Obsah  >>  Školství, zdravotnictví  >>  Víceletá gymnázia z pohledu budoucího učitele
Strana:   1  2  3  4

Víceletá gymnázia z pohledu budoucího učitele

gangoo
Anonymní uživatel
Hlavně pro: PipKin
25.11.2004 - 22:03
hele, to s těma trestama neni pravda.. jenom pětka to neni.. (mam 2 pětky z FYZ a ještě jedna a jsem po škole...:)) btw. prý se u nás na gymplu rozjel boj proti "nevhodnému chování" ..pokud prý přistihnou studenta kterému neni 18, jak kouří, letí...A ještě něco... klokan zůstává klokanem ale postupně se transformuje do něčeho ještě horšího...Včera si počíhal na studentku druháku.Šla si do polikliniky koupit bagetu, protože v bufetu na gymplu došly. No a on si na ní počkal a hnedka jí ved do sborovny... Překročila !!!3!!! školní řády. a)nebyla přezutá
b)opustila budovu školy
c)nebyl tam pedagogický dozor,který by zkontroloval povětrnostní podmínky
... jsem vcelku rád, že takovýhle buzerace už na nás neplatí..
btw. ta holka dostala za trest vymyslet kolem 7 příkladů z matiky( posunutí, rotace..atd).Jenže má zlomenou ruku a nemůže psát..no tak se zeptala, jak to tedy má asi napsat..a víš co Klokan?.."LEVOU!"
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Petr Bílý
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Tezkej king
25.11.2004 - 17:21
Já taky, ale co naděláš... Mam důležitější problémy, než je identita kdejakejch poškoláků:)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Tezke king
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petr Bílý
25.11.2004 - 14:19
Zdar Peto. Zda se mi, ze poskolakovi dosly argumenty. Tomu se ani nedivim, v teto diskuzi nemel s tim co psal sanci na vitezstvi, ale on proste nechce a nechce prozradit, kde bral ty svoje moudrousti... skoda no, tesil jsem se na to:)

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
poškolák
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petr Bílý
25.11.2004 - 13:38
Naše postoje jsme si objasnili, takže zase někdy nashle při ohnivé a zajímavé debatě. QBFFFS
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Petr Bílý
Anonymní uživatel
Hlavně pro: poškoláka
24.11.2004 - 17:46
Tak já rozhodně nejsem ničí mluvčí. Původně jsem chtěl reagovat hlavně na anonyma, protože se mi opravdu nelíbí, když o mně někdo (byť nepřímo) tvrdí, že mi jde bolševismus od srdce, ale nakonec jsem nemohl nechat bez odezvy ani tvé hodnocení slánského gymnázia, protože s ním nesouhlasím. Než jsem reagoval, samozřejmě jsem si přečetl všechny příspěvky v diskuzi a vím, že svůj negativní názor nezastáváš sám (viz rs´, 6.11.2004), ale prosazuješ ho tu nejčastěji, proto jsem se obracel na tebe. Nejde ale o nic osobního (ani nemůže, když tě neznám).
Teď se stanu na chvíli já mluvčím Pipkina a Těžkýho kinga a taky tě požádám, abys řekl, odkud bereš své informace, jaký je tvůj vztah ke Gymnáziu Slaný. Doufám, že své argumenty opíráš o osobní zkušenosti (nejlépe z dob vlastních studií nebo alespoň rodičovské) a nejen o příspěvky ostatních přispěvatelů, to by pak nemělo smysl se spolu o něčem bavit. Prosím, na to mi opravdu odpověz.
Já jsem na ostatních slánských základních školách studoval jen na prvním stupni a to už před devíti lety, takže nedokážu posuzovat, zda je dnes jejich druhý stupeň lepší nebo horší, než nižší stupeň gymnázia. Ale stojím si za tím, že výuka na gymnáziu je kvalitní. Jestli je na některé ze ZŠ ještě kvalitnější – nevím, ale pochybuji o tom. Kdyby tomu tak bylo, proč by se na gymnázium někdo hlásil?
Co se týče zájmu rodičů, nemyslím si, že by se rodiče gymnazistů obecně zajímali o své děti více, než rodiče dětí ze základek. „Dobrým“ příkladem toho by mohly posloužit třídní schůzky mé bývalé třídy, kde účast dosahovala průměrně 5 - 10 rodičů při počtu 25 studentů ve třídě. A s tou finanční spoluúčastí už vůbec nesouhlasím, když pominu maturitní ples, tak si nepamatuji, že by někdy rodiče nějak nadstandardně přispívali na chod školy (samozřejmě se platí roční příspěvek SRPDŠ, ale to není specialita slánského gymnázia).
V sešitě děti mají napsáno, co mají umět, protože každý student, který má zájem nějakou školu dokončit, si na hodinách píše poznámky, aby věděl, z čeho bude později zkoušen (nebo si alespoň poznamená, kde danou látku najde v učebnici). Pokud to pak vyklopí při zkoušení doslova a zpaměti, nejsem si jist, zda vždy dostane jedničku, otázky bývají často založeny i na úvaze a nestačí si prostě jen pamatovat, co bylo řečeno na hodině. Na druhou stranu, i když nebude umět vše zpaměti a dovede nad otázkami (správně) zapřemýšlet, dostane dobrou známku také.
Když si vzpomenu na to, jak vypadaly hodiny, musím uznat, že by určitě nezaškodilo o probírané látce více diskutovat, a to i jinou formou, než jen zkoušením (mám na mysli hlavně humanitní předměty, ale i v přírodních vědách se dá jistý prostor pro diskuzi najít, čehož je dobrým důkazem třeba dříve zmiňovaná biologie p. Dundra). Tady by se dalo leccos vytknout a výuku zkvalitnit. Přesto si nemyslím, že by gymnázium nerozvíjelo schopnosti dětí a jen je využívalo, ostatně ani nechápu, jak by je mělo využívat. (Pochopil jsem, že toto slovo používáš spíše ve smyslu zneužívat. Jinak je ale samozřejmě využívá v tom smyslu, že je rozvíjí.) Když mluvím za sebe, určitě jsem si toho z gymnázia spoustu odnesl a studium na této škole mi hodně dalo.
To bude pro dnešek vše. Těším se zas na další debatu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
PipkiN
Anonymní uživatel
Hlavně pro: poškolák
24.11.2004 - 12:49
V sesitech maji napsano, co maji umet ? To jsem tam v zivote nemel, max. jsem si poznamenal, co bude v pisemce / pri zkouseni, a to jsem si zopakoval.
Jsou trestany kdyz nic neumi ? Ano ? Jak ? Jedinym trestem zustava petka, a co jim na to reknou doma rodice, popripade jak je potrestaji, je jejich vec, to neni trest skoly ....
At least : Rad bych vedel, poskolaku, jaky je tvuj osobni vztah ke gymnaziu (profesor, student, byv. student, rodic), protoze z tvych prispevku lze stale jen a jen soudit, ze do toho moc nevidis a jen tu placas...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Tezke King
Anonymní uživatel
Hlavně pro: poškolák
24.11.2004 - 10:39
Dovol, abych Te opravil. Petr neni nasim mluvcim, vyjadril tu jen svuj nazor. Jelikoz ale vi o cem mluvi, stejne tak jako ostatni studenti slanskeho gymnazia, at uz byvali, nebo soucasni, setkal se kladnou odezvou na svuj prispevek. Tak jako se poskolak s anonymem setkavaji s tou neagativni.
Pokud jde o to, zda je slanske gymnazium lepsi ci horsi, nez ostatni skoly, staci si porovnat uspesnost studentu prijatych na vysoke skoly a uspesnost ve vedomostnich olympiadach. A prave zde je tato ideální konstelace na gymnáziu použita.
Vase vira v to, co pisete je jiste pevna a neoblomna, jak se zda. Jen stale nevim, co je zdrojem techto nazoru a teto viry.

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
poškolák
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petr Bílý
24.11.2004 - 00:43
Poprvé: Všimni si, prosím, že můj poslední příspěvek pouze shrnuje některé informace získané od ostatních přispěvatelů. Přečti si starší příspěvky a porovnej je s mým. Řekl jsem něco jiného, než tvrdili? Dovolil jsem si toto shrnutí opatřit drobnými ostny sarkasmu ve snaze přimět je k zamyšlení nad jejich výroky. Stal ses nyní jejich mluvčím, neboť již nemluví, jen kývají.
Podruhé: Nesouhlasím s těmi, kdo tvrdí, že slánské gymnázium je samo o sobě lepší než ostatní školy. Protože doufám mluvíme o víceletém gymnáziu, potažmo jeho prvním stupni, opravuji konec předchozí věty na základní školy. Učitelé tu mají před sebou vyrovnaný kolektiv chytrých dětí, většina z nich je motivována ke studiu, ať už jakkoliv, rodiče přispívají svým zájmem a v neposlední řadě i finančně ke konečnému úspěchu. Pro učitele na základní škole vysněná idyla. Jak je tato ideální konstelace na gymnáziu použita? V sešitě mají děti napsáno, co je třeba umět. Pokud to vyklopí doslova a z paměti při zkoušení, dostanou jedničku. V lavicích při vyučování mají za úkol sedět, nemluvit, pečlivě sledovat výklad a hlásit se. Pokud to nedělají správně, jsou napomínány či trestány. Automaticky se počítá s intenzivním zapamatováváním informací doma, kromě dalších úkolů. Domnívám se, že schopnosti dětí, včetně schopnosti chápání a samostatného myšlení (inteligence), zde nejsou rozvíjeny, nýbrž využívány. Děti nemohou být schopny toto posoudit, říci, že se jim to nelíbí a odejít. Drtivá většina z nich je spokojena a do školy se těší.
Potřetí: Věřím tomu, co píšu, a vím také, že to v žádném případě není takto černobílé. I tento příspěvek je zobecňující.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
duck
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petr Bílý
23.11.2004 - 17:21
jo souhlasim s tebou peto. mas 100%ne pravdu
a pro vsechny anonymy a poskolaky bych chtel rict, ze pravdepodobne nikdy vubec nebyli ani podivat na slanskym gymnaziu, protoze jinak by nemohli tohle nikdy napsat.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
PipkiN
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Pjotr
22.11.2004 - 22:12
Peknej slohovej utvar, Peto :))
Ale ve vsech castech osnovy pravdivej :)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Tezke king
Anonymní uživatel
Hlavně pro: John
22.11.2004 - 20:47
Hezky Johne! Souhlasim s Tebou, ze souhlasis s Petou:)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
John
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petr Bílý
22.11.2004 - 19:49
Hezky Peto :) - souhlas !
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
medea
Anonymní uživatel
Hlavně pro: poškolak a anonym
22.11.2004 - 19:33
Vaše argumenty založené na tukové ploutvičce nebo vysoké genialitě studentů jsou zcela nesprávné. na VG. záleží jen na studentech co budou a co nebudou umět. Někteří nemají o biologii zájem a neví o existenci tukové ploutve-zajímají se o něco jiného. My se zde nebiflujeme nepotřebujemeto a neignorujeme ostatní učivo. Tady se musí učit každý sám. Nikdo k tobě nepříde, žádný učitel nebo profesor a nenapíše ti do sešitu co se máš a co se nemáš učit jako na jíných školách. Zde záleží jen vše na tobě.


Až mi napíšete co studujete za školu tak se sváma pustím klidně do větší diskuze...

pravopisných chyb si nevšímejte DĚKUJI
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jaroslav Hložek
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Petra Bílého
22.11.2004 - 15:56
Vážený pane Bílý,
klobouk dolů a v hluboké úkloně před Vaší argumentací. Radost si počíst něco "hlavopatového" v té poušti blábolů rozprostírající se vůkol na těchto fórech :-)
Přeji Vám srdečně
Hezký den
J.Hložek
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Petr Bílý
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všem
22.11.2004 - 12:48
V sobotu jsem se dozvěděl, že je tu nějaká dobrá diskuze... tak musim reagovat, byť se zpožděním.
Předem zdravím Pipkina, Johna a Těžkýho kinga, kteří očividně vědí, o čem mluví, neb byli v posledních osmi (+-1:) letech takříkajíc "v centru dění". A dál taky poškoláka a anonyma, kteří doufám ani sami nevěří tomu, co tu píšou. Vlastně je úplně jasné, že tomu nevěří, protože jinak by se přece pod své názory podepsali, ne?.
Anonym je očividně poněkud "rusofobní". Když se vrátím k jeho otázkám kolem olympiády, tak nevím přesně, v kolika zemích se dnes ruština učí, ale na soutěži byli účastníci přibližně z 35 zemí. U člověka anonymova smýšlení očekávám reakci typu "no jo, Vietnamci, Číňani a další komunisti". Ti tam byli samozřejmě také. Byli to docela milý lidi. Pak hodně účastníků z postkomunistických zemí, to je nepochybně dáno historickým vývojem. Ale také Američané (měli jednoho z absolutních vítězů), Francouzi, Britové, Němci (nejlepší písemná práce), Italové (ty teda za moc nestáli, ale aspoň s nima byla sranda:), Australani atd. atd. Je mi jasné, že v těchto zemích určitě není ruština vyučována masově, ale uvádím je jako příklad, aby anonym viděl, že ruský jazyk není jen záležitostí bývalého východního bloku. A Pipkin má, anonyme, pravdu, když ti říká, že rodilí mluvčí se podobných akcí neúčastní. To by pak asi bylo jasný, kdo vyhraje, že jo...
Pak bych ti chtěl, anonyme, říct, že ač se ruštinu učím už šestým rokem a všechno kolem Ruska (ať už současného, bolševického nebo carského) mě dost zajímá, bolševismus mi rozhodně od srdce nejde. Spojovat jazyk s historií země je podle mě blbost, protože to bys pak musel říct, že kdo se učí německy, je fašista, kdo se učí anglicky, je otrokář, koho zajímá arabština, je terorista atd. A to jsou samozřejmě tři velké nesmysly.
Taky nevím, proč bych měl ruštinu volit až jako třetí nebo čtvrtý jazyk. Termínem "společná Evropa" máš asi na mysli Evropskou unii (pro mě je hranicí Evropy s Asií Ural a Kavkaz). A tam si, myslím, vystačíš s tou angličtinou. Ono si s ní vystačíš i v tom Rusku, to je fakt. Nevím, jak jsou na tom řadoví starší Rusové, ale mladí se ji tam učí prakticky všichni. Ale na druhou stranu, měl jsem možnost mluvit s lidmi z našeho velvyslanectví v Moskvě a ti říkají, že když chce člověk udělat dobrý dojem na ruského podnikatele a začne na něj mluvit anglicky, není to to pravé ořechové. Možná se dohodnou, ale když přijde konkurent, který s ním bude jednat rusky, má vyhráno. Ale to bude stejné asi i v ostatních zemích, když umíš jejich jazyk, hned tě přijmou jinak. Takže abych ti to, anonyme, shrnul, já si myslím, že dneska prostě člověk MUSÍ umět anglicky a domluví se všude. A jestli máš jako druhý jazyk němčinu, ruštinu nebo francouzštinu, to už není tak podstatné, zálěží, na co se chceš orientovat nebo co tě baví. Takže nevím, proč by studenti nemohli volit ruštinu jako druhý jazyk. Tak se měj, anonyme, něco hezkýho mi určitě napiš!:)
No a teď poškolák, toho bych opravdu rád poznal osobně. Myslím, že můžu souhlasit s reakcí Těžkýho kinga. Asi by sis měl taky uvědomit, že IQ nemá s mechanickou pamětí (nebo "biflováním", jak ji ty, zarytý odpůrče slangu, nazýváš) žádnou přímou souvislost. Nechápu, proč by mělo být nehodné člověka disponujícího vysokým inteligenčním kvocientem údaje hledat a proč by naopak měl chtít všechno memorovat. Naopak, vysoká inteligence člověku umožňuje lépe se orientovat ve velkém množství údajů a HLEDAT v nich to podstatné. A to PODSTATNÉ si zapamatovat ("nabiflovat?"), abych si vytvořil nějaký základ pro další HLEDÁNÍ údajů, které neignoruji, ale prostě je neznám a když je budu potřebovat, tak si je VYHLEDÁM. Samozřejmě se dá polemizovat o tom, které údaje jsou podstatné a které ne, je pravda, že něco z toho, co se na gymplu učí, jde zbytečně do hloubky, ale od toho je to všeobecná škola a komu se to nelíbí, chodit tam přece nemusí. Takže i od poškoláka si rád přečtu nějakou reakci.
Tím bych pro dnešek skončil. Děkuji všem, kdo to dočetli až do konce:) Zdravim všechny debatéry a prosím o shovívavost s případnými gramatickými chybami:)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
PipkiN
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Tezke king
20.11.2004 - 00:45
tak teda uz dneska ... :D
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Tezke king
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Johny
19.11.2004 - 19:27
Presne tak, souhlasim. Ono i s tema nedostatkama, ktery na gamnaziu ve Slanem jsou je to nejlepsi skola v okoli.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Johny
Anonymní uživatel
Hlavně pro: poškolák
16.11.2004 - 19:27
Zdá se mi, že si sem chodíš léčit svoje mindráky. Samozřejmě, že na gymplu není vše tak, jak by to mělo být, ale nemyslím si, že by to bylo o tolik horší než jinde.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
PipkiN
Anonymní uživatel
Hlavně pro: poškolák
16.11.2004 - 12:44
no comment.. Je videt, ze gymnazia ze srdce nesnasite.. (nevyhodili vas snad z nejakeho, co dokonce slanskeho??)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Tezke king
Anonymní uživatel
Hlavně pro: poškolák
16.11.2004 - 11:18
Hele, ja Te nechapu. Proc ta Tvoje zamerenost proti gymnaziim, nebo gymnaziu? Pokud mas nejaky osobni problem s timto typem skol, tak si myslim, ze neni vhodne vztahovat to na vsechny tyto skoly a studenty. Vis, ono to proste neni tak jednoduchy, jak si myslis. Nekolik set udaju se nabiflovat a statisice ignorovat?!:) A to ze vyhledavat neni hodno tvora s iq nad 120 me, pri pomysleni na to, kolik casu jsem stravil jen a jen vyhledavanim, docela rozesmeje. On se totiz nikdo nedokaze nabiflovat statisice udaju, a ani gymlaci ne. I gymlaci si museji spoustu udaju a informaci najit sami. Ac se tomu nechce verit, ze? Laboratorni prace provadime ve skole, v laboratorich, nerad pitvam zizaly doma u vecere:) Samozrejme zapis a zpracovani laboratornich praci delame doma. Taky mi neni jasne to Tvoje "A ještě bez nadšení, no paráda!". Ono totiz ne kazdeho bavi vsechno jako asi Tebe. Ja jsem se biologii ucil, pritom mi ted na skole neni vubec k nicemu. O tom to ale je, ziskani rozhledu a prehledu. Jestli tim podvadenim myslis opisovani, tak mi ukaz jedinou skolu, i vysokou, kde se neopisuje a postavim Ti sochu v nadzivotni velikosti. To ze mame bohatsi tatinky nez 75% ostatnich je myslim velice neuvazeny nazor. Ono se totiz na gymnaziu smi studovat zadarmo, a tak o ty penize zase tolik nejde. Na druhou stranu znam spoustu bohatych lidi, jejichz deti jsou radi, kdyz dokonci zakladku. Ovsem s tim ostatnim jako, ze jsme uspesnejsi, nez 60% populace se da nejspis souhlasit, protoze v dnesni dobe je uspech primo umerny vzdelani. Cest vyjimkam.

Z Tvych zahorklych prispevku se mi zda, ze se snazis svoje chyby hledat u studentu gymplaku. Aspon mi to tak prijde. Ale nezapomen na to, ze kazdy ma moznost volby, na kterou skolu pujde a cemu se chce venovat. Bud tu moznost vyuzijes, nebo ne.

Ale celkem by me zajimalo, na jakou skolu chodis/nebo chodil, nebo co delas... Treba bych pak pochopil z ceho prameni Tve nazory...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  2  3  4
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.