mají lidé v nich žijící dopravit i třeba k lékaři, jak mají jezdit studenti do školy? To jsou otázky, které si můžeme klást asi dnes a denně.
Já sama bych byla rovněž ochotná zaplatit za dopravu i více, jen abych se dostala domů, případně vůbec dostala z domu.

Je fakt, že moje babička na Vysočině chodila každý den do školy asi 8 kilometrů pěšky i ve sněhu, ale to se psal rok 1940 a ne 2011. Navíc aut jezdilo minimálně a veřejná doprava se omezovala spíše na vlaky.
Mikrobusy by sice vyžadovaly investici, ale myslím, že by se to v důsledku vyplatilo. Jenomže já mám pocit a můžete mě opravit, že na Slánsku tenhle problém příliš nikoho nezajímá. Ono je to tady vůbec takové spíše "zdechlé", pokud použiji tento výraz. Prostě ve vzduchu je cítit rezignace a lhostejnost na cokoliv.

Když si vezmete, že existují evropské rozvojové fondy, které, myslím, podporují i regiony, věřím tomu, že kdyby někdo, kdo je zodpovědný za dopravu chtěl, mohl by získat lecjaké peníze. Jenomže to stojí práci a úsilí.
Ostatně v některých krajích i místech fungují soukromí dopravci jako alternativa ČSAD, což ale vyžaduje příspěvky z rozpočtů obcí, či měst a ty na to nemají a nebo jednoduše nedají. Proč by měli dávat, když se jedná pouze o jejich občany a voliče.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ivanaa
Počet příspěvků: 13
Hlavně pro: rezi
19.4.2011 - 14:30
Naprosto souhlasím. Jsem z Tmáně. A jsem na tom podobně. Spoje směr Slaný-4:45,6:30,8:51,13:09,14:06,14:46,16:18. A ze Slaného do Tmáně-5:30,7:10,10:40,12:40,14:30,16:35,18:15 a to je myšleno teda přímý spoj. Pro jiné spoje-proč si nedojet třeba do Zlonic,že?Když dítě nestihne autobus z domova do školy (Slaný) v 6:30-což se stává,jelikož si řidiči jezdí,jak se jim zachce....tak další jede až v 8:51.A to je myšleno o všední dny.Ráno se člověk na 6h do práce dostane,na odpolední ve 14h taky,na noční ve 22h má člověk smůlu. A zpět? Když skončíte v 6 ráno,tak čekáte do 7:10, když končíte ve 14h-tak klasika v půl 3, když třeba v 18h->18:15 ale od března byl zrušen spoj cca ve 22:15 ze Slaného,což je velice nepříjemné.Autobus nebyl plný,ale několik lidí na něm bylo závislých.Jel Slaný-Dolín-odb.Želevčice-Beřovice-Tmáň-Břešťany-Zlonice a dál...Přece jen i o prázdniny jezdilo více lidí,někteří studenti z brigády apod. Takže jak píšete vy,mikrobus by byl ideální.Ušetřilo by se.Klidně,ať je ten spoj dražší,hlavně,když se člověk dostane domů!!
A jak to je o prázdniny?Ještě hůř.Některé z výše uvedených jsou pouze školní!!A ten poslední do Tmáně jede už v půl 6,takže člověk když dělá od 6 do 6,tak bude mít prostě smůlu!!! Taky jsem s dopravní obslužností nespokojená!!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Rezi
Počet příspěvků: 30
Hlavně pro: Všechny
19.4.2011 - 11:19
Musím říct, že veřejná doprava v okolí Slaného je naprosto tristní, lidově řečeno prakticky nic nejezdí. Bohužel bydlím třetím rokem v Hospozíně a dodnes jsem nepochopila, proč do města (Slaného), které je vzdálené nějakých 12 km, jezdí kromě jednoho autobusu brzy ráno, přes den (a to jen ve školním roce ) pouze autobus ve 12,49! A zpátky to není také žádná hitparáda. O víkendu tu nejezdí vůbec nic. Hospozín je hned vedle Kmetiněvsi, kdyby alespoň z jedné obce něco pravidelně jezdilo...Nejezdí.

I když se všechny obce na Slánsku pyšní tím, jak mají skvělé spojení (myslím na ofic. webových stránkách). Každému než se sem přistěhuje, bych doporučila nalistovat IDOS a rozmyslet si, kde bude bydlet. Neumím si dost dobře představit, jak lidé jezdí do práce (pokud nemají pracovní dobu, která přesně odpovídá danému spoji). Já pracuji více méně z domu, i když také mám pravidelné aktivity ve Slaném.
Když bych chtěla vyrazit do Kladna, tak mi to bude trvat minimálně hodinu a půl, přitom se jedná o ještě kratší vzdálenost než do Prahy. Hlavně, že tam sídlí OSSZ, ke které oficiálně patříme.

Je to opravdu hrůza. A to se pořád mluví o ekologii a o tom, jak je veřejná doprava důležitá.
Nechápu, proč se také místo nových velkých autobusů nekupují např. mikrobusy, které by určitě na některé spoje stačily. Podobně to funguje mezi Chomutovem a Mostem.

Ale ono je asi jednodušší říct, že na to nejsou peníze a tím vyřešeno.

Těším se, až budu mít příležitost se odtud odstěhovat. Protože dopravní politiku Slánska jsem dodnes nepochopila.
Vždyť pracovní příležitosti tu prakticky nejsou. Ale zřejmě je jednodušší platit sociální dávky, či podporu v nezaměstnanosti, než umožnit lidem, aby se dostali tam, kde by mohli práci najít. Takže v naší vesnici se to hemží alkoholiky a různými existencemi, u nichž nastal stav totální rezignace.
A proč asi? Protože jsou téměř vězni svého trvalého bydliště. A na to, aby si koupili auto a mohli jezdit do práce, nemají dost prostředků.

Ta hlava, která za tím vším stojí, a to nejde jen na vrub hejtmana Ratha, musí být skutečně geniální. Když totiž lidé budou mít možnost jezdit do práce, vydělají si peníze, které budou  v regionu utrácet, tím pádem se zvedne zájem o služby a další věci. Region se pozvedne. A pokrčení ramen, že Slánsku bere peníze Kladno, schopného ekonoma nezajímá, maximálně to může vnímat jako výzvu ke změně, či nápravě.


Naposledy upraveno 19.04.2011 - 11:22Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.