Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  Vyznáte se v mobilní komunikaci?
Strana:   1

Vyznáte se v mobilní komunikaci?

Robin
Počet příspěvků: 596
Hlavně pro: F. Mravenec
24.11.2018 - 16:17

Člověk by si myslel, že tohle dělají měšťáci, kteří po městě chodí a uvedené veci musí také vidět. Ale asi se mýlím a v popisu práce to nemají. Tak co jim to tam přidat?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
R _ r
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: Všechny
25.10.2018 - 22:41
Lepší místo je na ústupu (více viz  Názory k projektu Lepší místo), snaha o Lepší Slaný jistě potrvá.

Pokus o "Lepší Slaný jinak" ...

Z M Ě N A:
Protože město nemá se žádným novým poskytovatelem služeb nahrazujícím Lepší místo žádný vztah a já žádná opravnění je navazovat, návody k použití systému jineho poskytovatele jsem ve stránce smazal.

Vratislav renner


Naposledy upraveno 27.04.2019 - 13:46Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
R _ r
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: Všechny
20.10.2018 - 15:42
Zdravím, Ferdo Mravenče,

moc děkuji za názor, v mnohém s Vámi souhlasím. Podívejte se třeba na konec úvahy - někdo si pamatuje, kdo méně, píše si na papír, já jsem si udělal tabulku, která se dá sdílet...

Jistě je vhodné, aby funkcionáři i vedoucí úředníci či příslušní referenti znali město nejenom z dokumentů. Jaký v tom je stav, neposoudím, nemám o tom informace. Možná daleko víc informací z města by měli sdílet strážníci (možná sdílí, o tom také informace nemám).

Nesouhlasím s Vámi úplně ve všem, i když Váš příspěvek beru jako nadsázku. Ani všichni strážníci, ani desítka úředníků denně v ulicích nemohou vidět na území 35 km2  všechno, co tisíce občanů.

Fotografie a tabulky nejsou samoúčelné. Inspirují občany k tomu, aby svá zjištění úřadu poskytovali. Stejně tak si všímavý občan zaslouží na svoje sdělení odpověď. Jistě je nejlepší odpovědí odstranit problém, ale ne vždy to je možné okamžitě, ne vše má jednoduché řešení. Jeden problém nezajímá jen toho, kdo na něj upozornil, ale jistě mnoho dalších a nejen z daného místa. Veřejně dostupné informace jsou třeba, někdo je musí shromáždit, někdo vystavit.

Další účel "vytvářet tabulky, grafy", jak píšete, je mít k dispozici úplné a přehledné informace, které se dají mezi odbory, mezi úředníky a mezi vedoucími sdílet. Někdo řešení problému organizuje, jiný provádí a další třeba kontroluje. K tomu nestačí paměť či žluté lístečky nalepené na monitor či poznámky v šuplíku. S tím nakonec souhlasíte (" Určitě není špatné, aby obec měla nějaký systém pro tento účel, ale lidé se nesmí stát "otroky" toho systému.") a já souhlasím s Vámi.

Nesouhlasím s Vaší hodnocením setkávání vedení města s občany. Není na tom nic špatného, když je nich vidět zejména starosta - je to reprezentant města, jeho to jeho úloha. Není pravda, že na setkávání nechodí další lidé z úřadu, pravdou je, že chodí. Berte to jako informaci, nejsem nikomu obhájce, to bych zde narazil.

Ještě jednou děkuji za hodnotný názor.

Vratislav Renner
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
L.Sch.
Počet příspěvků: 5344
Hlavně pro: Všechny
20.10.2018 - 15:28
Inu, použijeme-li mozek a selský rozum, tak je snad jasné, že oznamování různých závad po městě, je něco zcela jiného než setkávání starosty nebo i třeba úředníků z různých referátů s občany.
Takže, bude-li končit tzv. - Lepší místo - a použijeme-li selský rozum, vyjde nám z toho nakonec, že přihlašovat se do nějaké aplikace podobné Lepšímu místu (za docela dost peněz), je fakt zbytečné, máme-li v úřadě pracovníka, který je schopen takové přihlašovací či oznamovací místo vytvořit a administrovat sám. Je jen potřeba vytvořit mu pracoviště buď samostatné nebo přidružit ho k nějakému referátu. Vím, že podobné pracoviště s fotografováním závad bývalo při referátu dopravy a v tom smyslu bych se přimlouval za jeho obnovení s tím, že by bylo možné tam posílat i oznámení o závadách s fotkami.L.Sch.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
F. Mravenec
Počet příspěvků: 5
Hlavně pro: Všechny
20.10.2018 - 14:45
Možná by nebylo špatné, aby se místo vymýšlení aplikací a dalších mobilních "nesmyslů" , začal používat jednoduše mozek a selský rozum a lid se trošku vrátil ke kořenům. Možná by nebylo špatné, aby jednou za čas někdo z pracovníků příslušného odboru MU, někdo z funkcionářů TS a další, jednoduše nazul pevný střevíc, do mošničky vložil něco jídla a pití a prošlápl město. Pěkně křížem krážem, od bývalé šachty do Kvíčku a od vojenského sídliště na konec Pražské. Vloudil se do davu a určitě by viděl a zjistil, co občany trápí, co je potřeba řešit.  Pokud třeba nesvítí lampa v okolí mémo bydliště, někde je ulomená větev atd., tak jednoduše zavolám do TS a věc oznámím. Co budu kam fotit, zadávat, sdílet, aby pak na opačné straně úředník mohl vytvářet tabulky, grafy, komise, zakládat krizové štáby a další dnes moderní záležitosti.K čemu tedy slouží setkávání s občany, kam přijde 10 lidí, aby starosta utvářel svoji image a "honil body" ? Proč tedy nechodí mezi lid pracovníci příslušných odborů, lidé třeba z TS, AVE a z dalších organizací zajišt'ujících chod a vzhled města. Určitě není špatné, aby obec měla nějaký systém pro tento účel, ale lidé se nesmí stát "otroky" toho systému.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
R _ r
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: Všechny
20.10.2018 - 10:27
Nové téma navazuje na (přesněji postupně nahradí) Názory k projektu Lepší místo -  proč viz nahrazované téma - stručně: Lepší místo s koncem roku 2018 pro Slaný skončí - pokud by např. zastupitelé či nová rada nerozhodli jinak.

Nyní jde o to, vymyslet a zavést do praxe způsob až jednoduchý systém, který by Lepší místo nahradil.

Jak  to má sloužit? Základ je v usnadnění možnosti  podat na úřad upozornění, návrh, podnět, připomínku..., prostě úřadu sdělit něco, co občan zjistil kdekoliv na území města a požaduje od úřadu či vedení města vyřešit.

Upozornění by kromě sdělení mohlo a mělo obsahovat fotografii a případně sdělení polohy, kde se dotčené místo nalézá (místo pracného textového popisu pouhým klepnutím do mapy). Podobně jako v Lepším místě (LM), jen bez 'drahého kabátu' (právě pro neúměrně vysoké finanční požadavky LM pro Slaný skončí).

Na podání navazuje potřeba autora podání o případu obratem informovat, průběžně i veřejnost .

Jistě je mezi občany Slánska řada zkušených až odborníků, kteří by mohli pomoct svým nápadem a radou.

Zatím již hotová, jistě ne úplně vyhovující, je možnost zapisovat upozornění do diskuze  "Otázky a odpovědi" na webu města. Pracovat s internetovými stránkami z již dnes běžného chytrého telefonu není problém. K příspěvku do Otázek a odpovědí je možné připojit i fotografii. Bylo by dobré to zkusit a znát názor veřejnosti.  Zkusíte to?

Existuje také možnost podání upozornění osobně při "Setkávání s občany Slaného", která zřejmě budou pokračovat. Jenže je nutné dlouho na setkání v daném místě počkat.  Nebo se zúčastnit setkání kdekoliv jinde, i to však má dlouhý interval. K tomuto tématu by také bylo znát názory veřejnosti ve smyslu výše uvedeného, tj. jak by mohly  vypadat další informace k jednotlivým případům.

Vratislav Renner

Naposledy upraveno 20.10.2018 - 10:28Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.