Obsah  >>  Školství, zdravotnictví  >>  Víceletá gymnázia z pohledu budoucího učitele
Strana:   1  2  3  4

Víceletá gymnázia z pohledu budoucího učitele

XXX
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym
24.6.2003 - 18:27
Teda, nevím, odkud pochází vaše informace, ale na slánském gymnáziu jsem úspěšně odmaturoval bez jakýchkoliv finančních darů. Netvrdím sice, že je na této škole všechno dokonalé, ale z vašeho příspěvku se mi dělá zle. Ani se nedivím, že jste se podepsal(a) jako anonym:-)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pichal Čimčařík
Anonymní uživatel
Hlavně pro: David Biroczi
31.5.2003 - 13:31
Dejve, jsi to ty, ten zlobivý student co seděl ještě před 4 rokama na OA Slaný a vyrušoval a vyrušoval při hodinách?! Jinak já bych 8letý studium na Gymnáziu zrušil...!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
24.5.2003 - 07:31
Osmileté gymnazium ve Slaném,je nejhorsí skola v regionu,učí tam agenti STB,kterí sedí v komisi při maturitách,muzete tam cpat sponzorské dary horem dolem a stejně to vasemu dítěti nepomuze,ale když učitele namastíte velkou částkou přímo do kapsy,jde vsechno hladce.Je to největší klubko hadů,které jsme v životě potkali.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
David Bíróczi
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Zuzana P.
2.12.2002 - 18:23
Docela mě překvapilo, že dochází k vytváření negativních vztahů mezi studenty i v rámci vlastního gymnázia, a to mezi studenty na 8 a 4 letém gymnáziu. To jsem netušil, i když z toho co píšete jsme pochopil, že tuto situaci vyvolávají především učitelé. Ve Vašem příspěvku si ale protiřečíte, a to tím, že najedné straně uvádíte, že selekce je špatná a na druhé odsuzujete ZŠ jako kvalitní vzdělávácí institut, a proto je tato selekce podle Vás nutná. Podle mého názoru i ZŠ nabízí možnosti k rozvíjení nadaných žáků. Co je to vůbec nadaný žák? Jen někdo nebo každý? A navíc oproti gymnáziu rozvíjí ZŠ žáka i v jeho sociálním cítění, protože díky rozmanitosti žáků na ZŠ se více blíží opravdovému životu. Další fakt, který nahrává ZŠ, je ten, že děti ve věku 2. st. ZŠ by se měly spíše rozvíjet stále ještě hrou než vážným učením, které nastupuje na střední škole. Děti tím, že nastoupí na 8 leté gymnázium, okrádáme o část jejich dětství.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Zuzana P.
Anonymní uživatel
Hlavně pro: David Bíróczi
11.9.2002 - 22:21
Také jsem studentkou učitelství a není mi jedno, co se ve školství děje. Vše má ale dvě strany.
Určitě není dobré dělit děti na "ty lepší", kteří patří na osmileté gymnázium a na "ty ostatní". (Sama jsem studovala čtyřleté gymnázium a vím, jaké jsou pocity těchto studentů, když je profesoři srovnávají se studenty osmiletého gymnázia - věřte mi, není to nic moc). Na druhou stranu je třeba se schopnějším žákům na ZŠ více věnovat a jejich schopnosti rozvíjet, ale ruku na srdce: jde to? (myslím tím v dostatečné míře). Ty děti se rozvíjet potřebují, a když jim to není schopna poskytnout základní škola, pak jsou osmiletá gymnázia velmi potřebná.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
David Bíróczi
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem
29.5.2001 - 23:29
Rád bych přispěl také svojí troškou do mlýna. Jsem studentem učitelství a jako jeden z mála na fakultě se zajímám o problémy ve školství. Nechci nikomu křivdit, třeba je nás více, ale já o nich nevím. Rozšíření víceletých gymnázií nelze brát samostatně, ale musí být chápáno jako součást celé reformy našeho školství vypracované ministerstvem školství, tzv. Bílé knihy. Všechny změny jsou navzájem propojeny a vytvářejí tak jednotný celek. Většina reformních přístupů ve školství považuje jako stěžijní vzájemnou kooperaci dětí a naučení dětí porozumění a chápání jeden druhého. Děti by se měly ve škole naučit vycházet i z jinými osobnostmi, než jsou ony samy. Měly by vědět, co jim může poskytnout ten druhý, a co na straně druhé mohou poskytnout ony jemu. Měly by se tedy naučit tomu, co bude pro ně v jejich dospělém životě nejdůležitější (úspěšném životě). Proto by ve třídách (hl. na ZŠ) mělo být, co nejpestřejší složení žáků, tak jak je to např. stále na 1. st. ZŠ. Selekce není zdravá v žádném věku a o to víc to platí u dětí. Děti z gymnázií a ze ZŠ se neberou jako vzájemní partneři. Kdyby se zrušila víceletá gymnázia a zároveň by se na ZŠ přistoupilo více např. projektovému vyučování, mohly by se děti jeden od druhého něčemu přiučit, tím chci říci nejen hloupější od chytřejšího, ale i naopak. (I když si myslím není hloupých a chytrých). Každý má co nabídnout.
Rád bych teď shrnul, co jsem tím vším chtěl říct. Zrušení víceletých gymnázií by umožnilo, že by se na 2. st. vytvořil reprezentativní vzorek společnosti, který by umožnil aplikovat reformy školství, ke kterým musí stejně nakonec jednou přijít, aby bylo naše školství efektivní. Děti tím, že nastupují do víceletých gymn. si zkracují dětství o 4 roky, což mi přijde jako zločin největší. Vždyť není třeba nikam spěchat. Řekněte mi jaký je rozdíl mezi maturantem, který strávil na gymn. 8 let a 4 roky? Reforma by umožnila, aby se na ZŠ a SŠ přestaly učit tolik fakta a začaly se učit více věci praktické, s tím je ale spojena změna charakteru příjmacích zkoušek nebo jejich úplné zrušení. Ale to už je zase na jinou debatu.
Věřím, že můj příspěvek vyvolá nějaké reakce a velmi rád na ně budu reagovat.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  2  3  4
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.