Obsah >> Infrastruktura, ekologie >> Doprava do Prahy
Doprava do Prahy
anonym
20.11.2007 - 11:03
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny20.11.2007 - 11:03
Dneska v 6,50, to byla teda akce :-D
Na dolikách pochrchlával a na autobusáku nás radši vysadil... autobus by asi nedojel :(
A to to byl ten novej meďák... chudák ten řidič, zrovna ten dobrej a daj mu takovouhle kraksnu!
Na dolikách pochrchlával a na autobusáku nás radši vysadil... autobus by asi nedojel :(
A to to byl ten novej meďák... chudák ten řidič, zrovna ten dobrej a daj mu takovouhle kraksnu!
Josef J.
16.11.2007 - 18:44
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym16.11.2007 - 18:44
Předně: Poslední můj příspěvek byl včera v 18.30. Mezitím tu pod stejným jménem psal buď někdo se stejnou částí jména, ale daleko pravděpodobněji se podobně jako na tomto diskusním webu již mnohokrát někdo baví tím, že se vydává za někoho jiného a píše hloupé nebo vulgární příspěvky.
Když jednomu člověku někdo ve veřejné diskusi pod jeho jménem zveřejnil utajené služební materiály jeho zaměstnavatele, bylo to ovšem daleko horší, tohle jsou ještě vtipy poměrně nevinné.
A teď k věci:
Mně jde hlavně o to, že v Divoké Šárce je nejlepší přestup z většiny západní části Prahy - od nemocnic v Motole i vojenské nemocnice, od komerčních zón kolem Stodůlek a Motola, či pro dojížděče "v protisměru" ze sídlišť ve Stodůlkách, Jinonicích, Řepích, na Homolce či na Petřinách do Slaného. Pro pracující kolem Evropské ale také - 119 nestaví kromě Horoměřické, tramvaj zase končí na Divoké Šárce.
Když jednomu člověku někdo ve veřejné diskusi pod jeho jménem zveřejnil utajené služební materiály jeho zaměstnavatele, bylo to ovšem daleko horší, tohle jsou ještě vtipy poměrně nevinné.
A teď k věci:
Mně jde hlavně o to, že v Divoké Šárce je nejlepší přestup z většiny západní části Prahy - od nemocnic v Motole i vojenské nemocnice, od komerčních zón kolem Stodůlek a Motola, či pro dojížděče "v protisměru" ze sídlišť ve Stodůlkách, Jinonicích, Řepích, na Homolce či na Petřinách do Slaného. Pro pracující kolem Evropské ale také - 119 nestaví kromě Horoměřické, tramvaj zase končí na Divoké Šárce.
anonym
16.11.2007 - 12:30
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Josef J.16.11.2007 - 12:30
to je kterýmu anonymovy s těch dvou? Jinak nevím co se ti na jejich příspěvcích nezdá? Ty jsi ale onanista ))
anonym
16.11.2007 - 10:43
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny16.11.2007 - 10:43
když nechytneš autobus na hradčanský, tak to můžeš zkusit na horoměřický, Josefovi šlo asi o to, že divoká šárka je přestup pro víc městských autobusů. je pravda, že tam by to klidně stavět mohlo, to už nikoho nezabije
anonym
16.11.2007 - 08:46
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Josef J.16.11.2007 - 08:46
jojo, taky by mi to vyhovovalo, tramvají se dá ten bus dobře dojet, když ujede o pár minut třeba z hradčanský ;-)
S tim jaká je ted dopravní situace v praze kolem čtvrtý, můžu klidně tramvají vyrazit o 10 minut pozdějš a na šárce ho chytit... ale občas se nepovede kvůli 119ce která zrovna nejede :(
S tim jaká je ted dopravní situace v praze kolem čtvrtý, můžu klidně tramvají vyrazit o 10 minut pozdějš a na šárce ho chytit... ale občas se nepovede kvůli 119ce která zrovna nejede :(
Josef J.
15.11.2007 - 18:30
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petr15.11.2007 - 18:30
Když se těšíte na diskusi nad návrhem jízdních řádů:
Mně osobně vadí, že ani v novém jízdním řádu nebude rychlík až na dva spoje stavět v Divoké Šárce. U zastávkových spojů jedoucích přes letiště tam bývá znatelně větší nástup než na Dědině a Horoměřické. Když se jede směrem od motolské nemocnice, kolikrát ujede Sláňák během čekání na 119 nebo přechodu ze sídliště Dědina či Dlouhé Míle, zatímco v Divoké Šárce by se přestoupilo pohodlně.
Zdalipak byste vy, kteří cestujete z Hradčanské, považovali Divokou Šárku za nestravitelné zdržení? V průměru stejně o to, co prostojí tam, bude stát kratší dobu na Dědině.
Mně osobně vadí, že ani v novém jízdním řádu nebude rychlík až na dva spoje stavět v Divoké Šárce. U zastávkových spojů jedoucích přes letiště tam bývá znatelně větší nástup než na Dědině a Horoměřické. Když se jede směrem od motolské nemocnice, kolikrát ujede Sláňák během čekání na 119 nebo přechodu ze sídliště Dědina či Dlouhé Míle, zatímco v Divoké Šárce by se přestoupilo pohodlně.
Zdalipak byste vy, kteří cestujete z Hradčanské, považovali Divokou Šárku za nestravitelné zdržení? V průměru stejně o to, co prostojí tam, bude stát kratší dobu na Dědině.
23
15.11.2007 - 14:02
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny15.11.2007 - 14:02
Ja sem v klidu, ale je škoda že nestaví skoro nic u sokolovny. Lidi, co bydlí v ráji, si to můžou hodit když jdou na autobus a zpět.
6,10
15.11.2007 - 12:33
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jirka15.11.2007 - 12:33
konečně jsem přelouskal ten tvuj sloh.... to sou děsný svině!!!! Navrhuju zahltit ČSAD slaný dopisama... ale neposílat je... nosil bych je tý bábě na infromace, at to předává vedení... každej den když tam přijde 50 lidí s dopisem, tak si to snad uvědomě :)) ... nebo zříděj venku před informacema schránku :-D
anonym
15.11.2007 - 08:48
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jirka15.11.2007 - 08:48
Díky za vyčerpávající informace. Teď je jasné, jaké je to celé sviňárna. Nemáme na vybranou - musíme jezdit s posraným ČSAD, ať chceme nebo ne. Tomu se říká volné tržní prostředí!
Lucie
14.11.2007 - 19:13
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jirka14.11.2007 - 19:13
diky za obsahle informace. Myslim, ze v tomto pripade asi pomuze uz jen pravnik, protoze zde se jedna o potirani konkurence a omezovani cestujicich ve vyberu spoju. Evidentne jdou nekomu do kapsy penize a dojizdejici lidi jsou odkazani na par autobusu. Nikdo nestoji o precpane autobusy, v zime take pekne pretopene, ze takove horko neni ani v saune. Asi zacnu posilat CSAD neschopenky a pravni cestou budu vymahat proplaceni doby, po kterou jsem byla diky jejich nehygienicky udrzovanym autobusum nemocna. Mozna by nebylo od veci kontaktovat Ministertvo dopravy. Znam cloveka, ktery to udelal a hned se dalo vse do poradku.
Jirka
14.11.2007 - 16:49
Anonymní uživatel
Hlavně pro: cestující do Prahy14.11.2007 - 16:49
V reakci na svůj příspěvek ze 7.10. a podobný dopis, který jsem jim poslal, jsem byl našimi dopravními úředníky pozván na KÚ našeho kraje, kde jsem s nimi před několika dny setrval v cca hodinovém rozhovoru o dopravě mezi Slaným a Prahou. Protože by možná řada z cestujících na této lince neměla tak úplně motivaci či chuť podniknout podobnou věc, chci o rozmluvě referovat tady na fóru.
Tedy oni se, jak se zdá, opravdu snaží veřejnou dopravu co nejoptimálnějším způsobem zajistit. Ale, po pravdě řečeno, na naší lince jim to tedy zatím nějak zvlášť nejde.
Autobusová doprava je nevídaným způsobem regulovaná a krajský úřad platí jednomu či několika dopravcům (v případě linky Praha-Slaný jsou to ČSAD Slaný a DPÚK na lince Praha-Louny) dotace na zajištění dopravní obslužnosti. To ho pak vede k tomu likvidovat „nedotované“ dopravce, kteří by mohli těm vybraným škodit tím, že jim přeberou cestující. Tedy například jim zabraňuje zastavovat ve Slaném na lince do Prahy v časech, které by mohly konkurovat některé dotované lince. Krajský úřad tak např. zakázal chomutovskému DP provozovat většinu jeho linek – a ten pak „z trucu“ přestal do Slaného zajíždět i v těch časech, které by KÚ snad zatím nevadily. Krajský úřad přitom u ČSAD Slaný nerozlišuje mezi zastávkovými a rychlíkovými spoji! (Což osobně považuji za opravdu skandální.) Dejme si tedy pozor – podobný osud jako chomutovské spoje může potkat i další. Ptal jsem se třeba na dopolední jáchymovský spoj v 10:10 do Prahy a litvínovský v 10:45 – oba budou zřejmě zrušeny, protože přebírají cestující slánského ČSAD...
Naproti tomu zatím prý nebudou zlikvidovány večerní spoje Busmatu – ale ten druhý, co jede ve 21:00 z Hradčanské, toho můžou v budoucnu klidně zaříznout, protože ve stejnou dobu jede zastávkový spoj ČSAD Slaný. Ať pak lidé jedou přes vesnice skoro hodinu - ta konkurenční linka, co jede 30 minut je prostě moc dobrá na to, aby jí ČSAD Slaný bylo schopno konkurovat...
Jsme tedy zatím v situaci, kdy aktivita krajského úřadu při „zajištění dopravní obslužnosti“ vede k propadu počtu spojů od jara cca o 15% - a další restrikce jsou možná na obzoru. To je myslím typická kafkovská situace – úřad zřízený k pomáhání dopravní obslužnosti ji ve skutečnosti efektivně zhoršuje. A přitom doprava ze Slaného je již teď nejhorší mezi všemi srovnatelnými městy ve Středočeském kraji.
Krajský úřad by měl spoje, které přinášejí kvalitní služby a konkurenci, zakazovat až ve chvíli, kdy bude schopen zajistit adekvátní náhradu. Pokud nemají na ČSAD Slaný žádné funkční páky, kterými by je donutili zlepšit služby aspoň na úroveň kladenského ČSAD či rakovnické Anexie, tak jejich regulace vede k dost neblahým koncům.
Tedy oni se, jak se zdá, opravdu snaží veřejnou dopravu co nejoptimálnějším způsobem zajistit. Ale, po pravdě řečeno, na naší lince jim to tedy zatím nějak zvlášť nejde.
Autobusová doprava je nevídaným způsobem regulovaná a krajský úřad platí jednomu či několika dopravcům (v případě linky Praha-Slaný jsou to ČSAD Slaný a DPÚK na lince Praha-Louny) dotace na zajištění dopravní obslužnosti. To ho pak vede k tomu likvidovat „nedotované“ dopravce, kteří by mohli těm vybraným škodit tím, že jim přeberou cestující. Tedy například jim zabraňuje zastavovat ve Slaném na lince do Prahy v časech, které by mohly konkurovat některé dotované lince. Krajský úřad tak např. zakázal chomutovskému DP provozovat většinu jeho linek – a ten pak „z trucu“ přestal do Slaného zajíždět i v těch časech, které by KÚ snad zatím nevadily. Krajský úřad přitom u ČSAD Slaný nerozlišuje mezi zastávkovými a rychlíkovými spoji! (Což osobně považuji za opravdu skandální.) Dejme si tedy pozor – podobný osud jako chomutovské spoje může potkat i další. Ptal jsem se třeba na dopolední jáchymovský spoj v 10:10 do Prahy a litvínovský v 10:45 – oba budou zřejmě zrušeny, protože přebírají cestující slánského ČSAD...
Naproti tomu zatím prý nebudou zlikvidovány večerní spoje Busmatu – ale ten druhý, co jede ve 21:00 z Hradčanské, toho můžou v budoucnu klidně zaříznout, protože ve stejnou dobu jede zastávkový spoj ČSAD Slaný. Ať pak lidé jedou přes vesnice skoro hodinu - ta konkurenční linka, co jede 30 minut je prostě moc dobrá na to, aby jí ČSAD Slaný bylo schopno konkurovat...
Jsme tedy zatím v situaci, kdy aktivita krajského úřadu při „zajištění dopravní obslužnosti“ vede k propadu počtu spojů od jara cca o 15% - a další restrikce jsou možná na obzoru. To je myslím typická kafkovská situace – úřad zřízený k pomáhání dopravní obslužnosti ji ve skutečnosti efektivně zhoršuje. A přitom doprava ze Slaného je již teď nejhorší mezi všemi srovnatelnými městy ve Středočeském kraji.
Krajský úřad by měl spoje, které přinášejí kvalitní služby a konkurenci, zakazovat až ve chvíli, kdy bude schopen zajistit adekvátní náhradu. Pokud nemají na ČSAD Slaný žádné funkční páky, kterými by je donutili zlepšit služby aspoň na úroveň kladenského ČSAD či rakovnické Anexie, tak jejich regulace vede k dost neblahým koncům.
anonym
14.11.2007 - 13:36
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jana14.11.2007 - 13:36
už jsme doma, to je autobus určený pro profesionální posilovače, oni s ním posilují, tahají ho v zubech, za koule a tak. A vzhledem k tomu, že ČSAD nemá moc autobusu, museli k přepravě použít i tenhle. Proto posilovací ;-)
Jana
14.11.2007 - 12:23
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym14.11.2007 - 12:23
já jezdím každý den, takže vím, že občas některý z nich má zpoždění, ale když píšu že tam měl napsáno posilovací vůz, tak to není zřejmě ten co měl zpoždění:-)
Přesně to bylo napsané takhle:
Slaný
Praha
posilovací vůz
nejede přes letiště
Přesně to bylo napsané takhle:
Slaný
Praha
posilovací vůz
nejede přes letiště
anonym
13.11.2007 - 15:45
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny13.11.2007 - 15:45
Ze žižkovky jede jeden přímej bus, hned za ním přijede z dolíků a jede přes letiště. Není to posila. spíš bych čekal posilu na bus v 7:45, ten je nechutně narvanej skoro každej den
anonym
13.11.2007 - 10:33
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jana13.11.2007 - 10:33
to neni autobus navíc! Nemáš pravdu! Jezdí to pořád stejně, jen má občas nějakej malý zpoždění, nějakej vyjede dřív, tak to podle toho na busáku vypadá ;-)
Kamila
13.11.2007 - 10:23
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jana13.11.2007 - 10:23
Díky díky.To je paráda,že jsou tady lidi,který diskutujou a neurážej a taky je super,že jezdí posila.Děkuji Jani
Jana
13.11.2007 - 08:35
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym13.11.2007 - 08:35
A ty jsi co za negramota, že Kamile nadáváš, že je kráva.Ona zbytečně nic nepíše, pouze vyjádřila svůj názor,ale to ty nemůžeš pochopit.
Jana
13.11.2007 - 08:32
Anonymní uživatel
Hlavně pro: kamila13.11.2007 - 08:32
Posila jezdí od minulého týdne. Na přijedou ráno celkem čtyři autobusy, 7:05,7:10,7:15,7:15 ten v 7:15 je posila. Slyšela jsem o něm od lidí a dnes jsem se přesvědčila sama, jela jsem s ním a jen označen Slaný-Praha posilovací vůz nejede přes letiště
anonym
12.11.2007 - 16:27
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym12.11.2007 - 16:27
NO PARDON,ALE MYSLÍM SI,ŽE SE TADY DISKUTUJE DOCELA DOST-.......,KDYŽ TY NECHCEŠ ŘEŠIT PROBLÉMY KOLEM DOPRAVY DO PRAHY,TAK SEM NELEZ A NENADÁVEJ