Slánské noviny
Počet příspěvků: 54
Hlavně pro: L.Šmehlík
13.3.2015 - 23:37
reaguji na Váš příspěvek citace "Přesto, snad už jednou přijdeme k tomu, že fenoménem 21. století bude člověk a jeho volný čas. Prostě na tento fakt se vlády (státu, krajů, měst a obcí) budou muset naučit reagovat, (ve Slaném např.: sporotvní hala, cyklostezky, cyklotrasy, lesoparky, turistické trasy.......atp.), že to Evropa již vcelku chápe je vidět v její dotační politice. Mějte se L.Š".
Pane Šmehlíku úplně zcela nesdílím Vaše názory na to, že je třeba cpát peníze horem dolem do sportovní haly, cyklostezek, turistických tras a podobných luxusů. Vaše názory v tomto směru mi přijdou jako z Ruska, když byla olympiáda v Soči - celé to stálo mnoho a mnoho peněz a přitom mnoho a mnoho lidí v Rusku stále bydlí v zemljankách. To samé olympiáda v Pekingu .... v Číně je 128 milionů lidí, kteří nemají příjem vyšší jak 19,-Kč/den. A Vy v době, kdy lidé na Dolíně chodí v blátě, v Trpoměchách nemaji ani ve 21.století kanalizaci, ve Slaném není hotová ČOV a tudíž stavební uzávěrka, která znemožňuje rozšíření města a průmyslového rozvoje ... dále budovy nemocnice potřebují opravy, školy potřebují opravy, školky potřebují opravit a zvýšit kapacitu ... a Vy tady prosazujete takovéto projekty.
Možná, že fenomén 21. století bude člověk a jeho volný čas .... ale já bych radši, aby to byl člověk a jeho plně uspokojené základní potřeby.
Konvalinka Vladislav
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: henry
13.3.2015 - 13:15
Program, o kterém se hlasovalo, je v příloze a ta není zveřejněná. Starosta mluvil o návrhu zařadit jako bod 2 diskuzi, ale jak s návrhem bylo naloženo není jasné. On to p. Matoušek formuloval jako dotaz. Nikdo nejsme dokonalý.
Počet příspěvků: 21
Hlavně pro: RNDr. Ladislav Peška
13.3.2015 - 12:21
Počet příspěvků: 5421
Hlavně pro: Všechny
13.3.2015 - 00:33
L.Sch.
Počet příspěvků: 620
Hlavně pro: Lucije
12.3.2015 - 18:53
Pokusil jsem se vám to vysvětlit. Ale jak vidím, je to marné, je to marné.
Snad tedy jen poslední pokus : Mohu prohlásit, že dle vámi tzv. "jediného správného postupu" nebyla ve městě Slaném provedena v posledních 15 let jediná investiční akce.
lp
Počet příspěvků: 7
Hlavně pro: Všechny
12.3.2015 - 17:16
Hlavně pro: brada
12.3.2015 - 12:43
Počet příspěvků: 620
Hlavně pro: Lucije
12.3.2015 - 12:34
Podáním žádosti o dotaci žádného majetku nenabýváte. Vaše citace je správná, ale nepotkává se se zmiňovaným problémem.
Asi nevíte, že sled nutných kroků je poněkud delší: Nejprve se podává žádost - je-li kladně vyřízena (což bývá jen v části případů), následně zastupteilstvo rozhoduje, zda tuto dotaci přijme a bude danou investiční akci realizovat.
A ani poté ještě není zcela jisté, že k realizaci investice skutečně dojde - viz. např. dotace na rekonstrukci ČOV.
Někdy se daná žádost podává i opakovaně a celý proces trvá několik let.
L. Peška
Hlavně pro: brada
12.3.2015 - 12:26
Nejedná se o "mou" logiku, jedná se o zákon. Každé rozhodnutí o nemovitém majetku obce není-li předem schváleno zastupiteli je ze zákona neplatné!!!.
Počet příspěvků: 620
Hlavně pro: Lucije
12.3.2015 - 11:58
Pokud vyjdu z této vaší logiky, tak je třeba všechny investiční akce s využitím dotací, které byly realizovány na území města za posledních 20 let prohlásit za nezákonné.
U žádné z nich nebyl samotný akt podání žádosti o dotaci uskutečněn až po projednání této žádosti v zastupitelstvu. Natožpak, aby tato žádost byla zastupitelstvem předem schválena.
To je prostý fakt.
Jen doplním, že já tuto vaši argumentaci na vazbu realizace projektu - žádost o dotaci nesdílím.
L.Peška
Hlavně pro: R r
12.3.2015 - 11:42
Obecně mám za to, že každý investiční záměr by měl být podroben veřejné diskuzi, peníze města nejsou penězi zastupitelů ale všech občanů. Předvolební sliby a lákadla jsou již dávno zapomenuta.
L.K.
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: PavL
12.3.2015 - 10:44
Pokud kritizuji, tak ta sdělení, kde jde viditelně o nepravdy nebo překrucování pravdy. To neberte na sebe.
K projektu jsem napsal "jistě". Správně se k tomu ptáte a musím se opravit, jistotu nemám, předpokládám ji a tudíž to nemusí být pravda. Právě od toho je diskuze, abychom se k pravdě dobrali. Vycházím ze zápisů z jednání rady a zastupitelstva, z dokumentů, které město zveřejnilo. Něco se dá usoudit ze zákonů, i když nejsem právník a můžu si je vykládat nesprávně.
Stavebnímu povolení předchází územní rozhodnutí. O tom také nevím, že by bylo vydané.
Počet příspěvků: 36
Hlavně pro: R r
12.3.2015 - 10:00
A jinak máte pravdu, bavme se o záměru výstavby, vše kompetentní by měla stanovit odborná firma.
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: whitejoker
12.3.2015 - 09:04
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: PavL
12.3.2015 - 08:52
Podobně jako použití slova záměr, které zde vedlo k nedorozumění, může totéž vyvolat použití slova projekt. Projekt stavby jako dokumentace, která poslouží ke stavebnímu řízení, jistê zpracován není.
Počet příspěvků: 36
Hlavně pro: whitejoker
12.3.2015 - 06:48
Počet příspěvků: 79
Hlavně pro: R r
11.3.2015 - 23:36
Rada města podala žádost o dotaci na sportovní halu, aniž by stavba této haly byla před tím projednána zastupitelstvem. Podotýkám že žádost o dotaci byla podána na halu, na kterou neexistuje projekt, o které se neví, kde bude stát a kolik vlastně bude stát. To vše by město v době škrtů z rozpočtu, třebas školkám, muzeu nebo hvězdárně, muselo financovat ve výši asi 30 miliónů (protože dotace se udělují až zpětně, kdy už stavba stojí a je profinancovaná z vlastních zdrojů).
To vše mi naznačuje, že buď jsou radní pomýlení, nebo blahoslaveni (to jsou ti, co jsou určitým způsobem chudí) a nebo to dělají záměrně.
Pokud bych předpokládal první možnost, tak to se dá napravit - pokud člověk chce. U současných radních nějak to chtění nevidím. Ale je možné, že jsem pomýlený já.
U té druhé možnosti by to bylo špatné, ale šlo by to přežít, kdyby aktivně neškodili. Navíc si myslím, že někteří radní jsou velmi inteligentní lidé.
No a ta třetí možnost mi z toho vyčnívá jako šídlo z pytle. Otázka je proč.
Jinak s vámi naprosto souhlasím.
Jen malá douška: I když rada města není oprávněna dělat některé věci, stejně tak činí.
Nejsem radní, ani odtamtud nemám informace a jejich zápisy jsou velmi tristní. Ze zastupitelstva jsem pochopil, že neschválili jen záměr (úmysl) na výstavbu haly, ale žádost o dotaci již podali, protože konečný termín pro podání žádosti o dotaci předcházel zasedání zastupitelstva.
Počet příspěvků: 1479
Hlavně pro: whitejoker
11.3.2015 - 22:43
Rada města schválila záměr podat žádost o státní podporu sportu pro rok 2015 z programu 133510 na akci ,,Výstavba multifunkční sportovní haly“ a doporučuje zastupitelstvu města schválit podání žádosti o státní podporu sportu pro rok 2015 z programu 133510
Snad někdo z pamětníků upřesní kdy a s jakým výsledkem se o výstavbě haly v zastupitelstvu jednalo.
Počet příspěvků: 79
Hlavně pro: Všechny
11.3.2015 - 21:05
Jestliže pan "redakce" rezignoval na objektivitu (třeba dát prostor oběma stranám sporu) a pravdu (o tom jsem přesvědčený už dávno), naskýtá se otázka komu, nebo čemu chce prospět.
Možná už pochopil, že do voleb tato slepenice, pardon koalice KSČM-Svobodní-KSČM light
(pardon, ČSSD)-ANO (líp už bylo) nevydrží a že tedy strategie "urvem, co můžem" tak úplně nevyjde.
A chcípající kobyla kolem sebe nejvíce kope.
Takže pan "redakce" kope kolem sebe (a o motivech můžeme jen spekulovat), aby poukázáním na to, že jacísi dva opilci měli nějaký soukromý spor, odvedl pozornost od toho, že nové vedení města vede město opravdu špatně. Nekomunikuje (jak slibovali), mění oficiální dokumenty, přijímá usnesení v rozporu se zákony a někteří občané se mohou domnívat, že hrají nějakou "malou domů".
Ukradli peníze mateřským školkám pod zaklínadlem "vyrovnaného rozpočtu", aby vzápětí rada města shválila bez souhlasu zastupitelstva sportovní halu za 30 milionů. Nejen že bez, podotýkám - předchozího schválení zastupitelstvem - ale bez vyhrazení finančních prostředků v rozpočtu města a bez jakékoliv koncepce sportu (kterou by opět mělo schvalovat zastupitelstvo).