Obsah >> Úřady, policie >> SILNICE SMRTI č.7 aneb těžké bouračky na Slánsku
SILNICE SMRTI č.7 aneb těžké bouračky na Slánsku
Tomáš N.
10.12.2007 - 09:00
Anonymní uživatel
Hlavně pro: michell10.12.2007 - 09:00
Sorry, mělo to být až 18x za vteřinu :-)). Nevšiml jsem si toho ani když jsem to po sobě četl. Dík za opravu ;-).
michell
10.12.2007 - 00:12
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Tomáš N.10.12.2007 - 00:12
Tak na školení si možná byl, ale nevím kdo Ti tam co navyprávěl. Zásah ABS 18x za minutu?? To je ABS z let 2000 před Kristem ne:-))
michell
10.12.2007 - 00:00
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Radek10.12.2007 - 00:00
No je vidět že píšeš kraviny. Kdybys o metru a o tom jak funguje něco věděl a opravdu jsi znal fyzikální zákony, tak bys asi tohle nikdy nenapsal. A nebo si nikdy neřídil auto s ABS. ABS jev autě proto aby zabránilo smyku a zůstalo ovladatelné. A dovol abych se zasmál tomu jak metro z principu nemůže dostat smyk. :-))))))) Tak až někdy pojedeš metrem a uslyšíš z pod vozu takový divný klepání, tak to jsou plochy na kolech. Plochy od smyku!!! Když o tom nic nevíš, tak o tom radši mlč.
Driver
8.12.2007 - 17:09
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všechny znalce? ABS8.12.2007 - 17:09
Tedy pánové, v autoškole vám neříkali,kterak funguje ono zmiňované ABS ? Nepustí auto do smyku na úkor délky brzdné dráhy? Nic,coooooo?
Tomáš N.
8.12.2007 - 09:12
Anonymní uživatel
Hlavně pro: michell8.12.2007 - 09:12
Opravdu tu plácáš kraviny. ABS na mokré, či zasněžené vozovce brzdnou dráhu zkracuje a navíc zajistí to, že můžeš pořád točit kolama a vozidlo tím ovládat. To je hlavní rozdíl od auta bez ABS. Když zabrzdíš bez ABS, tak máš z auta sáňky, které prostě nedokážeš ovládat a musíš povolit brzdu, aby se kola odvalovala po vozovce a pak můžeš teprve ovládat směr jízdy a opět brzdíš, aby jsi nezpomaloval pouze odporem vzduchu. Toto za tebe dělá ABS 18x za minutu, proto je vozidlo dobře ovladatelné. Na suchu se brzdná dráha s ABS prodlužuje díky tomuto "povolení kol", jelikož brždění "smykem" má větší odpor a tím lepší brzdný účinek. Brzdná dráha je delší cca o 4%, což je jak se shodují oborníci zanedbatelné při porovnání s výhodou ABS a ovladadatelností vozidla při mokru. Toto mám potvrzeno od odborníků ve Vysokém Mýtě, kde jsem byl v úterý jako profesionální řidič na škole smyku.
Radek
8.12.2007 - 00:34
Anonymní uživatel
Hlavně pro: michell8.12.2007 - 00:34
Co to píšeš za voloviny???? ABS slouží k tomu, aby se vozidlo nemohlo dostat do smyku. Prostě aby se nezablokovaly kola a vozidlo se nestalo díky setrvačnosti neovladatelným. Jestli sis toho nevšiml, tak metro je kolejové vozidlo které už z principu dostat smyk nemůže. Důvod proč havaroval vlak metra na zkušební traji na Zličíně nebyl žádnou senzací. Prostě v místě kde je 60 km/hod jel strojvedoucí 80 km/hod, takže ani automatická brzda neměla šanci tento kolos zastavit. Stará ruská souprava, stejně tak i zrekonsruovaná ve Škodovce, má brzdnou dráhu pochopitelně delší než souprava Siemens, neboť je o cca 20t těžší. Můžeš si to vypočítat pomocí jednoduchého vzorce s=v.t-1/2.a.t2* (*na druhou) Zkrátka měl by sis zopakovat Newtonovy zákony.
michell
7.12.2007 - 20:33
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ABS7.12.2007 - 20:33
Myslím že by sis měl asi zjistit jak ABS funguje a nebo si od někoho půjčit auto s ABS a sám si to zkusit. Na suchu je brzdná dráha kratší a na mokru mnohem delší. je to dáno přilnavostí pneumatiky k vozovce. Tudíž čím menší adheze, tím méně ABS brzdí a tudíž je brzdná dráha mnohem delší než při zablokovaných kolech, která v tomto případě kladou větší odpor. A přesně naopak na suchu. Autu bez ABS se zablokují kola a dál jede jako po másle, kdežto ABS brzdí maximálním možným účinkem aby nedošlo k zablokování kol a tudíž je brzdná dráha delší.
Jeden případ za všechny, vykolejená souprava metra na zkušební trati Zličín. (neojeté vlhké koleje) Souprava vybavená na nouzové brzdění ABS. V tomto konkrétním případě byla brzdná dráha spočítána (pokud by koleje byly delší) na 560m. stará ruská nebo rekonstruovaná souprava, která toto zařízení nemá, na nouzové brzdění na takovémto povrchu zastaví mnohem dříve. 300 - 350m. To je minimálně 200m rozdíl a to jen proto že ABS na kluzkém povrchu de facto vůbec nebrzdí, aby nedošlo k zablokování kol.
Jeden případ za všechny, vykolejená souprava metra na zkušební trati Zličín. (neojeté vlhké koleje) Souprava vybavená na nouzové brzdění ABS. V tomto konkrétním případě byla brzdná dráha spočítána (pokud by koleje byly delší) na 560m. stará ruská nebo rekonstruovaná souprava, která toto zařízení nemá, na nouzové brzdění na takovémto povrchu zastaví mnohem dříve. 300 - 350m. To je minimálně 200m rozdíl a to jen proto že ABS na kluzkém povrchu de facto vůbec nebrzdí, aby nedošlo k zablokování kol.
Karel
7.12.2007 - 14:07
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Buračka na R77.12.2007 - 14:07
Jestli ti jde řízení auta stejně jako čeština, tak pak by ses nad sebou měla "zamislet" ty. "Buračko". Jak se jmenuje tvůj starej? Burač?
Buračka na R7
7.12.2007 - 13:25
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny7.12.2007 - 13:25
Ahoj všichni, 4.12.2007 jsem byla účastnice silniční nehohody na dálnici z Prahy do Kladna. Bouračka se stala v 17:20 a než přijela dopravní policie jsme čekali skoro 7 hodin. Opravdu bych chtěla poděkovat polici ČR. Měli by se nad sebou zamislet.
anonym
30.11.2007 - 20:46
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ABS30.11.2007 - 20:46
Nejsem zvyklý jen odpovídat, a už vůbec ne tobě.
ABS
30.11.2007 - 14:52
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym30.11.2007 - 14:52
Ano to máš pravdu :)Ale na to se nikdo neptal :) já jsem řekl,že prodlužuje brznou dráhu na suchu a to je pravda :)
anonym
29.11.2007 - 23:46
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ABS 29.11.2007 - 23:46
Jenže - ABS sice trošičku prodlužuje brzdnou dráhu, ale zase dovoluje volantem ovládat směr jízdy, což u smyku při zablokovaných kolech nemůžeš.
ABS
29.11.2007 - 22:10
Anonymní uživatel
Hlavně pro: čtenář29.11.2007 - 22:10
Mě to vykládat nemusíš.ABS je horší na suchu.Je to doloženo.Jesli nevěříš doporučuju si koupit učebnici Automobily 1. Máš tam sekci Brzdy - ABS.Je tam popsáno jak ABS vypadá,funguje,co to je, výhody-nevýhody. Snad každý ví jak vypadá abs nebo kde je alspon :) ?!
čtenář
29.11.2007 - 18:45
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ABS29.11.2007 - 18:45
ABS se zapne až když je potřeba, poznáš to jak ti začne pumpovat pedál což vlastě simuluje přerušované brzdění, nevím jak by to mohlo být horší na suchu.
sluníčko
29.11.2007 - 12:15
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny29.11.2007 - 12:15
http://www.katastrofy.com/scripts/index.php?id_nad=9730
sluníčko
29.11.2007 - 11:25
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny29.11.2007 - 11:25
Držíme dceři palce, ať je brzy v pořádku bez větších následků, a Vám hodně síly...
Ale ona nějak zaspala, že? Jinak by jela dřív a vystoupila rovnou v Kvílicích...
Ale ona nějak zaspala, že? Jinak by jela dřív a vystoupila rovnou v Kvílicích...
anonym
29.11.2007 - 00:48
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym29.11.2007 - 00:48
To je bohužel pravda.Však jsem psal, že je to v lidech.
anonym
28.11.2007 - 23:21
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ABS28.11.2007 - 23:21
Při plynulém provozu je to jasné. Jsou ale vychcaní zejména Pražáci, co když vidí tvořící se kolonu, musí za každou cenu dopředu. Jakoby ti ostatní tam jeli jen aby se kochali - doktoři.