Obsah >> Školství, zdravotnictví >> Stávka ve školství
Stávka ve školství
Jirák
29.8.2003 - 10:14
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Vodńanský29.8.2003 - 10:14
Jsem taky OSVČ a to co tady píšete o tom že OSVČ někdo sponzoruje je totální nesmysl. Veškerou práci si musím sehnat sám a také z ní zaplatit daně, soc. a zdr. pojištění, nevím o ničem v čem by mě někdo sponzoroval spíš naopak. Tento stát ( rozuměj ČSSD) vyloženě pracuje na likvidaci OSVČ kteří od státu nic nechtějí ale ještě skoro všechno odevzdají, protože to nejsou voliči pana Špidly. Nejraději byste zřejmě viděl všechny zaměstnané ve státních podnicích řízených ČSSD kde byste lidem všechno sebral a pak jim to spravedlivě rozdělil, za všechny agresivní primitivy s živnostenským listem Jirák.
Petr Sindelar
29.8.2003 - 09:36
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jitka29.8.2003 - 09:36
Stavkovat muze temer kazdy, take to ruzne profese delaji ci stavkou hrozi. Zeleznicari, piloti ... Nejlepsi je, ze nejvic placeni piloti (mzda myslim okolo 80 000,-) stavkuji za zvyseni platu (ted spis za lepsi podminky). Divim se, ze Vas to take neroziluje. Takove vyhody jako oni nikdy mit nebudete. Co by mel rict strojvudce rychliku? Ma uplne stejnou odpovednost a plat nekolikanasobne mensi. Zvlastni, ze nikoho nenapadlo, ohradit se proti hrozbe stavce pilotu. Myslim, ze je to kvuli upadajici ucte k profesi ucitele.
Proti stavce ucitelu nejsem, protoze si myslim, ze jde, stejne jako napr. u zeleznicaru, o dulezite gesto.
PS: deti se z toho jednoho dne neosypou, starsi jsou jen radi a prvnakum se holt rekne, ze do skoly jdou az zitra.
Proti stavce ucitelu nejsem, protoze si myslim, ze jde, stejne jako napr. u zeleznicaru, o dulezite gesto.
PS: deti se z toho jednoho dne neosypou, starsi jsou jen radi a prvnakum se holt rekne, ze do skoly jdou az zitra.
Matouš
29.8.2003 - 09:17
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jitka29.8.2003 - 09:17
O tom to ale Jitko je. Na zaplaceni kvalifikovaných učitelů nejsou peníze a nový 16třídní platový řád bez absolutního navýšení peněz na mzdy jen přispěje k další nivelizaci a k odchodu těch kvalifikovaných.
Jitka
29.8.2003 - 07:17
Anonymní uživatel
Hlavně pro: J. Vodňanský29.8.2003 - 07:17
Nechci srovnavat me vzdelani a vzdelani ucitele,ale chtela jsem jen rict,ze v podstate by mohl stavkovat kazdy.Bohuzel znam i ucitele kteri nikdy nestudovali na ped.fakulte maji str.vzdelani a presto uci na ZS,a hraji si na ne a jsou duleziti a tesi se jak budou stavkovat.
Zdislav
28.8.2003 - 20:36
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jantar28.8.2003 - 20:36
A když už si na sebe musí vydělávat, tak díky svým ZNALOSTEM a schopnostem ..., které získali v ? :))
J. Vodňanský
28.8.2003 - 16:45
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jantar28.8.2003 - 16:45
Argumentujete, že nechcete platit daně na úředníky. S tím s vámi souhlasím, že jich je stále více, ale tím se posuneme v diskuzi např. k slušně řečeno naprosto nepovedené reformě územního zřízení / zánik okresů a vznik krajů /. Můžete mi řici, kdo tuto reforomu inicioval? Dále argumentujete schodkovým rozpočtem. Ano je tady, ale nevznikl důsledkem opakovaného blábolu o nízké produktivitě nýbrž v důsledku užasné kuponové privatizace, sanací vytunelovaných bank. Tuto lavinu spustila ovšem jiná politická strana. Tradiční blábol o nízké produktivitě práce. Můžete mi řící, jak může být produktivnější pokladní v supermarketu? Nevšiml jsem si, že jinde ve světě bych byl obsloužen rychleji. Jak může být produktivnější lékař při operovaní? Rád bych byl odoperován pečlivě. Když argumentujete čísly o průměrné mzdě, podívejte se na struktury výběru daní. Zaměstnanci se podílí 85%!!!! Osoby samostatně výdělečně činné pouze 15%. V USA je tento poměr 25:75!!!!Takže, pokuď jste zaměstnán, tak sponzorujete jinou cílovou skupinu. V případě, že jste OSVČ, tak učitelé sponzorují vás a navíc se starají o vaše děti.
S pozdravem
S pozdravem
Jantar
28.8.2003 - 15:49
Anonymní uživatel
Hlavně pro: J.Vodnansky28.8.2003 - 15:49
Rika se, ze kdo neumi, uci . Ano povolani ucitele neni uplne jednoduche a nemuze jej vykonavat clovek imbecilni. Na druhou stranu obdivuji drzost statnich zamestnancu ( v prevazne vetsine volicu CSSD ) kteri za situace schodkoveho rozpoctu ( do ktereho nas dostala jedine nami zvolena vlada ) pozaduji zvyseni mzdy bez jakekoliv zavislosti na produktivite prace. Tudiz souhlasim se zvysenim mezd pro statni zamestnance pri zachovani castky venovane na rozpoctovou kapitolu mzdove prostredky . Tudiz zvyste statnim urednikum platy o 20 % ale zaroven jich 20 % propustte. Pak tomu rikam ekonomicke a socialni zaroven. Ja osobne platit na danich vic kvuli statnim urednikum nebudu. Nemate jiz ted nahodou vyssi platy nez v podnikatelske sfere, ktera si na sebe musi vydelat ?
J. Vodňanský
28.8.2003 - 14:29
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Jitka28.8.2003 - 14:29
Jitko, porovnávat práci učitele a prodavače, to snad nemyslíte vážně. Předem upozorňuji, že si vážím každé dobře odvedené práce. Takhle demagogicky bylo argumentováno za minulého režimu třeba... horník, kdo je víc etc. Dobrým prodavačem může být zaučený člověk ze základním vzděláním. Učitele by nemohl dělat ani omylem. Tragedií minulého režimu bylo, že bytostně pohrdal inteligencí. Tragedií tohot režimu je že ignoruje střední stav, kam by měli učitelé patřit, podporuje agresivní primitivy s živnostenskými listy, kteří vás zaměstnávají za minimální mzdu. Upřímně vám nepřeji nic zlého, ale víte kolik bude činit vaše nemocenská, invalidní důchod atd.
S pozdravem
S pozdravem
dgkoz
28.8.2003 - 13:28
Anonymní uživatel
Hlavně pro: J. Vodňanský28.8.2003 - 13:28
Vážený pane!
Nejsem jediný komu se nelíbí stávka ve školství, takže mě urazit nemůžete ani Vašimi přihlouplými názory, zda jsem či nejsem vzdělaný, vy jste asi zdělaný až po uši a také Vám to nevyčítám.
Nemám s politikou co dočinění a tu bandu, která neumí správně vládnout jsem taky nevolil a vás už bych nevolil určite. A kdo devastuje naší společnost, právě takový jaký jste vy, neomylný a nesnášíte názor jiných.
Sbohem
Nejsem jediný komu se nelíbí stávka ve školství, takže mě urazit nemůžete ani Vašimi přihlouplými názory, zda jsem či nejsem vzdělaný, vy jste asi zdělaný až po uši a také Vám to nevyčítám.
Nemám s politikou co dočinění a tu bandu, která neumí správně vládnout jsem taky nevolil a vás už bych nevolil určite. A kdo devastuje naší společnost, právě takový jaký jste vy, neomylný a nesnášíte názor jiných.
Sbohem
rozruch
28.8.2003 - 10:23
Anonymní uživatel
Hlavně pro: čtenář28.8.2003 - 10:23
Tak to za ty prachy běž dělat,šmudlo!
P.S. nejsem učitel
P.S. nejsem učitel
Michaela Frýzková
28.8.2003 - 10:07
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny28.8.2003 - 10:07
Když tak pozoruji Vaše reakce, vypadá to, jako byste učitelům záviděli. Tak proč tu lehkou nenáročnou a dobře placenou práci neděláte Vy? :-)
S pozdravem MF
S pozdravem MF
čtenář
28.8.2003 - 08:10
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny28.8.2003 - 08:10
Učitel pracuje asi tak 8 měsíců v roce. zbytek jsou samé volna a prázdniny + 14 platů. je to príma.
Jitka
28.8.2003 - 07:15
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Katka28.8.2003 - 07:15
Souhlasim,to by mohli zacit stavkovat vsichni!Treba my prodavaci,vetsinou stravime cely den v praci,musime mit stale usmev na tvari a ze zvlastnimi lidmi,kteri si zamerne prijdou na vas vylit svoji spatnou naladu se setkavame denne a je to tez narocne zamestnani.A kolik si myslite,ze bere mzdu ve Slanem prodavac/ka? 6500Kc hrubeho!A nevim kdybych sla stavkovat,co by na to muj zamestnavatel?Asi bych nemela ani tech 6500Kc,ale vyhazov!
Matouš
27.8.2003 - 19:16
Anonymní uživatel
Hlavně pro: dgkoz27.8.2003 - 19:16
Průměrný plat je v tomto státě 17.000,- Kč (dnešní denní tisk). Průměrný plat učitele je podle Vás 15.861,- Kč. Je příspěvek učitelů pro tuto společnost podprůměrný, průměrný nebo nadprůměrný ve srovnání s ostatními profesemi? Je jejich vzdělání podprůměrné, průměrné nebo nadprůměrné? A jak si stojí v procentech vzhledem k průměru? Můžete prosím uvést své zařazení učitelů podle těchto kritérií?
J. Vodňanský
27.8.2003 - 13:51
Anonymní uživatel
Hlavně pro: dgkoz27.8.2003 - 13:51
Sleduji vaše příspěvky na tomto fóru. Čiší z nich slušně řečeno krystalická hloupost potencovaná nenávistí. Asi Vám nějaký pedagog ublížil, že si svůj "mindrák" vybíjíte na relativně anonymním diskuzním fóru. Z Vašich "fundovaných" příspěvků nelze poznat stupeň Vašeho vzdělání /soudím, že nebude nejvyšší nebo jste proplul vzdělávacím procesem minimálně dotčen/ a profesní zaměření. Obávám se toho, aby lidé jako Vy neobohacovali naši politickou scénu o další tragické figury, které pokračují nejen v morální devastaci naší společnosti.
S pozdravem
S pozdravem
masiv
27.8.2003 - 12:49
Anonymní uživatel
Hlavně pro: dgkoz + školy27.8.2003 - 12:49
Když si libujete v podrobnostech, tak si přečtěte toto:
Žádný cenový skok a šok, ale ani prudký růst platů. Tak bude vypadat cenový a mzdový vývoj po vstupu České republiky do Evropské unie. České výdělky jsou dnes v porovnání s německými zhruba pětinové a potrvá nejméně třicet let, než je dostihnou. Výdělky by podle odhadu ekonomů měly totiž v příštích letech růst zhruba jako dosud - tedy ročně v průměru o tisíc korun.
To jen na okraj, vemte rozum do hrsti a přemýšlejte.
Oficiální vládní předpovědi, že za čtyři roky od vstupu do Unie budou průměrné mzdy 26 tisíc korun, nemusejí vyjít, tvrdí experti. Výdělky mohou růst jen tak rychle, jak si to mohou dovolit firmy, a u státních zaměstnanců je ovlivní i vývoj státního rozpočetu.
Ceny v Česku jsou zhruba na 40 procentech průměru Evropské unie. Cenovému skoku bude bránit koupěschopnost občanů. Při průměrné mzdě v ČR okolo 16 tisíc není možné, aby rohlík stál 15 korun. Stejné ceny nejsou ani ve všech zemích v západní Evropě. Vedle zemí kde jsou ceny vyšší, jako je například Rakousko, v Portugalsku, Španělsku či Řecku je výrazněji nižší hladina cen.
Pomohou si vysokoškoláci
Mzdy však neporostou všem stejně. Rychlejší růst platů budou mít vysokoškoláci působící v preferovaných oborech, jazykově vybavení - právníci, daňoví a finanční poradci - a dále kvalifikovaní dělnici. Jejich platy by se mohly do pěti let zdvojnásobit. Naopak lidé se základním vzděláním sice také zaznamenají růst, ale jejich platy se zvýší pouze asi o 80 procent.
Důležité je, že jestliže ekonomika jako celek si mzdově žila v prvním pololetí "nad poměry" - tj. růst mezd byl nepochybně značně vyšší než produktivita práce - tak v exportně klíčovém odvětví (průmysl) byla produktivita práce vyšší než růst mezd. Podle nynějších údajů produktivita ve zpracovatelském průmyslu vzrostla v prvním pololetí meziročně o 8,7 %, zatímco průměrná nominální mzda vzrostla o 5,9 %. Růst mezd tak neohrozil exportní konkurenceschopnost průmyslových výrobců,
V delším výhledu (na příští rok) lze počítat se zpomalením růstu reálných mezd.
Žádný cenový skok a šok, ale ani prudký růst platů. Tak bude vypadat cenový a mzdový vývoj po vstupu České republiky do Evropské unie. České výdělky jsou dnes v porovnání s německými zhruba pětinové a potrvá nejméně třicet let, než je dostihnou. Výdělky by podle odhadu ekonomů měly totiž v příštích letech růst zhruba jako dosud - tedy ročně v průměru o tisíc korun.
To jen na okraj, vemte rozum do hrsti a přemýšlejte.
Oficiální vládní předpovědi, že za čtyři roky od vstupu do Unie budou průměrné mzdy 26 tisíc korun, nemusejí vyjít, tvrdí experti. Výdělky mohou růst jen tak rychle, jak si to mohou dovolit firmy, a u státních zaměstnanců je ovlivní i vývoj státního rozpočetu.
Ceny v Česku jsou zhruba na 40 procentech průměru Evropské unie. Cenovému skoku bude bránit koupěschopnost občanů. Při průměrné mzdě v ČR okolo 16 tisíc není možné, aby rohlík stál 15 korun. Stejné ceny nejsou ani ve všech zemích v západní Evropě. Vedle zemí kde jsou ceny vyšší, jako je například Rakousko, v Portugalsku, Španělsku či Řecku je výrazněji nižší hladina cen.
Pomohou si vysokoškoláci
Mzdy však neporostou všem stejně. Rychlejší růst platů budou mít vysokoškoláci působící v preferovaných oborech, jazykově vybavení - právníci, daňoví a finanční poradci - a dále kvalifikovaní dělnici. Jejich platy by se mohly do pěti let zdvojnásobit. Naopak lidé se základním vzděláním sice také zaznamenají růst, ale jejich platy se zvýší pouze asi o 80 procent.
Důležité je, že jestliže ekonomika jako celek si mzdově žila v prvním pololetí "nad poměry" - tj. růst mezd byl nepochybně značně vyšší než produktivita práce - tak v exportně klíčovém odvětví (průmysl) byla produktivita práce vyšší než růst mezd. Podle nynějších údajů produktivita ve zpracovatelském průmyslu vzrostla v prvním pololetí meziročně o 8,7 %, zatímco průměrná nominální mzda vzrostla o 5,9 %. Růst mezd tak neohrozil exportní konkurenceschopnost průmyslových výrobců,
V delším výhledu (na příští rok) lze počítat se zpomalením růstu reálných mezd.
dgkoz
27.8.2003 - 12:10
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všichni27.8.2003 - 12:10
Tak do plánované stávky je 5 dni a podle statistik je ve Středních Čechách připraveno stávkovat 20 % škol a za Prahu 40 % v průměru za ČR cca 36 % půjde stávkovat a zbytek ne!
Já jsem proti stávce nic neřeší. A tak se ptám jen těch, co do té stávky mermomocí jdou, co si od toho slibují a jestli si uvědomují, že státu chybí už dnes 30 mld korun, takže na přidání nebude nikomu a mimochodem i v Chánově u Mostu se učit bude a já jim fandím, jsou zodpovědní a ne jako Ti, co hr do stávky a nemají představu o tom, kde ty peníze stát vezme. Je to bezhlavé a ještě jednou, jsem proti nic neřešící stávce a všem kdo do ní jdou.
Jinak mimochodem učitel má průměrný plat 15 861 Kč, podle statistik méně má
zemědělec 11 868
lesník 12 500
švadlena 9 500
kožešník 10 000
tak ti také mají jít do stávky????????
to pak nebudeme mít maso a obilí, stromky na vánoce, budeme chodit v pytlích a v zimě nebudou kožichy.
Děkuji
Já jsem proti stávce nic neřeší. A tak se ptám jen těch, co do té stávky mermomocí jdou, co si od toho slibují a jestli si uvědomují, že státu chybí už dnes 30 mld korun, takže na přidání nebude nikomu a mimochodem i v Chánově u Mostu se učit bude a já jim fandím, jsou zodpovědní a ne jako Ti, co hr do stávky a nemají představu o tom, kde ty peníze stát vezme. Je to bezhlavé a ještě jednou, jsem proti nic neřešící stávce a všem kdo do ní jdou.
Jinak mimochodem učitel má průměrný plat 15 861 Kč, podle statistik méně má
zemědělec 11 868
lesník 12 500
švadlena 9 500
kožešník 10 000
tak ti také mají jít do stávky????????
to pak nebudeme mít maso a obilí, stromky na vánoce, budeme chodit v pytlích a v zimě nebudou kožichy.
Děkuji
Z.Vostrý
26.8.2003 - 15:40
Anonymní uživatel
Hlavně pro: všechny26.8.2003 - 15:40
Ještě se vrátím k tomu platu mladého učitele na ZŠ - těch mnou uvedených 15.000,- Kč je průměrný měsíční příjem za 1.pololetí, tedy včetně toho omílaného 13.platu - to je vlastně polovina měsíční částky, ne tedy celý plat, ale polovina. Základní nárokový tarif je 12.220,-Kč hrubého, k tomu "odměna" za to, že děláte třídního učitele, loudíte od žáků omluvenky, zvete si rodiče, schytáváte průšvihy žáků na svá bedra je celých 400,-Kč za měsíc práce. Další odměna je osobní příplatek, který je od 0 u špatných učitelů do 1.500,- u těch nejlepších. Pak musíte zaskakovat za nepřítomné kolegy a kolegyně (děti nemůžete nechat bez dozoru a zaměstnání), což vám nabourá vaše plány na opravy písemek či sešitů a za to získáte 100,- Kč hrubého za hodinu, čili cca 700,- až 1.000,- za měsíc - on totiž z 34 učitelů opravdu vždy někdo chybí.
A to se nezmiňuji, že p. uklizečka, kterou si mnozí žáci pletou s otrokyní - i slovo služka je pro někoho moc honosné - když ze srandy rozšlápnou chlebíček na schodech nebo švihnou pomerančem o stěnu šatny a na poznámku, že by to svinstvo po sobě mohli uklidit řeknou na co, že je tu uklízečka. Tak ta bere 7.500,-Kč hrubého i s tím vzpomínaným 13.platem. Kdyby uklízela kanceláře, měla by klid ...
Již opravdu končím...
A to se nezmiňuji, že p. uklizečka, kterou si mnozí žáci pletou s otrokyní - i slovo služka je pro někoho moc honosné - když ze srandy rozšlápnou chlebíček na schodech nebo švihnou pomerančem o stěnu šatny a na poznámku, že by to svinstvo po sobě mohli uklidit řeknou na co, že je tu uklízečka. Tak ta bere 7.500,-Kč hrubého i s tím vzpomínaným 13.platem. Kdyby uklízela kanceláře, měla by klid ...
Již opravdu končím...