Obsah  >>  Infrastruktura, ekologie  >>  PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM
Strana:   1  ...  93  94  95  96  97  98

PARKOVACÍ DŮM VE SLANÉM

Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: Martin Jelínek
17.9.2010 - 20:57

Milý pane Jelínku, těší mne, že je s Vámi alespoň inteligentní debata,
ale hned musím kontrovat

ALE POSTAVIL , jenomže vy to nevíte. A to už v roce 2008.
Přestańte zbytečně spekulovat ,  nevypadá ta zatvrzelost dobře, zejména když vycházíte z nesprávného východiska

Stávající kapacita parkovacích míst u Grandu je NAPROSTO, NAPROSTO nedostačující. jak jsem napsal níž, zajděte si to v dopoledních hodinách zkontrolovat, auta stojí až za gymplem a a to jsou ti, kteří měli štěstí. Stojí i v přilehlé Nejtkově ulici na zákazech, kdyby byla MP přísná, lítaj tam pokuty každej den.
Takže žádná závora tohle neřeší, závora místa nepřinese a veškeré místo v niveau je už spotřebované.
Sousední pozemek s nedokončeným monolitem není majetkem města, takže o rozšíření neuvažujte.

Já netuším, jak bude nájezd vypadat, ale od toho jsou lidé s patřičným vzděláním v plánování dopravy.

Ty odkazy bych tedy prosil, můžete i ve francouzštině, němčině a  angličtině. Pak bych Vás prosil nějaký odkaz na postup Městského úřadu v Tachově, na který jste se odvolával ve Slánských listech, chtěl bych tu prezentaci plánovaného parkování vidět.

To, že někde nerozhodli pro tento systém, neznamená, že je to dobře. Já Vám mohu sem dát linky od Soulu až po Budapešt, konrétně v Jižní Koreji si tahle parkoviště v malém ( třeba jen pro 6 automobilů)  pořizují například majitelé malých obchodů v blízkosti svých provozoven. Vypadá to jako garáíž pro jedno auto a stohuje to na výšku

Tahle technologie, co se týká rozšíření a zavádění je v Čechách skutečně v plenkách a co se týká výrobních kapacit, tak KOMA je patrně asi jediný český výrobce.
Pokud je mi známo, tak ten ostravský žádné problémy nemá, alespoň co se týká provozu, o ekonomice nemám zprávy,  vím jen, že hodina stojí 20Kč
To máte stejný jako s atomovou elketrárnou, kdo asi tak může vyhrát v Čechách výběrové řízení, když jediným výrobcem tlakových nádob je Škoda Plzeň ( teď po novu znovu obnovila svoji divizi). 
To výběrové řízení samosebou nevylučuje, že se mohou přihlásit zahraniční zastoupení evrpských výrobců, třeba ten chrudmský, viz dál.........

Jinak se mýlíte  v tom, že slánský případný prjekt je jediný po Ostravě, patrně jste špatně hledal, ( pravda je, že já si materiály o téhle problematice začínal sbírat asi před dvěma lety, takže mám náskok)
tady je  realizovaný projekt v Chrudimi, jako součást bydlení, (za pozornost stojí, že veškerá kapacita je vyprodána), takže žádnej Berlín, ani Londýn, ale malé okresní město
http://www.balustrada.chrudim.cz/projekt/aps/
Nově vzniklý komplex obsahuje 49 nadstandardních bytových jednotek o velikosti 35 až 180 m2, více než 950 m2 obchodů a 95 parkovacích míst. .


a tady jsem VŠEM našel link, na kterém je možné si pustit video z toho drážďanského parkhausu, je pořízeno pro informační účely a je zajímavé i  z technických důvodů, umožňuje nahlédnout do "střev"  zařízení
a pochází z jistého publicistického pořadu televize RTL

http://www.directpark.de/de/video/video.htm
je to ze stránek jednoho z německých výrobců, který ten  drážďanskej Parkhaus vybavil

S úctou Shark

Naposledy upraveno 18.09.2010 - 01:10Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepan
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Shark
17.9.2010 - 20:16

Zaujala mně především ta trojka. Věřte že návštěvníci polikliniky rozhodně nestojí o to parkovat na placeném parkovišti naproti Grandu. To je důvod, proč hledají parkování jednak blíž a jednak zdarma v okolí gymnázia (tam je ale dopoledne problém s ustájenými oři starších studentů obou středních škol v místě) a v dalších ulicích. Parkovací dům v tomto případě nic neřeší. Nedokážu si představit člověka, mnohdy důchodového věku, který zaparkuje své auto v té automatické opičárně za cenu převyšující regulační poplatky a to mnohdy opakovaně.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: Jarek
17.9.2010 - 19:52

1. Vzhledem k tomu, že tyto systémy byly vypracován  pro historická centra evropských měst, je nepochybně nejlepší.  Rampový způsob ( betonové monolity s kruhovými rampami ) jsou dnes už minulost a architelti je už nedoporučují. Takovým špatným příkladem a řešením je  z nedávné doby postavený parkovací dům Rozmarýn Brno. Některá auta nemohou úpřekonat zatáčku a  týhle obludy se město už jen tak nezbaví.

2.Je to komerční projekt


3. Ne že myslím, ALE VÍM A POVAŽUJI TO ZA NEZBYTNOST. Zajděte si například v dopoledních hodinách do poliklibniky a poslouchejte ty nářky čekajících nad tím, že nemohli zaparkovat a stojí kdesi u hvězdárny.  A vesměs to jsou lidé starší, potřebující zaparkovat blízko.

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Shark
17.9.2010 - 16:22

Milý žraloku,

při čtení Vašeho příspěvku se mi vybavil filmový citát "... a pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty!". :-)

Teď vážně. Souhlasím, že parkování v APD má svoje pozitiva. Určitě ano. Nesmím být ale nekritický a musím se snažit vidět i případná negativa (žádná neuvádíte).
Myšlenka APD je určitě výborná věc. To ale neznamená, že se hodí kamkoli. Já jsem upozornil např. na možné dopravní kolapsy na křižovatce u Grandu v době špičky. Nájezdový pruh dlouhý 12 metrů a začínající v křižovatce to nevyřeší - viz můj úvodní příspěvek.

Oba čtyři roky staré dokumenty, na které odkazujete, jsem samozřejmě četl, než jsem se tomuto tématu začal věnovat. Chcete-li, mohu Vám poslat odkaz na 10 až 15 dalších zajímavých textů a studií na toto téma. Rád bych znal Váš názor na tuto otázku.

Většina těchto textů se k systému KOMA vyjadřuje pochvalně až lichotivě. To je trošičku nápadné. Zdá se mi, že se na tom trochu podepisuje dobře dělaný marketing a PR výrobce. Nic proti tomu, to je legitimní obchodní postup.
Zvláštní ale je, že tak výborný a vychvalovaný systém KOMA má za sebou pouze 1 realizaci v roce 2006 v Ostravě a od té doby nic.
Na spoustě radnic v Čechách určitě variantu APD zvažovali skuteční dopravní a urbanističní odborníci (což já a nejspíš ani Vy nejsme). A nikde se za ty 4 roky pro systém KOMA nerozhodli.

Všimněte si, že Město Slaný v podmínkách výběrového řízení vyžaduje po zájemcích jako referenci alespoň 1 realizovanou stavbu APD v období 2006 - 2010. To jistě není náhoda. Kdyby zadali třeba období 2007 - 2010, tak by nikdo vyhrát nemohl (když se v té době žádný APD nepostavil). Takto může vyhrát alespoň firma, která stavěla v Ostravě.

Martin Jelínek, USZ
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Martin Jelínek, USZ
17.9.2010 - 16:17

Myslivec myslí, že mydlář mydlí myš mejdlem, hlemýžď se smýká po mýtině.Máš tam někde samici a mílit se s měkkym i ? Chytráku. 3. třída ZŠ. Každej, kdo má prachy si myslí, že je chytrej, ale to se mýlí.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Martin Jelínek
Počet příspěvků: 15
Hlavně pro: Anonym
17.9.2010 - 15:58

Pro doplnění Vašeho příspěvku:
Na projednávání vlivu APD na životní prostředí (2.8.2010 na MěÚ) mi pan starosta vyprávěl svůj poznatek z cesty po Švýcarsku. Tuším, že v Kostnici (za případnou nepřesnost se panu starostovi omlouvám) se ubytoval v hotelu v centru. K hotelu přijel autem, vyložil kufry a s autem musel ihned odjet na nejbližší vyhrazené parkoviště, které bylo 1 či 1,5 km daleko od hotelu.V zahraničí je to prý naprosto normální. Pokud bychom tento příklad pana starosty převzali, je to o důvod víc, proč hromadné parkování řešit dál od centra.
Parkoviště naproti Grandu by mohlo být vybaveno automatickou závorou a kartičkovým systémem s progresivní sazbou. Mělo by být určeno k nákupům v centru, k návštěvě kulturního zařízení, ale ne k celodennímu parkování jako dnes.

Stavba APD má podle pana starosty "vyhnat" alespoň část aut z centra Slaného (myšleno náměstí, kde by se zpřísnil režim parkování) mimo centrum (myšleno naproti Grandu). 
Já se domnívám, že prostor u Grandu je také centrum Slaného, byť za pomyslnou Lounskou branou. 
Tento argument jsem na jednání pochopil tak, že o co se sníží počet aut parkujících na náměstí, o to se přibližně zvýší parkovací kapacita naproti Grandu (z dnešních 100 míst na 130 nebo 136).

P.S.: Snažíte se o problému přemýšlet, za to se přeci nemusíte stydět. Klidně se příště podepište.

Zdravím, Martin Jelínek, USZ
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Martin Jelínek
Počet příspěvků: 15
Hlavně pro: Anonym
17.9.2010 - 15:42

Anonyme,

ve svém názoru se mýlíte. V podmínkách provozu centra Grand je vyžadováno parkoviště s kapacitou 70 míst (tuto informaci mám od pana starosty). V dokumentaci k projektu APD (odkaz najdete v jiném mém příspěvku v této diskuzi) je jasně uvedeno, že stávající parkoviště má kapacitu 100 parkovacích míst. To jen pro přesnost.

Martin Jelínek, USZ
Naposledy upraveno 17.09.2010 - 16:25Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Martin Jelínek
Počet příspěvků: 15
Hlavně pro: Pepan
17.9.2010 - 15:38

Pepane,

Váš příspěvek je přesně to, po čem zástupci Unie pro sport a zdraví celou dobu volají. Proto jsem také tuto diskuzi založil.

O tak obrovské investici přeci není možné rozhodnout od jednoho nebo dvou psacích stolů. Celému projektu měla předcházet široké diskuze - jak odborná, tak mezi slánskou veřejností. Určitě by se objevovaly zajímavé návrhy a varianty řešení - Váš příspěvek je toho dokladem. Vaše řešení by se mi alespoň na první pohled líbilo více než automatizovaný parkovací dům (APD).
Je klidně možné, že po zhodnocení všech dostupných řešení by stavba APD nakonec vyšla jako nejvhodnější. Pak nemám žádný problém ji podpořit (pokud si to město může finančně dovolit).

Tvrdit ale dopředu o jednom řešení, že je jediné správné a tedy nejlepší, to neberu a s tím souhlasit nedokážu. Osobně se divím, že pan starosta, při vší úctě, neomylně prosadil právě tuto jedinou variantu. Pokud se stavbou nebo provozem APD budou v budoucnu problémy (rozhodně to nechci přivolávat), tak se mu neprojednání jiných variant vrátí jako bumerang.

Martin Jelínek, USZ
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Pepan
Anonymní uživatel
Hlavně pro: All
17.9.2010 - 15:22
Také přispěji svou troškou do mlýna. Podle mně Slaný v současné domě parkovací dům tak nutně nepotřebuje. Určitě bych počkal několik let, než se dořeší problém s torzem obchodního centra s byty, nebo co tím vlastně majitel chtěl říct. Třeba i jemu dojde že se tady nejedná o důsledek krize, ale zkrátka o přesicenost trhu. Slaný nové byty a obchodní jednotky není schopno vztřebat ani v době konjuktury, natož dneska. Ačkoliv to místo vypadá lákavě, opak je pravdou. Domnívám se že jednou dojde na symbolický odprodej pozemku s betonovým tozrem za cenu jedné koruny + demolice. Městu se tím otevře možnost pozemek odkoupit a řešit danou lokalitu komplexně. Osobně bych se přikláněl za podzemní garáže po celé ploše (1 nebo 2 podlaží) a úrovňovou plochu bych využil jako odpočinkové místo s parkovou úpravou, fontánou, nějakou sochou a pod. Automatizované parkoviště je pochopitelně věc skvělá, ale nejsem si jistý jestli je pro danou lokalitu vhodné. Už jen kvůli frekvenci provozu. Přes den to možná jde, když každý přijíždí a odjíždí jinak, ale při večerní akci v Grandu to bude tragedie. Lidé budou čekat na své auto i několik desítek minut. Za další nemám informace jak je to s údržbou. Přeci jen udržet v protozu takový mechanismus musí být značně náročné (kdo měl nekdy co do činění s obyčejným jedním výtahem v paneláku mi dá za pravdu), takže aby cena provozu mnohonásobně nepřevýšila náklady na výstavbu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jarek
Počet příspěvků: 34
Hlavně pro: pan Shark 16.9. 19:42
17.9.2010 - 14:38
dobrá, pane Shark, neodpovíte (nemohu si odpustit jedno rýpnutí: když o chystaném projektu vlastně skoro nic nevíte, tak proč ho tak podporujete?:)) 

Nevadí, zkusíme trošku jednodušší otázky:

1. myslíte si, že je automatický parkovací dům jediné možné řešení otázky parkování v blízkosti centra města?

2. myslíte si, že by měl být parkovací dům komerční projekt? (tedy s rozumě dlouhou očekávanou návratností investice)

3. myslíte si, že je nezbytně nutné zvyšovat počet parkovacích míst v lokalitě vedle MC Grand?

Těším se na Vaší odpověď

Jarda S.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
17.9.2010 - 13:28

Pane Schneider,
kdyby hloupost byla trestná, tak to máte na doživotí....
Ale kdyby alespoň nadnášela, tak již tady nejste vůbec.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ondra b
17.9.2010 - 10:52

Naprostá většína asi tak jako u Dušáka?
25 hlasů navíc s kde je naprostá většina, že?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ondra b
17.9.2010 - 10:40

Pane "b",
myšlenky z minulosti, s nadhledem do budoucnosti, dodnes utvářejí podobu měst!
Pánové Šmehlík a Peška s jejich údajnými partnery "za odstranění starosty Rubíka z radnice v těchto volbách", evidentně pro to vyvíjejí i s pomocí takových jednoduchých pisálků, jako jste Vy, značné úsilí. Trestného na tom není nic, vždyť hloupost přece není trestná, to ale asi nebudu první, kdo Vám to sděluje, že? Nicméně napadání s výrazy a obraty některých anonymů se z té beztrestnosti již skutečně vymykají.

L. Schneider
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
17.9.2010 - 09:41
A jak vás zaujalo vystoupení pana místostarosty Bartoníčka v posledním čísle slánského videomagazínu? Přál by si aby londa byla průjezdná pro vozidla!!!! Dokážete si to představit?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Peška
Počet příspěvků: 620
Hlavně pro: Všechny
17.9.2010 - 07:20
Pokud vím, tak jak pan Šmehlík, tak pan Peška jsou proti výstavbě Parkovacího domu za 100 milionů korun v této lokalitě tak, jak jej prosazuje starosta Rubík a část slánské ODS. Co je na tom špatně? Naprostá většina obyvatel si myslí totéž! 
Že by bylo,  podle náhledu pana Schneidera, ve Slaném trestné mít jiný názor , než starosta? 
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym
17.9.2010 - 07:12

Například protože naproti Grandu musí být parkoviště s větší kapacitou, než má toto současné "škvároviště". Dalším důvodem by mohl být i vzhled. Vám se líbí stávající stav?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: shark
17.9.2010 - 07:01
Prosím tedy alespon jeden faktický argument - proč tedy ve Slaném a proč právě v v jeho centru.
Přesněji - proč nevybudovat parkoviště mimo centrum, v docházkové vzdálenosti 3 minuty a za zlomek uvažovaných nákladů PD?!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Anonym22:53
16.9.2010 - 23:53

Tak, pan anonym tu působí hlavně jako prodloužená ruka pánů Pešky a Šmehlíka, protože oni, z taktických důvodů, tu vystupovat nebudou.
Někoho, ale na to prezentování svinsev mít musejí a právě k tomu dobře poslouží pan anonym 22:53.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: Anonym
16.9.2010 - 23:43

Už začátek máte špatně.
za prvé: Tam žádnej beton není., když budete chtít, může to vypadat jako zámek ( ad absurdum), nebo administrativní budova, jakkoli a bez betonu.
Pletete si to s RAMPOVÝM parkováním, takovou chybu udělali nedávno například v Brně, a nevejdou se jim tam auta v zatáčce mezi patry.

citace.
"po ukončení životnosti technologického zařízení jsou APS systémy snadno demontovatelné a recyklovatelné."


za druhé: v každém městě, kde jsou komunikace, je doprava. A kde je doprava je třeba parking.
Když si POZORNĚ přečtete názory odborníků, tam tam stojí, že parking má BÝT V DOCHÁZKOVÉ vzdálenosti od centra, respektive tam, kam směřuje motorista.

a za třetí:
tyhle systémy byly vyvinuty zejména pro historická centra měst, aby byla dostupná a aby se v nich zachoval život


za čtvrté

jste totálně v rozporu s názory odborníků a zanášíte do toho politku a osobní invektivy, nechápu, proč by měl být starosta   zaplacen - podle sebe soudím tebe?
Takže bych doporučoval vážit, kdo tomu rozumí a kdo ne. Já alespoň pozorně čtu.
Vy ty zdroje ani nečtete.
Naposledy upraveno 17.09.2010 - 00:02Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: shark
16.9.2010 - 22:53
Ty příklady - brno, Plzeň , Liberec, nikde takovéhle monstrum není. Ale hlavně, Slaný je město, kde jsi odkudkoliv v centru za 3 minuty pěšky. To se o Ostravě, Plzni, Liberci či Brnu asi říci nedá.
Takže zacpávat takto úmyslně nevelké centrum města takovouhle betonovou boudou je urbanistická zvrácenost. Ve většině moderních měst se snaží automobilovou dopravu z centra měst vytěsňovat, my si ji sem naopak budme přivádět.
Takže mne napadají jediné dva důvody, proč toto starosta ve Slaném tak prosazuje:
První možný důvod: pan Rubík je megaloman, který chce mít vlastní pomník. Když je měl Gottwald, Stalin nebo Hušák ze Sazky, tak proč ne i on, že.
nebo druhý důvod: je tou firmou, co vyhraje výběrové řízení zaplacen.

Že bylo výběrové řízení postaveno tak, aby jej mohla objektivně splnit jen fiorma Koma je přeci zřejmé na první pohled. Myslím, že to tady už před časem uváděl pan Jelínek.

Jiné pro město Slaný logické argumenty na vysvětlení takovéhoto starostova postupu mne nenapadají.

Jen jako poznámku na okraj - na realizaci takovéto akce by si město muselo vzít tak vysoký úvěr, že jeho splácení je za současných podmínek stavu městských financí (tedy příjmů a mandatorních výdajů) nemožné.

Takže Sharku, když tomu vůbec nerozumíš, tak už tady s těma kecama stáhnutejma odněkud z internetu nevotravuj.


Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  ...  93  94  95  96  97  98
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.