Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  dojíždění do Prahy
Strana:   1

dojíždění do Prahy

Jiří Kochánek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Ing.Chyský, všem
4.11.2001 - 21:32
Mlčí nejenom OkÚ Kladno, ale i ČSAD Slaný a to velmi zatvrzele.
Chápu, že se některé argumenty těžko vyvracejí a je těžké na ně reagovat. Například na osočení, že ČSAD Slaný je socialistický podnik. S tím se opravdu obtížně polemizuje. Ale některé svoje chyby a postoje by snad vysvětlit mohl (např. naprostá ignorace přetížení některých spojů o prázdninách, občasné vynechání posily, či spoje, atd.).
Já se zde chci ČSAD Slaný přesto v jedné věci zastat. Jeho chování je naprosto logické. Dělá jen to co je mu umožněno. Kdybych byl jejich akcionář, musel bych je možná dokonce i pochválit. Podnik získal monopol na provoz nejfrekventovanější linky v regionu a provozuje ji tak, aby z ní měl maximalní možný zisk. Protože ale jejich akcionář nejsem a navíc touto linkou jezdím do zaměstnání, tak se mi to přirozeně nelíbí.
Co se týká mlčení OkÚ Kladno, tak jsou naštěstí i jiné prostředky než internetová diskuze, jak se dobrat odpovědi. Na podatelně si lze dát žádost a OkÚ potom odpovědět musí. Pokud by tedy OkÚ na můj dotaz v diskuzi neodpověděl, hodlám této možnosti využít. Samozřejmě, že bych zde potom výsledky stejně zveřejnil. Pro upřesnění bych dodal, že můj dotaz se týkal rentability linky Praha-Slaný v období těsně před udělením licence.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jan Chyský
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Frolíková Lenka
4.11.2001 - 16:33
Ona konkurence povolena je, ale jen na lince Kladno-Praha. Kladeňáci jsou si opět rovnější. Podle odpovědí vedoucího odboru dopravy OkU je však vše podle platných předpisů, a ani kontroly z nadřízených orgánů neshledaly žádné pochybení. Nicméně v odpovědi z 29. října pan Štol uvádí "Je to prostě proto, že na našem okrese byly nesprávně položeny základy dotačního systému pro ty dopravce se kterými máme uzavřenu smlouvu o závazku veřejné služby, což bylo v začátku roku 1995."
Jestliže vedoucí odboru dopravy hodnotí situaci jako chybnou, měl by OkU usilovat o nápravu. Z diskuze však mám spíš pocit, že se OkU v mezích zákona snaží, aby cestující linky Slaný-Praha dotovali jiné ztrátové linky i za cenu, že kvalita přepravy na uvedené lince neodpovídá jízdnému. Z hlediska OkU je to pochopitelné, dotace pro pro ČSAD může být menší. Je možné, že p. Štolovi křivdím, ale p. Kochánek ho vyzval, aby zveřejnil rentabilitu linky Slaný-Praha a zatím jsme se odpovědi nedočkali. Jen mlčení.

Ing. Jan Chyský, CSc
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Frolíková Lenka
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Kotlík,Štol a všem
3.11.2001 - 20:36
Není povolena proto,že dopravní komise nejezdí autobusem.Kdyby museli jezdit za prací autobusem,určitě bychom se nějaké změny dočkali.Já jsem např.dnes do zaměstnání musela jet již v 18:40,posledním spojem ze Slaného do Prahy a přitom moje pracovní směna začíná ve 23:00.Zaplaťbůh za spoj z Jáchymova!
Pane Štole,poptávka po autobusovém spojení je elastická.Existuje spousta lidí,kteří rezignovali a díky vyšším platům v Praze raději obětují peníze navíc za provoz automobilu než čekat kdy pojede autobus,jestli pojede a jestli se do něho vůbec dostanou.Díky vzdálenosti Slaného od Prahy by další lidé mohli do Prahy dojíždět za prací,ale museli by se tam nějakým způsobem dostat.Chápu,že musíte zajistit spojení i do okolních vesnic Slaného,ale i to je v dost katastrofálním stavu,především o víkendu.
Pokud se poptávka po autobusovém spojení liší i díky počasí,jak jste uvedl v jednom ze svých příspěvků,bylo by nejlepší poručit větru,dešti a určitě by nastalo zlepšení.
Osobně si myslím,že ČSAD Slaný vede svůj podnik zhruba takto:vezmeme dotace,zařídíme si monopol na nejlukrativnější linku v regionu,pár spojů a zisk je na světě.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Kotlík
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem
2.11.2001 - 13:54
Dojíždím ze Slaného do Prahy již od dob studií, s malou přstávkou kolem roku 1970 již více než 35 let. Musím konstatovat, že za tu dobu se sitauce prakticky nezměnila. Vzpomínám na problémy se žákovskými jízdenkami, kdy platí a kdy ne, na které lince, na kterém spoji apod., později s jízdenkami "dělnickými". Když dopravci přešli na plné jízdné, doufal jsem, že se sitaúace zlepší, že budou stát o každého cestujícího. Není to pravda, nestojí, nebo to alespoň nedávají znát. Předpokládal bych např., že pro usnadnění provozu zavedou jakési předplatné (možná dokonce se slevou). Nezavedou. Již slyším argumenty, že strojky by to nešlo značit a lidé by šidili. Nebo je to nedůvěra k vlastním řidičům? I diskuse o možnosti povolení dalšího, soukromého dopravce je důkazem, že něco není v pořádku. Řadě argumentům, proč to nejde, při vší snaze nerozumím. Nechápu však ani tak jednoduchou věc, proč to platí pouze pro někoho. Neplatí to např. pro jiné podniky ČSAD, autobusy z Mostu, Chomutova, Loun apod. Do Slaného běžně jezdí a chválabohu za to. Také soukromý Busmat může, stejně jako linka z Jáchymova. Proč tedy pouze linka Slaný Praha není povolena?
Ing. Petr Kotlík
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.