Obsah  >>  Kultura, volný čas a sport  >>  Zakázat KOMUNISTY
Strana:   1  ...  47  48  49  50  51  52

Zakázat KOMUNISTY

Funghi
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Ráďa
21.3.2005 - 23:01
Alespoň v něčem se shodneme :)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
EdCable
Anonymní uživatel
Hlavně pro: sančo
21.3.2005 - 22:11
bleee
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Ráďa
Anonymní uživatel
Hlavně pro: sančo
21.3.2005 - 22:08
Vážený pane, od dětství se zabývám dějinami. Tím pádem kontext doby je mi zřejmý. To, že 26. května 1946 dal národ (40%) svůj hlas KSČ, je pochopitelné, i omluvitelné. Nakonec po Mnichovu a protektorátu se nedalo ani nic jiného čekat. (nehodnotím tady situaci na Slovensku).
Protože oslovujete i mě, nevím jakou vulgaritou své příspěvky prokládám. Jestliže někoho zmanipulovali zdělovací prostředky, tak právě Vás. A to ty předlistopadové. Jedna televize, jedno rádio, (nebo že by ještě nějaké?)jedny noviny. Teď mě opravíte že nebyly jedny. Máte pravdu. Rudé Právo, Lidová Demokracie, Svobodné slovo, Mladá Fronta, Večerní Praha (všimněte si že znám přesný název z té doby, i když dneska má o písmenko navíc. Ale podstatné je, co psali. Kromě kritiky divadel se nelišily vůbec v ničem. A to tam ještě nesměl hrát národní umělec.
Ještě dneska slyším Televizní noviny prvního programu Československé televize. "Na přátelskou návštěvu Rumunské socialistické republiky odletěl generální tajemník ústředního výboru Komunistické strany Československa a prezident republiky soudruh Gustáv Husák. Na letiště se s ním přišli rozloučit soudruzi Štrougal, Biľak, Lenárd, Kapek, Indra, Rohlíček, Korčák, Adamec, Colotka a Chňoupek. Fuj....
A teď k tomu paskvilu co sesmolil "účastník". Spartakiáda byl doopravdy vynález bolševiků, ale jen proto, aby nevypadalo blbě, když rozpustili Sokol a lidé by se mohli divit proč už nejsou slety. I ten stadión ukradli. Stejné to bylo s pálením čarodějnic, pod krycím jménem "Pálení mírových ohňů". Je pravda že se hodně a zdarma pracovalo na akci Z. Díky tomu máme celou řadu mostů, po kterých se nesmí jezdit, neboť hrozí zřícení. Naštěstí na hodně důležité stavby, voly kteří zpívali "Nejsme ničím, buďme vším", raději nepouštěli. S těmi zlepšovacími návrhy mě "účastník" dojal. Kdejakej hňup si dal závazek, že za kvartál udělá 60 zlepšovach návrhů. Za oběť mu mnohdy padl stroj třeba Japonské výroby, který po zákroku zlepšovatele byl zralý na odpis.
To s těmi kvalitními a levnými oděvy mě pobavilo. Nikdy nezapomenu na něco, co se vydávalo za dámské kalhotky, bylo to velikosti XXXXXXXL a ve předu to mělo nápis Pondělok. Když chtěl člověk koupit alespoň něco slušnýho na sebe, musel navštívit Tuzex. Co takhle kdyby sančo v historickém kontextu mladým lidem vysvětlil, kdo v naší zemi zřídil obchody, kam většina lidí nesměla, pokud si od ilegálního pouličního prodavače nekoupila speciální poukázky. A pořád se něco schánělo. Banány, jízdní kolo Favorit, pořadník na auto, toaletní papír, dámy vložky - o nějakých křidélkách se jim ani nesnilo, látky (přestože byly kvalitní a levné oděvy, kdo mohl, ten něco šil nebo přešíval), kroužky na záclony, barevná televize, kvalitní anténa (řada lidí měla kliku a mohla alespoň slintat při reklamách na některých zahraničních stanicích), a prakticky všechno ostatní, o co lidé měli zájem. Takhle to vypadalo po řtyřiceti letech vlády bolševizmu. Neudělali náhodou někde soudruzi chybu? A že lidé měli chaty? Co měli jiného dělat. Podniková rekreace byla jen pro vyvolené a né každý byl tak otužilý aby se jel koupat na Rujánu.

Proč nepřesvědčíte mladé lidi aby se k Vám přidali? Stačí když jim řeknete: Neučte se jazyky, stejně Vám zavřeme hranice, nabídneme Vám skvělou muziku od Franty Janečka a budete chodit na brigády. Za odměnu si můžete za dvě koruny koupit plastový mávátko a na prvního máje zamávat soudruhům na tribuně.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Funghi
Anonymní uživatel
Hlavně pro: sančo
21.3.2005 - 21:31
Nepoužil sem ani jeden vulgarismus :) Pohoršil sem se. Mohl bys to nějak jako rozmáznout, co tim svym příspěvkem myslíš? A jaký neúspěchy?
Já tvrdim, že účastník je magor!
Jestli chcete starý "dobrý" časy, tak vám sou asi základní lidský práva a svobody absolutně ukradený. Mě ale naštěstí ne...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
sančo
Anonymní uživatel
Hlavně pro: pancho, Ráďa, Funghi
21.3.2005 - 20:17
Vážení z vašich projevů je patrné, že jste mladí lidé, kteří si rádi osvojili kritiku minulosti bez znalosti kontextu doby. Je patrné, že sdělovací prostředky na vás kvalitně zapracovaly, zejména v té vulgaritě, kterou prokládáte své příspěvky. Stali jste se kvalitním produktem antikomunismu, který je záplatou na vše, co se nedaří.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
pancho
Anonymní uživatel
Hlavně pro: účastník
21.3.2005 - 17:57
...ty blbečku,po německé okupaci jsme byli jedna z mála zemí,která nebyla poškozena....stačilo otočit vypínačem a fabriky jely naplno.Vybrakovaná země zůstala po komunistech-ekonomicky,ekologicky,morálně....
Jinak ty tvoje duševní sračky nemá cenu rozebírat.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
amelie
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Rada
21.3.2005 - 17:35
to je nesmysl
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Ráďa
Anonymní uživatel
Hlavně pro: All
21.3.2005 - 17:08
Účastník má v poslední větě pravdu. "Nemůže se přece zapomínat, zač naši předkové bojovali a umírali a kdo byli naši nepřátelé".
Proto je třeba neprodleně !!ZAKÁZAT KOMUNISTY!!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Funghi
Anonymní uživatel
Hlavně pro: účastník
21.3.2005 - 16:18
To snad ne...
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ogar
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
21.3.2005 - 11:03
Na komunisty kašlete, odvolejte Emerocou (ministrině zdravotnictví) ta páchá daleko větší zlo..............
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
amelie
Anonymní uživatel
Hlavně pro: účastník
21.3.2005 - 10:49
až mi běhá mráz po zádech ... :/
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Salač Petr
Anonymní uživatel
Hlavně pro: účastník
21.3.2005 - 10:34
Tak jste nám zde přednesl krásnou pohádku, už se těšíme na další.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Johny
Anonymní uživatel
Hlavně pro: účastník
21.3.2005 - 07:57
Z Vás by měl soudruh Grebeníček radost. Doufám, že tu nezačne někdo rozepisovat, jak Hitler pozdvihl hospodářství v Německu...:-/
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
A2
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ďArtagnan
21.3.2005 - 06:28
Fuj!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ďArtagnan
Anonymní uživatel
Hlavně pro: účastník
21.3.2005 - 06:13
Hezky jste se tu vyzvracel, soudruhu.

S takovymi blafy si jděte do diskuse NA TENTO WEB a tady nezaclánějte. Podle vás např. lidé pěkně bydleli, ale kde? V betonových králíkárnách, do kterých jste je vy, komunisti, násilím sestěhovali z vesnic, které jste vybourali kvůli drancování nezralého, sirnatého uhlí. To se pak spalovalo v neodsířených tepelných elektrárnách čímž jsme dostávali pěknou porci svinsta do plic. Dále ta kolektivizace. To nebylo nic víc než jedno z bolševických svinstev, vpodstatě jste okradli drobné rolníky. Největším svinstvem však byly ty stovky popravených a doživotně zmrzačených lidí, na což jste vy v tom vašem rudém blábolu jaksi pozamomněl. A bodejť by ne, vždyť po dobu těch 40 let to byl podle vás u nás ráj na zemi a jako každý správný komunista nemůžete tento fakt připustit. Což takhle když vám nadhodím např. jméno Alois Grebeníček, říká vám to něco? Nehledě k tomu, že jsme byli nejen sto let za opicemi, ale ekologie a příroda dostávaly pěkně zahulit. Píšete taky, že všechno bylo levné a proč? Protože se žilo z podstaty. K té kultuře bych dodal jen to, že u nás v kinech byly promítány zejména brakové sovětské filmy o budování socialismu, které si nijak nezadají s těmi současnými braky americkými, které jsou samá krev, v divadlech byly jen hry, které komunistická cenzura dovolila a totéž bylo i s filmy. Ale musím uznat, že v té době vznikla i spousta filmů a seriálů, na které se rád podívám dodnes. Jinak pro všechny antikomunisty: ZDE JE PETICE, POD KTEROU SE MŮŽETE PODEPSAT a TENHLE WEB STOJÍ ZA PŘEČTENÍ.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
účastník
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny
21.3.2005 - 02:04
Po německé okupaci zbyla nám vybrakovaná země. Všechny poválečné volby měly vysokou účast a KSČ v nich získávala rozhodnou většinu. Dalo to hodně úsilí obnovit národní hospodářství a lidé bez nároků na odměnu pomáhali, kde to právě bylo potřeba. Skoro každý přinášel zlepšovací návrhy a zapojil se do práce, na pole i do továren apod. se hlásili dobrovolníci na brigády, hodně se postavilo v Akci Z. Já chodil ve volném čase stavět na plochodu dráhu, budoucí zimní stadion, sklízet řepu, upravovat chodníky a uklízet v parcích. Velmi aktivní byla i mládež. Už tehdy bylo dost takových, kteří s námi chodili jen aby dostali čárku a zajistili si nějaké výhody. To byli ti pozdější převlékači kabátů a nevěřící v sílu kolektivismu. Bez aktivity by nevznikly stavby socializmu - přehrady, továrny, nové tratě, ba ani celostátné spartakiády a rozmach kultury. Rychle se opravily cesty a dostaly konečně bezprašný povrch, vybudovala se levná dopravní síť ČSAD, pracující jezdili na levnou rekreaci do hor a do zahraničí, rozšířilo se zdravotnictví a péče o lidi na všech úrovních, podniky stavěly pro zaměstnance byty, lidé zakládali bytová a výrobní družstva a stát jim poskytoval dnes nesrovnatelné úlevy. Zdravotnictví a studium včetně pomůcek bylo zcela hrazené státem, stát umožňoval zájemcům zdarma večerní studium. Mnozí pozdější odpadlíci to využili k vlastnímu prospěchu a dnes na tehdejší režim nadávají (je to přece moderní). Veškeré sociální otázky byly řešeny cestou závodních odborových rad. Po znárodnění a združstevnění se výroba zlevnila a vláda neustále snižovala ceny veškerých produktů, mnozí se rychle zmohli na chaty i vily, rozmohlo se chalupaření a turismus. Také se rozmohlo udavačství, např. na chození do kostela (které ale nikdy nebylo zakázáno, jen někteří kněží zneužívali svého postavení a stát si to nenechal líbit. Občas se možná kradlo, ale jen v tom malém (např. nářadí), ale nikdy se nemohly (jako nyní ) tunelovat miliony a vydělávat statisíce měsíčně. Strašný omyl je také v tom, že si dnešní mladí myslí, že všichni představitelé moci měli velké příjmy a velkou moc. Není tomu tak, většina funkcí byla tehdy čestných (bezplatných), platily se jen prokazatelné výdaje (např. jízdné či ubytování) a všechno se schvalovalo výhradně kolektivně na schůzích (dodatečně i všechna individuelní rozhodnutí přestavitelů, dokonce i výše výdajů prezidenta za stravu). Každý komunista platil 4% ze svého příjmu jako členský příspěvek, což při počtu asi jeden a půl milionu členů umožnilo stavět i budovy pro okresní a vyšší stranické instituce (stát nepřispíval). Nejvíce čestných funkcí bylo v ROH a ve veřejné správě, např. předsedů občanských výborů a různých komisí. Nikdy také na našem území nebyl komunismus, který by se musel řídit heslem : Každý podle svých možností a každému podle jeho potřeb (stát měl vykonávat jen funkci kulturně výchovnou). Všichni slušně bydleli a mohli realizovat své plány, zejména po r. 1960, kdy byla splněna kritéria socializmu. Tehdejší státní zřízení a jeho judikatura byly uznávány a respektovány celým světem. Za socialismu platilo heslo: Každý podle svých schopností a každému podle zásluh. Existoval kodex komunisty, který byl uplatňován při každém hodnocení členů a ti se snažili jej bez výhrad dodržovat. Byly kvalitní a levné boty a ošacení, nesrovnatelné s dnešními hadry z Asie a sekáčů. Oblast kultury - TV, divadla, knihy, koncerty - byla zcela nesrovnatelná s dnešní pakulturou. Ceny byly jednotné, spotřeba masa a mléka na osobu byla snad nejvyšší na světě, potravin byl dostatek a to i z dovozu. Byli jsme prakticky zcela soběstační, až na naftu a rudy. Praha byla sídle mnoha mezinárodních organizací - novinářů, družstev, mládeže, odborů, aj. Režim byl trnem v oku kapitalistů, především USA, kteří neváhali nám sem posílat špiony a balóny s letáky, dštít nenávist z radia Svobodná Evropa. Svého času pí. Rakušanová prohlásila, že musí skončit situace, kdy venkovští kluci na rybníce mají výbavu jako hokejisté z NHL. Takovou úroveň totiž neměl žádný jiný stát a v nové Evropě ji patrně nikdy nedocílíme. Nesmiřitelnost byla jen vůči těm, kteří jej zlovolně porušovali, nedbali zákonů a štítili se práce, poškozovali úsilí a společné výsledky; všechny tresty byly důkladně zváženy a doloženy, každý nejprve dostal možnost se polepšit. Nemůže se přece zapomínat, zač naši předkové bojovali a umírali a kdo byli naši nepřátelé.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Řáďa
Anonymní uživatel
Hlavně pro: pozorovatel
19.3.2005 - 19:47
Milý pozorovateli. Můj strýc byl čelním představitelem národních socialistů. O tom se lze dočíst v mnoha knihách, jak ze čtyřicátých let, tak z těch po roce 1989. Často si prohlížím dokumenty ať už z jeho výslechů, ze soupisu majetku, který 25.února 1948 realizovali komunisti v jeho bytě, v jeho firmě, aby si náhodou "neukrad" něco z majetku pracujících, dopisy které posílal z dvouleté vyšetřovací vazby z Pankráce, ale především předměty doličné, které mu po propuštění byly vráceny. Mezi důkazy bylo dokonce přání k sňatku, které v roce 1946 poslala tetě a strejdovi Milada Horáková.
Druhý můj strýc bojoval v Anglii a byl mezi "šťastnými", kterým StB nabídla okružní letecký výlet nad Prahou, aby si mysleli že letějí do Moskvy. Soudruzi asi netušili, že zvony Lorety u Kremlu nezvoní.
Ano, vím to zprostředkovaně. Až na dobové dokumenty. Asi se mi budeš divit, ale svým příbuzným věřím víc, než Grebeníčkovi, podle kterého se přece nic špatného nestalo. Nezažil jsem fašizmus, ale nebudu zpochybňovat Holocaust. A nebo že by nic takového nebylo?
Na setrvačnost 40ti let se nevymlouvám, pouze to konstatuju. Jestli ale víš o nějakém místě na zemi, kde by bylo něco jako u nás v listopadu 89 a lidé by změnili své myšlení, napiš to sem.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
pozorovatel
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Ráďa
19.3.2005 - 18:40
Ráďo rád sleduji tvé částé a věcné bohaté příspěvky. Svým způsobem jsi nahradil www. Avšak v tomto příspěvku jsi ukázal, že si také dokážeš osvojit názory na věci, o kterých víš jen zprostředkovaně, které jsi nemohl objektivně prožít.
Já na rozdíl od tebe, svůj názor vždy opírám o fakta, které jsem si mohl sám osobně ověřit. Co jsem nezažil, nebo se mne osobně či zprostředkovaně nedotklo, tak o tom nedokážu přesvědčivým způsobem mluvit, nebo rozvádět diskusi.
Pozoruji, že v naší společnosti je pořád dobré a hlavně pohodlné hledat příčiny skoro všech nezdarů v komunistické minulosti.
Podobně jako ty, politici se vymlouvají na setrvačnost 40 let pokrouceného smýšlení národa z dob komunismu a sdělovací prostředky je v tom podporují. Jiní jednotlivci, závistivci nevidí svůj problém, že na věc nemají proto a proto. Drze tvrdí, že nemohli studovat, protože komunisté …. Antikomunismus je dobrá náplast na veškeré neúspěchy.

Jinak s tebou souhlasím, že lidé přestali být hrdi na symboly státu a národní osobnosti.
Doufám, že jsem tě neurazil.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
anonym
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jana
18.3.2005 - 14:39
Jenomže problém je, že tato diskuze je o komunistech. A svět není černobílý. Nejze říct buď Jakeš, nebo Gross. Nikdo netvrdí, že současní politici jsou výborný (nakonec mají "dobrou" školu), ale to přece není důvod k návratu komunistů.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
dalibor
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jana
18.3.2005 - 14:14
Jsem ještě mladý, nevím co s tím má co společného věk, ale mám svůj rozum i názor a za ten se nestydím, komunisti do hajzlu a zkuste hádat 3 x ve kterých stranách jsou poschovávaní( VE VŠECH)
D.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  ...  47  48  49  50  51  52
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.