Obsah >> Infrastruktura, ekologie >> ČSAD - jízdenky
ČSAD - jízdenky
B. Houžvic
2.9.2004 - 10:31
Anonymní uživatel
Hlavně pro: huk2.9.2004 - 10:31
SPEED LINE také drží slovo a po slevách na Zličín za 27 jinak za 30.
rendl
2.9.2004 - 10:24
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Schunágel2.9.2004 - 10:24
Když se trochu poohlédnete za historií ČSAD Kladno, nedivím se že prosperují a dnes jsou téměř neporazitelní. Celá léta měli absolutní zelenou na úřadu dopravy a nic nebylo nemožné. Kdo ví jak by to bylo, kdyby konkurence na Kladně měla zelenou od počátku. Jak by také jinak bylo možné aby např. sebrali licenci Dvořákovi a jiným a zavedli tzv. integrovanou dopravu, která jezdí poloprázdná a doplácí to stát.
anonym
1.9.2004 - 16:39
Anonymní uživatel
Hlavně pro: huk1.9.2004 - 16:39
Myslím 120,-, ale už si to přesně nepamatuju. A sebou stačí občanka a propisovačka. Formulář dostaneš v kanceláři na AN a kartu (čipovou) umí vystavit na počkání.
huk
1.9.2004 - 11:54
Anonymní uživatel
Hlavně pro: anonym1.9.2004 - 11:54
no těch karet už je v peněžence trochu moc:(...asi zauvažuju, kde se to dá splašit, kolik stojí pořízení a co mám mít všechno u sebe? Díky
huk
1.9.2004 - 09:18
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny1.9.2004 - 09:18
takže dneska pěkně za 33,-...ICOM to vzal z gruntu:(
Johny
18.11.2003 - 18:41
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ČSAD (ICOM) Slaný18.11.2003 - 18:41
Včera jsem se vracel kolem 21:20 z Prahy a jediný, kdo jel bylo ČSAD Chomutov. Jak je možné, že ostatní dopravci zajišťují dopravu solidně a slušnými autobusy, jen Slaňáci musí jezdit auty nebo starými plečkami?!
ing. Chyský
13.11.2003 - 13:58
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Luboš13.11.2003 - 13:58
Nemyslím, že by radnice měla nějaký zájem na ICOMu. Spíš je to o tom, že ze strany dojíždějících není na radnici vyvíjen dostatečný tlak, nejspíš asi žádný. Radnice pak zcela logicky řeší problémy, které ji tlačí a ostatní méně důležité odsouvá.
Je to také otázka kompetencí, kdo má jaké. První krok podle mého názoru je zjistit, jaké kdo má kompetence a jaká je subordinace, pak se dá něco smysluplného podnikat. Jestli si vzpomenete, tak asi před 2 - 3roky soustředěný nátlak na pana Štola z odboru bývalého OU přinesl posílení některých spojů a jejich uvedení i do jízdních řádů. Dnes však není vůbec jasné kde a jak se o něco snažit. V pondělí mi pan Vesecký slíbil, že nám sdělí jak to s těmi kompetencemi je. Pak se uvidí. Příspěvkem do této diskuze si člověk možná trochu uleví, ale pokud se reakce iniciativně nechopí někdo odpovědný, nebo není příspěvek konkrétně adresovatelný, tak nelze očekávat nějaké zlepšení.
Uvidíme, jestli se podaří do diskuze zatáhnout někoho kompetentního.
Hezký den
Lubos
12.11.2003 - 23:20
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Schunágel12.11.2003 - 23:20
Spise bych rekl ze ICOM ma zatim loajalni lidi na Slanske radnici.
Schunágel
12.11.2003 - 21:25
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Roman12.11.2003 - 21:25
Souhlasím s Romanem, který zde uvedl příklad,jak by dopadl takový človíček z ČSAD Slaný, který by na nějaký nedostatek poukázal. Letěl by jako mičuda. Systém je zde totiž založen tak trochu na strachu o místo.
Také by mě zajímalo, jak je možné nepustit do regionu konkurenci, když všude jinde to jde a nemusíme chodit ani daleko, stačí se podívat do Kladna. Zde krásně vidíme přínos konkurenčního boje. Kvalita se o mnoho zlepšila a ČSAD Kladno to vůbec nepoložilo. Vedení však umí reagovat velmi rychle na nové skutečnosti a přání cestujících.Mohou se totiž rozhodovat sami. Kdežto v ČSAD Slaný musí jít téměř vše přes mateřský podnik v Jihlavě, kde nemají vůbec přehled o dění zde ve Slaném. Ale i kdyby informováni byli,takováto složitá operace přes mnoho prostředníků,nikdy nepřinese rychlé řešení.
Základní problém je už v tom, že získali moc lidé, kteří problematice nerozumí a jen " hrabou " majetek. Tak dokud majitelem bude ICOM Jihlava, moc se toho asi nezmění. Vždyť i v čele ČSAD Slaný stojí člověk z okolí ICOMU Jihlava, dosazený majitelem podniku. Myslím že z Pelhřimova, či okolí. Určitě by se našel i na slánsku schopný člověk, který by se mohl postavit do vedení, nejspíš by však nebyl loajální Jihlavě a to je ten hlavní důvod.
S pozdravem
Schunágel
Také by mě zajímalo, jak je možné nepustit do regionu konkurenci, když všude jinde to jde a nemusíme chodit ani daleko, stačí se podívat do Kladna. Zde krásně vidíme přínos konkurenčního boje. Kvalita se o mnoho zlepšila a ČSAD Kladno to vůbec nepoložilo. Vedení však umí reagovat velmi rychle na nové skutečnosti a přání cestujících.Mohou se totiž rozhodovat sami. Kdežto v ČSAD Slaný musí jít téměř vše přes mateřský podnik v Jihlavě, kde nemají vůbec přehled o dění zde ve Slaném. Ale i kdyby informováni byli,takováto složitá operace přes mnoho prostředníků,nikdy nepřinese rychlé řešení.
Základní problém je už v tom, že získali moc lidé, kteří problematice nerozumí a jen " hrabou " majetek. Tak dokud majitelem bude ICOM Jihlava, moc se toho asi nezmění. Vždyť i v čele ČSAD Slaný stojí člověk z okolí ICOMU Jihlava, dosazený majitelem podniku. Myslím že z Pelhřimova, či okolí. Určitě by se našel i na slánsku schopný člověk, který by se mohl postavit do vedení, nejspíš by však nebyl loajální Jihlavě a to je ten hlavní důvod.
S pozdravem
Schunágel
vlakomil
10.11.2003 - 10:13
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Lubos, MěÚ Slaný10.11.2003 - 10:13
Tady je potřeba rozlišovat základní dopravní obslužnost (ZDO) a ostatní dopravní obslužnost (ODO).
Základní dopravní obslužnost platí stát prostřednictvím krajského úřadu. Tam může být buď vyhodnocena a doplácena ztráta každé linky zvlášť, nebo celého kontingentu linek. Pokud lze pochopit z narážek tady na fóru a zejména někdejší vyjádření pana Štola, uplatňuje se ve zdejší oblasti druhý způsob. Ten je pro objednavatele levnější (v kontingentu jsou zahrnuty i ziskové linky), ale s negativním efektem, který pociťuje řada z nás.
Obce pak platí přímo dopravci ODO, což je vše nad žalostný rozsah ZDO. Mimochodem, v Praze prý mají, že je každý spoj z x procent ZDO. Nedělí jednotlivé autobusy na ZDO, ODO a spoje plně v režii a na podnikatelské riziko dopravce.
Základní dopravní obslužnost je pro dopravce poměrně spolehlivým a atraktivním zdrojem příjmů. U někdejšího ČSAD Vršovice či u propojeného dvojčete ČSAD Mělník - ČSAD Střední Čechy se dalo pozorovat, že se zaměřili kromě zájezdů na plně dotovanou dopravu - ZDO a zejména Pražskou integrovanou, a ostatní postupně vypustili nebo vypouštějí.
Kdyby platilo, že dopravce si nekomunikací s veřejností výrazně snižuje své šance na veřejnou zakázku v podobě ZDO, Romanovo pravidlo by se rychle obrátilo.
Úlohu radnice správně připomíná pan Chyský. Je s podivem, že se tu za ni zatím nikdo neozval, ačkoli v jiných diskusích se tak občas děje.
Základní dopravní obslužnost platí stát prostřednictvím krajského úřadu. Tam může být buď vyhodnocena a doplácena ztráta každé linky zvlášť, nebo celého kontingentu linek. Pokud lze pochopit z narážek tady na fóru a zejména někdejší vyjádření pana Štola, uplatňuje se ve zdejší oblasti druhý způsob. Ten je pro objednavatele levnější (v kontingentu jsou zahrnuty i ziskové linky), ale s negativním efektem, který pociťuje řada z nás.
Obce pak platí přímo dopravci ODO, což je vše nad žalostný rozsah ZDO. Mimochodem, v Praze prý mají, že je každý spoj z x procent ZDO. Nedělí jednotlivé autobusy na ZDO, ODO a spoje plně v režii a na podnikatelské riziko dopravce.
Základní dopravní obslužnost je pro dopravce poměrně spolehlivým a atraktivním zdrojem příjmů. U někdejšího ČSAD Vršovice či u propojeného dvojčete ČSAD Mělník - ČSAD Střední Čechy se dalo pozorovat, že se zaměřili kromě zájezdů na plně dotovanou dopravu - ZDO a zejména Pražskou integrovanou, a ostatní postupně vypustili nebo vypouštějí.
Kdyby platilo, že dopravce si nekomunikací s veřejností výrazně snižuje své šance na veřejnou zakázku v podobě ZDO, Romanovo pravidlo by se rychle obrátilo.
Úlohu radnice správně připomíná pan Chyský. Je s podivem, že se tu za ni zatím nikdo neozval, ačkoli v jiných diskusích se tak občas děje.
Petr
10.11.2003 - 08:20
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Já10.11.2003 - 08:20
Jezdím každý den v 6.10 z Kvíčku do Holešovic ke konečné metra trasy C. Můžu vzít 2 lidi. Zpátky bohužel jezdím velmi nepravidelně. Kontakt
tel. 602 314 914
Petr.
tel. 602 314 914
Petr.
Lubos
9.11.2003 - 23:38
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Slanak9.11.2003 - 23:38
....Ono za timhle starostou je na rozdil od tech predchozich neco videt.... .
Stejne argumentujou komunisti ze za jejich ery se udelalo hodne dobrych veci.
Chlubit se cele roky japoncema ve Slanym je tak trochu mimo misu.Ale to je na delsi dikuzi.
Lidi ve Slanem si muzou zalozit svoji vlastni stranu a jit do mistnich voleb a pracovat pro lidi,ne jen pro podnikatele a svoje kamarady.
Pustit konkurenci do bus dopravy je jedna z mnoha veci co se musi zmenit.
Stejne argumentujou komunisti ze za jejich ery se udelalo hodne dobrych veci.
Chlubit se cele roky japoncema ve Slanym je tak trochu mimo misu.Ale to je na delsi dikuzi.
Lidi ve Slanem si muzou zalozit svoji vlastni stranu a jit do mistnich voleb a pracovat pro lidi,ne jen pro podnikatele a svoje kamarady.
Pustit konkurenci do bus dopravy je jedna z mnoha veci co se musi zmenit.
Jiří Kochánek
9.11.2003 - 23:34
Anonymní uživatel
Hlavně pro: vlakomil9.11.2003 - 23:34
To co bylo v odkazu od vlakomila mě nutí abych zopakoval několik věcí, které již byly před časem přetřásány.
1) Výhradní provozování linky Praha - Slaný může ČSAD Slaný dělat jen proto, že na lince byly v době udělení licence vykazovány ztráty. Světe div se - na autobusech v průměru zaplněných tak, že v autobuse byla prázdná pětka vzadu (údaje vyplývající z dat zveřejněných OkÚ Kladno).
2) Kdyby linky byly výdělečné, nemohly by za ně být pobírány současné a tehdejší dotace které mají tyto ztráty kompenzovat.
3) Kdyby linky byly výdělečné, nemohl by tehdy OkÚ zakazovat ostatním dopravcům provoz linky, nebo provozování dopravy na území okresu jako celku. Viz. např. Kavka, nebo Kafka - teď nevím.
4) Na zásahy OkÚ nedoplatili nejvíce obyvatelé Slaného, ale hlavně lidé z Třebíze, Hořešovic,atd., kde Kavka, resp. Kafka a ostatní dopravci díky regulačním opatřením OkÚ zastavovat nemůžou ačkoli tudy, nebo okolo jedou.
5) V okrese s nezaměstnaností okolo 10 procent, kde mezi zvlášť postižené patří myslím i obce uvedené v odstavci 4, je dosti podivné když je tímto způsobem znesnadňováno spojení do Prahy, kde je práce stále ještě dostatek.
Mimochodem - kdy že končí platnost výhradního práva na provozování linky? Dám si za úkol to zjistit.
1) Výhradní provozování linky Praha - Slaný může ČSAD Slaný dělat jen proto, že na lince byly v době udělení licence vykazovány ztráty. Světe div se - na autobusech v průměru zaplněných tak, že v autobuse byla prázdná pětka vzadu (údaje vyplývající z dat zveřejněných OkÚ Kladno).
2) Kdyby linky byly výdělečné, nemohly by za ně být pobírány současné a tehdejší dotace které mají tyto ztráty kompenzovat.
3) Kdyby linky byly výdělečné, nemohl by tehdy OkÚ zakazovat ostatním dopravcům provoz linky, nebo provozování dopravy na území okresu jako celku. Viz. např. Kavka, nebo Kafka - teď nevím.
4) Na zásahy OkÚ nedoplatili nejvíce obyvatelé Slaného, ale hlavně lidé z Třebíze, Hořešovic,atd., kde Kavka, resp. Kafka a ostatní dopravci díky regulačním opatřením OkÚ zastavovat nemůžou ačkoli tudy, nebo okolo jedou.
5) V okrese s nezaměstnaností okolo 10 procent, kde mezi zvlášť postižené patří myslím i obce uvedené v odstavci 4, je dosti podivné když je tímto způsobem znesnadňováno spojení do Prahy, kde je práce stále ještě dostatek.
Mimochodem - kdy že končí platnost výhradního práva na provozování linky? Dám si za úkol to zjistit.
Slaňák
9.11.2003 - 20:55
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Lubos9.11.2003 - 20:55
A koho bys teda volil ty, Lubosi - kdyz uz jsme u toho? Ono za timhle starostou je na rozdil od tech predchozich neco videt.
Johny
9.11.2003 - 20:15
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Všechny9.11.2003 - 20:15
On ICOM začne obnovovat vozovej park teprve, až se s tema popelnicema stane nějakej průser...to pak začnou rychle skupovat Karosy o 106. Ty Mercedesy ( mimochodem určený jen pro Asii, v EU je nepotkáte ) jsou děsný šunky...a navíc jich maj pár, zbytek i 10 let starý Karosy ( bejvalý zájezďáky )
Lubos
9.11.2003 - 13:21
Anonymní uživatel
Hlavně pro: Slanak9.11.2003 - 13:21
Tenhle blabol o dotovani ztratovych linek vydelecnyma linkama je snad nekonecny.Jestli nevis tak vesnice musi platit za autobusovou dopravu primo dopravci,tj csad Slany,tj icom.
Porad se nas snazi oblbovat a je smutne ze vetsina lidi se necha nachytat.
Mame tu monopol jak prase tolik let az mam podezreni z neceho cemu se rika lobovani v neprospech nas uzivatelu socky.
Ale v nove Slanske radnici se docteme ve sloupku pana starosty jak lide maji prehnane predstavy o o pravomoci uredniku.Reseni? V pristich volbach nevolit tyhle ....
Porad se nas snazi oblbovat a je smutne ze vetsina lidi se necha nachytat.
Mame tu monopol jak prase tolik let az mam podezreni z neceho cemu se rika lobovani v neprospech nas uzivatelu socky.
Ale v nove Slanske radnici se docteme ve sloupku pana starosty jak lide maji prehnane predstavy o o pravomoci uredniku.Reseni? V pristich volbach nevolit tyhle ....
jf
9.11.2003 - 11:26
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ing. Chyský9.11.2003 - 11:26
Pred valkou bylo ve Slanem, pokud se pamatuji, velke zahradnictvi- " U Chyskych". Chodil jsem tam s babickou a vzdycky tam byli velmi mili a ukazovali mne "jak co roste". Pochazite-li z teto rodiny,pral bych si, abyste vedel, ze to patri k mym peknym vzpominkam z detstvi.
Zdravim Vas
Josef Franz
Zdravim Vas
Josef Franz
Roman
9.11.2003 - 00:18
Anonymní uživatel
Hlavně pro: ing. Chyský9.11.2003 - 00:18
A proc se nikdo neozval.Letel by z ICOMU jako micuda.