Obsah  >>  Úřady, policie  >>  SILNICE SMRTI č.7 aneb těžké bouračky na Slánsku
Strana:   1  2  3  4  5  6  7  8  9

SILNICE SMRTI č.7 aneb těžké bouračky na Slánsku

Michal
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
23.6.2007 - 15:02
Dne 22.6.2007 15:44 těžká dopravní nehoda Třebíz, 16.6.2007 7:23 u obce Vítov, 7.6.2007 12:54 u obce Hvězda a nejstarší 3.6.2007 u Klobuk-Třebíz, kde se mladí lidé zabili či zmrzačili při jízdě autem.

Více kopíruji příspěvky ze stránek Záchranné služby Středočeského kraje:


22.6. Jeden pacient při nehodě zemřel, další se zranili (okres Kladno)
V 15:44 přijalo operační středisko v Kladně výzvu k dopravní nehodě. Přibližně jeden kilometr za obcí Třebíz směrem na Chomutov došlo ke střetu třech osobních vozů a jednoho nákladního automobilu. Na místo vyjely dvě posádky záchranné služby ze Slaného a vzlétl také vrtulník Letecké záchranné služby z Prahy. Na místě byl ošetřen šestačtyřicetiletý muž s mnohočetným poraněním. Po poskytnutí přednemocnicční neodkladné péče byl těžce zraněný pacient transportován vrtulníkem do Ústřední vojenské nemocnice v Praze. Dále naši záchranáři ošetřili dvě zraněné osoby. Jedna z nich měla poranění žeber, druhá zraněnou čelist. Čvrtý člověk na místě nehody podlehl svým zraněním. Bohužel není jasná jeho totžnost. Policisté u nehody hledají doklady mrtvého.

16.6.2007 Dopravní nehoda na Slánsku
V 7:23 ráno vyjížděla rychlá lékařská pomoc ze Slaného k dopravní nehodě u obce Vítov na Slánsku. Osobní auto zde havarovalo a převrátilo se na bok. Ve voze byl zaklíněný řidič v bezvědomí s mnohočetnými těžkými zraněními.Po ošetření byl předán Letecké záchranné službě Praha, která pacienta transportovala do Ústřední vojenské nemocnice ve Střešovicích. Podle slov zasahující posádky byl pacient pravděpodobně pod vlivem návykových látek.

7.6. Motorkář naboural a vážně si poranil hlavu (Slánsko)

Ve 12:54 jsme vyjížděli k dopravní nehodě motorkáře u obce Hvězda na Slánsku. Jednalo se o čelní náraz motorky do stromu. Třiatřicetiletý muž utrpěl vážný úraz hlavy. Lékař měl podezření na zlomeninu báze lebeční. Byl posádkou zajištěn, ošetřen a předán letecké záchranné službě, která pacienta transportovala do ÚVN Střešovice.

Vážná dopravní nehoda 5 mladých lidí (u Klobuk)
V 7:38 dostávají dvě posádky zdravotnické záchranné služby ze Slaného výzvu k výjezdu od zdravotnického operačního střediska k dopravní nehodě osobního vozu u Klobuk. Skupina pěti mladých lidí (všichni osmnáctiletí) jela v osobním automobilu Škoda 120l. Při jízdě za deště na mokré vozovce nezvládl pravděpodobně řidič řízení a vjel do příkopu. Podle slov zasahujícího lékaře následně narazilo osobní auto bočně do stromu a převrátilo se na střechu. Dva chlapci z vozu sami vylezli, ale další tři zraněné osoby byly zaklíněny ve vraku auta. Na místo operační středisko přivolalo leteckou záchrannou službu. Hasičský záchranný sbor postupně vyprostil zraněné z vozu. Podle zasahujícícho lékaře nejdéle trvalo vyproštění řidiče, který byl při vědomí, ale zaklíněn pod autem, kde mu hrozil pád vozu na hlavu. Mladík byl již zaléčen a zajištěn v místě zaklínění a lékař s ním udržoval stálý slovní kontakt. Na místě podle našich informací celkem zasahovaly dvě posádky ZZS Slaný, Letecká záchranná služba z Prahy, Hasičský záchranný sbor, Policie ČR a řada dobrovolníků, kteří významě pomohli nakonec nadzvednout vrak automobilu, aby mohl být vyproštěn řidič.

Ještě před příletem letecké záchranné služby transportovala slánská zdravotnická posádka do nejbližší nemocnice ve Slaném osmnáctiletou dívku, která byla při vědomí, ale utrpěla úrazový šok od vážného poranění nitrobřišních orgánů, pro které byla urgentně operována. Dívka dále utrpěla zhmoždění hrudníku, otřes mozku a tržné rány po těle. Druhá posádka zatím ošetřovala zaklíněného řidiče a následně ho předala LZS, která zraněného transportovala do traumacentra Ústřední vojenské nemocnice ve Střešovicích. Řidič utrpěl otřes mozku, tržné rány po těle, zhmoždění hrudníku a břicha a lékař měl podezření na poranění páteře a vnitřních orgánů. Bohužel třetí zaklíněný mladík zemřel v okamžik nárazu do stromu a utrpěl poranění hlavy a hrudníku neslučitelné se životem. Dívka je v současné době hospitalizována na anesteziologicko-resuscitačním oddělení slánské nemocnice po operaci mnohočetné ruptury jater a je ve vážném stavu.

Více je uvedeno info z výjezdů ÚSZS SK na:
http://www.uszssk.cz/index.php?mid=49&msid=39


Pokud máte zájem o fotečky, tak jděte na stránky slánských hasičů a to zde:
http://hzs.slansko.cz/zasahy.htm

Základní info je napsáno a teď pojďme k diskusi.

Co na ty dopravní nehody říkáte? V čem je příčina v takového počtu tragických dopravních nehod?
Myslíte, že jsme s počtem nehod na tom hodně špatně ve srovnání s okolními městy republiky?
Můžeme nazvat silnici č.7 silnicí smrti oprávněně?
Jaké nabízíte řešení?



Můj názor:

Situace na českých silnicích je obecně špatná, i když se předpokládalo že se situace zlepší.
Dopravní situace z hlediska nehodovosti na Slánsku či v jeho okolí je dle mého názoru velice špatná. Čtyři těžké dopravní nehody s 2 mrtvýma osobomi a min. s 6 velmi těžkými zraněnými, kde byla nutná asistence vrtulníku hovoří za vše.
Takže nazvat silnici I/7 zvlášť v úseku Slaný-Louny jako silnici smrti je oprávněné. Bohužel.

Teď k těm příčinám. Těch je několik.
Jednak je to malá kapacita silnice 1. třídy od Knovíze ve směru na Louny. Kde od Prahy je vedena jako rychlostní tedy 2. proudová s max. rychl. 130 km/h a náhle u Knovíze zúžení a omezení rychlosti na 90 km/h někdy i méně dopravní značkou.
Jak známe některé řidiče, ti si změnu stavu komunikaci neuvědomí a jedou tak jak jsou zvyklý z rychlostní silnici.
Druhá příčina je nepřizpůsobení stavu a povaze vozovky. Většina nehod se stala za deštivého počasí, kdy je brzdná dráha velmi snížena.
Dále příkladem může být nehoda u Klobuk (dne 3.6.2007 - 5 mladých lidí), kde řidič jel údajně rychlostí 110 km/h za deštivého počasí a navíc po vedlejší silnici plných hrbolů, kde ani maximální rychlostí 90 km/h není možné bezpečně jet. Jde o vedlejší silnici Klobuky - Třebíz.

Dále je to samozřejmě riskantní předjíždění, pomalá reakce řidiče, rychlost.

Řešení je vidět v několika rovinách. Nejprve je nutné na těchto komunikacích zavést důsledné kontroly dodržování všech dopravních předpisů.
Kontroly myslím pravidelné každý týden a to jak několikrát bylo i letecké snímkování. Určitě od škody by nebyla kontrola řidičů jedoucích od diskoték či zábav. Jen asi málo lidí či vůle na to chybí.
Při zvlášť závažných přestupcích (překr. rychlosti o 20 km, předjíždění plná čára atd) maximální výši pokut, bodů atd. a vždy řidiči předložit fotografie aut či počty mrtvých osob na daném silničním úseku jako odstrašující případ.
Doplňkem může být více značek typu - ÚSEK ČASTÝCH DOPRAVNÍCH NEHOD.
Výchova by měla být i v autoškole.

Navíc (řidič u Klobuk co vezl 5 mladých lidí měl 1,5 promile alkoholu) ti, kteří způsobí dopravní nehodu pod vlivem alkoholu by měli přijít nejen o řidičský průkaz (snad tomu tak je), ale také by mělo být tomuto řidiči zabaveno auto a automaticky by se měl zčásti podílet finančně na škodě na lidském zdraví. Známé jsou totiž případy, kdy i přes zákaz řízení řidiči stále jezdí autem třeba přímo ve Slaném.

Ať už opatření jsou jakákoliv, vždy je to v nás řidičích jak se budeme na vozovce chovat!!!
Postihy, sankce mohou některé zastrašit, ale bezpečnost nezajistí. Najdou se jedinci kterým je lidský život lhostejný a neuvědomují si, že často zabijí či zmrzačí život naprosto nevinného člověka.

Také si musíme uvědomit, že nepřímo i vysokých počet vážných nehod nepřímo ohrožuje na životě každého z nás na Slánsku.

A to tím, že Záchranná služba Slaný stanoviště Slaný má k dispozici následující posádky:

1x RLP - lékař, řidič, sestra ARO
1x RZP - řidič, sestra ARO

V případě závažných nehod (Třebíz 22.6.07, Klobuky 6.6.07 atd) musí vyjet obě posádky ZS a často vrtulník z Prahy-Ruzyně.
Doba výjezdu (až do předání pacienta do nemocnice) může být klidně 1 hod i více a v tuto dobu není na Slánsku žádná volná sanita ZZS.
Pokud by se v daném čase stala událost vyžadující zásah Záchranné služby př: další nehoda, úraz, infarkt, topící se dítě, kolaps musela by vyjet posádky ze sousedních stanovišť (Kladno, Rakovník, Louny, Kralupy), což by netrvalo běžně ve lhůtě do 15 minut, ale mnohem později třeba 30 min., což může člověk třeba při mozkové mrtvici dávno zemřít.
Takže i tímto jsme všichni ohroženi.


TAKŽE - PROSÍM NA SILNICI JEN SE ZDRAVÝM ROZUMEM!!!!!!!!


Přílohy:
5890.jpg

5891.jpg

5892.jpg

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  2  3  4  5  6  7  8  9
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.