Obsah  >>  Politika, politici  >>  Informační systém pro Slaný
Strana:   1  2

Informační systém pro Slaný

oms
Počet příspěvků: 580
Hlavně pro: Robin
10.10.2014 - 18:15

Děkuju za pochvalu :)

Ono je to částečně tím, že jsem s chemickým výzkumem přestal před 15 lety a to v době, kdy výsledkem 3 let bádání nakonec nebylo skoro vůbec nic. To se někdy stáva.  Pak jsem objevil XML a přešel jsem do oblastí, kde buď články nejsou to nejdůležitější nebo nejsou důležité vůbec. Po pravdě řečeno, i kdybych nikdy neudělal nic jiného než

http://goldbook.iupac.org/

a Zvon.org:

https://www.google.com/search?q=zvon.org&btnG=Search+Books&tbm=bks&qscrl=1

tak si myslím, že se zase nemusím úplně stydět. :)

Miloslav Nič
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Robin
Počet příspěvků: 596
Hlavně pro: oms
10.10.2014 - 17:57

V okamžiku, kdy jste se prezentoval jako VŠ učitel, což Vám jistě dává určitý punc serióznosti, jsem se o Vás v tomto směru začal zajímat. Hodnocení od studentů máte celkem pěkné, jen s tím výzkumem je to slabší. Pokud vím, tak na VŠCHT se na publikace dost hledí.
Názorově se v určitých věcech sice moc neshodneme, ale to ještě neznamená, že byste nemohl být městu prospěšný a já Vás nemohl volit. Proto jsem se o Vás chtěl dozvědět co nejvíce. Osobně si cením toho, že jste ochoten jít se svou kůží na trh. A věřte, že vím o čem mluvím.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
oms
Počet příspěvků: 580
Hlavně pro: levape
10.10.2014 - 17:54

Ten již byl v původní otázce:  Tak jsem se na Vás podíval do databází WoS a Scopus

Opravdu není těžké tam pár článků, kde jsem spoluautorem nalézt.

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
levape
Počet příspěvků: 310
Hlavně pro: oms
10.10.2014 - 16:25

"Ano, špatně jste hledal. I když moje publikační činnost není nic moc, přece jen se tam občas něco najde".A nějaký odkaz na správné hledání by byl ?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
oms
Počet příspěvků: 580
Hlavně pro: Robin
10.10.2014 - 12:37

Ano, špatně jste hledal. I když moje publikační činnost není nic moc, přece jen se tam občas něco najde.
Dokonce někdy i  se slušným impact faktorem, díky výzkumu, který jsem vymyslel a zahájil, když jsem dělal PhD. Po pravdě řečeno, mne nikdy publikování odborných článků jen pro čárku navíc nebavilo, a ono přijít na něco opravdu významného je fakt těžké. Teď nám snad přijmou dva myslím že velmi dobré články o XML chemickém formátu, ale v tomto tisíciletí mám  vědecké bádání spíše jako koníček, než nějakou prioritu.  Domnívám se ale, že moje publikační činnost skutečně s kandidaturou do zastupitelstva nesouvisí. :)

Miloslav Nič

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Robin
Počet příspěvků: 596
Hlavně pro: oms
10.10.2014 - 12:14

Tak jsem se na Vás podíval do databází WoS a Scopus a co myslíte, že jsem nalezl? Jako vysokoškolského učitele, jak uvádíte, by Vás databáze měly znát. Nebo snad nepublikujete?! Třeba jsem ale jen blbě hledal?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
R _ r
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: oms
10.10.2014 - 12:02

Děkuji za odpověď. Během čtení jsem si řekl dobře, jen poděkuji. Ale poslední věta mě zarazila. Zbytečný projekt je zbytečný, i kdyby byl zadarmo. Takže té úvaze nerozumím.

Veškerá má diskuze bylo pro mne volebním tématem. Chtěl jsem vědět co nejvíc a podle toho se rozhodnout. Už se stalo, tak příště budu diskutovat až k činnosti nového zastupitelstva.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
tonton
Počet příspěvků: 131
Hlavně pro: Nič
10.10.2014 - 10:36
Víte, já mám za sebou také docela úspěšnou karieru na poli pedagogických věd, ale jsem zřejmě větší realista než Vy. Proto jsem se tak rozhodl. Přeji hezký den.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
oms
Počet příspěvků: 580
Hlavně pro: tonton
10.10.2014 - 10:08

Ale to je přece Vaše právo. Ano, jsem inovátor a to je moje silná stránka, ne všechno vyšlo, na druhé straně se podle mých elektronických učebnic učilo i na špičkových světových univerzitách, světová organizace chemiků IUPAC má jeden produkt, jehož vývoj jsme vedl a který považuje za jeden ze svých hlavních přínosů, stopy po mé činnosti naleznete v Národní tecnické knihovně, ve VŠCHT a jinde.  Kdyby byli všichni realisté podle vašeho vnímání významu slova, tak stále používáme pazourek. :)

Můj hlavní přínos pro město vidím v tom,že:
- mám neotřelé nápady, které se však často podaří uskutečnit
- mám velké zkušenosti s informačními systémy, rozvojem knihoven, se způsoby sdílení dat
- jsem původním vzděláním vědec, dokáži velmi rychle vyhledat, přečíst a alespoň částečně pochopit obsáhlé dokumenty
- mám své pevné zásady a nebojím se je obhajovat i za cenu osobních následků

A pokud si důkladně přečtete moje rozbory např. parkovacího domu či finančních zpráv města, zjistíte, že dokáži být velmi nepříjemným realistou. :)

Miloslav Nič
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
oms
Počet příspěvků: 580
Hlavně pro: R r
10.10.2014 - 09:57

Sekání trávy - tato informace je ve výčtu proto, protože je to velmi častý bod stížností občanů, některá místa jsou dlouhodobě zanedbávána. Pokud by lidé věděli, že příští den či týden na ně přijde řada, odstranilo by to řadu nevraživosti. V tomto případě by postačil e-mail či sociální událost. Nebo dokonce i udržovaný seznam aktivit na webu města  bez aktivního upozornění.

Informační systém: je samozřejmé, že ne všichni by tento systém chtěli, také není povinný, jen pro registrované,  znám však řadu lidí, kteří by jej ocenili. Nechodím bruslit, přesto podporuji rekonstrukci zimního stadionu, nejsem automobilista, přesto mi přijde poplatek 7 000 Kč ročně za rezidenční parkování v centru města za nemravný.  Stejně tak vytvoření systému, který  by byl velmi levný a uspokojil potřeby velkého množství lidí mi přijde jako velmi dobrá investice.

V tuto chvíli je mým hlavním zdrojem příjmů vývoj software pro klasifikaci chemických látek podle nejnovější evropské legislativy. Hlavním vedlejším zdrojem příjmů přednášení na ČVUT, i když tam přednáším proto, že rád učím, nikoliv proto, že by tento vedlejší příjem byl nějak významný. Dokonce i hlavní cílová skupina zákazníků je mimo ČR, takže spojitost opravdu nulová.

Nemohu mluvit za Vás, pro mne jsou informace o výpadcích proudu důležité a vím o řadě spoluobčanů, pro které rovněž. SMS informační systém např. nabízí modul určený pro mateřské školky, ten by byl velmi důležitý pro rodiče.  Myslím, že po několika letech provozu by se spousta lidí divila, jak jsme mohli žít bez něj.  Nejde o nějakou záležitost, ve které se opět snažíme být první v Čechách a za ohromné peníze. Obdobný systém už dnes mají stovky obcí a zdá se, že jsou s ním spokojení. Při nejčernější variantě, pokud by se ukázalo, že z  nějakých magických důvodů se Slaný liší od ostatních obcí a takový systém je zde zbytečný, tak bychom jeho rozvojem ztratili během několika let maximálně stovky tisíc Kč. Troufnu si tvrdit, že i to by byl svým způsobem úspěch, že i zcela zbytečný projekt by stál tak málo. :)

Miloslav Nič
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Matty
podnikatel
Počet příspěvků: 161
Hlavně pro: petr
10.10.2014 - 09:45

Zde bych se Bartoníčka zastal, i když začnu kritikou. Taky na můj vkus hovoří poměrně dlouho a květnatě, ale každý jsme jiný. Je na můj vkus velký hnidopich a detailista, ale to je možná má chyba, že já ne. Ale pokud se podíváme do historie, patřil vždy k nejčastěji diskutujícím zastupitelům. Proč hovořil tak moc ve středu? Jednoduché. Spousty materiálů jsme dostali až ten den, nebo při příchodu na zasedání. Spoustu věcí jsme neměli možnost ověřit, měli jsme hlasovat s neznalostí. Bartoníček se ptal i za ostatní zastupitele, i za ty, kterým je jedno o čem hlasují.
Martin Matoušek
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
tonton
Počet příspěvků: 131
Hlavně pro: Nič
10.10.2014 - 08:55
Pane Niči, přestože jsem trochu váhal, tak jste mě nakonec přesvědčil o tom, že Vás volit opravdu tedy nebudu. Jste občas opravdu mimo realitu a takové ve vedení města nechci.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
petr
Počet příspěvků: 154
Hlavně pro: oms
9.10.2014 - 22:44

Konečně s vámi mohu souhlasit! Váš kolega Bartoníček se v zápise musí objevovat Nikdo se tak často neptá a nediskutuje. Bohužel, zpravidla je to o věcech, které jsou v textu vysvětleny. Proto se mu ostatní zastupitelé smějí. Zajímavé je, že jeho aktivita je patrná pouze před volbami.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
R _ r
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: oms
9.10.2014 - 22:21
I přemíra informací škodí. V těch, které podáváte se již nedokážu orientovat. Tak jen subjektivně z toho, co jsem dokázal akceptovat:

Žádný informační systém mi nechybí. Je fakt, že jsem byl opakovaně nemile probuzen hlukem ze sekání trávy. Kdybych to věděl dlouho předem, co by mi to pomohlo? Možná bych byl dopředu několik dnů nervózní. Kdybych byl varován jen krátký čas před sekáním, tak bych to buď nevěděl (vypnutý telefon) anebo by mě vzbudila SMS. Ale to jen vytržené ze souvislosti. Na celý erudovaný rozbor však nemám. A tak se jako rýpal (a to je mi vlastní) zeptám:

Veškeré úsilí vyvíjete proto, že je to Váš koníček a jste tím tolik nadšený, že nejste ochotný či schopný uvažovat i za ty, kterým by systém měl sloužit? Těžká odpověď, že? Je nejprve třeba nezaujatého a sebekritického vyhodnocení vlastní činnosti.
 
Máte na věci zájem proto, že Vám nebo nějaké společnosti, ve které jste zainterován, z realizace vznikne nějaký prospěch?

Odpovíte-li na obě otázky záporně, pak mi zkuste vysvětlit, proč to děláte a co mi to přinese, když se dokážu smířit s občasným probuzením sekáči trávy (zas nebude tolik klíšťat, alergénů, trávníku to prospěje - klady vítězí), nebydlím v zátopovém území (jaké procento ve Slaném ano?), nezažil jsem (a to nejsem zase tak mlád) výpadek proudu, který mě poškodil... Co ještě bych já či jiní systémem mohli získat, již nevím.

Snad informování občanů o činnosti a úmyslech vedení města (mimo zápisy z jednání ZM a rady). To však nezáleží ani tak na informačním systému, jako na ochotě informovat. To jde i bez informačního systému.

Tak nevím. Dávam se na stranu oponentů. Obecně nemám vůbec nic proti IT, možná i naopak. A také se na Vás nepovyšuji, naopak. Mám respekt k Vašemu vzdělání a praxi, které sám nemám a již mít nebudu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
kv
Počet příspěvků: 14
Hlavně pro: oms
9.10.2014 - 22:14

Tak choď s manželkou ve veřejném zájmu dál uklízet Slandu. I když ti vadí, že si ostatní uklížeči holt semtam cvaknou nějakou selfie.

Nebo mi teda nech posílat všechny ty SMS upozornění á 0,90Kč a uvidíme, jestli mi to zvýší obecnou kulturnost. :)

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
oms
Počet příspěvků: 580
Hlavně pro: kv
9.10.2014 - 22:05

Jak již jsem uváděl jinde, Slanému by prospělo zvýšení obecné kulturnosti, i když tam to bylo míněno v souvislosti s úklidem a údržbou veřejného prostoru. :)

Miloslav Nič
Naposledy upraveno 09.10.2014 - 22:06Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
oms
Počet příspěvků: 580
Hlavně pro: petr
9.10.2014 - 22:03

Proč jsou výpočty mimo? Proč jsou návrhy mimo? Protože to říkáte Vy?

Sekání trávy by myslím nebylo potřeba posílat přes SMS a postačil by e-mail nebo sociální síť.
I když, při četnosti sekání trávy v řadě lokalit by bombardování obnášelo jen pár SMS ročně :)

Je obtížné napsat zápis tak, aby v něm často nebyl  pan Bartoníček.  (ostatně není ani spolustraník, ale spolukandidát :) Věřte mi, že psát on-line zápis 5 a půl  hodiny v kuse je docela velká práce, takže musím vybírat. I při snaze nebýt manipulativní je docela přirozené, že když mluví někdo, s kým problémy často diskutuji, tak mi jejich stanoviska připadají zásadnější a asi tam bude i podvědomá snaha o jejich zviditelnění.

Na druhé straně proti místní ODS nebo panu Peškovi z KSČM hraji jako manipulátor okresní přebor. A nejsem si jistý, že mne láká postup o několik tříd výše. :)

Miloslav Nič
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
kv
Počet příspěvků: 14
Hlavně pro: oms
9.10.2014 - 21:56

Nechtěl bys, aby ti chodila i SMS, kdy má tchýně narozeniny nebo manželka menstruuje, takže nemá cenu pospíchat domů?

Speciální pracovník úřadu by určitě zvládnul v těhle případech na základě tvý SMS odpovědi i objednat v Tesco dovezení dortu nebo naopak Always s křidýlky.

Naposledy upraveno 09.10.2014 - 21:57Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
petr
Počet příspěvků: 154
Hlavně pro: oms
9.10.2014 - 21:28

Sekání trávy, zvýšený hluk? Vy jste úplně zešílel! To by bylo sms bombardování. Ty výpočty jsou stejně mimo, jako celé vaše návrhy.

Ale díky tomu jsem se podíval na vaše stránky a uvědomil si, že váš přepis ze zastupitelstva je pěkně neobjektivní. Své straníky tam prezentujete v plné parádě a ostatní jen občas, vynecháváte důležité pasáže. Jste slušný manipulátor.

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
oms
Počet příspěvků: 580
Hlavně pro: oms
9.10.2014 - 21:18

Do článku se mi to nevešlo, ale pro zájemce pár informací, co by "záchranný modul" nabízel, pokud se město rozhodne pro tohoto poskytovatele. Neznám konkurenci, ale čekal bych, že pokud jsou konkurenceschopní, budou nabízet něco podobného:

1.
Napojení na Systém integrované výstražné služby ČHMÚ

- automatický příjem výstrah a jejich automatická nebo ruční distribuce (možnosti výběru jevů, stupně nebezpečí, lokality) navybrané skupiny telefonních čísel nebo na celou databázi

- příklad SMS výstrahy: CHMU PVI_2011/38  VYSOKY Silne snezeni pro kraj Středočeský od 3. 1. 2012 13:00 do 4. 1. 2012 3:00 do 1700 m.n.m

- výstraha je již v takovém tvaru, aby byla délkou max 1 SMS

2. Propojení s databází adres RUIAN  (registr územní identifikace, adres a nemovitostí) a možnost tvorby vlastních lokalit výběrem z adres

- každé telefonní číslo je v systému propojeno s adresou a SMS lze pak posílat podle místa bydliště

- tvorba vlastních územních celků (výběrem z databáze adres - využíváno např. pro Záplavová území nebo pro Zvykové rozdělení obce)

3. Napojení na digitální povodňový plán spol. Hydrosoft Veleslavín s.r.o.

- možnost odesílat SMS na vlastníky nemovitostí přímo ze systému povodňového plánu (AKIS)

4. Odesílaní SMS

- SMS jsou standardně odesílány rychlostí 60 SMS/s, což je pro potřeby doplňku krizové komunikace nezbytné,  - pevné připojení do všech sítí mobilních operátorů, v  případě výpadu jakéhokoliv operátora jsou SMS automaticky přesměrovány přes ostatní operátory

7. Modul tzv. Krizové SMS

- SMS je odeslána způsobem, kdy je po odeslání SMS vyžadována a sledována zpětná vazba od příjemce - doručení a potvrzení o přečtení odpovědní SMS


Naposledy upraveno 09.10.2014 - 21:20Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  2
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.