Obsah  >>  Politika, politici  >>  Kalouskův dluhopis
Strana:   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10

Kalouskův dluhopis

ItHaz
Počet příspěvků: 133
Hlavně pro: Shark
17.10.2011 - 08:40

Já jsem o akciích jednou přemýšlel, ale pak jsem si za hotové koupil auto  a na akcie pak nezbyly prostředky. Ale spíše na ně nemám čas a znalosti. Chce to sledovat každý den, vědět jak trh reaguje a poslední dobou mi akcie přijdou spíš už jako spekulace, než nějaká investice. Kamarád, který tomu rozumí více a s akciema obchoduje už tři roky, říkal, že v plusu (tj. nad rámec vložené částky) byl po roce a půl a stále je na houpačce. Někde vydělá a někde zas prodělá. A to vlastní i klasiky jako telefonica či ČEZ. Inu, já radši spořím a cestuji :-)

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: Jan Chyský
16.10.2011 - 21:10

Dobrý večer,

ano, co se týká akciových titulů dividendových, držím ( v rozhodnou dobu)  SPADové, tzn. české,  jsou tam výnosy od 5-12%, to jest poměr nákupní ceny a dividendy.,například Telefonica - nákupní cena nyní kolem 390, výnos 40Kč ( u tohodle titulu se čeká pokles divi asi na 32, v příštím roce, je to ale odhad a ty jsou jako všechny problematické, může to zůstat, nicménně O2 ztrácí tržní podíl, tak uvidíme, výplata je vždy v říjnu a stačí, když titul držíte v rozhodný den, ten je u tohoto titulu v září, u každého je to jinak ). Na obchodníkovi dividenda nezáleží, tu musí vyplatit samozřejmě celou, odvede daň a účtuje si nepatrný inkasní poplatek,  v řádu desetikorun na desetitisíce dividendy, ted nemám po ruce sazebník a to je vše.
Pokud chcete kupovat sám prostřednictvím nějakého brokera, je několik spolehlivých možností.
1. Patria, je nejdražší, má nejlepší info portál,
2. FIO - současně majitelé banky +RMS systému a kvalitní broker s velmi dobrým info servisem,
3  Brokerjet, česká mutace rakouský platformy u Erste, spadající pod Českou spořitelnu, má průměrnej portál, poměrně slabý info, je ale hodně srozumitelnej a jednoduchej a levnej, obstará celou Evropu a hlavní US burzy, WS, Nasdag a další.

https://cz.brokerjet.com/markets/details/indices/single/sortp/?notation=.PX

jsou i další ....X trade , Cyrrus,i ty jsou spolehlivý..

Používám Brokerjet, kvůli jednoduchosti  ale informačně se orientuju jinam, na Fio a třeba Patrii, na Patrii ne všechno je ale zdarma, i část info mají zpoplatněný, Patria je pro velký obchody. Smlouvu lze uzavřít na pobočce ČS ve Slaném, kdysi to šlo jen na Kladně, Fio lze například na Kladně v jejich pobočce, asi je v současnosti nejlepší.
Tím, že uzavřete smlouvu,( Brokerjet)  ničím se nezavazujete a nic to u nich nestojí, dostanete se tím k obchodním nástrojům a můžete zkoušet, jak to funguje, jen to sledovat a studovat, když vás to osloví, pošlete si tam nějaké peníze ze svý banky a můžete začít, nic to na poplatcích nestojí,  až pak obchody,  jsou to  0,4% ..z objemu plus eventuelně zahraniční poplatky, například US burzy 11,95 dolaru za obchod jednorázově asi do 4 000 dolarů, pak je jinej výpočet Tady pozor na to, že musíte počítat s konverzí měny, jejím příznivým či nepříznivým vývojem pro váš obchod, když držíte například papíry od Yahoo, držíte tím zároveň dolar, a jakmile začne koruna růst, i při ustáleným stavu  papíru samotného, jdete dolů, protože při oslabeným dolaru dostanete zpět ménně v korunách. Obecně dobré je držet cizoměnový akcie  tehdy, když  koruna slábne( to dlouhodobě asi nehrozí) a druhá měna roste, jinak musíte porovnávat, a počítat ,kolik ztratíte na konverzi.
A když vás to neosloví, pošlete zase peníze zpět domu a nic se neděje, účet bude spát.

V každém případě vám přeji šťastnou volbu.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Jan Chyský
(Administrátor)
Počet příspěvků: 114
Hlavně pro: Shark
15.10.2011 - 18:46

Akcie držíte pouze české nebo i zahraniční? Přes koho nakupujete? Ono je to ale v případě dlouhodobého držení asi jedno, že?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: ItHaz
14.10.2011 - 18:52

Koukám, že máme v lecčems stejnej vkus..:-))
Ano, mám ten účet hned od založení banky,, kdy nabízeli na VKLADu 3,5% na 6 měsíců a to bylo do 31.9.
Já tyhle produkty pravidelně sleduju a vyhodnocuju, a neváhám někde skončit a jinde začít.. Momentálně  je tohle Zuno nejlepší volba, ten způsob úročení si Ministerstvo financí vypůjčilo k dluhopisům,   krom jiných příjemných funkcionalit, například rychlosti v převodech, tu mají absolutně nejlepší v Česku ! Dobrej je i ten SMS servis, zejména ke kartě, a jedno z nejlepších grafických prostředí v IB , co jsem viděl.
momentálně sleduju a vyhodnocuju tohle
http://www.airbank.cz/cs/
to je od PPF, už mají pobočku například v Letňanech hned vedle Marks a Spencer, uvidíme, otevírat budou v listopadu
Jinak například držím  akcie, které vyplácejí pravidelně dividendu
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ItHaz
Počet příspěvků: 133
Hlavně pro: Shark
13.10.2011 - 08:27

tak už několikrát jsme se přesvědčili o tom, že Martin ekonomii moc nerozumí :-)

já teď našel konečně vhodný spořící účet pro mě, vyhrálo zuno s 2% p.a., resp. 2,3% p.a. se zajímavou fintou denního úročení. Kde spoříte vy?
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: Martin Šťovíček
12.10.2011 - 20:53

To jste se tedy skutečně nemusel poptávat, otravujou s tím každou chvíli v telce a kumulovanej výnos bez zdanění je 8,4, což je 2,8 % ročně a bude zdaněno. takže čistej výnos je 2,38, což je relativně pěkné, ovšem proti tomu jsou ty dluhopisy asi 0 ,7 % ročně na tom lépe

Z vašeho psaného projevu lze usuzovat, že poslední akci s akciemi jste absolvoval někdy v Kuponové privatizaci, informace na úrovni, že držení po 6 měsících se nedaní ,  mi přijde jako info od tety z Orlickejch hor. Od aktivního investora, za jakého jste se vydal, bych čekal , že napíšete například...........................................................................

dávám přednost dlouhý či krátký pozici, nakupuji přes toho a toho obchodníka, dávám přednost například těm a těm titulům, nebo něčemu jinému, používám nebo nepoužívám k tomu analytický programy, .......................tak nějak podobně.
Vaše reakce mě přesvědčila, že nic podobného neděláte.
Nebo vy nevíte, že tohle se běžně na volně přístupnejch  webech otevřeně komukoli  diskutuje, není na tom nic divnýho ???  Běžně se tam dozvíte, že ten a ten koupil lot ( 1 000 kusů) toho a toho titulu, to jsem po vás ale nechtěl vědět, výše mne nezajímá, chtěl jsem vědět, co o tom víte a taky jsem se to dozvěděl.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Martin Šťovíček
OSVČ
Počet příspěvků: 28
Hlavně pro: Shark
12.10.2011 - 17:32

Nebudu se již přít o detailech k dluhopisům. Prostě není pro mne tato forma zajímavá. A nechávám každému svobodnou vůli, aby to zvážil. Já vyjádřil svůj názor.
O podrobnostech mého investování do akcií nebudu dále na tomto foru nic dalšího uvádět.
Jen info k úrokům na našem bankovním trhu (poptal jsem přímo RF a odpověděli mi):

"...Rádi bychom Vás informovali o Hypotečním zástavním listu Garantinvest XVII s výnosem 8,4% za 3 roky.

Hypoteční zástavní list GARANTINVEST XVII 2,80/14 je tříletý dluhopis s pevným úrokovým kupónem 2,8% p.a. zastoupený sběrným dluhopisem.
Tento dluhopis umožňuje fyzickým osobám získat atraktivní výnos v období nízkých úrokových sazeb.
Raiffeisenbank a.s. se zavazuje klientům zároveň splatit nominální (jmenovitou) hodnotu ke konečnému datu splatnosti.

Bližší informace naleznete na našich webových stránkách:
http://www.rb.cz/osobni-finance/zhodnocovani-uspor/zajistene-investice/premiove-dluhopisy/hzl-garantinvest-xviii/

V případě dalších dotazů jsme Vám kdykoliv k dispozici na bezplatné Klientské lince 800 900 900 ..."
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: Martin Šťovíček
11.10.2011 - 19:56

K diskuzi o investování do akcií se vrátím později, nemám nyní čas, neodpověděl jste mi, kde obchodujete.

Prozatím jen uvedu, že v tom vašem linku , nikoli vaší vinou, jsou nesprávné informace. V českém tisku už mne tohle nepřekvapuije, takže by mne zajímalo, jak to ti odborníci v IDnes vypočítali.
Píše se tam totiž, cituji:

...... A to i přesto, že u státních dluhopisů budou úroky zdaněny..........

Zdroj: http://finance.idnes.cz/spocitejte-si-kolik-vam-vynesou-kalouskovy-dluhopisy-p1m-/inv.aspx?c=A110926_120341_inv_zuk

 

A to přesto, že daněny nebudou

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ItHaz
Počet příspěvků: 133
Hlavně pro: Martin Šťovíček
7.10.2011 - 09:07

No jak vidíte, tak lidí co mají milion na účtě je dost. A pro lidi, kteří je mají a mohou je na pět let poslat k vodě, tak je toto pro ně lepší než je mít na spořícím účtu, protože narozdíl od něj z dluhopisů neplatí daně. Ale jak jsem už psal, bohužel se toto stalo hojnou půdou pro spekulanty, investory a lidi, kteří se zkrátka pohybují kolem financí a hojně investují, tj. nedrží peníze doma, ale zhodnocují je. Navíc je poslední dobou trh plný poradců, kteří se na tom taky vezou. Tak jako tak, je to prostě pro movité lidi výhodné.
A mimochodem, když to vezmu obecně. Milion na účtě má každý druhý manager a každý ředitel od malé firmy. A garantuju vám, že každý druhý z nich má svého poradce, kteří jim zajistili ulití peněz do exotických zemí atd. A ten samej poradce jim ty peníze stáhne a koupí za ně dluhopis za mega :)
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Nobody
Počet příspěvků: 724
Hlavně pro: Martin Šťovíček
7.10.2011 - 08:14

 kdybyste se ne spoléhal na to, co píšou noviny a kouknul se na stránky MF, tam byste našel
:Ministerstvo financí eviduje objednávky spořicích státních dluhopisů v objemu cca 14,125 mld. Kč, uhrazeno bylo 7,254 mld. Kč - stav : 06.10.2011;10:00 hod
A co se týká kuponové privatizace, tak nejvyšší možný profit na DIKa představovalo držení akci jistě jihočeské firmy, která se dala prodat za 162 000 Kč

Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Martin Šťovíček
OSVČ
Počet příspěvků: 28
Hlavně pro: Shark
6.10.2011 - 20:32

Nebudu se  přít o efektivnosti dluhopisů. Ať si to každý spočítá sám.
Ostatně tady si to každý může spočítat sám
http://finance.idnes.cz/spocitejte-si-kolik-vam-vynesou-kalouskovy-dluhopisy-p1m-/inv.aspx?c=A110926_120341_inv_zuk
Nebudu vám popisovat, jak jsem vydělal na akciích. Jen mě mrzí, že jsem musel veškerý zisk investovat do začátku podnikání a dnes bych měl pár stovek tisíc a mohl je ulít do dluhopisů:-)
Znak výhodného investování. Není to obtížné. Jen to chce spoustu času na sledování informací o firmách a komoditách. Navíc po 6 měsících bez daně. Pokud nejsem "profi brouker", tak to je obtížnější a v současné době na to nemám čas a chuť už vůbec.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Martin Šťovíček
OSVČ
Počet příspěvků: 28
Hlavně pro: Čtenář
6.10.2011 - 19:49

Vše se odvíjí z toho, kolik volných prostředků mám k dispozici. Pokud si přečtu dnešní MFD, tak průměrný nákup dluhopisů na osobu byl první dva dny 990tis Kč. To pak je zajímavé. Ale ruku na srdce - kolik lidí v tomhle státě má na knížce milion a neví co s ním? Já bych je dal raději na bydlení ve vlastním. Ale pokud nebudu vědět co s nimi, než je nechat v bance ležet, tak to beru....
Ale podle ministerstva financí z celkových dluhopisů zakoupených za 13 miliard to druhý den už dělalo 430tis na osobu. Ovšem to jsou čísla OBJEDNANÝCH bondů. Samo ministerstvo přiznává, že se toto číslo může lišit od skutečně zaplacených.
A podle výpočtu pana Kalouska to dá po 5 letech zisk z 50tis Kč investovaných 8200kč. Ale to je rozděleno do 5 ročních výplat. Ovšem 5-letá reinvestice každoročního zisku do dalších bondů je o ždibec zajímavější. Fakt je, že jsou to jisté peníze. Teda podle slov samotnmého pana Kalouska, pokud stát je schopen platit své závazky. Co bude za dva, za pět let? Ale v bance je to riziko mnohem vyšší. To uznávám.
Prostě výhodnost roste s velikostí investice, protože tady "je to jisté". Samotné ministerstvo financí odhaduje, že podíl "velko"investorů a "malo"investorů bude asi 50/50 a v objemu investic 3/1. Takže opět opakuji, že podle mne je spíše výhodné do dluhopisů peníze "ulít" než investovat.

Podrobněji na 
http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/statni-dluhopisy-vynesou-rocne-tri-procenta-slibuje-kalousek-700353
Naposledy upraveno 06.10.2011 - 20:12Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: ItHaz
5.10.2011 - 20:49

Tak to máte stejný způsob myšlení jako já.  V tom jsme se skutečně zmýlili.

Dosud bylo vyprodáno už za 13 miliard.  Důvod je prostý, lze ho nalézt na stránce MF, stojí tam 30.9.2011

"Na spořicí státní dluhopisy se tedy nevztahuje žádná výjimka, žádné osvobození a uplatňuje se standardní srážková daň,“ uvedl ministr financí Miroslav Kalousek. Zákon také jasně uvádí pravidla výpočtu daně včetně zaokrouhlení. Protože nominální hodnota jednoho dluhopisu činí 1 Kč, vlivem zaokrouhlení je efektivní daň nulová."

Jinými slovy,  dluhopisy budou bez daně, protože jejich nominál je 1 Kč a zaokrouhlováním se dostaneme k nulové dani.

Efektivní výnos u 5 letýho bude tedy 3, 09 % ročně, tedy čistýho ročně, což je ovšem bombastický číslo, které odpovídá  daněnýmu termínovanýmu vkladu o výši úroku 3,62 %. A takovej vklad nikdo seriozní dnes nenabízí.  Krom toho to můžete jednou za kvartál v nouzi prodat, samozřejmě se ztrátou

proto ten zájem

pardon nejde mi vypnout to tučný
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ItHaz
Počet příspěvků: 133
Hlavně pro: Shark
5.10.2011 - 09:19

jsem se dočetl někde na internetu, že je zkupují především bohatší lidé s velkými fin.prostředky a možností investovat několik milionů do nákupu dluhopisů. Je to škoda, myslel jsem, nebo jsem spíše doufal, ve větší zapojení nižších a středních vrstev
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: Nobody
4.10.2011 - 21:02

Zpráva MF

K dnešnímu dni (14:00) eviduje Ministerstvo financí dosud neuhrazené objednávky spořicích státních dluhopisů v objemu cca 8,8 mld. Kč. Objednávky musí být uhrazeny ve lhůtě 5 pracovních dnů. Další statistiky budou zveřejněny v následujících dnech.
To je 88% vyprodaného objemu za necelé dva dny.

Řekl bych, že tahle diskuze tím bude zcela naplněna, ještrě čekám na odpověď pana Šťovíčka ohledně jeho investorských aktivit v akciích.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Nobody
Počet příspěvků: 724
Hlavně pro: Všechny
4.10.2011 - 09:53
Ano, zdá se, že v dnes budou vyprodány a stát bude pro velký zájem vydávat další.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
L.Sch.
Počet příspěvků: 5421
Hlavně pro: Všechny
4.10.2011 - 00:17
Dovolím si poznamenat, že státní dluhopisy jdou v současné době na dračku!!!
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Shark
Počet příspěvků: 5231
Hlavně pro: ItHaz
3.10.2011 - 20:21

Dovolil bych si malé doplnění:

akcie jsou v každém případě investice, mám-li například akcie firmy Telefonika, vlastním tím nepatrný podíl podniku s právy k dividendě. To je investice. Příkladně: koupil jsem si miliontinu a ta mi něco může přinést. To, co jste chtěl vyjádřit a s čím já velm, velmi souhlasím, je to, že akcie jsou v každém případě RIZIKOVÁ investice, protože nemáte možnost, jako malý akcionář, ovlivnit chod toho podniku a už vůbec ne vývoj trhu. A ještě máte pravdu v tom, že současný vývoj je skutečně nepředvídatelný. Ačkoli, jeden jev tady přecejenom je zřetelný, jakékoli akce v Řecku vedou k dalším pádům.Přesto I v krizích jsou odvětví, která jsou bezpečná. Proto mne velmi zajímá, co pan Šťovíček na to.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Nobody
Počet příspěvků: 724
Hlavně pro: Martin Šťovíček
3.10.2011 - 10:54

Tedy to je skutečně divadlo, co předvádíte. Nejprve tápete v úrocích a pak přijde na řadu nějaká záložna, pak něco od Raifky, co si každý najde sám a nakonec slavnostně oznámíte, že prioritu vidíte v akciích. Tak to je tedy skutečně finále s virblem, to bych chtěl vidět, u toho bych chtěl být.
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
ItHaz
Počet příspěvků: 133
Hlavně pro: Martin Šťovíček
3.10.2011 - 09:41

dle mého názoru akcie nejsou investice, ale spekulace, hlavně s přihlednutím na to, jak se poslední dobou trhy chovají nepředvídatelně a nejistě. Takže mi nejde do hlavy vaše spojení minimálního rizika a vámi zvolený způsob zhodnocování pomocí akcií
Kvalitní příspěvek   Nevhodný příspěvek
Strana:   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Pro vložení nového příspěvku se musíte přihlásit.