Obsah  >>  Politika, politici  >>  Nová sportovní hala - ano či ne?
Strana:   1  ...  3  4  5  6  7  ...  12

Nová sportovní hala - ano či ne?

R _ r
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: SM
27.9.2014 - 23:59

Nevím, tedy jen vyjadřuji domněnku: "není vtip právě v té ocelové konstrukci?"

Pokud by se jednalo pouze o výplně ("zasklívání") z polykarbonátu, tak to je věc ve světě známá mnoho let. K nám se s tím přišlo po roce 1989, což je také již dost dlouho na to, aby se jednalo o nevyzkoušenou věc. Tak si myslím, zda hala neměla být z polykarbonátu celá, tj. včetně nosné konstrukce. Teprve pak by se mohlo jednat o novinku.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
SM
zaměstnanec
Počet příspěvků: 25
Hlavně pro: Martin Hrabánek, ostatní
27.9.2014 - 22:18
Tak stačí se trochu koukat a zjišťovat a ono se hned něco najde..

Město Bohumín vybudovalo a nyní úplně nově otevřelo svou sportovní halu - světe div se - z ocelových nosníků a polykarbonátových stěn!

Takže již není potřeba se jezdit koukat do zahraničí, stačí se zajet podívat do Bohumína ;)

http://www.mesto-bohumin.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/16944-sportovni-hala-v-bohumine-se-otevira-pokusi-se-o-cesky-rekord.html
Naposledy upraveno 27.09.2014 - 22:20Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Post
Počet příspěvků: 422
Hlavně pro: PavL
9.9.2014 - 18:37

Těžko říct.Ale Slaný zaplatilo 3 miliony za nějaké školení tak očekávám,že vynaložené investice brzo přinesou výsledky.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
PavL
Počet příspěvků: 36
Hlavně pro: smakyr
8.9.2014 - 19:17
Ne, hala v Bělé p. Bezdězem splňuje všechny parametry pro nejvyšší futsalové, florbalové, házenkářské soutěže a další halové sporty, hlediště má pak pro 300 diváků (http://www.mubela.cz/2012/obcan/sport/sportoviste-mesta-bela-pod-bezdezem/sportovni-hala-melnicka-ulice/). Takovou halu můžeme tomuto městečku pouze tiše závidět. Že to jde s náklady kolem 20 mio ukazuje i výstavba nové sportovní haly v Ml. Boleslavi (kde jinak dvě parametrově OK haly již stojí) - viz. http://www.mb-net.cz/mesto-ma-jiz-studii-nove-sportovni-haly/d-28261. Jinak s Vámi ale souhlasím - Vaše priority jsou jiné a já Vám to neberu, máte na to právo. Že je VSH ztrátová víme, nevím zda však kdokoliv kompetentní ví, z jakého důvodu v tak obrovské výši. Sem by se měl stočit zájem diskutujících, vždyť 10 mio roční ztráty je velká zátěž městského rozpočtu.

 

Naposledy upraveno 08.09.2014 - 19:20Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Post
Počet příspěvků: 422
Hlavně pro: PavL
8.9.2014 - 18:17

Bělá pod Bezdězem nebude asi hala ale jen halička...)...Nejde stavět halu pro město s 13 000 lidmi a chtít stejnou jako má městečko s 4 800 obyvateli.Jeseník už je blýž ale také to neni oněch 20 milionů.Osobně zastávám investice pro širší okruch obyvatel a to okruh a odstranění nákladní dopravy z města.Jinak stavby jako je VSH - ty se zavírají skoro všude.Ale třeba se najde na diskuzích někdo kdo najde způsob oživení plavečáku.Akorát mi přijde smutné,chtít zvíšit tržby tím,že se veřejné koupaliště schválně otevře co nejpozději a co nejdříve uzavře.I to postupně odrazuje zájemce a raději si zajedou do okolních měst kde je vstřícný přístup vůči lidem.A to je pochopitelně ztráta ze vstupu na veřejné koupaliště.Ale věřím,že by se našli nějaké způsoby jak to trochu oživit.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
SM
zaměstnanec
Počet příspěvků: 25
Hlavně pro: R r
8.9.2014 - 11:23

Nicméně já vycházím ze zkušenosti a z reality okolních sportovních zařízení podobného typu a vím, že poptávka opravdu hodně převyšuje nabídku; u APD byly "odhady a studie", případnou vytíženost haly se dá zjistit z poptávky hal v okolí - Stochov, Kladno, okrajové části Prahy.
Dokonce se má věc tak, že některé pražské sporty jezdí raději na Stochov, než aby hrály svůj sport v Praze, protože se jim to za cenu, kterou Stochov nabízí, prostě vyplatí.. A to by mohla být i cesta zde, ve Slaném.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
levape
Počet příspěvků: 310
Hlavně pro: XXL
8.9.2014 - 11:19

Bourání nám jde. Bouráme Tatrovku a budeme mít Tesco.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
XXL
Počet příspěvků: 1097
Hlavně pro: PavL
8.9.2014 - 10:06

(Rozhodně bych nechtěl vše ztrátové bourat, jak mi podsunuje XXL (uvede, kde jsem to psal?).)

Aha, tak vy k tomu prvnímu ztrátovému postavíte druhý ztrátový. Vcelku rozumné.
PD budou taky dva za pár let?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
R _ r
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: SM
8.9.2014 - 09:38

Porovnáváte špatný PD s dobrou sportovní halou. Víte, že v naději: "mohla by si na svůj provoz sama vydělat" jednáte úplně stejně  jako ti, co propagovali stavbuPD?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
PavL
Počet příspěvků: 36
Hlavně pro: smakyr
8.9.2014 - 07:56
V něčem se začínáme shodovat - je to o tom, hledat, proč má město ztrátové, jak říkáte, podniky. Proč jsou takové ztráty a zda se dají snížit. Bohužel, ke ztrátám u VSH jsme se, jak píšete, takto nedostali. Ta tam prostě je a jen zasvěcení vědí, proč je v takové výši. Rozhodně bych nechtěl vše ztrátové bourat, jak mi podsunuje XXL (uvede, kde jsem to psal?), ale tyto ztráty by bylo vhodné minimalizovat, abychom rozpočtu trochu ulevili a měli např. na další investice.
K cenám sportovních hal - jako stavař jistě víte, že každá hala má nějakou vybavenost, od toho se pak odvíjí její cena. Ta v Kadani je naprosto luxusní, s předimenzovanou velikostí hřiště, hlediště pro 700 diváků (včetně stojících na ochozu), fitness sál, gymnastický sál, dva kurty squashe, klimatizace atd. O takové hale se nám zde ve Slaném opravdu ani nesní.
K porovnání, že to lze i za zhruba těch 20 mil. je sportovní hala v Bělé p. Bezdězem, kde vyšla zhruba na 19 mil., z toho 7 mil. byla dotace (viz. http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&id=1966&type=1), v Jeseníku se připravuje výstavba lépe vybavené haly, její cena bude zhruba 40 mil. Kč (viz. http://olomouc.idnes.cz/jesenik-postavi-sportovni-halu-a-zaplati-ji-i-z-penez-od-sazkarske-firmy-1o6-/olomouc-zpravy.aspx?c=A140816_2091337_olomouc-zpravy_stk). Tady je z článku vidět, jak město opravdu svým sportovcům vychází vstříc.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Post
Počet příspěvků: 422
Hlavně pro: SM
8.9.2014 - 05:53

Oba víme že hala nebude nikdy výdělečná.A věřím tomu tunelu.Když někdo napíše že hala vyjde na 20 milionů....tak mě tahá za nos a to setsakramensky.Na této akci nejméně o 100 000 000,-.Tak že ten,kdo řekne že vyjde na 20 milionů je člověk,který by se neměl vůbec pokoušet o kandidování do vedení města,protože mu jde jen o ten tunel.Cena haly přiblyžně v roce 2009:Investor: Město Kadaň (66% nákladů)

Dotace: RoP (34% nákladů) 

Název projektu:      Sportovní víceúčelová hala Kadaň 2
Registrační číslo projektu:      CZ.1.09/1.2.00/09.00081
Prioritní osa:       9.1 Regenerace a rozvoj měst
Oblast podpory: 9.1.2 Podpora  revitalizace a regenerace středních a malých měst

Zhotovitelská  firma:   INSKY spol. s r.o., Nový svět 100, Ústí nad Labem, IČ:00671533

Technický dozor investora: ALONG, spol. s.r.o. se sídlem Stavbařů 32, Most

Celkové náklady akce :  123 930 370,06,- Kč vč. DPH

Projektant: ABM architekti s.r.o., 4D projekt s.r.o.

Dotace z rozpočtových prostředků Regionální rady regionu soudržnosti Severozápad činí  42 mil. Kč.

Naposledy upraveno 08.09.2014 - 05:54Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
SM
zaměstnanec
Počet příspěvků: 25
Hlavně pro: smakyr
7.9.2014 - 22:04

Ano, omlouvám se, formulace "bude přinášet peníze" nebyla vhodně zvolena, měl jsem spíše napsat "mohla by si na svůj provoz sama vydělat", tzn. optimisticky nula od nuly pojde (provozní náklady vs. zisky z pronájmu).
Neustále píšete o tunelech, odpovědnosti atd.. Připomínáte mi Okamuru, ten totiž taky neumí nic jiného.
VSH (zimák) už je tu drahně let a říct "tahle stavba se nám nepovedla" je podle mého názoru trošku mimo mísu. Z vyprávění vím, že když se tu hrál hokej na úrovni, hala bývala zaplněná. To, jak je na tom nyní a jakou generuje ztrátu, jde za managementem s.r.o.-čkoa, respektive vedením města a jeho (totálně) nekoncepčním rozvojem sportu a volnočasových aktivit. Podívejte se například na "projekt" inline dráhy - samá zatáčka, nevhodná lokalita, celkově malý prostor. Myslím, že aktivní bruslaři by určitě navrhli lepší místo, kde dráhu vytvořit. Projekt atletického stadionu - projektant umělky u 3.ZŠ se šel projít a viděl starý, zbídačený stadion, udělal projekt a najednou jsme zakládali atletický oddíl a měli stadion schválený. Že už není k němu žádné zázemí, že na dráze vidíte vesměs pouze amatérské běžce, běhající pro radost (mě nevyjímaje), to už člověka nutí se zamyslet - nestačila by pouze běžecká dráha? K čemu takový projekt, kolik dopadne na tréninkové hřiště SK Slaný kladiv či oštěpů?
Ve volbách by měl na radnici přijít někdo, kdo bude mít plán, co s "kostlivci ve skříni" typu VSH; hlavně by se tam však měl objevit někdo, kdo bude mít celkově připravenou koncepci sportovní a volnočasovou (např. i cyklostezky apod.) a bude otevřen debatě s veřejností.
Samozřejmě, že ČOV je důležitější akce, ale jak píše "snoovi" a "PavL", jedná se o záměr vybudování, nikdo nic nestaví; samozřejmostí (i pro mě) by bylo výběrové řízení, (ideálně - a nejen v tomto případě) zveřejněné na stránkách města.
Vše tu pomalu, ale jistě vypadá, jako "postavili jsme a máme vystaráno", nicméně péče a údržba a podchycení nových trendů a směrů tu chybí.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Post
Počet příspěvků: 422
Hlavně pro: PavL
7.9.2014 - 20:26

Začal bych tím proč město má ztrátové podniky.Ono vést město není jen o tom mít dobré zaměstnání.Tedy spíš zaměstnanecký poměr.Tak že osobně si místo APD dokážu za stejné peníze představit haldu parkovacích míst i se zakomponovanou zelení.Ale máme zde pouze monstrum díky někomu.Tak nějak se dostaneme i ke ztrátám z VSH.Není umění něco postavit(navíc bez vlastní odpovědnosti) a pak říct :Bohužel ono to nevyšlo.Být někde v nějakém vedení čehokoli znamená mít i zodpovědnost.Tak že by se do vedení města měli hlásit lidé,kteří mají přehled nejen o utrácení státních peněz ale taky o umění ty peníze někde vydělat.Viz Kadaň v jiném příspěvku.Pokud je vedení tohoto města schopné mít několika násobné přijmy oprati Slanému tak je chyba v lidech.Místo investic do nového oživte památníky co už tady jsou.Až po vyřešení průseru s APD se může myslet na další takovéhle investice.Aspoň tak to vidím vůči slušným lidem z města.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
XXL
Počet příspěvků: 1097
Hlavně pro: PavL
7.9.2014 - 19:41

Jasně, starý, ztrátový zbouráme, za demolici zaplatíme, postavíme nový, taky ztrátový a pořád dokola.
Nejdůležitější je mít v těch demoličních a stavebních firmách "svoje" jistý, ať je z toho pořádná škvára.

Prosím nenazývejte můj příspěvek nesmyslem. Moře může být. Asi jako ta vaše hala. Zatím je to také jen záměr.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
PavL
Počet příspěvků: 36
Hlavně pro: smakyr
7.9.2014 - 17:14
Názor toho, který tvrdil, že bude hala výdělečná byl již několikrát opraven, stačí pořádně číst a nebrat si z diskuze jen to, co se mi hodí. Takže dle Vaší logiky již nikdy ve Slaném nepostavíme jediné parkoviště, protože tu máme ztrátový APD? Nikdy se již nic nebude investovat do muzea, knihovny atd., jenom proto, že jsou to ztrátová zařízení?Neměl byste si spíše otázku položit jinak - proč je VSH ztrátová tak obrovskou sumou? Nebo Vy to víte? Kde hledat příčiny této obrovské zátěže pro městský rozpočet? Nešla by tato ztráta nějakým způsobem snížit a tady třeba ušetřit finance na provoz jiných (a nejen sportovních) zařízení města? Viděl jste někdy účetnictví VSH? Já tedy ne, nikde zveřejněné není, dle mých informací není předkládáno ani zastupitelům. Proč asi?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Post
Počet příspěvků: 422
Hlavně pro: pro zastánce sportovní h.
7.9.2014 - 16:25
Areál VSH (zimní stadion, plavecký areál, fotbalová hřiště) generuje ztrátu kolem 12 milionů korun ročně - proto vybudujeme další areál???To zní logicky....:o)...Ale vše souvisí se vším,že?Pokud PLAVECKÝ AREÁL městskou pokladnu rujnuje....tak se pro lidi otevře městské koupaliště pouze na měsíc.Tím se docílí aspoň nějakých příjmů z plavečáku.A jak zde píšete..je to opakování předešlích informací.Zeptám se tedy znovu:Dáte 100% odpovědnost za tuto stavbu???Když zde někdo tvrdí že hala bude výdělečná tak asi má přehled ne?A pokud nemá tak nemá smysl stavět další tunel.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Peška
Počet příspěvků: 620
Hlavně pro: Čtenáři
7.9.2014 - 15:50

Nechápu proč zde pořád dokola odhalujte svoje neznalosti. Vždy´t dnes téměř každé nově budované  sportovní zařízení využívá polykarbonáty v nějaké kombinaci s jinými materiály (na střechu či obvodové opláštění). Běžně znalému člověku stačí na dohledání referenčních staveb cca 15 sekund a přístup k internetu.

A pokdu zde tvrdíte, že tato stavba byla již posuzována, tak bych docela rád věděl kde a kým.

Naposledy upraveno 07.09.2014 - 15:50Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
L.Sch.
Počet příspěvků: 5405
Hlavně pro: snoovi
7.9.2014 - 15:13

Nikterak nezpochybňuji Vaše, jakákoliv, práva a na názor už vůbec ne. Jen, uznejte, když začínáte peticí a textem - "My níže podepsaní ..." - a ono níže nikde nic, že je to trochu zvláštní.
Pokud píšete o projektu, nevím, je-li to správný název pro statické posouzení povrchu místa, kde by případně hala stála s posouzením nákladů pořizovacích a provozních. V každém případě vidíte, že tato otázka (výstavby víceúčelové haly) byla již posuzována. V současnosti, však, skutečně není prioritou i vzhledem k navrhovanému materiálu z kterého měla být postavena  (s podezřelou cenou - asi 15 mil.) - z kterého nebyla, ani při velkém vyvinutém úsilí, objevena v Evropě stavba, podobného druhu, žádná. Do takového dobrodružství se nikdo uvážlivý, věřím, nepustí.
Nicméně není všem dnům snad konec, a je tu jistě i jiná možnost, jak případně rozšířit kapacitu některého stávajícího zařízení, či výstavbu uskutečnit v blízké budoucnosti (při posouzení všech pro a proti) až po obdržení některých současně již běžících dodačních titulů. Vše má svůj čas a nic není zcela zatracováno - a priority jsou jasné, že?

P.S. - Návrhy p. Pešky jsou mnohdy podivné a byl tak i vyhodnocen jeho nápad takové stavby z polykarbonátu. Opláštění staveb či kombinování s materiály je něco jiného než sama stavba pouze ze zmíněného materiálu a jistě by finančně vyšla mnohem dráž než uváděných 15-20 mil.
Naposledy upraveno 07.09.2014 - 16:12Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
snoovi
Počet příspěvků: 7
Hlavně pro: smakyr
7.9.2014 - 14:28
Psal jsem pouze o tom, že 15 slánských sportovních klubů z cca 30 podpořilo záměr vybudovat zde sportovní halu s hracími rozměry 40x20m (rozměry stanovené většinou sportovných svazů sálových sportů). To za kolik by hala případně byla , jak by vypadala, z čeho by se postavila a zda by se zrealizovala by záleželo na zastupitelstvu, radě a především řádným a veřejným výběrovým řízením. Nikdo tu nechce opakovat nějaké tajné dodatky a zastupitelstvem neschválené dodatky viz parkovací dům. Osobně chci transparentní výběrové řízení a to, že se tu diskutuje o záměru je si myslím dobře. 
Chápu že tu po nepovedeném parkovacím domě je jakási hysterie a strach ze všeho nového. I já sportovec (dle cibulitise Idiot a fanatik) jako každý sportovec) si myslím, že čistička má větší prioritu než sportovní hala. Na druhou stranu určitá potřeba sportovní haly tu reálně existuje.

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
snoovi
Počet příspěvků: 7
Hlavně pro: ctenari
7.9.2014 - 14:11
Ve Svém předešlém příspěvku jsem pouze zkopíroval text petice, signatáři zástupců sportovních klubů s podpisovým právem se podepisovali ručně a proto nebylo tedy co kopírovat.... Pokud chcete vědět jména, tak nemám problém je zveřejnit, jen dokument nemám u sebe, ale jestli jste radní města, máte moje svolení jména sem klidně všechny vypsat. Za svoje názory se nestydíme... Ale pokud si vzpomenu (je to již rok a půl zpět), tak to byl pan Horálek za SK Slaný, Michal Štěpánek za Barracudas Slaný (florbal), p. Beránek (Nohejbal Slaný), Michal Kozelka (Sparta Slaný futsal), H. Snovický (já) za MCE Slaný (futsal) , Viktor Pustai st za Foboz Slaný (futsal), Viktor Pustai ml. za Jaffru Slaný (futsal), Milena Štrosová za volejbalistky Sokola Slaný, Martin CÍlek za DFK Slaný - futsal, Pavel Nepil za Asociaci futsalu Slaný, Jan Landvojtovič za Hrasl Slaný futsal) , Jakub Macák za Čechii Slaný futsal, pak pan Rank za volejbal muže, pan Benetka za Meiller Slaný (futsal), p. Šubrt za Europena Transport Slaný (futsal), Lada Staněk za FK Union Slaný (futsal)
Jinak ve svém předešlém příspěvku nikomu na smeč nenahazuju a ani na nic konkrétního neútočim a proto mi přijde Vaše odpověd malinko z cesty. Nejsem členem ani příznivcem žádné politické strany, ale za mě budu rád, když dojde k obměně rady i zastupitelstva, PD byl podle mě krok vedle a pokud se v budoucnu nepodaří získat dotaci na čističku, tak za těch 160 milionů tu mohlo stát takových věcí. Jinak určitě se v minulosti povedlo hodně, to nezpochybnuji, jen je otázka, jestli ty poslední dvě věci nezačínají převažovat pozitiva.

To že jsme jako sportovní kluby projevili svůj názor je snad v demokratické společnosti normální a dokonce i morální.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  ...  3  4  5  6  7  ...  12
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.